Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 2x Super Silver Haze en 2x Girl Scout Cookies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek 2x Super Silver Haze en 2x Girl Scout Cookies

    Korting op 420shop
    Na lang wikken en wegen nu toch een keer een eigen kweek opgezet.
    Voor mijn kweek gebruik ik het volgende
    - Tent 60x75x180
    - Mars Hydro TS 1000
    - Whisper 'Gold'
    - Prima Klima flat 440M3
    - Zaai en stek grond (welkoop)
    - Plagron Batmix
    - Plagron Top Grow Box 100% Bio

    Ik heb de zaadjes nu in 0.7 L potten zitten met de zaai en stekgrond, het plan is met een week of 3 om potten in 12L potten met batmix. Ik heb nog een beetje mijn vraagtekens bij het volume van de eerste potten en of dit voldoende zal zijn voor de eerste paar weken en kon hier geen concrete 'lore' over vinden, dus wellicht dat iemand die dit leest die hier wat concreets over kan zeggen?
    Heb de lamp zoals aangeraden door mars hydro op ~45cm hoogte van de rand van de potten hangen en op 25% intensiteit, zodra ze een weekje boven de grond zijn gaat de lamp naar 50%.
    De dames staan er nu een nachtje in de tent, de LV is ~40%, ik las op het forum dat dit op zich prima is voor zaailingen, en de temperatuur is rond de 20-21 graden.

    Nu is het wachten op een teken van leven!

    WhatsApp Image 2020-12-05 at 06.18.11.jpeg

    #2
    Succes ermee, op een mooie oogst
    Lopend Verslag

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Dank je wel!

    #3
    Zet de batmix over een paar dagen maar vast klaar he...dat wil je misschien ook eerst nog spoelen zoals Plagron op hun site zegt.
    Als dat klaar staat kun je ze erin zetten als je denkt dat het nodig is.
    Problem solved.

    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Zo snel al ja? Ik had ergens een reactie van Plagron op iemand anders gezien hier op JD waar ze zeiden dat als je later om pot, die 3 weken dus, dat spoelen dan niet hoefde maar als ik je goed begrijp zal ik waarschijnlijk eerder moeten om potten dan ik verwacht. Is het na het spoelen gewoon goed totdat je het nodig hebt dan inderdaad of moet dat na een bepaalde tijd opnieuw gebeuren?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nja, met batmix zou ik geen 3 weken van tevoren spoelen.
      Dan zijn de voedingsstoffen net weer geactiveerd, en de bedoeling van dat spoelen is de actieve meststoffen uit te spoelen, zodat de beginwaarde (EC) lager is.
      Tijdens het opdrogen loopt de EC weer wat op, en geleidelijk worden de organische stoffen weer actief.

      Voila, ik denk dat dat het idee is.
      Moet zeggen dat het m'n theorie is, ik gebruik geen batmix maar lightmix of potgrond met toevoegingen en dat zet ik een week of 4 van tevoren al klaar.

    #4
    ​Een korte update omdat het kan!
    Alle vier de dames hebben ondertussen van zich laten horen. Van beide soorten is er 1 die hard bezig is en de andere die huppelt er vrolijk achteraan.
    DSC_0008.JPG

    Het valt me op dat de stam een beetje verkleurt bij 3 van de planten, dit is zeker op de eerste foto hieronder goed zichtbaar, wat ik uit het "water geven" topic, https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-geven/page6, begrijp duid dit wellicht op stress, eventueel door over bewatering, wat mij dan weer indiceert dat dit wellicht niet het geval is is dat de plant met de meeste verkleuring ook het hardst aan het groeien is. Ik gebruik momenteel nog geen voeding. Dus ik hoop dat iemand met groene vingers hier zijn of haar inzicht hierover wilt delen.

    Daarnaast heb ik het idee dat de aarde erg snel uitdroogt, ook een vinger erin voelt al snel droog aan. Ik gebruik momenteel een plantenspuit neem aan dat dat prima zou zijn, al had ik weer ergens op JD begrepen dat het water dan niet diep genoeg komt? LV is tussen 35% en 40% dus dat zal niet perse helpen...

