Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze Berry feminished

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    COB: Haze Berry feminished

    Korting op 420shop
    Ik ben begonnen met het ontkiemen van mijn zaadjes op 10-10
    feminished haze berry x5
    ik kreeg er een gratis bubbelgum zaadje bij dus die dan ook maar.
    na 2 dagen had ik een wortel en zijn ze in hun tijdelijke verblijf gegaan, als ze op de 2de node zijn gaan die over in de grote potten.
    nu heb ik grote bekers geperforeerd zodat bij het overzetten er meer aarde is dan wortel zodat er stressvrij overgepot kan worden

    ontkiemd via het koffiefilter principe en dit is mijn ruimte waar het allemaal moet gebeuren:

    de potten zijn 15 liter fabric
    voeding is biocanna
    aarde is biobizz lightmix
    totaal aantal wat led volgens producenten: 1200 watt (ik denk er 600 mee te krijgen.) LAmpen zijn fullspectrum COB UV IR en dimbaar
    Attached Files

    #2
    Leuke set-up welk merk is de lamp als ik vragen mag en is dat geen quantumboard ipv cob? Of snap ik er nu echt helemaal niks meer van.
    Last edited by Kunichika; 12 October 2020, 17:19.

    Comment


      #3
      Hey! succes deze ronde!
      Eneuh . Dit is geen cob maar een quantum board. De afkorting voor Quantuboard is QB. Lijkt er wel beetje op . Of heb je ook nog cobs die erbij komen?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Succes leuke spoortje ik ben zelf gek op haze
        Soorten alleen jammer dat die zo lang moeten meestal 14 weken bloei

        Comment


          #5
          he bedankt voor de reacties. de lampen die ik gebruik zijn:
          1000W Samsung LM301H/LM301B Quantum tech led grow light Full Spectrum 3000K 5000K mix 660nm IR
          https://nl.aliexpress.com/item/4000912612344.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.150a4c4dY CXzY4


          en

          Super bright 200W Samsung LM301B LM301H Dimmable LED Lamp UV IR led grow light Meanwell driver For Plants Growth Lighting
          link: https://nl.aliexpress.com/item/40007...150a4c4dYCXzY4

          de bovenste is volgens mij een fullspectrum Quantum board, ik heb me laten vertellen dat dit de volgende generatie chips is en dus zou het een COB (chip on board) moeten zijn
          de onderste is ook full spectrum met COB technologie maar is volgens mij geen quantum board.
          klik maar even op de linkjes om de specs te zien.

          dit zijn aliexpress lampen dus of het inderdaad opbrengt wat ze voorschrijven is testen. totaal aantal lumen is rond de 95.000 dus dat zit best snor alhoewel ik de helderheid van de 1000Watt led wat vind tegenvallen.

          ik heb bruce banner III gekweekt op de 200Watt led lamp en met 5 palnten kwam ik op 70 gram, keiharde toppen maar een lage kweeksoort. nu heb ik de tweede erbij gekocht om te kijken of mijn haze berry 5x een grotere opbrengst gaat krijgen. het is dus nog een testfase maar de eerste kweek was helemaal niet slecht en de toppen waren/zijn super compact en lekker.

          Comment


          • Canaboid
            Canaboid commented
            Editing a comment
            Beide zijn zogenaamde Quantum boards.
            Ook zijn ze zo te zien beide full spectrum.
            Al heeft mijn inziens de eerste een beter spectrum.

            De eerste is ook geen 1000watt.
            Maar 100 of 120 watt (afhankelijk van driver).
            De eerste heeft leds in de kleuren 3000K + 5000K + rood 660nm + IR 740nm
            De tweede zo te zien 3000K/3500K// 3000K + 660NM.

            De eerste lamp lijkt veel op de lampen die ik zelf heb.
            https://www.greensell.nl/a-60059663/...0/#description

            Met QOB`s bedoelen de mensen hier chips met 1 grote led.
            Quantum boards bestaan uit allemaal kleine.

            https://www.greensell.nl/c-4230968/c...its-en-lampen/
            Last edited by Canaboid; 13 October 2020, 13:19.

          #6
          thanks canaboid, je kennis is welkom.
          zo zag ik al de sterkte van de "1000watt" led lamp en ik geloofde het in eerste instantie ook niet. daarnaast is de felheid van het licht als die vol aanstaat minder.
          hoe dan ook heb ik het geld uitgegeven en ga ik de kweek gewoon volbrengen. als ik met deze setup hoger uit kom dan de vorige (200watt led 70 gram 5 BBIII) dan ben ik tevreden.
          is het verschil te klein dan gaan we weer verder kijken naar iets anders of 2 van de 200watt lampen erin hangen om die 600 watt te krijgen. ruimte zat he

          vandaag nog even bekeken hoe e.a. gaat en 4 van de 6 steken hun koppie boven het maaiveld.

