Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    image_382168.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


      #32
      En nu enkele uren later na het overpotten zijn dit de waardes van de blumats. Ik heb alle potten ingewaterd met exact 3,5 liter voedingswater. De gedachte was dat de oude potten 6 liter zijn en nog voldoende vocht bevatten. Dan blijft er 32 liter over en dus leek me 3,5 liter per pot een mooi uitgangspunt. Redelijk gelijk en de aankomende dagen kan ik zo ook goed zien of de blumats hun werk goed doen. Luchtontvochtiger moet ik nog even iets op verzinnen, zo kan ik de bak niet legen als hij vol zit.

      Nu even in de gaten houden wat de waardes doen, ik ben benieuwd hoe hoog deze uit gaan komen voordat de blumats gaan bijdruppelen. Ik wil nu nog een weekje voorgroeien, misschien 2 maar denk dat 1 wel voldoende is, ik hoop wel dat ze iets meer gaan strekken. De 2 jongste jacks heb ik mede om die reden aan de buitenkant gezet, de Gelato staat nu zielig in een potje in de slaapkamer in de vensterbank. Ik zie wel wat deze doet, verwacht er letterlijk niets van.
      9D889184-E5EA-488B-AC78-5B551D376EED.jpeg 9C813021-3B40-461B-8ACB-BCBF4B717E3C.jpeg 4434794F-BA5B-45A1-9F97-9A2E8C398D42.jpeg 58DC4342-96CF-4752-AD47-4D861D2D0ABD.jpeg 694FDEAF-C449-4F8E-A180-CB5EA37D543B.jpeg
      Last edited by Voor het eerst; 22 October 2020, 06:16.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Zie dus net op de foto’s dat ik de slang van de blumats niet vastgezet heb... dat is vragen om problemen..gelijk even doen

      #33
      We zullen zien! Jup de slang viel op! Goed dat je t zelf al ziet, succes
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment


        #34
        Leiding staat ook vast. Gemiddelde waarde blumat: 32 mBar. Wat aan de lage kant denk ik maar we gaan het zien. Ik ben van plan voeding bij te geven zodra deze op 100 mBar staan. Mochten de blumats voorkomen dat dit gebeurd zal ik dagelijks 1 liter water met voeding verdelen over de dames. Deze zal dan de dubbele hoeveelheid voeding per liter bevatten. Groeivoeding is inmiddels bijna op, zien of ik deze ronde nog voldoende heb. Afhankelijk hiervan zal ik groeivoeding tot in de eerste of tweede week bloei geven. Ben nu wel heel benieuwd naar deze potgrond, de zaailingen deden het er al fantastisch op en nu hebben ze de ruimte om echte dames te worden. Kokos mix heb ik al eens eerder gebruikt (Pokon Bio kokos) maar nog niet van BAC. Ik kreeg het advies mee om CalMag toe te voegen, dat doe ik dus preventief. Zit er aan te denken om deze via de blumats toe te voegen maar weet nog niet of deze daar geschikt voor is, straks even uitzoeken. Sugar Royal moet kunnen maar daar ik die maar eens per week moet geven vraag ik me af of dat dat verstandig is. Tips zijn welkom. Plagron Alga Bloom is organisch dus die zal ook wel niet door de leidingen van de blumats kunnen. Ik zou er bijna mineraal voor gaan voeden. Nou ja iets meer werk zo maar anderzijds voeding naar behoefte per plant. Straks niet vergeten om de netten er in te maken.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Het lastige vind ik van apart voeden terwijl ze water via blumat krijgen dat je niet weet hoeveel ze drinken. Dus ik kan er bij wijze van spreken een liter voedingswater ingooien maar dan weet ik nog niet hoeveel de blumats er nog bijdoen aan water.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Is ook niet belangrijk. Uitgaan van de tensio.
          Desnoods de blumats wat verder dicht zodat het rond de 150mbar blijft dan kun je altijd bijvoeren.
          Je moet (nouja moet) dat vat als opvang zien voor als je handmatige gift niet voldoende is of voor als je gewoon een dag voeding wil overslaan ofzo

          Geen enkel systeem met slangetjes is geschikt voor voeding ook niet voor minerale voeding.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dank voor deze info QnQ. Dan gaan ze precies doen wat ik wil. Ik heb namelijk nogal vaak het idee dat ik ze toch wat te weinig water geef en dat wil ik hiermee voorkomen. Dus in principe kan ik dus inderdaad gewoon dagelijks water geven.

