Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Jezus... nou moest ik alweer binden... en dat terwijl ik gister nog dacht dat dat wel klaar was... Nou ja, weer gedaan en alles weer aardig gelijkmatig
Dag 63, 30 dagen 12/12, 17 dagen echte bloei
Het houdt niet op..... Nou ja, vandaag maar even de schaar erin gezet, veel klein spul verwijderd en nog wat vergeeld blad. Ik ben blij als einde 3e week bloei er is.. Dan nog even een flinke snoeibeurt want wordt nu toch echt wel wat krap. Aangezien ik nu 3 zakken van 100 tiewraps verder ben vind ik het ook wel een keer mooi. Handen beginnen ook enorm te plakken na het binden dus eigenlijk moet ik er ook niet meer te veel aan willen zitten. Harsontwikkeling lijkt bij 4 van de 5 geweldig goed. Goed merkbaar dat de temperatuur buiten lager ligt. De ventilator slaat vrijwel niet meer aan. Temperatuur kwam vannacht zelfs niet boven de 26 graden. Nog fa en ik moet bijverwarmen.
1 ding kan ik wel met zekerheid zeggen. CO2 verrijking zorgt voor een snellere groei. Zoals op de foto's van gisteren te zien had ik alles weer netjes gebonden, de kleine topjes en wat in de weg zittend blad verwijderd maar daar was zojuist niets meer van te zien. Geweldig herstellend vermogen.
Harsontwikkeling is nu ook echt goed bezig, meeste toppen glinsteren je al tegemoet
Ben nu wel heel erg benieuwd hoe lang ik nog moet blijven binden. Mijn vorige scrog stopte ik in de 3e week 12/12. Inmiddels zit ik al op 18 dagen echte bloei en ik moet nog steeds dagelijks binden.
Net zit ook echt wel heel erg vol. Eigenlijk is er geen plaats meer om te binden dus zodoende dat ik nu enkele takken aan een andere tak heb gebonden. Niet ideaal maar het alternatief is wegknippen en daarvoor zijn de betreffende toppen mij net wat te groot.
Onder het net lijkt het spul echter absoluut geen licht te ontvangen. Topjes ontwikkelen in het geheel niet en ik haal er dagelijks een flinke hand vol blad af. Meestal is het wel voldoende om er even doorheen te woelen, het meeste ligt dan al op de grond.
Net even de ruimte verder geïsoleerd mbv pur. Zag dat er nog een kiertje was (getuige de stofverzameling) dus deze is nu ook dicht.
Tevens viel het mij op dat de toppen al best lang worden (met in het achterhoofd dat ze nog een week of 5-6 moeten).
De Gelato onder de TS1000 in mijn tent was ik dus even vergeten.. Deze heeft een week geen water gehad en gisteren heb ik hier dus maar even wat water bij gedaan. Was eerlijk gezegd bang dat ze het niet zou overleven (alles dor) maar zojuist stond ze er weer aardig fris en fruitig bij. Is schijnbaar ook een efficiënte manier van ontbladeren
Dat vind ik ook, die toppen zijn al aardig groot voor 2,5 week, dat gaan flinke colas worden en je gelato ziet er ook goed uit,, ik blijf erbij dat de ts1000 toch een goed lampje is.
Zomaar ff tussendoor
Wat gaat dat hard! Nu gas op... morgen gelijk nieuwe halen maar deed al aanzienlijk langer met de fles. Op zich is het niet erg om 24-48 uur geen co2 toegevoegd te krijgen.
Verder geen nieuws 7BF34CCD-ABE8-4884-8478-080B1A41AB29.jpeg
Zo.. nieuw flesje gas erin en gaan.... Even wat extra foto's genomen maar de verschillen zijn nu niet zo groot als anders. Dus CO2 doet wel degelijk wat.
Heb dan maar even de moeite genomen om de stammen te fotograferen, koffiekopje erbij voor de schaal.
Je merkt wel dat de dames wat minder drinken, ontvochtiger heeft vrijwel de hele nacht aangestaan en normaliter doet deze weinig tot niets. Ach vanavond kunnen ze weer. Ik twijfel of ik de hoeveelheid CO2 nog iets verhoog. Zit nu op 480 PPM tijdens licht uit en 1200-1400 PPM bij licht aan.