          na het overzetten voeg ik op het zaadje een klein beetje water toe. als de 2de node er is ga ik wortelstimulator gebruiken en ik denk na een dag of 7 - 10 gaan ze over naar de grotere potten.

          de eerste kweek heb ik perliet toegevoegd maar ik constateerde ook dat de insecten het wel fijn vonden. de kweek ging prima en ik heb geen last gehad van virussen maar deze keer hou ik het op de light mix van biobuzz. ik probeer zoveel mogelijk biologisch te kweken, dat doe de smaak echt enorm goed.
          Attached Files

          Comment


            #7
            zo daar zijn de dames dan, fier stonden ze me glimlachend aan te kijken.
            de haze berry strekken wat dus heb ik de lampen dichter bij elkaar gezet en lager,
            temperatuur is 20 tot 28
            lv is 40%, die moet omhoog en daar ga ik vandaag iets aan doen.
            de bubblegum is tiny maar ik zie de blaadjes al komen.
            dus:
            Tijd: 20-4
            LV:40%
            Hoogte tot plant: 15cm
            temperatuur: 20 tot 28

            Ik heb vandaag 1ml bioboost op 1liter water gedaan, er is nog geen 0.2 ltr in gegaan. ik voer op de bovenkant, dus aarde nat.
            Ik ga het zien hoe de plant zich ontwikkeld maar de snelheid van opkomen is mooi. wat daaraan is af te wegen weet ik niet precies maar goed.

            tips zijn natuurlijk welkom.

            gr

            patty
            Attached Files
            Last edited by patty2thaB; 14 October 2020, 12:01.

            Comment


            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Ze hebben de eerst tijd nog geen voeding nodig met bio kan je na 2 weken beginnen en terra kan je na 3 weken mee beginnen

            • patty2thaB
              patty2thaB commented
              Editing a comment
              thanks, dat ga ik dan aan houden.

            #8
            Net zijn de lampen aangegaan en die bubbelgum is gewoon een tweeling, gaaf
            Attached Files

            Comment


            • patty2thaB
              patty2thaB commented
              Editing a comment
              Ik laat em lekker gaan natuurlijk haha wie haalt nou 2 zisjes uit elkaar terwijl je er gewoon naar kan kijken haha

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Zeker doen, je ziet op een gegeven moment wel of ze samen opgroeien of dat er ene achterblijft en dan kan je er altijd nog ene euthaniseren.

            • Canaboid
              Canaboid commented
              Editing a comment

            #9
            Ik zal ze goed in de gaten houden, het is gewoon een tweeling whohooooo

            Comment


              #10
              Dag 5

              paar foto's,
              de haze berry is mooi, ​​
              de bubblegum was gisteren 2 en de ene groen, de andere wat geel. vandaag mooi groen beide. ik laat het zo gaan
              20-4 licht
              temp: 22 - 24
              LV: 20 - 38
              hoogte tot plant: 20cm

              vandaag een grotere pot ontvangen, daar gaat de bubble gum in.
              IMG_2223.JPG IMG_2221.JPG IMG_2222.JPG IMG_2224.JPG

              ze gaan goed.
              Attached Files

              Comment


              #11
              Ik spuit de aarde nat.

              de haze berry is mooi.
              2 ling bubbelgum blijft laag, afwachten

              temp 24-25
              lv 38
              geen water
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #12
                ......
                Attached Files

                Comment


                  #13
                  IMG_2241.JPG
                  Dag 10: Haze Berry
                  Dag 11: Bubblegum 2ling
                  Temperatuur: 25 - 26
                  Lichtafstand: 30cm
                  Lichtregime: 4 - 20
                  Luchtvochtigheid: 40% - 38%

                  potten: fabric 15 liter

                  Ik heb mijn potten 6 dagen geleden voor gewaterd. 1/3 water op hele pot en mengen. folie eroverheen en laten staan in het voorportaal van mijn kweekhokje.
                  In de tussentijd heb ik geleidelijk aan mijn lampen qua intensie verhoogd. 1 keer op de 5de dag en vandaag na het overpotten.
                  De dimmer staat nu op ongeveer 2/3 van het volledige spectrum. Mijn beide lampen zijn dimbaar.
                  IMG_2243.JPG

                  Vandaag heb ik alles overgezet in de potten en natuurlijk de bodem eerst nog even door elkaar gehosselt zeg maar
                  Vanuit de potjes was al een prachtige flinke kluit wortels, bij 3 kwamen de wortels tot onderaan het potje... ik zeg een mooi begin.
                  ik heb in het begin een klein beetje wortelstimulator toegevoegd, ik kreeg de tip om alleen de bovenkant nat te spuiten en dus ben ik hiermee verder gegaan tot vandaag.
                  er is dus wel geteld 1 keer water toegevoegd op de kleine potjes en de tip heeft zijn wortels geschoten. bedankt hiervoor.
                  IMG_2246.JPG IMG_2250.JPG
                  IMG_2249.JPG IMG_2247.JPG IMG_2245.JPG IMG_2248.JPG

