Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ever (AF in Batmix) - 1x Fat Banana 1x Northern Light - TS1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een pot van een halve liter bijvoorbeeld, Weck of CV, hoeveel gram gaat daar ongeveer in?

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tightvac en cv idd lichtdicht , en ik laat soms wel es een pot dagen uit de kast , vergeet ze terug te zetten , en dan heb je met een weckpot wel afbraak van thc door licht , Nuja weet ook niet hoe snel dit gebeurt maar ja, maat zegt wel in glas betere smaak dan cvault of tightvac. Kan ook aan de plant of soort gelegen hebben he. Cvault heeft small, medium en large, dan 2,4,8 liter. De large kan er 28-50 gr in , zegt cvault zelf

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Ik dacht eerder ergens gelezen te hebben dat ca 20% aan gewicht overblijft na het drogen.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Ik gebruik 8weck potten 5L /10L en vul deze tot 5cm onder de deksel. En niet voll proppen. En om de dag ff de deksel Los schudden 20 min open en weer dicht. Werkt prima tot het echt droog is.

    DAG 90
    Temp - 21.8 (eindelijk de afzuiger 24/7 aan)
    LV - 32

    Nog 3 (eigenlijk 2) dagen tot het probleem zich aandient. Ik heb besloten om NIET te gaan oogsten. Sinds de post van dag 85 heb ik de lamp 24/7 branden om het afbloeien te versnellen. Nouja, versnellen... In mindere mate bij dame NL, maar vooral dame FB heeft besloten om ineens overal witte bloeiharen te gaan spruiten. Dus ipv versnellen word de boel eerder vertraagd. Zijn gewoon nog niet klaar lijkt wel. Ze blijven maar gaan. Met 100 dagen gaan ze denk ik sowieso om, het is ook een keer mooi geweest. Tenzij ik dan in de bak zit, dat kan ook. Maar dat komt denk ik wel goed. Ben ook bijna door de voeding heen, dus het word tijd om keuzes te maken. Ben er inmiddels wel achter dat een lichtschema van 18/6 voor AF te weinig is. Mocht ik ooit nog eens voor AF kiezen, gaan ze er met 24/0 onder.

    20210125_215055.jpg 20210125_215115.jpg

    20210125_215139.jpg 20210125_215156.jpg

    20210125_215212.jpg 20210125_215229.jpg

    20210125_215300.jpg

    Comment


    • djoezz
      djoezz commented
      Editing a comment
      Ik heb ook wel eens gelezen dat 20/4 de ideale lichtschema is voor AF’jes. Maar dat word door de ene site bevestigd en door de andere afgeraden. zelf nog geen AF’jes gekweekt dus geen idee van eigenlijk.

      Zitten mooie toppen op je planten!!

    • Driko
      Driko commented
      Editing a comment
      mooi man

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Hehe, in t kader van beter laat dan nooit.. Die nieuwe scheut bloeiharen zijn een soort 2e/3e internode bloei. Eigenlijk dus nieuwe bloei van binnenuit je toppen. Wachten tot ook die bloei klaar is, is vaak niet de moeite waard. 2e/3e internode bloei zou doorgaans minder thc produceren dan de eerste normale bloei. Je wiet word naar verhouding dus minder sterk. Daarnaast moet je ze soms zo extra lang laten staan dat de trichjes van je eerste bloei al overrijp zijn tegen de tijd dat de 2e internode bloei klaar is. Of je ze wilt laten sgaan is dus een beetje een afweging.
      Qua massa win je wel wat, maar zelfs dat gaat veel langzamer dan de eerste normale bloei.

    En heb je ze al omgehakt, zal toch haast wel na 13weken. Echt knoeperts zijn het!!

    Comment


      Jazeker! Vandaag was hakdag. Kwam een bult af, bijna het dubbele van wat ik had verwacht. Foto's en de rest volgt morgen. Ik heb vroeg op de avond van het goede knipafval wietthee gemaakt en begin nu pas weer bij positieven te komen.

