Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Een spuitje , in alle formaten ideaal om juist te doseren !!!

    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      oh ja supertip. dat ik daar niet aan gedacht heb. thnx urbanus

    #32
    Ik heb een maatbekertje van startersgidspakket van plagron , zeer handig . Heb mailtje gestuurd omdat ie kapot was en heb 5 nieuwe gekregen .startersgids is gratis , enkel verzendkosten... 15989648385544519627351544704527.jpg en de gids zelf vind ik nu niet maar mooi om te hebben hoor, gewoon bij plagron te bestellen...voeding, boekje, doseerdop, planttags en balpen krijg je erbij.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nee Alzheimer, de vergeling komt door teveel water.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 1 September 2020, 17:52.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      teveel water? @Rreppellsteeltjam ik meende net te zien dat je zei dat 50 niet genoeg was?
      ik heb geen idee meer wat ik nou moet. de pot is nagenoeg op het droge gewicht en mijn plantje hangt erbij alsof hij het totaal niet naar zijn zin heeft. moeilijk hoor dit

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      8 euro dacht ik Remco . Ik heb het het moeilijkst watergeven bij een klein plantje in een te grote pot, zal wel al gezegd zijn denkelijk... maar ik zou ze eventjes niets meer geven , een te droge plant is echt futloos hangend slap, zal je wel herkennen . Ik denk een beetje te nat nog...

    #33
    Het groeit, en doen wat goed voelt. Jouw feestje. 50 cc is een kwart kopje. Als ze droogjes stonden, kan dat zeker geen kwaad.

    Ieder zijn setup reageert ook iets anders.

    Comment


      #34
      man wat is dit een frustrerende bezigheid

      volgens mij zijn ze vandaag 3 weken oud. 1 ligt in de kliko, 1 hangt erbij alsof hij binnenkort ook doodgaat en 2 groeien ,maar groeien traag en zijn niet mooi groen.

      ik vind het echt super hoe iedereen me behoedt voor het verzuipen van de planten want die neiging heb dus.. bedankt daarvoor!!


      ik heb die promix van plagron en dat is dus onbemest. voor ik de zaadjes geplant heb was me dit niet duidelijk en heb ik dus flink water door de grond gespoeld om overvoeden te voorkomen. waarschijnlijk zit er dus heel weinig voeding in de grond.
      mijn vraag is nu, krijgen die plantjes nu wel voldoende voeding wanneer ik geen water mag geven en er nagenoeg niks in de grond zit.. want ik heb dat starterspack van biobizz en dat moet ik door het water kiepen

      kan ik dan niet beter vervroegd de plantjes verpotten naar de grotere stoffen potten die ik klaar heb staan. ik zou dan de premix van biobizz die nog ongebruikt in de kast staat door de promix kunnen mengen en als ze in de grote pot staan kan ik ook de tensiometers gaan gebruiken om meer zekerheid te hebben over de hoeveelheid water die ik moet geven.

      of moet ik gewoon geduld hebben en is verpotten van zulke kleine plantjes af te raden?.

      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        1 ml groeivoeding in liter water, en dan van onder 50 ml geven.
        Effe pot in bakje zetten.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        zou water geven van onderen al wel kunnen gezien de hoogte van de pot? die is 26 cm..

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, de wortels moeten zoeken en de grond neemt dat water wel op en verdeeld het door de pot.

      #35
      zo. ik heb ze binnen even op de grond gezet. dit zijn de twee uitersten. de ene lijkt op sterven na dood en de andere ziet er volgens mij wel ok uit
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nou, pakken wat ie nodig heeft werkt alleen op hydro.

        Door van onder water te geven, stimuleer je de wortels om te zoeken.
        Dat doen ze minder als ze van boven water krijgen.
        Later als ze groot zijn, maakt het niets meer uit.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Salpeterzuur is best gevaarlijk spul he...dat mag je niet vergeten !

