Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ever (AF in Batmix) - 1x Fat Banana 1x Northern Light - TS1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    DAG 43 - WATERBOARDING
    Temp - 27.8
    LV - 28

    De hoeveelheid water gaat nu omhoog. Dit had ik waarschijnlijk al eerder moeten doen, maar ja! Vandaag de eerste dag dat ze beiden een halve liter water hebben gekregen. Dit was een dagje zonder voeding, morgen krijgen ze weer met. Dat was 'm eigenlijk al wel weer. Wel vreemd allemaal. Rechts lijkt compleet af te sterven, maar de toppen blijven groeien.

    20201204_215847.jpg 20201204_215815.jpg 20201204_215910.jpg 20201204_215921.jpg 20201204_220013.jpg 20201204_215946.jpg

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Bij auto's is het redelijk normaal, de vergeling.

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      De nieuwe blaadjes wat uit de toppen groeit (idk hoe dat heet, maar er zitten trichomen op) hebben wel een mooie groene kleur. Ik denk dat het allemaal sowieso een combinatie is van AF, te droog, te laat begonnen met voeding.

    #92
    DAG 44 - GOLDEN BROWN
    Temp - 25.6
    LV - 28

    De tweede dag dat ze elk een halve liter drinken hebben kregen, de eerste dag dat dit er wat voeding doorheen zit. Zag vandaag dat Blanka ook raar blad begint te krijgen. Ze word verder niet geel, maar de nerven in haar verder mooi groene blad worden bruin/paarsachtig. Weer wat uitzoekwerk erbij. Jippie.

    It aint easy being a grower.

    20201205_211907.jpg 20201205_212332.jpg 20201205_212025.jpg 20201205_212108.jpg





    Comment


      #93
      DAG 45
      Temp - 25.2
      LV - 31

      Kan ik zonder al te veel gevolgen de gele bladeren (dus niet de stelen) verwijderen? Heb begrepen dat afstervende bladeren om voeding blijven vragen en dus de bloei afremd?

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Hoe is het met de limoncello?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Laten zitten, ze gaan vanzelf los, dan pas weghalen.

      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Duidelijk heren. Dank. Iemand die ik ken vertelde me totaal het tegenovergestelde. Gewoon eraf halen zei ie. Terwijl ik alleen maar "stress!" dacht. Ik volg trouw jullie op advies op.

        De Limoncello staat er nog goed bij. Elke dag even die weckpot schudden haha. Vandaag zit het er een week in, nog minimaal 2 te gaan!

      #94
      Wat zie je aan de planten sinds je de waterdosis hebt verdubbeld? Als ze meer gaan hangen was dat dus niet handig. Probeer de plantjes zo een beetje te lezen.
      Zo probeer ik mijn watergift ook onder controle te krijgen. Het blijft zoeken hoor.
      Maar speel er een beetje mee, en doe zo ervaring op. Als je constant hetzelfde blijf doen, dan leer je niks
      Ik geef ze nu om de 2/3 dagen een liter of 2.
      Heb je de sateprikkermethode al een poging gegeven?
      Sateprikker in je grond, uurtje laten zitten.. kijken of het er vochtig uit komt.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Niet zo heel veel eigenlijk. Het nieuwe blad krult niet meer in elk geval, dus het teveel aan stikstof zal verleden tijd zijn. Het blad groeit ook gewoon horizontaal, licht naar boven. Zoals het hoort denk ik. Heel eerlijk zie ik door de bomen het bos niet echt meer haha. Dan doe ik weer 3 dagen dit, dan weer dat. Ik zie allemaal wel wat het word. Inmiddels zoveel dingen fout gedaan dat ik nooit meer achter echte oorzaak van alles kom

      #95
      DAG 47-
      Temp - 25.9
      LV - 35

      Het gaat helemaal fantastisch.
      Volgens mij ben ik intussen onbewust bezig geweest met overvoeden. Die rechter is van onderin tot het midden compleet geel, bruin en verdord. De bovenkant zit er wat tussenin. Als ik de foto's van vandaag en een paar dagen geleden bekijk dan gaat dat allemaal niet zo snel. Daar hoop ik dan maar op. De toppen zie ik wel met de dag dikker worden, maar als het blad ooit allemaal weg is zal dat ook wel stoppen. Nouja, dat ging om de rechter, er staat ook nog eentje naast.