      Het hangt nu allemaal te drogen. Wat een pokkewerk als je maar 8 wasknijpers, te weinig ophanglijn en een rol tape hebt.

      Comment


      • Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        Ziet eruit als een geweldig resultaat voor ‘een eerste kweek ever’.
        Smaakt letterlijk en figuurlijk vast naar meer.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dat het maar lekr mag smaake.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ben wel benieuwd naar je gewicht straks!!

      Hoep Je zit in mijn/andermans kweekverslag te posten. Ik heb je vorige berichten hier dan ook verwijderd.

      Stap 1: stel je even voor op het forum - https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-introduction

      Stap 2: eigen kweekverslag starten en bijhouden - https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kweekverslagen

      Comment


        GEOOGST!

        Het aantal dagen heb ik aan het eind niet meer bijgehouden. Het zullen er ongeveer 105 zijn geweest voordat de man met het hakbijl, ik dus, langskwam. Had het eigenlijk een week eerder willen doen, maar dat feest is door verplichtingen elders niet doorgegaan. Aangezien ik nog nooit een plant heb geknipt had ik een maatje uitgenodigd met de nodige ervaring. Hij was diep onder de indruk van de plantjes
        Nou daar gaan we!

        NORTHERN LIGHT
        Ik denk dat ze iets te lang heeft gestaan color wise. Wel groen, maar aardig bruinte tinten. De trichomen zijn nog gewoon wit. Geen idee in hoeverre je een AF te laat kunt oogsten, maar ik ga er vanuit dat het wel goed is.

        20210207_230809.jpg
        Dit is haar wortelkluit. Mooi om te zijn. Verbazingwekkend hoe zo'n stelsel zich ontwikkeld!


        20210207_230908.jpg
        De weegschaal geeft een mooie 289gram nat aan.Ben erachter gekomen dat het spul dat uitsteekt niet helemaal meegewogen word. Al met al zal het ergens tussen de 300-320 zijn. Ga er vanuit dat ik er minimaal 60 gram aan overhoud. Overall very happy (over beide planten, zie hieronder). Gezien de vele kweekverslagen van beide strains op Growdiaries heb ik het beter gedaan dan de gemiddelde kweker aldaar, en met een slechts 150w lampje.

        FAT BANANA
        20210207_230838.jpg
        Gruwelijk


        20210207_231009.jpg
        Hier sloeg ik haast stijl van achterover. Een paar takken heb ik wat lang afgeknipt, dus zeg maar dat er 400gr nat ligt. Die hoofdtop ook pffff... Net zo groot als een literfles frisdrank! De Northern Light was niet heel erg geurig, maar deze konden ze een paar blokken verderop nog wel ruiken. Had eigenlijk verwacht dat FB de helft minder op zou brengen dan de NL, maar ze heeft al mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.


        20210207_224554.jpg
        Hier hangt het allemaal te drogen. Met de lamp uit natuurlijk, die staat hier alleen even aan voor de foto. Met een mooie LV van 50 als het donker is. Ze hangen ivm ruimtegebrek en kut ophangen (en vallen) door elkaar, maar de groene toppen zijn FB en de bruineren NL. Het hangt hier nog was houtje touwtje aan wat draad, maar inmiddels zijn ze allemaal voorzien van een mooie wasknijper. Note to self: start van drogen is zondag, 7 februari om 23.00u.

        Benieuwd wat er van beiden over blijft! Ruim genomen ga ik uit van ongeveer 150gram samen.
        Over een week begin ik met curen. Tegen die tijd laat ik hier weten wat er droog in de potten gaat.
        Last edited by TheBigDudeski; 8 February 2021, 14:41.

        Comment


        • Penny123
          Penny123 commented
          Editing a comment
          netjes man geniet ervan!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Lekker! Laat ze smaken !

        • Sykes
          Sykes commented
          Editing a comment
          Dat ziet er goed uit !

        Mooie oogst! Smookse!

