Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen....
    De snoeibeurt heeft ze in ieder geval geen kwaad gedaan lijkt het... Wat wel opvalt is dat bij vorige snoeibeurten je gelijk nieuw blad zag ontstaan, dat gebeurt nu niet. Ze loopt dus wel echt tegen het einde denk ik dan. 1 dame (2e van links) lijkt erg rijp, al helemaal milky en er begint ook een oranje gloed overheen te komen... Nog heel ff volhouden, staat pas 2 dagen op spoeling.
    De dame uiterst rechts lijkt nu pas te beseffen dat ze al enige tijd bloeit, er begint heeeel iets verdikking in te komen. Dit zal wel te vroeg oogsten worden of heel fluffy topjes. Totaal nog geen verkleuring.
    De rest gaan zoals het er nu uitziet een weekje later dan de eerste. Gelukkig kreeg ik gisteren bericht dat mijn pakket eindelijk in NL is dus met een beetje geluk heb ik ook de potten op tijd in huis.

    Tevens hadden we gisteren nog 1 verdachte top... ondanks dat ze er al een stuk fruitiger uitziet dan gisteren blijft deze nog wel even verdacht. Ik denk dat ik haar er vanavond alsnog uitknip.
    Verder geen echte bijzonderheden... O ja.. ik heb gisteren een gebruikte bonanza gekocht voor de kids... Ze willen zo graag ook eens kweken dat ik besloten heb dat ze zelf een rondje paprika's mogen kweken (en mijn dochter wil ook tomaatjes). Kon de set overnemen van mike01. Even nieuwe folie erop maken van de week zodat het "design" een beetje aansluit bij hun slaapkamer. Heel strak is de kast niet meer maar eerlijk is eerlijk, daar is de prijs ook naar. Aan de andere kant kan ik voor het geld zelf ook niets bouwen.
    Ben erg benieuwd hoe die plantjes het gaan doen onder HPS (wil deze op 250W laten draaien).
    De kinderen hebben in ieder geval hun moeder de kop al gek gemaakt want ze hebben verteld dat ze eindelijk een keer zelf plantjes mogen verbouwen

    1C8F1F85-A5C4-4CB4-A03D-761A05288804.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Bonanza voor mezelf? Mmm als ik er een leuk plekje voor wist wellicht. kelderkastje mwah niet altijd voldoende maar eigenlijk weinig te klagen sinds de scheiding

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Wat je er mee doet is je eigen zaak he...ik tiep alleen wat ik er van denk, mja, door de familie wordt altijd gezegd dat ik gek ben dusse..
      Ik zou helemaal geen binnenkweekkast bij m'n kinderen op de kamer zetten.
      Het lijkt leuk, maar bij groenten ben je sowieso niet zoveel bezig als bij cannabis. Je bent het langste bezig met wachten.
      En als je dan ondertussen ook geen onkruid kunt wieden, beestjes wegjagen, het pad vegen etc etc...dan wordt het al snel saai.
      Als ze bij mij iets met planten willen doen dan doen we dat in de zomer, buiten, en swinters vooral lezen en leren, of gewoon gamen voor mijn part.
      En zaden zoeken natuurlijk. Als je al dacht dat er veel wietsoorten waren..kijk eens op vreeken.nl ofzo
      Voor je moestuin of plantenbak ben je nog veel langer bezig met zoeken.
      Dat is hoe ik er over denk. Ik heb ook een tuin, dat is wel handig, ik ken niet de woonsituatie van iedereen.
      Het gaat ook om verantwoordelijkheid. Vind je dat je dochter de volle verantwoording kan dragen voor een kweekkast ?
      Er staat geen cannabis in, en er hangt geen filter in, maar verder is het precies hetzelfde.
      Dat soort dingen heh...ik hou altijd (nouja, meestal) rekening met de risico's, zal wel zijn omdat ik een beetje bejaard wordt

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ok. Was bang dat je doelde op brandgevaar of iets dergelijks. Daar wil ik namelijk geen risico's mee lopen met de kids. Verder ben ik het wel met je eens wat betreft het kweken in de tuin enzo. Ik verwacht dan ook dat ze er met een paar maandjes wel klaar mee zijn. Nou ja, als dan het Corona gebeuren weer voorbij is en ze weer gewoon kunnen gaan sporten etc ben ik ook weer blij. Opvallend overigens hoe fel de TS1000 brandt in de kast. Mooie lichtspreiding