      Ook die begint nu langzaam te verkleuren. Ze heeft een paar compleet paarse bladeren. Dat kan zijn omdat ze te koud staan (lijkt me sterk), of stress (nog sterker). Zit een beetje in dubio of ik eens zal gaan spoelen of doorgaan met voeding? Ik doe in elke liter water 2ml Bloom en 1ml Grow, Topmax, Alg, Heaven en Calmag van Biobizz. Ze krijgen elke dag 500ml water; 3x dagen met voeding en dan een dagje alleen water. Lastig allemaal, misschien ook wel wat veel voor AF'jes. Ze staan in elk geval zeker niet te droog of nat. Het blad staat ook gewoon goed, alleen die kleur he. Met een beetje geluk kan de eerste over iets minder dan drie weken om. Zo lang trekt ze het vast nog wel. Volgens ome Ali is mijn bestelde microscoop inmiddels ook in het land aangekomen. Kan niet wachten om die te proberen, zoveel ice vorming!

      20201208_212924.jpg 20201208_212911.jpg 20201208_212944.jpg 20201208_213007.jpg 20201208_213020.jpg 20201208_213035.jpg

      Comment


        #96
        Paarskleuring kan door verschillende dingen komen, soms kleurt de ene wel en de andere niet.

        2 planten van de zelfde soort, red jack auto.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 10 December 2020, 21:53.

        Comment


          #97
          DAG 49 - SPOELEN MAAR
          Temp - 26.0
          LV - 32

          Begonnen met spoelen. Wat en hoeveel voeding ze ook kregen de staat van de planten gaat er steeds meer op achteruit. Had een briljante ingeving dat het wel eens een Calmag blokkade kan zijn! Vanaf dat ik begon met voeden ook elke keer wat Calmag toegevoegd. Wist ik veel dat een plant daardoor een blokkade kan krijgen, maar leek me niet heel onlogisch gezien de hoeveelheid die ze er van hebben binnengekregen. Niet gek bedacht toch? Nu nog even bekijken hoe lang ik moet spoelen voor ik weer kan beginnen met voeding. Wat denken jullie? Vandaag was dag twee, 500ml per plant. Op een foto staan de planten van onder naar boven in vol ornaat op de foto. Eentje lijkt wel op sterven na dood.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 7 photos.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Relax man het zijn autoflowers die willen vaak naar het eind vergelen en dat allemaal. Die moet minstens nog 2weken ze hebben nog veel witte pistels.

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Een beetje vergeling snap ik wel. Deze zie ik gewoon doodgaan zeg maar. Het is dat de toppen nog groen zijn, maar verder... Maar je ziet er dus serieus niks raars aan?

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Serieus zie ik niets iets, maar lichtvoetigs ook niet haha. Mijn autoflowers(buiten)van vorige zomer zagen er ook zo gaar uit tegen het eind. Prima weedje aan over gehouden, volgende keer maar fems zetten in je tent.

          #98
          Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig maar ik heb 't idee dat je ze veel te veel water hebt gegeven. Ik heb je topic helemaal gelezen en zie bij werkelijk elke dag een watergeef beurt staan. Ik ben er ook op gewezen dat de beste manier het wegen van de plant is. En daar is niets te veel aan gezegd

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Dat van de Calmag heb ik inmiddels ook gelezen inderdaad. Dus dat gaat vanaf nu ook maar gebeuren.
            Ik heb geen 11L pot met droge grond over om mee te vergelijken, maar dat ga ik zeker meenemen in de volgende kweekronde.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Zak met 11 liter grond dan!?

          • Donboe
            Donboe commented
            Editing a comment
            Er wordt niet voor niets gezegd bij canna kweek: Beter minder dan meer. Ik ben de eerste twee keer enorm op m'n bek gegaan, puur door veel te veel water te geven.

          #99
          Het vergelen van uw bladeren in de bloei wil zeggen dat ze meer voeding nodig hebben, ze onttrekken voeding uit de bladeren, daardoor verkleuren ze. Dus elke dag voeding geven, niet overdrijven, goed uitgedund, en zien of uw media, uwe grond dus nat is en niet te nat, hoe staat uw ph van uw water? en hebde veel last van PH fluctuaties? fluctuerende ph zorgt voor verstopping. De laatste week tot 2 weken van de bloei stoppen met voeding geven en "flushen", dus gewoon water geven. Das mijn take op uw vragen. :p
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            haha, ja het wordt complex he zo, als iedereen wat zegt En bij overvoeding gaan uw wortels gaan verstoppen en nemen ze niets meer op, dan moet je met regenwater gaan flushen en komt het goed. Uw planten hebben redelijk wat voeding nodig om uw toppen te voeden, nooit te veel in 1 keer natuurlijk, en uw ph zou je best wel eens meten ze .
            Geef je kraantjeswater? En welke voeding? Ik denk inderdaad als je overvoed dat het zo goed als altijd meerdere tekenen gaat geven van verschillende ondervoedingen, omdat uw wortels verstoppen. Maar effe concreet, welke voeding geef je? welk merk etc, en hoeveel ml/L water?