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        QnQ ja dank je! dat is ook de reden dat ik met groene thee probeerde af te zuren. ik heb een fles "ph pro" van het merk canna in huis gehaald. zal er voorzichtig mee omgaan en eerst eens kijken wat een ml op 10 liter water doet

      #36
      op advies geef ik nu minder water en dit komt de kleur van de plantjes zeker ten goede. wel is de grond helemaal verdroogd en loopt het water dat ik net gegeven heb (50ml per plantje) er deels direct weer uit. van onder water geven durf ik niet omdat ik me niet zo goed een voorstelling kan maken van de wortels. de pot is 26 cm hoog en ik ben bang dat ze dan nog niet bij het water kunnen.

      de grond is helemaal ingeklonken dus de plantjes komen amper boven de rand uit. ook is de grond helemaal losgekomen langs de rand van de pot zoals te zien op de foto van het zorgenkindje.

      zou wat vroeger verpotten een optie zijn? ik kan dan makkelijker water geven zonder dat de plant nat staat en zorgen dat ze niet zo raar diep in de pot staan. en ik zou dan ook wat voeding door de grond kunnen mixen want ze staan nu onbemest . of is dit echt te vroeg?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok top. ik ga dan toch proberen vanaf onder water te geven en zal daarvoor opzoek naar lekbakjes en bio groene zeep. thnx!

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Niet bij het water kunnen ?
        Als een zaailing 5cm groot is dan zitten de wortels al op de bodem.
        Zou ze dus zeker niet te lang in een schaal water zetten.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ook bij die rare hoge potten van mij? die zijn 26 cm hoog he. dan speelt de meeste actie zich onder de grond af. bij anderen zie ik gruwelijk grotere planten na 3,5 week dus ik doe voor mijn gevoel alles verkeerd

      #37
      gisteren op advies wat water met vitarace op het blad gesproeid. plantjes zijn nog altijd niet mooi groen maar staan wel op arme grond dus vandaar. vanmorgen rare vlekken van de bladvoeding op de blaadjes. dus vandaag omdat de potten erg licht zijn allemaal 75 ml gegeven. heb het een beetje in de grond proberen te spuiten zodat de steel van de plant droog blijft staan. voorlopig bak ik er nog niet veel van. kan nergens een kweekverslag van binnenkweek met citral vinden dus heb ook geen vergelijk. hopelijk kan ik ze snel verpotten zodat ik mijn blumat er naast kan steken. dan weet ik hopelijk wat meer. groen vingers zijn helaas niet te koop
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        7 nodes, cm maakt nie uit.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok thnx!

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Anderen zeggen 6 ....

      #38
      vandaag alle planten 10 minuten in een bakje afgezuurd water gezet. gemixt met klein restje water met voeding van gisteren. in totaal is een goede 200 ml opgenomen door alle vier tezamen. dat is helaas niet al teveel. misschien moet ik het later van daag ng eens herhalen. plantjes zien er niet uit alsof ze het naar hun zin hebben dus ik durf ze niet te verpotten nu

      kelderkastje ik had je suggestie over het sprayen niet gezien, maar zal dit net voor de lamp uitgaat nog even doen. thnx!

      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        Kunichika dat probeer ik nu en daarom heb ik nu gele planten

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Gele planten krijg je niet door te veel of te weinig water maar goed. Take IT easy ook in deze hobby geldt lesss is more

      #39

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De m is een niet verwijderde tiepfout, dacht van mooi laten staan.

      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Heden bak, heden braad ik. Gelukkig niemand weet dat ik Repelsteeltje heet...... Of zoiets. Dat las mijn moeder mij ruim 40 jaar geleden voor

      #40
      foto's met de lamp aan, sorry, maar wel de witbalans gecorrigeerd.

      ik weet het, het ziet er niet best uit. eerst stonden ze te nat, toch gaf ik water omdat ze op onbemeste grond staan en ik niet wist hoe ik anders voeding geven kon.
      getipt over bladvoeding dus 1 dag bladvoeding geprobeerd maar sindsdien is blad er ook niet mooier op geworden.
      getipt over water van onderaf dus gisteren water van onderaf gegeven en geprobeerd de vlekken van de bladvoeding even kort weg te sproeien.

      ik blijf er nu vanaf tot ze dit weekeinde hopelijk droog genoeg zijn en nog leven, dan ga ik ze verpotten naar 11L potten met plagron 'allmix' ipv promix en met 2 tensio's als hulp.
      Als dat niet lukt dan kan ik misschien beter opnieuw beginnen of mijn bonaza op de marktplaats zetten. word er gek van
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Nee niet bij Heinz, bij Willem, die kweekt nog met plastic potten..

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        thnx zo moet het goedkomen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Willem ketchup ken ik nog niet.

      #41
      Ik verpot 2 keer !!


