Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent voor een groentje. [DIY LED STRIP]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Kweektent voor een groentje. [DIY LED STRIP]

    Korting op 420shop
    Eej, mensen van het goeie leven! Na een aantal jaartjes meelezen is nu EINDELIJK mijn eerste binnenkweek gestart. Dus zoals beloofd.. is hier mijn kweekverslag!

    Ik zet 3 planten in mijn 120x60 tent.

    1x akgun, huismerk wietzaadjes.
    1x pink kush van Barneys farm.
    1x Russian snow van Vision seeds.

    Setup:
    Tent: Sectret Jardin Dark street DS120W. 120x60x178.
    Afzuiger: PK125EC-TC 680m3.
    Filter: Prima Klima PK 1604 460m3, 125mm.
    Lamp:LED strip DIY build. Samsung h-influx strips. 3000/5000k 3,5μmol/j 2,5,μmol/j/m2. 18 tot 380W.
    Potten: 3x 25 liter pvc potten.
    Grond: Plagron lightmix.
    Voeding: Plagron terra lijn.

    Ik kweek in een kleine kamer van nog geen 10m2. Onder het schuine dak. Vandaar at de hoogte wat beperkt is tot 1,78m.
    Ik kan in die kamer op 3 verschillende manieren de luchtstroom regelen.
    Ik heb een raam naar buiten, een raam naar de woonkamer, en een deur naar de gang.

    Verder stook ik met cv. Ik wil de temperatuur van de aanzuigeruimte constant tussen de 18/20 graden houden.
    Op dezelfe kamer hangt de ketel, en een kleine radiator. Zo kan ik de temeratuur mooi stabiel houden...
    Of nouja.. Dat dacht ik. Geen thermostaatknop op die kamer.. Dus dan schommelt het alsnog wat heen en weer..
    Dat vondd ik niet acceptabel. Dus heb ik gister ff een 2e hands thermostaatknop, zonder monteerbegel goedkoop op de kop getikt en aangesloten.
    Sinds dien is de boel mooi stabiel.
    Screenshot_2020-10-17-12-44-27-965_com.beyondtel.sensorblue.jpg

    Ohja, ik gebruik van die goedkope temp/lv loggers. Daarvan Wijkt de LV volgens mij aardig af naar boven. Soms zie je op de screenshots dus misschien een hele hoge LV waarde staan, denk daar dan ff iets van 7/10% vanaf.
    Ik gebruik ook een Garden Hypro ofzo. Die staat op 53%, als de loggertjes op 63% staan.
    Heb ook een analoge meter. Die staat dan op 52%. De hypro en analoog liggen dus redelijk bij elkaar, maar de loggertjes ljiken af te wijken. Geen probleem als je daar rekening mee houdt.






    14-10-2020.
    Zaadjes 24 uur in een glas water gedaan.
    15-10-2020
    Zaadjes in de grond gedaan, nog geen worteltjes te zien. Lamp staat op 100W, ongeveer 25cm afstand. De center PPF is dan 320. Dat is wellicht iets fel voor zaailingen, maar het lijkt goed te gaan.
    de lamp staat op 18/6. Gaat rond 5 uur s' middags uit, en rond 11 uur in de avond weer aan.
    16-10-2020
    Eerste tekens van leven. De Pink kush was er als eerste bij, dezelfde dag liet akgun zich ook nog zien.
    17-10-2020
    Om 1 uur 's ochtends nog ff wezen kijken. En jahoor, alle 3 dames boven!.
    Nu in de middag, rond een uur of 12 staat het er zo bij:.

    Temp, 22c. LV, 52%.
    Akgun.
    Pink kush baby.jpg
    Pink Kush
    akgun baby.jpg
    Russian Snow.
    Russian snow baby.jpg

    Allemaal bij elkaar.:

    Hele boel..jpg .
    Dat is ff alles dat ik nu kan bedenken! Het is Zaterdag, en dan smokkel ik er in de middag altijd stieken een extra jointje tussen.
    Die zijn we nu heerlijk aan het rollen. Akgun van buiten dit jaar. Bij oma in de tuin, want die vind dat zo mooi. (ja echt ). Winwin. Zei verzorgt mijn plant, en ik rook de wiet .
    Zo gaat dat al een aantal jaartjes. Erg lekker wietje geworden, voor buiten in elk geval.