        #35
        QnQ Jointjedraaien Kan mijn titel aangepast worden naar “5 X Jack Herer Mars Hydro TSL 2000”? Alvast bedankt
        Lopend Verslag

        Comment


          #36
          Ok.. de ontvochtiger ledigen is niet mogelijk zodra ik het net erboven zet dus moest ik op zoek naar een andere oplossing. Ik heb besloten de ontvochtiger te voorzien van een bilgepomp. Zodra het reservoir dan een bepaald niveau bereikt pompt deze het water naar het watervat. Hier zet ik dan weer een vlotterschakelaar in die mij een signaal geeft wanneer het niveau te hoog of te laag is. In theorie kan hij nooit meer water in het vat stoppen dan dat er vanuit het vat naar de planten stroomt maar de praktijk leert mij dat de ontvochtiger meer water uit de lucht haalt dan ik aan de plantjes geef. Dit zou dus tot overstroming kunnen lijden. Op zich is het ook wel logisch want de kast zuigt verse lucht aan uit de bioscoop en daar is de luchtvochtigheid grotendeels afhankelijk van het weer.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Stuur maar op, vinden mijn vleesetende planten lekker !

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Heb inderdaad ook nog wat vleeseters staan die gek zijn op zo schoon mogelijk water

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Binnenkort mogen ze weer binnen overwinteren.

          #37
          Zo... scrognet hangt er ook in
          1 plantje heeft het zwaar na de verhuizing 0BB36D62-222B-42D7-844D-09138A7FDB81.jpeg 9A80DB23-E2FB-496D-89D9-CE3C9EEB4725.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            #38
            Goedemorgen allen,
            Deze potgrond is niet wat ik gewend ben van kokos mix. In ieder geval anders dan Pokon. Ik zit nu te denken aan een calcium tekort maar voordat ik weer van alles ga toevoegen... Wat denken jullie? Of wordt het gewoon de hoogste tijd om dagelijks voeding mee te gaan geven?
            CA476186-4AE6-4237-8AB9-E1D9CFED5C90.jpeg 9693C407-28A7-4F91-AC8D-6792C894AE5E.jpeg CBB87305-5461-44F3-8086-1423623818C3.jpeg 425F20B4-97BD-4837-B468-C59B9F09495B.jpeg 2B294557-E767-4D41-A4D0-BED0AF347FC9.jpeg 53A66781-A48C-443B-8E7F-6F18462F5D7F.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Die scheurtjes in het blad op de laatste foto is van de verhuizing, de verkleuring niet

            #39
            Deze nog even toevoegen. Kan ik de afstand tot net een beetje in de gaten houden.
            4085ECED-F9A7-4877-94A8-962DD2FB554C.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


              #40
              Zojuist even mijn oude kweekverslag opgezocht. Ter vergelijking... Lijken tot nog toe redelijk gelijk op te gaan, vorige scrog ging iets vlotter. Maar als ik ze 1 november op 12/12 zet zou ik exact gelijk zitten qua voorgroei periode. Dit hou ik dus voor nu even aan als richtdatum. Las ook al terug dat ik mij afvroeg of de toppen nu met meer licht groter worden en dat ik tegen dezelfde problemen aanliep met betrekking tot vocht en het juiste moment van omschakelen. Ook watergeven dmv blumats was toen al ingewikkeld. Gewoon opletten dus, schijnbaar eerder te droog dan te nat. Vanaf vanavond hopelijk met de hand water met groeivoeding geven en dan hopen dat ze niet verzuipen.
              Lopend Verslag