        Comment


        • Pieremegoggel
          Pieremegoggel commented
          Editing a comment
          Ik rook ook al jaren niet meer, maar wel af en toe een pijpje pure wiet

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Je rookt geen weed, waarom kweek je dan plantjes?

        • TheBigDudeski
          TheBigDudeski commented
          Editing a comment
          Omdat ik het al zo'n 15 jaar wilde doen, maar kwam er nooit van. Ooit een verstokte roker en blower, maar de longen zijn nu aardig schoon en dat wil ik zo houden. Denk dat ik er edibles van ga maken

        Super mooi resultaat! En uw eerste keer! EN een lamp met inderdaad laag wattage! Super goed gedaan, da zijn groene tenen en vingers da .
        Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
        Jah, ik hou van planten.

        Comment


          Ziet er goed uit, geniet ervan

          Comment


            Mooie opbrengst en dat met 150 watt, zijn fijne lampjes die ts1000 en betaalbaar, heb er zelf ook twee, suc6 met de volgende ronde, ben benieuwd wat er overblijft na het drogen, schat zo'n 180 gr.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • TheBigDudeski
              TheBigDudeski commented
              Editing a comment

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Je kan ook gaan werken met 2 x ts1000, scheelt weer in de aanschaf. Plus je kan het hoogteverschil van de planten dan beter opvangen.

            • Penny123
              Penny123 commented
              Editing a comment
              net zoals bij mij, ben blij dat ik geen spider farmer sf2000 heb gekocht toen

            Hoe is het verlopen, heb je zelf wat geproefd of anderen laten genieten? Echt mooie toppen op je laatste foto's.

            Comment


              Ik denk ​​​​dat het te lekker smaakt en dat hij de updates vergeten is
              buiten-2020, 2021, 2022, 2023
              Hydro-met afjes-2022

              Comment


              Niet vergeten, maar niet aan toe gekomen ivm tijdgebrek. Die 24 uur in een dag is me momenteel te weinig, maar er is licht aan het eind van de tunnel.
              Anyway... Ik heb er een paar keer thee van gemaakt. De ene keer voelde ik niks en de andere keer was met m'n ogen knipperen al teveel moeite.
              Hetzelfde verhaal als met de boter die ik er van heb gemaakt. Ben nog opzoek naar het ideale recept voor zowel thee als boter, maar oefening baart kunst.

              Nou goed, na het omhakken heb ik het twee weken laten drogen en daarna nog wat getrimmed en bijgeknipt.
              20210302_204531.jpg 20210302_204551.jpg
              Al met al toch minimaal zo'n 140 gram droog van twee plantjes. Ik zeg minimaal, want die weegschaal werkt voor geen meter. Ik had een soepkom stampersvol met wiet en het ding gaf 8 gram aan.
              Ik heb het allemaal maar in potten gedrukt en ben bezig met curen. Dit weekend gaat m'n BFF het rokend testen. Ben ik zelf ook wel benieuwd naar, want tot nu toe heb ik het alleen gebruikt in edibles. Ben ergens bang dat ik de boel verneukt hebt, maar ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan met recepturen. Komt wel een lucht af van heb ik jou daar, dus eigenlijk moet het wel goed spul zijn. De verwachtingen liggen in elk geval hoog.

              20210221_004903.jpg
              Potten gekocht bij Zamnesia (Mason's).

              Al met al mag ik totaal niet klagen denk ik. Voor de n00b die ik ben vind ik het een vrij ziekelijke oogst. Jammer dat in het begin twee van de vier plantjes het niet gered hebben, maar dat is achteraf een koe in de kont kijken. Of een paard in de bek, weet ik het. De volgende ronde word natuurlijk gewoon een kilo droog.

              Comment


              • KnetterMug
                KnetterMug commented
                Editing a comment
                Mooi opbrengst, op naar volgende ronde

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Die kilo hou ik je aan he.

              • TheBigDudeski
                TheBigDudeski commented
                Editing a comment
            Bezig...
            X