          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            P.s ik ben ook nog aan het leren

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Hier ook een newbie hoor. De voeding is van Biobizz: Bloom, Grow, Alg, Heaven, Topmax en Calmag. Overal een ml per liter, alleen van Bloom 2ml op een liter. Vanaf morgen dus het dubbele. Nog even flink de schouders eronder!

          Aha, pH meten is zeeeeerr belangrijk!!

          Comment


            pH is totaal niet belangrijk als je Biobizz voeding gebruikt.

            Ze zijn geel omdat ze veel te weinig voeding hebben gehad.

            Btw. Daar hoef/kan je nu niks meer aan te doen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            Helder dus. Eindelijk duidelijkheid. Het betekend in elk geval dat de dame links nog enigszins te redden is. Dat is wel goed om te weten.

            Comment


              DAG 54 - TERUG VAN WEGGEWEEST
              Temp - 26.8
              LV - 38

              Daar zijn we weer. Was er een paar dagen geleden wel een beetje klaar mee. Elke keer posten hoe kut alles ging doet rare dingen met deze man. Veel veranderd is er niet. Ze krijgen nog steeds elke dag een halve liter water, alleen de dosis voeding heb ik verdriedubbeld (!). 6ml Bloom en Topmax en alle andere middelen op 3ml op een liter water. En... Geloof het of niet... Ze stoppen met dood gaan. Gele bladeren blijven geel en worden niet meer bruin en erger! Zit ik hier twee weken te kutten en de gekst mogelijke oorzaken te opperen: voeding was de oplossing. Dus ik blijf op deze voet verdergaan. De toppen vind ik echt mooi worden nu. Ben benieuwd hoeveel grammetjes hier nog af kunnen komen. De voeding die ze te weinig kregen trokken ze uit de bladeren, maar heeft dat ook effect op de opbrengst? De linker dame is een paar weekjes extra nodig. Die ruikt zo lekker, die is het dubbel en dwars waard. Flinke main cola ook voor een dame van slechts 60cm naar mijn bescheiden onervaren mening.

              20201215_215035.jpg 20201215_215029.jpg 20201215_215128.jpg 20201215_215146.jpg 20201215_214928.jpg 20201215_214916.jpg

              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Goed opgelost man krijg je toch nog een mooie oost

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Probeer voorbij de kleuren te kijken, of maak eens een foto zwartwit. Dan zie je meer top zeg maar. Vooral de een na laatste foto is mooi, met dikke vette toppen.

              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                aha nice komt goed man! En dat hangt wat af van hoeveel blaadjes nog aan fotosynthese kunnen doen voor energie om te zetten naar uw toppen, aangezien er nog redelijk at ophangen zie ik geen probleem gewoon goed voeding blijven geven.

              DAG 57
              Temp - 25.6
              LV - 38

              De afzuiger draait nu ook in de nacht een paar korte rondjes. Elke ochtend was de LV iets van 60. Beetje laat mee begonnen, maar ik heb geen zin in toprot. Nu zit ie netjes 24/7 rond de 40. Dikke prima dus. Het voelt een beetje alsof het eind in zicht komt voor de dame rechts (die op de eerste foto links staat)

              DIKKE TOPP'M
              20201218_165605.jpg 20201218_165615.jpg

              VAN IETS VERDERAF
              20201218_165721.jpg 20201218_165938.jpg

              LINKS DE FB - RECHTS DE NL
              20201218_165721.jpg 20201218_165708.jpg

              TOTAALPLAATJE
              20201218_165737.jpg

              MICROSCOOP
              20201217_220303.jpg
              Gisteren eindelijk bezorgd door Ome Ali... Iemand ervaring met dit ding? Ik krijg hem wel gewoon goed voor de lens, maar kan aan die knoppen draaien wat ik wil, krijg 'm gewoon niet scherp.

              Dat was 'm weer. Vrede!
              Attached Files

              Comment


              • Botanicus
                Botanicus commented
                Editing a comment
                Dude! Wat een vette toppen, goe bezig kameraad!

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ahh ok dan zet hem maar uit. En die microscoop.moet je inderdaad dan op je telefoon klikken anders werkt hij niet. Ik weet niet of jij op school biologie hebt gehad. Maar een microscoop werkt alleen als je hem gebruikt zoals een microscoop hoort

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                en dat is ?

              Lekker man, fijne kegels ! Die hele dorre bladeren zou ik er persoonlijk afhalen maar dat mag je zelf weten. Nog even dan kan je knippen, dat wordt ook niet al te lastig. Veel top weinig blad, ideaal !

              Zelf ruik je een wietgeur niet meer maar een ander misschien wel. Wel goed dat de buurvrouw blowt, kan je altijd nog haar de schuld geven

              Succes nog met afbloeien !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              Bezig...
              X