              Comment


                #41
                1 dame staat inmiddels op 60mbar. Ik weet nog niet bij hoeveel mBar de blumats water gaan geven dus nog steeds dagelijks controleren. Ik hoop op zo’n 150mbar. Anders iets verder dicht draaien.
                Verder is de groei goed. De gerimpelde dame maakt weer vers blad aan die er normaal uitziet dus wellicht van overpotten of het verschil in licht (van 150W op 60 cm naar 600W op 60cm). Nou ja, ze wennen er maar aan.
                Vandaag nog geen voeding dus maar zou in principe ook nog niet nodig moeten zijn, potten zijn ingewaterd met voedingswater. Merkbaar is wel dat de 2 jongsten iets meer tijd nodig hebben voor herstel.
                Nou ja, ze hebben nog een paar dagen tot 1 november dus denk dat ook de kleintjes dan wel in de buurt van het net zitten, en anders moeten ze later maar bijtrekken.
                46F65892-177D-48D9-AFD8-E334B2820EE7.jpeg 09AB1DED-9695-4327-9110-9BA7762D201F.jpeg 3F2C6152-307A-4167-8493-BDA31A357383.jpeg 7AC1C76E-5CD5-4CD7-BF9A-AAA7F24464D7.jpeg 92455D5D-2A19-49FD-A87F-A46C43A85B3E.jpeg 738F1DFD-633D-402A-B48F-BF87C433A086.jpeg
                Lopend Verslag

                Comment


                  #42
                  Voor degenen die het kleine tentje en de 150W lamp net zo geweldig vinden als ik... Ik heb deze set te koop gezet in de marktplaats afdeling KLIK HIER. Ik ga niet meer apart voorgroeien heb ik besloten.
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #43
                    Inmiddels heeft 1 dame de onderkant van het net bereikt. De 2 jongsten hebben inmiddels ook hun eerste 7-vingerling blad. Zit te twijfelen of ik ze een keer top of niet. Ze hebben in principe nog wel een paar dagen om te herstellen maar aan de andere kant wil ik ze wel op 12/12 zetten 1 november. Ben bang dat er misschien te weinig tijd over is voor de groei. Advies is welkom

                    49736853-D82A-486C-8F52-597AFABB2329.jpeg 8C4DEF5B-897D-439C-BD1E-E63217A77791.jpeg 1F300F27-BD78-482E-9926-70EBE67182F6.jpeg CD8CC782-AE5A-4D38-888C-395A58B0C7A4.jpeg FE3EFA76-82AA-4A2D-88EF-8A22E28DB008.jpeg
                    Lopend Verslag

                    Comment


                    • Mizzaa
                      Mizzaa commented
                      Editing a comment
                      over welke twijfel je zou de kleintste met rust laten de 2 grootsten zouden eventueel nog een weekje bij kunnen trekken van extra toppen maar gaat goed zo denk ik mooie gezonde planten!

                    • Voor het eerst
                      Voor het eerst commented
                      Editing a comment
                      Ik twijfel juist over de kleinsten. Zou een weekje voldoende zijn voor het herstel of juist niet?

                    #44
                    Inmiddels zit de eerste pot (2e van links) op 120 mBar. Even zien hoe dit er vanavond uitziet, De tweede van rechts zit op 75 mBar, halve slag gesloten. De andere 3 zitten op 50 dus een hele slag gesloten. Vanavavond weer kijken. Ik wil ze allemaal rond de 150 mBar hebben zodat ik handmatig kan voeden. Dan staan ze sowieso nooit te droog en blijft de kans dus kleiner dat ze geen water meer opnemen. Er komen nog geen wortels door de pot dus ruimte zat.
                    Wel jammer dat het afstellen van die blumats zoveel werk is. Was mooier geweest als je op de een of andere manier kon bepalen wat de gewenste vochtigheid is tijdens het instellen. Dus eigenlijk een combinatie van de tensio met de sensor. Onder de 120 mBar, kraan open.. zoiets.
                    Verder weinig bijzonderheden.. wat mugjes hier en daar maar ik heb de hoop al opgegeven dat die ooit volledig weg zullen zijn. Ach en heel veel last heb ik er ook niet van. Ik denk dat blumats in combinatie met AirPots toch wel een dingetje blijft met vrm.
                    Lopend Verslag

                    Comment

                    Bezig...
                    X