    DSC_0009.JPG DSC_0014.JPG
    DSC_0016.JPG DSC_0013.JPG
    Plan van aanpak is nu denk gewoon 1 keer per dag water geven en minder panisch zijn in het controleren
    Of iemand moet een goed advies hebben

    Groetjes!

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Okay, inwateren heb ik niet gedaan dat heb ik gemist als zijnde een must... de grond voelde ook redelijk vochtig aan, maar dat wordt dan sowieso iets voor de volgende keer....
      Kan ik hier momenteel nog iets aan doen zonder schade aan te richten?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Jodocus waar was je al die tijd??
      Dit is een biologische uitvloeier v Sannie, https://www.sanniesshop.com/yucca.html?sl=nl maar sommigen gebruiken ook een druppel Dreft als het medium te droog is of droge plekken

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Moest nog even uit mijn ei kruipen.
      Okay een uitvloeier, was ik nog niet tegengekomen, ik ga er naar opzoek. Denk niet dat ik voor Dreft ga voelt niet helemaal natuurlijk.
      Bedankt voor de tip!

    #5
    DAG 7 - Het staat een beetje stilDSC_0003.JPGDSC_0010.JPG
    DSC_0007.JPGDSC_0008.JPG
    De GSC's vormen wel iets meer blad maar er lijkt verder niet de snelheid in te zitten die ik soms bij andere verslagen zie.
    DSC_0011.JPG DSC_0013.JPG
    DSC_0014.JPGDSC_0015.JPG

    Een paar vragen die ik nu dan weer heb is of ik wellicht meer aarde in de potten moet doen, gezien ze redelijk ingezakt zijn? En of ik dus inderdaad gewoon geduld moet hebben of dat ik aan kan nemen dat ik overnieuw moet beginnen?

    Naja ik kijk het dus voor nu nog even aan.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De grond begint los te komen van de randen, een teken dat deze aan het uitdrogen is. Je zou er een beetje extra (voorbewaterde) grond bij kunnen doen, maar kan ook bij verpotten straks.

      Ik zie ech wel verschil met vorige post hoor! Ze beginnen pas echt te groeien als ze wat meer bladoppervlakte hebben. Geduld inderdaad.

      Hallo trouwens, ik kom af en toe een kijkje in je tent nemen

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ook subke gedaan , succes verder!

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de geruststelling en gezellig dat jullie mee kijken!

    #6
    Hoi, veel succes gewenst!

    Ben zelf onlangs aan men eerste kweek begonnen, en het is inderdaad geduld hebben.
    Ik ben geen kenner, maar zou geen drie weken wachten om over te potten.
    Heb de mijne op dag 19 overgepot en denk dat ik te lang gewacht (volgende keer ga ik voor +- dag 15).
    En ik heb dan nog enkele dagen groei verloren in de eerste week door men lamp te hoog te hangen.


    Sedert ze in de grote pot zitten, groeien ze veel explosiever

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Licht er aan hoeveel liter pot je hebt liter kan na 2 weken wel

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Het licht moet het meest van tijd aan in groei ja

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Bas , potjes zijn dus 0.7L dus dan zal het hopelijk inderdaad met twee weken kunnen in wel goed ingewaterde aarde
      Rietslang, voor nu is het 18/6

    #7
    Dag 15 - Langzaam maar zeker

    Weer een update, iets later dan belooft maar ik denk niet dat het veel toegevoegd zou hebben.

    Nadat de grond echt volledig uitgedroogd leek te zijn heb ik op 15-12 ingewaterde aarde bij de potten ingedaan en toch wat meer water gegeven dan ik daarvoor had gedaan, ~50ml per pot van boven, en ik heb in de schaal waar de vier potten in staan 200 ml water gegoten. Ik had het idee van dan ruim ik wat er na 30 minuten nog ligt weer op maar de schaal was werkelijk waar kurk droog. Al het water was nog altijd zonder voeding en ik heb sindsdien geen water meer gegeven.