    Allemaal weer 2 liter water gegeven. Nu valt pas op hoeveel ze zuipen. Blumats staan dicht en de tensio's stonden allemaal al weer rond de 600. Als dit vanavond weer het geval is krijgen ze vanavond nog eens 2 liter. Verder gebeurd er nu niet veel zichtbaars meer, de trekkers links dikken wat aan, dat is het enige wat ik nog zie en de herfst slaat er een beetje in.. Nou nog ff een weekje volhouden, het wordt wel een steeds verleidelijker idee om ze om te halen (vroege tekenen van oogstkoorts?)
    Voordeel van die feestdagen is wel dat ze redelijk vlot voorbij gaan, ik ben al weer 3 dagen aan het spoelen
    Foto's vandaag op zijn hoogst matig, nadeel van feestdagen is dat ik me iets vaker verslaap
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Prachtig

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    Bijgewerkte foto's...
    Verder geen nieuws voor nu.
    Alle gemaakte foto's (incl. degenen met kleurfilters) staan op https://powerstrains.myportfolio.com...mber-2020-2247
    Wachtwoord: JD2020 IMG_0099.jpg IMG_0130.jpg
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 28 December 2020, 21:54.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Op basis van enkele van bovenstaande foto's moet ik zeggen dat te spannend wordt of ze het nog redden tot 3 januari... Sommige toppen zijn al vrijwel helemaal amber en ook de eerste bruine trichomen komen erbij (tweede dame van links). En ik wil nou juist geen slaapmiddel. Echter vind ik 49 dagen bloei wel het absolute minimum. (vandaag 46e dag).

    Goedemorgen allen,

    Vandaag allemaal een paar liter water gegeven, ik heb de tuinslang er maar bijgepakt want ze lusten allemaal nog best wat. Geen idee dus hoeveel, maakt ook niet zo veel meer uit want puur kraanwater zonder voeding. Hopelijk staan de tensio's eind van de dag weer rond de 100, deze bleven vrij hoge waarden aangeven (500-700).
    Gisteravond ruim voldoende foto's gemaakt dus voor nu hou ik het bij overzichtsfoto's


    IMG_1751.jpeg IMG_1750.jpeg Dit is dus hoe het licht uitschijnt met de kast op een kiertje. Best kleurrijk
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja ik blijf aan het knippen Maar goed, het houd je wel van de straat op die manier. En volgens mij was dat belangrijk gedurende de corona-onzin

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Pfff, kijk ff 3 weken niet, ineens de hele tent vol dikke toppen . Gaat lekker hier. Die powerstrain site ga ik ook gebruiken voor foto's. Goeie weer!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja als je idd 3 weken niet gekeken hebt zijn er wel wat verschillen Powestrain site gaat via adobe. Zit inbegrepen in het photoshop abonnement

    Goedemorgen.... man man man die feestdagen ook. Weer verslapen. Nou goed, gas is op dus geen CO2 in de laatste week. Dat zie je uiteraard terug in de temperatuur. Denk dat het voor de dames niet erg is. Ga zo wel even een fles gas halen want ben er nog niet helemaal over uit of ik ze nog 5 dagen zonder CO2 wil zetten (en de laatsten dus 12 dagen). Oogstkoorts is goed toegeslagen want ik zie ineens overal amber

    Nou ja, heel eventjes geduld nog hoewel ik er vanavond misschien wel even een topje uithaal om vast te drogen. Ben erg tevreden nog dus tenzij er in de laatste week iets heel fout gaat kan ik dit een gelaagde ronde noemen.

    Foto's heb ik nog een paar gemaakt... oordeel zelf maar even. Ik wil het liefst oogsten als alles milky is met ongeveer 20% amber heb ik besloten.
    IMG_0155.jpg IMG_0164.jpg IMG_0153.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat regeltje dat je sativa op cloudy oogst lijkt me iets dat iemand zomaar verzonnen heeft.