    Ik ga jullie hulp zeer waarschijnlijk nodig hebben. Ben erg benieuwd welke obstakels ik tegen ga komen op dit avontuur.
    Ik heb niet enorm veel verwachtingen voor mijn eerste kweekje. Maar 100 gram oogsten zou heel mooi zijn!.
    Uiteindelijk wil ik heel graag een keertje die 2gram/w aantikken. Daar heb ik de lamp zo efficient voor gebouwd. Maar als dat over 10 jaar is ben ik al blij . Eerst maar ff oefenen.


    Ik plaats denk ik eens in de week/2 weken een update! Als er bijzonderheden zijn mogelijk vaker.
    Voor nu...

    Peace!, Neder.





    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 24 October 2020, 15:09. Reden: tags toevoegen.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Succes !

    Houd de Russian Snow in de gaten, heb bij mij enkele zaden gevonden in de toppen. Toch ergens een pollenzak gemist. Had al een vermoeden. Zijn er maar een paar maar toch..



    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ga ik dan zeker doen. thx!

    #3
    Nice Neder! Succes met je kweek!
    Je bent wel een geduldig persoon volgens mij.
    Na al die tijd begin je nu aan de kweek.

    Op dat vlak ben ik ietsje te ongeduldig dat zal wel beloond worden met een mislukte kweek voor mij maargoed, ik hou je verslag in de gaten!
    Smoke weed every day

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Hehe. Dat lag meer aan de omstandigheden dan mijn geduld.. Maar denk dat het alleen maar goed is geweest.
      Ben dit jaar in mijn eigen eerste woning getrokken waardoor ik nu de ruimte heb, en daarvoor niet.

    #4
    Fijn dat je eindelijk de ruimte gevonden hebt om je ding te kunnen doen. Mooie lamp en leuke soortjes. Heul veul succes

    Comment


      #5
      Veel succes! Ziet er al goed uit! Heb je toevallig geen A-Z handleiding om die lamp te bouwen? ok, net gezien dat je deze hebt! Ga die ook effe uitpluizen

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Nja, het is meer een verslag dan een handleding.
        Maar volgens mij staan er ook wel zogenaamde tutorials op jd.

      • Tsjara
        Tsjara commented
        Editing a comment
        Nederhigh ja, maar’dan kan’ik ondertussen al eens rondneuzen op die websites enz ... kan er uren naar zitten kijken als ik er eentje op heb

      #6
      Geen raam naar buiten open zetten, das solliciteren naar ongedierte, ik spreek uit ervaring.

      Comment


        #7
        Humidity meters and their sensors
        (BigClive; aanradertje, heul veul filmpjes over techniek en dingen uit elkaar halen, ook diverse be- en ontvochtigers, 12V dingen op 240V aansluiten etc..)

        Dusse..hoe ziet die lamp er nou uit, of moet ik dan naar dat andere topic ?
        Idunno he...ik praat wat ik denk

        Dusse...2gr/W ?
        De lat is gelegd.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Heb die test gister ff gedaan. 3 van die 1 euro Ali metertjes op 74%,74%,76%. De garden hypro op 73%. De goedkope loggertjes bleven schommelen tussen 83/85%.
          Ben er nu dus zeker van dat die dingen wat te hoog aangeven. thx!

        #8
        QnQ Ohja.. Mooie ben ik wel he Zet ik DIY led in de titel en plaats ik niet eens ff een foto.
        Yt kanaal is inderdaad erg leerzaam! Die test met de hygrometertjes ga ik denk ik ff doen binnekort om te checken.
        Verder zie ik veel led prutseltjes enzo. Leuk kanaal.
        Eneuhh over die 2g/w.. Misschien leg ik de lat ook wel te hoog ja.. Dat gaan we vanzelf zien. Deze ronde ga ik daar in elk geval niet voor. 0.5gram/W zou al heel mooi zijn.
        Als het kan met led, dan gok ik zo dat ik met deze setup wel een goeie kans maak.. Maja, kan alleen maar tegen vallen eigenlijk.
        Eerst moet ik nog van alles gaan verbeteren ivm efficient verwarmen etc.. Ik heb een plan om een kast te bouwen waarbij ik de aangezogen lucht door een kleine radiator trek..
        Dat is echter allemaal toekomstmuziek.
        Voorlopig doen we het zo.