Nou het was even werk (2 dagen dankzij het geweldige weer) maar mijn zonnepanelen zitten op het dak en zijn aangesloten. Natuurlijk was ik net te laat om ze in te stellen (geen licht is geen ingeschakelde omvormer) dus weet nog niet of ze het doen. Neem aan van wel want de wifimodule brandt wel en de test-knop in de meterkast werkt ook.
Ik heb maar een paar foto's gemaakt want de installatie is vooral onhandig maar zeker niet moeilijk.
Stap 1: Montagerails bevestigen op dak... dakpan omhoog, haak erachter, dakpan terug. Eitje
Stap 2: 1e paneel uitlijnen, PLUSKABEL niet vergeten aan te sluiten, vastzetten.
Stap 3: 2e tot en met 5e paneel plaatsen (onderling verbinden).
Stap 4: 6e paneel plaatsen en MINKABEL aansluiten.
Stap 5: Kabels door het dak voeren naar ruimte waar de omvormer komt, afknippen en aansluiten op de werkschakelaar.
Stap 6: Kabel trekken vanaf werkschakelaar naar omvormer
Stap 7: Kabel trekken van meterkast naar omvormer
Stap 8: Schakelautomaat in meterkast plaatsen en aansluiten op de zojuist getrokken kabel
Stap 9: Stekker vanaf meterkast in de omvormer duwen, wifimodule plaatsen.
Stap 10: Spanning op AC-verbinding (Stroomnet)? Check... Spanning op DC-verbinding(Panelen)? Check
Stap 11: Alle schakelaars op ON en klaar... Vermoed dat ze direct gaan leveren maar kan wezen dat ze pas actief worden nadat land ingesteld is. Dat zie ik morgenochtend wel.
Tsss turbochinezen bij Ali
Had dus afgelopen vrijdag 2 led-panelen besteld.. de eerste is nu al binnen
Ziet er goed uit... over een paar weken weet ik wat ze doen.. 670400CE-203C-4987-9E7C-896B596BDA0C.jpeg
Ze houden echt van CO2 Vraag me alleen af of die uitschieters nog vol gaan zitten of niet. Strekken zo hard dat je zou denken dat er niet genoeg licht uit de lamp komt. Vreemd genoeg alleen de jacks van huismerk. Nou ja, we zullen zien. Watervat weer bijgevuld... Dames drinken nu toch zo'n 8-12 liter per dag met zijn vijven en dat naast het voedingswater. Nou ja ze doen hun best maar. Heb het laatste restje HyPro er maar bij in gegooid... is dat ook weer op. Eigenlijk werkt dat best mooi zo met de blumats, ik ben alleen niet zo tevreden over de druppelverdelers. Lijkt alsof deze steeds verstopt gaan zitten. Wellicht toch maar eens investeren in een goede PH/EC meter set. En dan eens een rondje mineraal proberen hoewel ik daar wellicht niet helemaal de geschikte potgrond voor heb (kokosmix). Dan zou ik het vat dus moeten vullen met voedingswater en deze aanzuren tot de gewenste PH. Hebben jullie tips voor voeding die een weekje goed blijft?
Ik neem aan dat zo'n emmer wel wat doet maar ik heb het zelf geprobeerd met bakkersgist en dit leverde geen zichtbaar resultaat op. Nu met de generator zie ik wel duidelijk verschil. Nadeel van zo'n emmer is natuurlijk ook dat je er maar op moet vertrouwen dat er CO2 bij de planten komt. Met een generator i.c.m. een CO2 sensor/controller weet je exact hoeveel CO2 je toevoegt en kan je waar nodig ook bijsturen. Bereid je wel voor op een dubbel verbruik van voeding en water. Ik zit nu te twijfelen of ik een keer moet gaan experimenteren met een groter oppervlak en dan 1400W erboven op 20cm. Dat zou normaliter direct lightbleach opleveren maar ik heb al ontdekt dat ze daar een stuk beter tegen kunnen met CO2. De warmte is sowieso geen enkel probleem lijkt het tot nog toe. Het is wel een hoge kostprijs. Gemiddeld €19,00 per week extra voor propaan (lpg geprobeerd... stinkt). Hoop dat zich dat straks in de oogst terug laat zien
Nou.. de zonnepanelen werken. Nog niet echt van harte met dit weer maar ze leveren sowieso meer vermogen dan mijn bestaande set. Dus dat is al een pluspunt.
