Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek, 2x Joannes CBD 2x Cookies Gelato - 2x spider farmer sf 1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: eerste kweek, 2x Joannes CBD 2x Cookies Gelato - 2x spider farmer sf 1000

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben niet zo goed in verslagen maken maar ga het toch proberen.
    Ben bezig met mijn eerste binnenkweek, had van de zomer wat afjes buiten. dit ging redelijk goed.
    Ik kweek dit voor mijn vriendin, deze zit aan de oxycodon voor zenuwpijn en daar willen we vanaf. cbd werkt goed en savonds thc in de vaper en ze slaapt als een roos. ze is er nog niet volledig vanaf maar elke pil minder is er weer 1.
    opstelling:

    90x90x160 mammoth tentje

    prima klima afzuiging met koolstoffilter

    airpots 9liter

    plagron light mix met perliet gemixt

    alga grow en Bloom van plagron en roots

    en 2 spider farmer sf 1000. 2x 100watt

    20200905_082407.jpg3 september uitgekomen
    20200916_155128.jpg

    4 grootste overgehouden en overgepot

    20200927_153748.jpg

    ben nu 3 weken en 5 dagen verder en ze zien er zo uit.
    temperatuur en lv blijft mooi tussen de waardes als ze het willen hebben. heb ze bij de 3e node getopt.

    Ben er nu wel achter gekomen dat ik de airpots verkeerd om heb gemonteerd met de dichte gaten onderin. dit ga ik oplossen met door de bovenste wat dicht te maken.

    Nu gaan de bladeren niet meer mooi staan. Heb ze gisteren naar 5 dagen weer afgezuurd water gegeven omdat ik voelde dat ze 4 cm droog stonden. nu gaan de bladeren na een nacht licht niet omhoog staan. Zou ik ze dan toch teveel geven?
    Dacht dat ze door de airpots sneller uitdrogen maar nu lijkt het erop dat ze te nat staan.

    verder heb ik hier heel veel verslagen gelezen en vind het echt leuk om te doen.

    Vind de airpots wel lastig water geven, moet echt heel rustig doen.




    #2
    Lightmix met perliet is prima, maar nu wel bij elke waterbeurt (groei)voeding toevoegen.
    Ze staan er goed bij hoor.
    Staat de lamp al op 12/12 ?
    Succes
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      dankjewel voor je reactie.

      alga grow van exmember47012 geef ik vanaf 2 weken, net als de wortelstimulator van hun. de lamp staat van 1530 tot 0930 dus nog 18 uur. hierbij de foto's van zojuist.
      20200929_161024.jpg
      20200929_160948.jpg
      rechtsvoor

      20200929_161002.jpg
      rechtsachter

      20200929_161012.jpg

      linksachter

      20200929_161018.jpg
      linksvoor

      Ik zag een aantal gele puntjes dus ik denk dat ik ze teveel heb gevoed.
      Maar ik vind ze zo slap hangen of ligt dat aan mij? vooral rechtsvoor hangt slap. Ik merk wel dat ze groeien, dat gelukkig wel

      Mijn idee was om de lamp op 12 12 te zetten als ik de eerste takjes vast heb gezet op het net.


      Comment


      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        ja heb ik maar heb er nog niet echt een goed gevoel bij, echt verschil tussen licht en zwaar voel ik wel maar nu voel ik niet echt een verschil ertussen. Denk dat ik een aantal dagen geen water geef om te kijken hoe het verloopt. Vind ze echt klauw achtig eruit zien namelijk en de bladeren voelen stevig aan. mochten ze slapper gaan hangen misschien ze in een gevulde emmer met afgezuurd water zetten zodat het goed opgenomen kan worden.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het verschil tussen te nat en te droog is een kilo of 5-10. Dat kan je best voelen.
        Nog iets om mee te nemen in je beslissing:
        Ze herstellen beter van te droog staan dan van te nat staan.

      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        ja dan kan ik beter een paar dagen wachten met water geven. even iets bedenken hoe ik de bovenste gaten dicht kan krijgen aangezien ik de airpots verkeerd om heb gebouwd (blond ) . Hoop dat t nog goedkomt, vanmiddag weer nieuwe update!