      IMG_0466.jpeg
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        alleen maar leuk hoor. kan wel tegen een geintje en anders ben ik het zo weer vergeten

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      #42
      nog even een update. vandaag zijn ze precies 4 weken boven de grond.

      planten hebben het niet naar hun zin. hopelijk overleven ze het verpotten morgen. ik geef geen water vanwege het verpotten. droevig gezicht

      Attached Files
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja bizar klein. vind ik ook. mogelijk omdat ze lang te nat hebben gestaan. ik kon geen andere binnenkweek van citral vinden dus ik heb geen vergelikingsmateriaal.maar ik ben bang dat het helemaal niks wordt zo..

      • Freedom1984
        Freedom1984 commented
        Editing a comment
        Eens kijken op grow diaries.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        die kende ik niet. dank je! helaas staat ie daar ook niet bij volgens mij. zal nog even verder zoeken want ze spellen het ook wel eens anders.

      #43
      nog even snel 1 foto gemaakt voor de lamp uit ging.

      ik had de plantjes een paar dagen droog laten staan. hierdoor gingen ze makkelijk uit die hoge k**potten. kon helaas geen foto maken van de wortels want ik kwam handen tekort maar die zaten mooi verdeeld tot onderaan de enorme kluit.

      nu staan ze in 11 L potten die iets minder hoog zijn. daardoor ziet het er erg vreemd uit. hopelijk trekt dat wat bij . ik heb allmix met wat promix (had ik nog)van plagron gemengd met een heel klein beetje pre-mix van biobizz. die laatste ruikt duidelijk naar mest..
      een poging gedaan om de grond wat in te wateren maar niet te overdrijven. ik schat dat er verdeeld over de 4 potten een kleine 5 liter afgezuurd water in is gegaan.

      de tensio's was ik vergeten, de liggen de komende 24 uur in het water en daarna steek ik er bij. hopelijk overleven de plantjes deze stap en kom ik met die tensio's beter in de buurt van de juiste hoeveelheid water.

      wordt vervolgd.. volgende keer met betere foto's
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        haha ja komt goed

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        5 L is prima, er wordt meestal met inwateren uitgegaan van 10 % inhoud pot dus 1,1 liter per pot in jouw geval.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok dat is best een geruststelling. thnx Flip! komt idd aardig in de buurt van 10 %

      #44
      Gisteren dus het verpotten geprobeerd. vanmorgen de tensio's ernaast gestoken. die geven na 3 uur wachten ongeveer 50 aan dus ik blijf op mijn handen zitten. aan de strontlucht in mijn kast te ruiken is van voedinggebrek geen sprake meer. nu hopen dat ik ze niet te slecht behandeld heb de eerste vier weken.

      foto's zijn met de lampen aan met een minimale correctie in photoshop mbv een grijskaartje. die led heeft geloof ik 85 % van het hele spectrum dus de onbewerkte foto komt al heel dicht in de buurt bij de werkelijkhied. ik kan er nu geen potje meer uitpakken want dat past niet door die klote deurtjes
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Binnen een paar dagen zou je de gevolgen van het verpotten moeten kunnen zien. Mest zal ze goed doen denk ik..

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja thnx ik hoop het. gele blad komt niet van waterproblemen begreep ik van Kunichika dus het zal wel voedingtekort geweest zijn. hopelijk trekken ze nu bij.

      #45
      misschien juich ik te vroeg maar het lijkt er op dat ze het beter naar hun zin hebben dan in de oude potten.
      ze zijn nog altijd bizar klein. tussen de 8 cm(foto1 )en de 14 cm (foto 2). en dat terwijl ze een maand oud zijn. maar ze lijken wat op te knappen en te gaan groeien.

      ik heb de lamp iets verhoogd naar 25 cm boven de top van het hoogste plantje. zal zo nog even zoeken wie nou ook alweer dezelfde lamp had en hoe hoog die bij hem hangt. ik geloof kelderkastje
      hopelijk trekt de kleur ook wat bij nu er voeding genoeg in de grond zit, want mooi groen zijn ze eigenlijk nooit geweest.

      heb in een ander verslag gelezen dat een geel blad nooit meer groen wordt(?)maar ik heb de laatste dagen zoveel zitten lezen dat ik alles door elkaar haal, niks meer kan onthouden en dan gefrustreerd de boel weer wegklik. mgoed het moet geen gejammer worden in dit verslag

      tensio's lopen rustigjes op van 50 naar 64 nu dus ik blijf op mijn handen zitten verder.

      wanneer ze wat verder opknappen ga ik eens kijken of ik het aandurf de grootste te toppen.

      iedereen bedankt voor het meelezen en meedenken. doet me best wat, zoveel behulpzaamheid.
      Attached Files
      ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

      Comment

      Bezig...
      X