      Ik zie hier nog aardig wat witte pistils.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat regeltje kende ik ook niet en heb ik oog nog niet eerder gelezen. Wil niet zeggen dat het daarom onzin is maar ik hou het gewoon bij het idee dat het om mag als alles cloudy/milky is en een beetje amber. Heldere wil ik niet meer zien (nu nog zo'n 10-15%)

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dit is genoteerd geweest jaren terug kan niet zeker zeggen welke bron maar zou op die manier streven zijn naar het eigenlijke effect van die strain.
      Maar zoals ik eerder iem meegaf, men beste ganja ooit te roken was amberovergoten Amnesia dus dat ligt tuurlijk wel in smaken, ik vind het net een lekker balans wezen geestelijk hoog met een chill down to earth body buzz cutting echt wel de edges of van een soms anders eerder vroeg geoogste sativa.
      Neen zien er mij ook nog zeker niet done uit hoor

    Soms.....heel soms.... heb je geluk. Waar ik net nog schreef dat 3 januari lastig is i.v.m. kinderen wordt ik net gebeld dat ze 2 januari weliswaar terugkomen maar of het mogelijk is dat ze 3 januari een extra dagje bij moeder zijn. Tuurlijk... geen enkel probleem
    Lopend Verslag

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Hoe staat het met de trichomen dan, wat de zaadboer zegt is meestal een richtlijn.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die zijn bijna zover. Uiterst links is echt wel klaar, 2 van links bijna, middelste duurt nog ff, 2e van rechts vrijwel klaar, uiterst rechts nog lang niet

    Goedemorgen allemaal,

    Nou ook de volgers van dit verslag wens ik het beste toe voor 2021. De dames hebben besloten de jaarwisseling te overleven en te wachten tot 3 januari voor het slachtfeest. Ik denk wel dat dat lukt.
    1 tensio heb ik inmiddels verwijderd, deze bleef op 800mbar staan terwijl het water er letterlijk onderuit loopt. Denk dat deze te droog heeft gestaan. Nou ja, even goed in de gaten houden dus, deze gaat toch als eerste om.
    Gisteren alle dames voorzien van een laatste hoeveelheid water, alle tensio's rond de 40 mBar. Ik ga ze vanaf nu geen water meer geven (zou in 38 liter potten geen probleem moeten zijn). Misschien dat de 2 dames die een weekje extra nodig hebben nog een keer water krijgen maar dat zie ik volgende week wel.

    Foto's van vandaag van zeer matige kwaliteit maar jullie moeten het er maar mee doen want ik denk dat ik vanavond niet in staat ben om nog fatsoenlijke foto's te maken.
    Dit jaar hoef ik maar 18 jointjes te draaien voor de jaarwisseling want ondanks dat wij hier niet aan de corona hype doen hebben we er wel rekening mee te houden. Dus dat ga ik zo even doen.

    Oudjaarsdag is samen met Koningsdag een van de dagen dat ik er ook overdag van kan genieten
    3AA48FA5-F641-4520-829B-B456F20B2FBE.jpeg ADC9634C-120E-4393-B7C9-0C31D2484496.jpeg 1EA292DD-74B3-49C1-8EC7-2E3A845323AF.jpeg 1976111C-D527-40BF-AB5A-BDA32A7B7C8C.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Verkopen durf ik niet alleen al omdat ik als de dood ben dat ik dan een keer geript wordt. Daarnaast vind ik dat net even wat anders dan kweken voor eigen gebruik. Om een idee te geven van mijn moraal... Ik kan best begrijpen dat iemand een brood uit de supermarkt steelt omdat hij honger heeft maar kan geen begrip opbrengen voor iemand die geld uit de kassa van zijn baas steelt om naar de shop te kunnen. Feitelijk hetzelfde vergrijp maar met verschillende motieven.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Vloeibare co2 is veel duurder dan co2 uit een generator. Als je een 20kg fles achter de generator kan hangen valt het overigens qua kosten wel mee maar dat past niet in mijn hok

    Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar, ben benieuwd wat je aan grammen gaat halen maar dat zien we wel over een paar weken, veel succes en laat ze smaken vanavond.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      Ziet er prachtig uit,succes,benieuwd wat eraf komt.
      mvg

      Comment


        IMG_0208.jpg IMG_0213.jpg Gelukkig nieuwjaar 🥳
        Nog helemaal heel, enigszins brak en dus veel te laat met alles wat ik wilde doen. Gelukkig werken de dames mee en vragen ze niet veel aandacht.