    Momenteel staan de dames er bij zoals op de foto's hieronder beginnend met de SSH. Vooral bij de eerste is nog wel heel erg de paarse stam te zien, dus de stress lijkt me er nog niet af maar we houden gewoon rustig geduld.
    DSC_0006.JPGDSC_0005.JPG
    DSC_0010.JPGDSC_0009.JPG
    Ik had er eigenlijk even een foto van mogen maken maar de GSC's die hieronder als eerste staat afgebeeld had de punten van de bladeren recht naar de grond gemikt op het ergste punt. Na het water geven waren ze al snel meer zoals ze er nu bij staan.
    DSC_0012.JPGDSC_0011.JPG
    DSC_0015.JPGDSC_0014.JPG
    Ondanks alles groeien ze langzaam aan door en zijn ze nu allemaal begonnen aan het tweede setje blaadjes (lob blaadjes niet meegeteld).
    Gezien het feit dat nog niet heel groot zijn heb ik vooralsnog besloten dat verpotten nog niet aan de orde is, lijkt mij dat ze daar nog te fragiel voor zijn.
    Dat was em weer, zal proberen wat consequenter te zijn met de verslagen, maar er valt op het moment gewoon niet bar veel te vertellen.

    Groetjes
    Last edited by KwekerKwak; 19 December 2020, 13:27.

    Comment


    • Remcojeff
      Remcojeff commented
      Editing a comment
      Weeg je potjes volgende keer voor t inwateren met gewoon een huis keuken weegschaal komt niet heel precies ,en label ze, maar dan weet je volgende keer wel precies of je alweer water moet geven (voor de potjes van de eerste 2 a 3 weken)

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Kunichika heb je misschien een linkje ik kan het zelf niet vinden van de 24 inch enkel dat ze bij zaailingen 25% adviseren en pas in veg 50% dus dat is dan inderdaad niet in lijn maar zag overal dat aangeraden werd de lamp maar gewoon aan te zetten, heb jij zelf toevallig ervaring met de lamp?

      Remcojeff zal ik in het achterhoofd houden

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      In het begin gaan ze altijd traag binnenkort zie je ze elke dag veranderen

    #8
    2020-Mars-Hydro-Ts-1000W-2000W-3000W-Led-Licht-Groeien-Lamp-Sunlike-Full-Spectrum-Indoor-Planten.jpg_960x960.jpg Ik heb nog geen ervaring met de mars, trouwens helemaal geen ervaring met binnen kweken. Wel heel veel gelezen en de mindere verslagen goed onthouden. Heb je de handleiding weggegooit dan? Niet zo slim he haha. Ik zou de lamp gewoon vol aanzetten anders weet je dadelijk helemaal niet wanneer je hem vol open kan zetten. Of je deelt de hanghoogte en de lamp sterkte door 2 dan kun je hem dichtbij hangen en dan verbruikt hij maar de helft.
    Last edited by Kunichika; 19 December 2020, 15:55.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Nou kijk aan, een ervaringsdeskundige. Werkt beter dan zo'n manual!!

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Nou ik heb even in de doos gekeken en je hebt verdomme nog gelijk ook, inderdaad staat er in die handleiding 24 inch to 30 maar dan weer geen stand, dus ik heb em nu dan maar op 24 inch hangen op 100% als ik jullie adviezen combineer, maar kan dus ook lager als ik Voor het eerst goed begrijp, zit inderdaad ook bij jouw verslag mee te gluren en dat ziet er goed uit! Dus beetje in dubio over de hoogte nu, misschien toch weer omlaag XD

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      24,inch is de laagste hoogte wat ze aangeven in deze stand. Als ik bezig zou zijn met een kweekje zou ik niet lager gaan als de aangegeven hoogte. Maar liever nog een 1,5 inch hoger. Maar dan zou ik wel ook cal/mag gaan bijvoeden.

    #9
    DAG 24 - Het begint ergens op te lijken

    Alweer 24 dagen sinds dat de zaadjes de grond in zijn gegaan en hoewel het nog geen struiken zijn zit de groei er zeker in.