        Maargoed. Foto's lamp net ff snel gemaakt. Voor de rest kunnen jullie kijken in het bouwverslag waarvan de link in de eerste post staat.
        1.jpg 2.jpg

        Pfff.. Misschien moet ik ook maar eens een echte camere overwegen.. Er blijft echt niks van de foto's over na het uploaden hier.
        Voorlopig wel ff genoeg geld uitgegeven trouwens.


        En ach... Als we dan toch bezig zijn. Ook maar direct ff een kleine update!

        18-10-2020
        Niet veel bijzonders. Aan het eind van de middag de lamp iets opgevoerd naar 130W. Dat maakt de center ppf 420. Toevallig.
        19-10-2020
        Valt me op dat ze binnen veel harder groeien dan buiten. Dat was te verwachten maar toch leuk om zelf ook te zien.
        Verder niets te melden.. Dus hier wat foto's!

        Akgun.
        Akgun.jpg
        Pink kush.
        Pink kush.jpg
        Russian snow.
        russian snow.jpg

        Tot de volgende!
        Attached Files
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #9
          Ik volg deze verder mee! Ziet er top uit! Proficiat met jouw pasgeboren dames.

          Comment


            #10
            Suc6 Nederhigh ik blijf ook meekijken, mooie setup en drie mooie dames.
            buiten-2020, 2021, 2022
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


              #11
              hehe na 8 jaar hierzo je eerste kweek . succes er mee

              groet
              eeltje

              Comment


                #12
                eeltje haha ja tis wat. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij sommigen wel eens denk.. "goh, dat had jij ook moeten doen."
                Eerst ff een jaartje inlezen ofzo.
                Aan de andere kant kan ik zo wel mooi van andermans fouten leren.
                Betekent niet dat ik geen fouten ga maken natuurlijk. Die gaan er vast en zeker komen.
                Maar ik ben wel aardig voorbereid. Als ik 8 jaar geleden was begonnen was het sowieso niet goed gekomen.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                • eeltje
                  eeltje commented
                  Editing a comment
                  jawel joh wietplantjes zijn erg vergevende plantjes , heb al zoveel fouten gemaakt. me tweede kweek met 2 plantjes ( nog niet gepost) ging heel slecht hehe. met schoonmaken me plantjes op vensterbak gezet me rolgordijn erop gevallen paar takken eraf. week later was er een lamp naar beneden gevallen op me scrognet van 1 plant de hoofdtop verbrand hehe maar ze groeien nog steeds. wel iets minder opbrengst denk maar voor eigen gebruik nog zat. we zullen het zien over 1 a 1.5 maand hehe. bedankt voor je leuke bericht

                #13
                Update:

                20-10-2020
                Niks te melden.
                21-10-2020
                Hmmm Russian snow lijkt niet echt te groeien.. Het beetje nieuwe groei dat er wel in zit is paars van kleur. De stegel hangt schuin... FF aankijken.
                22-10-2020
                Eerst maar met het goeie nieuws beginnen...


                Akgun.
                Akgun.jpg
                Gaat goed. Staat mooi recht, mooi groen. De blaadjes zijn iets vervormd.. Maar lijkt mooi te groeien.
                Doe er verder niets mee. Dus ook niks te melden..


                Pink kush.
                Pink kush.jpg
                Momenteel de absolute queen van de tent. Groeit het snelst, staat er fier bij. Niks op aan te merken..
                Maar dan...