      #4
      nieuwe dag, nieuwe kansen!

      veel gebeurt er niet. ik denk dat ik nog maar wacht met water geven, wat denken jullie? echte klauwvorm, maar aan de andere kant de grond in de airpots is zeker tot mijn 2e vingerkootje droog. ook wegen de potten niet heel zwaar. Misschien hebben ze een geheime waterbron aangeboord ofzo hieronder de foto's

      20200930_183344.jpg

      20200930_183318.jpg

      20200930_183327.jpg

      20200930_183333.jpg

      20200930_183337.jpg

      20200930_183826.jpg

      The Clawww

      wel witte puntjes dus even geen voeding geven. Groei maar lekker deze nacht en sta morgen hopelijk weer overeind!
      Attached Files

      Comment


        #5
        Vandaag geen foto's, er niet veel verandering te zien. Ik wacht met water geven tot de bladeren weer omhoog gaan staan...

        Comment


          #6
          Goedenavond mensen, goeiemorge planten,

          nog steeds weinig verandering, lijkt er wel op dat de nieuwe bladeren wat hoger gaan staan.
          Nog steeds geen water geven al wil je dat wel graag doen. Maar doe het niet!

          20201002_183812.jpg
          20201002_183816.jpg

          20201002_183819.jpg

          20201002_183822.jpg

          Afwachten wat er weer gaat gebeuren deze nacht.

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Bas Haze Is dat ding rechts onder op de 3e foto van eerste post geen luchtbevochtiger?

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            Luchtvochtigheid hangt rond de 50% te schommelen. Nee heb gewoon teveel water gegeven. liter per plant dus dan weet je t wel...

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Ho had ik niet gezien dan heb ik niks gezecht

          #7
          Ik kijk graag met je mee. Ik heb ook interesse in de Spider Farm SF1000. Veel succes!

          Comment


          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            Dankjewel! heb na veel onderzoek deze gekocht. ik ben zelf ook benieuwd. Alleen ik moet stoppen met de beginners fouten te maken.

          #8
          Succes deze ronde

          Comment


          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            Dankjee!

          #9
          Een nieuwe dag, de dames beginnen er langzaam wel iets beter uit te zien na de verdrinkingsdood. Ben alvast een beetje begonnen met scroggen, kan ik ze alvast de goede kant laten opgroeien.
          Ik denk dat ik volgende week ergens de klok ga omzetten naar 12/12. Ik denk dat ze nog wel wat door kunnen gaan strekken en me tentje is maar 160 hoog

          20201003_154118.jpg

          20201003_154122.jpg

          20201003_154125.jpg
          Attached Files

          Comment


          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            ok maar dan moet ik wel zo beginnen met bloeien toch

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Ik denk dat het net wel vol komt als dadelijk de groeispurt komt. De meeste zetten ze in bloei als de planten het net raken of als het net half rond is. Anders wacht je nog een paar dagen, ligt er een beetje aan hoe snel ze groeien.

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            ja ze groeien niet zo heel snel door dat vele water wat ik gegeven heb maar scheelt dat het airpots zijn merk ik nu, er blijft wel zuurstof komen

          #10
          Halloo luitjes

          na onze zondagse rustdag gaan we weer verder.

          plantjes groeien gestaag, geef nog steeds geen water. Ik hoop dat ze mijn beginners fout overleven. Zit alleen te denken wanneer ik overschakel na 12 12, ik denk zelf nadat ze weer een beetje zijn opgeknapt.
          20201005_153101.jpg








          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ik weet niet of je nog zo'n airpot hebt dan kun je die vullen met droge aarde en zo het verschil in gewicht wat aanvoelen, of een vochtmeter kopen bij het tuincentrum met zo'n koperen pen, die zijn wel niet zo precies maar dan zie je wel of er nog vocht inzit of dat hij droog staat, ik gebruik hem ook altijd en geeft toch een indicatie, suc6 gaat zeker goedkomen.

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            dankjewel voor het meedenken. Ik denk dat ik zo een ding ga halen ja. Scheelt naar ik durf ze nu niet meer op te tillen omdat ze aan het net vastzitten. Wil nu nog geen tensiometers kopen want zijn toch 4x30 euro. Eventueel wel later maar het budget is nu een beetje op. maar je gevoel zegt dat je ze toch water moet geven maar als je naar de feiten kijkt dan moet je t niet doen. ik wacht nog ff en ga 2x per dag kijken of er iets gebeurt.

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Ik heb ook het idee dat ze te droog staan je hebt geen klauw bladeren

          #11
          20200819_140104.jpg
          Deze stond ook te droog vind het er verdacht veel op lijken

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Je kan ook een houten tandenstoker door een van de gaten onderin de airpot steken en deze een minuut of 10 laten zitten en als hij dan donker kleurt en er zit wat zand aan de tandenstoker dan zit er nog genoeg vocht in, blijft hij droog dus verkleurt niet dan zou ik ze toch wat water geven ongeveer 10% van de grote van de pot dat is bij jou ongeveer 1 liter per plant.