        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          Mooi kweekje!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            F05D1883-C4DE-49B1-9B23-52BA8C1C1695.jpeg Goedemorgen.... Niet veel bijzonders, ik denk dat ik ze nog een weekje langer laat staan. Net een topje verwijderd ,bovenin klaar, onderin had nog even gemogen. De reden dat ik voor dit topje koos was omdat ze erg bekneld zat onder een paar andere toppen.

            D192DD59-D129-48E1-AB5F-F6692D6BE56A.jpeg 1E44C7F0-07DB-4761-BAE8-D8E2FF603BCB.jpeg C19930E2-9F9E-438B-8342-AE0D475B4903.jpeg BF919FAE-7CF1-4821-BE90-AB0F3A68342A.jpeg
            Last edited by Voor het eerst; 2 January 2021, 09:03.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dit was een knip-test met de tumble trimmer. Zoals je ziet perfect voor de kleine topjes, niet ideaal voor de grotere toppen. Dus ik ga de kleine toppen met de trimmer doen, de grote knip ik gewoon met de hand. Zo toch maar ff handschoentjes halen dus
              Last edited by Voor het eerst; 2 January 2021, 10:23. Reden: Typefout

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Net es opgezocht ziet er wel goed uit die geinig en kleine topjes wel wa prijzig, je hebt ook zo een zak dat je moet schudden maar dan denk ik dat je de trichomen daar ook gelijk afschud.

            Omdat vandaag de oorspronkelijke oogstdatum was deze update. Ik ben er nog niet over uit wanneer ik ze omhaal. 3 dames lijken helemaal niets meer te doen (maar stonden ook wat droog) en de slungeltoppen beginnen om te vallen (gebrek aan kracht want zo dik zijn ze niet). Kan dus wezen dat ik me er vannacht aan waag. Ik heb vanmorgen dan ook geen foto's genomen.
            Als de slungels vanavond nog hangen (na de waterbeurt van vanmorgen) gaan ze om, anders kijk ik het nog even aan. Maar ze beginnen allemaal flink te vergelen, de luchtvochtigheid wil oplopen (meer water in de ontvochtiger) en eerlijk gezegd moet genoeg ook genoeg zijn. Maar ik zie her en der nog heldere trichomen en die wil ik het liefst helemaal niet meer zien. Tevens vind ik de meeste bloeihaartjes nog wel erg wit maar heb al eerder meegemaakt dat deze helemaal niet verkleuren
            Lopend Verslag

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Ja maar je ziet wel het verschil als ze nog maar net uit het ei zijn en een iets ouder haartje ik zou ze minstens nog een weekje

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              er blijven toch altijd nieuwe trichomen bijkomen? of heb ik dat verkeerd begrepen? dan zal je eigenlijk nooit echt helemaal zonder heldere trichomen komen te zitten.

            Ze lijken niks meer te doen zegt niks.
            Waar kijk je naar dan ? Weet je wat er in dit stadium zou moeten gebeuren dan ?
            Meh...Het lijkt mij ook wat vroeg.
            15/11 eerste bloei ongeveer.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Zal ook niet meer veel aanzwellen alleen afrijpen, als je je trichomen wilt hebben zoals je wilt, Milky gemixt of zwaar amber dat zijn ze klaar. De veredelaar geeft je vaak een richtlijn.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Volgens mij moeten ze nog beginnen met zwellen ?
              Ze zijn wat aan de magere kant op dit moment.

              Voila..de leverancier geeft op: 50-70 dagen bloeitijd.
              Dat verklaart...
              Last edited by QnQ; 4 January 2021, 08:24.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Waar haal jij die bloeitijd vandaan QnQ? Ik zie namelijk zowel op de site van Kera seeds als op de site van wietzaadjes 49-56 dagen staan Zie ik iets over het hoofd? De zaadjes van huismerk moeten inderdaad een weekje langer maar dat was al bekend (de twee buitensten).
              Last edited by Voor het eerst; 4 January 2021, 08:38. Reden: Toevoeging
          Bezig...
          X