    De dames zijn op 23 December gewisseld van pot. De wortels kwamen er bij alle vier al op meerdere plekken uitzetten aan de onderkant dus het leek me een goed moment om te verpotten. Daarnaast zou ik een paar dagen van huis zijn en dacht hiermee een mooi vocht buffer te bieden aan de planten.
    DSC_0006.JPG
    Ik had in eerste instantie ook fotos willen maken van de onderkant van de aarde/ wortels, zonder pot, maar nadat ik de eerste bijna onderste boven in het kuiltje had laten donderen besloot ik de focus maar even bij de planten te houden. Op de fotos hieronder zijn de dames te zien net na het overpotten, gevolgd door hoe ze er nu bij staan.

    Allereerst de SSh's ze zijn allebij iets kleiner dan de GSC's maar erg vergelijkbaar aan elkaar dus wellicht dat het de soort is.
    DSC_0007.JPGDSC_0008.JPGDSC_0014.JPG
    DSC_0009.JPGDSC_0010.JPGDSC_0015.JPG

    De GSC's zijn zoals eerder gezegd een klein stukje groter maar veel verschil is het niet.
    DSC_0012.JPGDSC_0013.JPGDSC_0017.JPG
    DSC_0011.JPGDSC_0016.JPG

    Wat misschien ook opvalt is dat bij de onderste GSC er lichte verbranding is bij een van de bladen. Ik heb toegegeven aan ongeduld en geprobeert een klein beetje alga grow, 4 druppels ~0.2ml, bij te voeren toen de dames nog in de zaai grond zaten, gelukkig heeft slechts een van de 4 hier zichtbaar last van gehad, hoe dat precies gebeurt is weet ik niet. Wellicht dat na het mengen, de voedingstoffen toch iets verzakt zijn en dat het dus bij het verdelen niet evenredig was maar dat zeg ik niet met zekerheid en ben vooral blij dat het hierbij gebleven is.

    Ook heb ik het idee dat de blaadjes wat groener zouden kunnen zijn, daarnaast zijn er een of twee blaadjes die een lichte verkleuring hebben in de punt van het blad. Van wat ik begrijp is magnesium belangrijk voor bladgroen en is een van de indicatoren van een te kort aan calcium een verkleuring aan de blad puntjes.
    DSC_0018.JPG
    Ik gok het dus op een Calcium Magnesium te kort, zoals al voor gewaarschuwd door Kunichika. Vandaag komt mijn CalMag van DutchPro binnen, als we DHL kunnen geloven, dus dat zal vanaf vandaag ook wekelijks worden bijgevoerd. Ik had in ieder geval ergens begrepen dat het eens per week bijgevoerd moest worden en niet bij elke voer beurt maar dat ga ik nog even nazoeken. Verder bevat het voedingswater nu enkel plagron power roots zoals aangeraden door plagron.

    Hopelijk worden de fotos vanaf nu wat interessanter .

    Groetjes en tot de volgende update!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Ben in de update vergeten te vermelden dat ik er nog wat extra ingewaterde grond bovenop heb gedaan om te stutten tot aan de lobblaadjes dus denk (hoop) dat dat de reden is dat het zo nat lijkt, maar ik zal inderdaad even een dag of wat geen water geven tot de sate prikkers er weer 'droog' uitkomen

      EDIT - de fotos 2-4-5 waren dus vers ingewaterde aarde, deze heeft zeker nog een halve dag gestaan voor dat ik verpot had, wellicht dat dat nog te kort was. Zal voor de volgende keer de regel van de bladeren onthouden!
      Last edited by KwekerKwak; 29 December 2020, 08:11. Reden: volgens mij verkeerd gelezen

    #10
    Als bovenstaand de foto's van vandaag zijn mag de lamp nog best iets zakken. Wat is nu de afstand? Ik zou zelf voor maximaal 50cm hoogte gaan maar denk dat ik hem rond de 45 zou hangen (afstand tussen lamp en hoogste blad). Ik zou nog wel even wachten met Calmag, voor je het weet heb je een overschot en hou de minimale dosering aan. Persoonlijk denk ik dat de verkleuring komt doordat ze erg nat lijken te staan.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      https://www.intratuin.nl/talen-tools...oaAgbNEALw_wcB

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Ja ik had eerder al wel naar een dergelijke unit gekeken. Heb je zelf toevallg ervaring met de unit want reviews op verschilende sites zijn wisselend?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Kort gezegd. Doet het prima als indicator, maar verwacht geen nauwkeurige meetwaarden maar zeker nauwkeuriger dan even de vinger er in stoppen