                Russian snow
                image_382214.jpg
                russian snow blad beter.jpg

                Russian snow gaat niet lekker. Ze is de afgelopen 36 uur naar mij inziens niet gegroeid.. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze het niet gaat redden.. Ik heb dus zojuist vast 3 andere snow's in de voorkiem gegooid. 3 ja.. voor de zekerheid.. Dit keer weer gewoon in een vochtig stuk keukenrol ipv een glas water. Zo heb ik het eerder ook altijd gedaan, nooit gezijk mee gehad.
                Maargoed...

                De nieuwe groei is paarsig, en amper aanwezig, de randen van de bladeren worden gelig...
                Ben bang dat ze wortelrot heeft.. Op de foto kun je mooi zien dat de stengel van dun naar dik gaat, ipv andersom.

                Wat extra context die ik nog niet had vermeld...
                Ik heb van de snow in het begin 2 zaden ontkiemt. Omdat ze al lang in de koelkast ligt dacht ik er 2 te ontkiemen voor meer suceskans.
                Vervolgens heb ik beide zaadjes in de pot gedaan, een cm of 2 van elkaar af. Vandaar ook dat ze niet in het midden van de pot staat. De eerste die boven zou zou komen mocht blijven.

                Van die 2 zaadjes is er 1 nooit boven gekomen. Ik verwacht ook niet dat dit nog gaat komen..
                Dat geeft mij 2 theorien.. Of ik heb ze gewoon te nat gezet. Op de foto in de eerste post is te zien dat ze redelijk in de klei staat.., met watergeven iets te dicht bij de stengel..
                Of dat 2e zaadje is gaan rotten in de grond, en heeft deze aangestoken... Of beide.. De tensiometer staat op 106. Maar die ligt natuurlijk wat verder en dieper...

                Nouja, dat is dus de eerste les ... Minder water in het begin.. Had ik kunnen weten.
                Ik heb dit met buitenkweek zo vroeg nog niet gehad. We zullen zien wat ze doet de komende dagen..
                Maar ik denk dat ik er een nieuwe in ga moeten zetten... Daar baal ik wel wat van, want dan word het dus ook lastiger om de boel gelijk te houden...

                Naja, ik zie in het verslag van Flip haskip dat de snow aardig doorstrekt in de bloei. dus wellicht dat het dan nog wat recht kan trekken... Of we gooien de pot omhoog..
                Wou eigenlijk gaan scroggen.. Maar dat zou dus wel eens in het water kunnen vallen hier... We gaan het zien!

                Denk dat het handig is om de bovenste laag grond te vervangen aangezien daar dus rot zit? Of moet ik een hele nieuwe zak grond scoren?


                Hoor graag jullie reacties!

                En ff offtopic... Ik zie dat er steeds 1 foto in de attachments staat.. Als ik de post publiceer, dan lijkt het wel asof 1 foto zichzelf kopieert.?. Als ik dan weer op bewerken druk kan ik hem eruit halen.. Maar dit lijkt mij een soort bug? Of doe ik wat verkeerd? Hoe zorg ik dat dit niet gebeurt? Ik upload alle foto's op dezelfe manier. Gewoon via upload attatchments Maar telkens staat er heel random 1 onder de post in de attachements?

                Peace!, Neder.
                Last edited by Nederhigh; 22 October 2020, 16:25.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Denk ook dat ze iets te nat staat, misschien trekt het zich nog recht..

                  Dat met die foto heb ik ook vaker, dacht al dat het aan mij lag :p

                #14
                Van die Akgun en Pink Kush foto's kun je toch alleen maar blij worden. Mooi man! Hoop voor je dat de Rus het red.
                Ga je zeker volgen. Je bent iets eerder begonnen dan mij, dus leuk vergelijkingsmateriaal (voor mij lol).

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Russin he! Niet vloeken in de kerk. Volgens mij lopen Flip Hasjkip en ThePeaceMaker ook aardig gelijk. Misschien ook leuk om te checken.

                • TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Извините.
                  Hun verslagen volg ik idd ook. Leuke hobby gevonden zo!

                #15
                Staan mooi. White Russian zou ik ook nog wat wachten

                Comment

                Bezig...
                X