                  Elke dag heb ik met veel intresse naar de 2ling gekeken maar gisteren en vandaag zag ik er toch progressie in. Die progressie maakte de haze berry zaden wel goed door.
                  Gezien het feit dat ik nu ook de ventilatie aan ga zetten om natuurlijk die stam sterk te krijgen heb ik de dames nu nog ondersteund. ze zijn natuurlijk nog niet zover dat het een volwaardige stek is maar ik ben er van om het begin stress vrij te houden voor ik later scrog en lts ga toepassen inclusief het voortraject van toppen.
                  Hierdoor verpot ik de dames als ze nog niet met alle wortels door het hele potje zitten.
                  IMG_2239.JPG IMG_2236.JPG


                  Hier tog nog even de 2ling in progressie:
                  IMG_2213.JPG bbgum.JPG IMG_2233.JPG

                  de tweeling heb ik uitelkaar gezet met 2 stokjes in de hoop dat ze natuurlijk ook uit elkaar gaan groeien en natuurlijk mooi licht blijven ontvangen.
                  Ik heb ze gelijk gespoten/gevoed ze hebben dus geen enkele voorkeur gehad.

                  dat was em weer. We gaan hier de goede kant op maar zoals we allemaal weten is het nog een flink tijdje.
                  wat me wel opvalt is dat ik in deze tijd heel simpel mijn temp op stabiele hoogte krijg en dat is toch heel belangrijk.
                  Wat betreft het voorwateren van de potten, dit was voor mij een les van hier. mijn eerste keer dus ik ben ontzettend beneiuwd.
                  Ik las hier en daar dat je met een voorbewaterde pot al toch 2 weken geen voeding hoeft te geven en gezie de les van niet voeden in deze fase loopt dat waarschijnlijk gelijk met het moment dat de dames voeding toegedient moeten worden.
                  Volgens mij heb ik nog overgeveer 3 weken te gaan tot de 3de internode.

                  bedankt voor het lezen en als je nog meer mooie tips hebt voor mij dan lees ik ze graag.

                  gr

                  patty
                  Attached Files

                  Comment


                    #14
                    Heey erg leuk hoe je het doet en verslag van maakt. Ik ben ook bezig en we zitte ongeveer zelfde periode. Ik ga dit verslag ook bijhouden.
                    Je zaailingen zien er ook supergezond uit.
                    Smoke weed every day

                    Comment


                    • patty2thaB
                      patty2thaB commented
                      Editing a comment
                      dank je man, altijd leuk dat het goed ontvangen wordt. ik bekijk de jouwe om dezelfde reden haha.
                      ziet er bij jou ook rustug uit man
                      Last edited by patty2thaB; 19 October 2020, 15:56.

                    #15
                    Kijk begint ergens op te lijken, altijd leuk om te zien hoe een nieuwe kweek zich ontwikkelt. Is het niet handiger om je lampen 90graden te draaien dan spreid het licht zich denk ik wat beter uit.

                    Comment


                    • patty2thaB
                      patty2thaB commented
                      Editing a comment
                      kijk dat is een ding waar ik me zeker nog even over moet buigen, hoe de lampen stralen en waar ze het beste kunnen hangen.

                      juist hierdoor heb ik de lampen in de breedte gehangen maar ik zal de specs er eens bijhalen om dit uit te pluizen, na het gelijk spel van feyenoord kan ik me beter hiermee bezig houden dan me irriteren aan die uitslag. ik kom erop terug

                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Lijkt mij dan, je hebt een rechthoekige ruimte en je lampen zijn ook rechthoekig.

                    • patty2thaB
                      patty2thaB commented
                      Editing a comment
                      de eerste is meer vierkant. de achterste is inderdaad rechthoekig.
                      ik moet gewoon even de hoogte rond 30cm opzoeken en over mijn vloerplan leggen en dan bepalen wat nou de beste richting is.

                      goed waar kwam ik achter:
                      de 200W lamp is een COB lamp.
                      de 1000W (120/140 echte watts) is een Quantum board lamp

                      http://cdn.differencebetween.net/wp-...ard-vs-COB.jpg

                      Complete artikel: http://www.differencebetween.net/tec...on%20a%20board.

                      De QB led lamp heeft dus een groter/breder bereik in intensiteit
                      de COB heeft dat minder

                      goed, hoe groot is mijn ruimte:
                      180 lang
                      115 breed
                      225 hoog

                      de 200w cob heeft op 30 cm van de plant een effectieve spreiding van ??? dit is niet bekend.
                      de 1000W (zo adverteren ze dus laat ik voor de volledigheid zo) heeft op 30 cm van de plant een spreiding van 60x60cm

                      ik ga er dan vanuit dat de andere ook goed is voor 60 x 60 en dus draai ik de lampen niet, het is immers 60x60 overal.

                      concludeer ik correct?
                      Last edited by patty2thaB; 19 October 2020, 15:02.
                  Bezig...
                  X