Vanaf nu dus geen energiekosten meer als het goed is. Wellicht volgend jaar nog een paar op mijn schuur. Deze dienen dan als spaarpotje.
Niet veel bijzonders behalve dat de grote uitschieters inmiddels bijna tegen de lamp aanzitten. Als ze vanavond tekenen vertonen van verbranding knak ik ze om, anders lekker laten gaan. Afstand tussen deze uitschieters en de lamp is nog zon 12-15cm
Verder ziet alles er top uit, lijkt erop dat ik iets calciumproblemen heb op een plant... deze stop ik even met CalMag omdat het zeker geen tekort kan zijn.
Nog een goede maand geduld en dan kunnen we eindelijk de trimmer proberen.
Trichomen zijn uiteraard nog zo helder als maar kan maar toch treedt er hier en daar wat verkleuring in op. Ik zie al enkele milky en zelfs al wat amber hoewel die laatste nog extreem schaars zijn. Oogsten wil ik bij 30% amber dus afwachten maar.
Tot mijn verbazing blijven de uitschieters maar doorgroeien naar de lamp. Snap er werkelijk niets van, zitten nog hooguit 10cm onder de lamp en geen teken van verbranding en/of lightbleach
Normaliter zou ik deze al geknapt hebben zodat alles weer op 1 hoogte zit maar het lijkt niet noodzakelijk, ze nemen ook geen licht weg van andere toppen dus ik zie wel wat ze doet. De overige toppen beginnen nu dan ook daadwerkelijk op wiet te lijken. Ik schreef een paar dagen terug dat ik op dag 17 echte bloei zat maar als ik zo terug kijk in het verslag is het nu pas 17 dagen echte bloei (pagina 6 post 84). Nou ja, eigenlijk is dat ook niet zo heel erg boeiend. Ik hou gewoon als datum 10 januari aan dus begin vanaf eind december wel eens met de echte trichomen inspectie.
Zit te twijfelen of ik nog wat blad wegsnoei. Dit wilde ik rond eind derde week echte bloei doen maar heel veel zit er volgens mij niet in de weg. Ik zou zeggen... bekijk de foto's maar en geef gerust je mening.
Overigens heb ik ook even twee foto's gemaakt van de plant waarvan het lijkt op een voedingsoverschot (middelste dame) en een calciumprobleem. Het vreemde is dat deze dame van alle dames het minste voeding heeft gehad. Nu kan het wel zo zijn dat deze meer water uit het vat heeft gehaald als de andere dames en daar zit hydro A+B van HyPro in. Dan zou deze dus hier al zijn voeding uithalen.
Niet dat ik me er heel druk om maak, ze groeit goed en ze produceert mooie topjes (wel iets kleiner dan de andere dames). Zou dus meer in kunnen zitten maar wellicht dat ze als de huidige watervoorraad op is en er schoon water voor in de plaats komt ze iets bijtrekt.
Ik ga mss met tijd die airbombz eens proberen , zou dat zijn geld waard zijn als ik niet met gasflessen wil klooien , nu ik toch in een tent ga kweken de volgende keer? Toekomstmuziek wel , we zullen zien . Hoelang heb je nu groei gehad ? Heb je veel tijd kunnen besparen ook?
29 september zijn de zaden in de grond gegaan, 30 oktober is de klok naar 12/12 gegaan dus een kleine maand groei, vanaf 15 november ben ik bloei gaan tellen. Ik weet helaas niet hoeveel CO2 die Airbombs produceren maar een CO2 meter is natuurlijk redelijk voordelig aan te schaffen zodat je in ieder geval weet hoeveel er in de ruimte zit. Als ik mijn generator uitzet zit ik ruim op 700 PPM (buiten gekalibreerd op 400 PPM). Mijn streefwaarde met licht aan is 1400 PPM en tot nog toe wordt dat redelijk gehaald. Wellicht dat ik vanaf volgende week naar 1600 ga maar daarvoor ben ik eerst nog wat dingen aan het uitzoeken
Ah , maar ik denk dat de display van airbomz aantoont hoeveel hij bereikt, denk ik toch...mooi bos he, voor een kleine maand groei maar. Netjes! Kga ook nog beetje opzoekwerk verrichten
Comment