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            top idee! dst ik daar zelf niet opgekomen ben Dit ga ik morgen ff doen. 1 liter is dat niet veel?

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Alleen als hij helemaal droogstaat, je hebt een pot van 9 liter en je mag je plant 10% van de grote van de pot geven dat zou bij jou 0,9 liter zijn dus 1 liter mag ook wel, ben benieuwd hoe het er voorstaat

          #12
          20201006_154657.jpg




          Comment


          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Bij ieder tuincentrum of online ergens heb je voor €10-15 een grond vochtigheidsmeter.
            Altijd handig voor een snelle indicatie.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Zou ik toch een keer zo'n metertje aanschaffen bij het tuincentrum dan heb je een indicatie van wat er nog in je potten zit, je zou verwachten dat met die airpots de grond wel wat sneller zou opdrogen, die metertjes kosten bij intratuin geloof ik een euro of zeven.

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            ja precies ik ga straks ff na het tuincentrum zo een ding halen.

          #13
          vandaag de moist meter gehaald en hij gaf kurkdroog aan. heb nu ongeveer 2 liter in de 4 dames gedaan, ik kijk vanavond of ze nog een beetje lusten. Geen foto's van de telefoon was leeg.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ben benieuwd of je het morgen ziet en of ze er wat vrolijker bijstaan.

          • Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Maar goed dat je zo een meter hebt gekocht
            Ik gebruik zelf tensio meter kan niet zonder

          #14
          goeiemiddag mensen,

          ff een update, gister hele dag niet naar ze kunnen kijken.

          2 zien er gelukkig een stuk beter uit en de andere 2 iets minder, maar ze zijn wel allemaal gegroeid. Sinds die meter gaat het dus wel beter, meten is weten. Volgende ronde maar echt tensiometers aanschaffen of hydro, maar denk dat ik eerst met aarde het onder de knie moet krijgen.
          Maarja dat is nu een maal geweest we gaan weer door. Ik heb ze vandaag samen 1.25 liter water met alga Bloom gegeven. Dit geef ik nu met een 60cc spuitje zodat ik het rustig kan geven en overal kan geven. Ik merk met die vochtigheid meter dat er sommige droge plekken ontstaan in de aarde.

          Hier de foto's.

          20201009_154132.jpg

          20201009_154136.jpg
          20201009_154138.jpg

          20201009_154143.jpg
          20201009_154146.jpg


          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            pH en ec meter, pompjes slang druppelaars of eb en vloedtafel met bak of waterbakponics of fogponics.

            Veel meten met een druppie fine tunen.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            De planten zien er al een stuk beter uit, dat net is dat ter ondersteuning of wil je echt gaan scrogen? Voor scrogen zijn die gaten veel te groot, in je verslag hierboven geef je aan dat je al bloom geeft maar ik denk dat je grow bedoeld want bloom is een beetje vroeg want ik zie nog geen pruikjes, maar het gaat de goede kant op, goed blijven meten, ik weet niet wat je temperatuur is, maar hoe hoger de temp hoe meer ze drinken.

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            ja klopt foutje geef alga grow hahahaha ja ik wou ermee gaan scroggen ja maar dat gaat dus niet. Temperatuur is snachts 19, das tussen 0930 en 1630 en loopt op tot de 25 graden als de lampen aan staan. heb wel een raampje los staan voor de verse lucht maar aan en afzuig zitten in dezelfde kamer. Heb trouwens ook de deur ervan losstaan. Raampje zou dicht kunnen maar dan merk je wel de vochtigheid in de ruimte oplopen, maar ook de Temperatuur.

          #15
          Update:

          Ben net wezen kijken en alle planten staan nu met de blaadjes recht toch te weinig water gegeven, en door de airpots droogt t sneller uit. Denk dat ik elke dag wel wat moet geven.
          temp was nu 22.3 en lv 47.5.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ja dat kan, dan moet je eenmaal de lichtperiode overslaan en het licht aan laten gaan wanneer jij wil, dus een langere donker periode

          • Penny123
            Penny123 commented
            Editing a comment
            ja precies heb hem nu van 0730 tot 1930 aanstaan. Draai ploegendienst dus dit is voor mij de betere oplossing. En dan snachts het raam dicht voor de temperatuur

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Komt helemaal goed Penny123
        Bezig...
        X