    #11
    Ik heb de meter inmiddels opgehaald, online bestellen en afhalen kan gelukkig nog wel, weliswaar hebben ze me niet degene gegeven die ik had besteld waarmee ook ph gemeten kon worden. Beetje gek want de verpakking klopte wel maar de unit niet. Desalniettemin kan deze dus vocht meten en ik moet Voor het eerst helemaal gelijk geven want potten zijn inderdaad nat volgens de meter. Word dus afhouden met water geven voorlopig.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      In heb zo ene als deze afgelopen zomer ook gebruikt en die kloppen voor geen meter. De ene site zegt dat je ze ik de grond moet laten zitten, terwijl de andere site zelfde merk zegt, dat je ze niet erin moet laten zitten. Meet je 2x op de zelfde plaats verschilt het metertje dag en nacht. Ik heb er niks aan gehad iig

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Hmmm naja heb em nu al gekocht en gebruikt dus gaan wel zien wat het wordt.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik heb geen ervaring met dergelijke meters van andere merken maar de handleiding van de versie bij de intratuin is vrij duidelijk. De meter KAN erin blijven zitten maar dit verkort de levensduur. Ik gebruikte ze dan ook alleen om even snel te controleren of mijn gevoel juist zat, veel te droog of veel te nat. Meet je 2x op dezelfde plaats dan is het verschil in meting logisch, tenslotte zit het gat er de tweede keer al dus sluit de aarde minder nauw om de pennen. Ik heb zelf tensio's van blumat in mijn potten en deze zijn meestal behoorlijk accuraat echter geld ook voor deze dat als ik ze er uit haal en vervolgens terugplaats de aarde veel droger is volgens de tensio's. Dat is dan wel op te lossen door en een flinke sloot water bij te gooien zodat ze weer netjes aansluiten maar in principe wil je dat niet als ze al te nat staan

    #12
    Dag 28 - De groei zit er wel inDSC_0021.JPGDSC_0022.JPG
    DSC_0023.JPG DSC_0024.JPG

    Wat ik ook wel mooi vind is dat er een duidelijk verschil is tussen de SSH en GSC in blad vorm en een paar andere aspecten en dat dezelfde soorten na genoeg een zelfde groei ervaren.
    Was hiervoor nooit zo met planten/ tuinieren bezig en had niet verwacht dat het zo gelijk op zou gaan.

    DSC_0025.JPGDSC_0027.JPG
    DSC_0028.JPGDSC_0029.JPG

    ​Conclusie van deze post.... uhh.... Ja paar fotos waar ik blij van wordt maar dus verder niks te melden.
    Hoop dat iedereen hier al zijn vingers nog heeft en een mooie jaarwisseling heeft gehad.

    Groetjes en de beste wensen!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zijn mooi opgeknapt

    #13
    Dag 35 - Wisselende voortgangDSC_0028.JPGSSH1.JPG
    SSH #2
    DSC_0027.JPGSSH2.JPG

    GSC #1
    DSC_0025.JPGGSC1.JPG
    GSC #2
    DSC_0026.JPGGSC2.JPG

    Mijn vraag aan de meer ervaren kwekers hier op het forum is dus of zij nog input hebben over de twee die er momenteel minder goed bijstaan, foto's 3, 4, 7 & 8?

    Vragen, kritiek en algemene opmerkingen zijn altijd welkom!

    Dat was het voor nu weer, tot de volgende update!

    Comment


      #14
      Zou je niet wat meer water tegelijk moeten geven ?
      125ml per keer komt niet helemaal onderin denk ik.
      Liefst zou ik die even optillen dan kan ik je dat binnen 2 seconden vertellen

      Eigenlijk zou je er niks aan willen doen want ze zien er gewoon erg goed uit.
      De kleur is goed, geen tekorten of overschot. het is alleen de groei die wat achter blijft.

      Je hebt ook Vita race in die grow box zitten.
      Dat kun je ook eens proberen, en dan niet meteen 5ml/L maar probeer eens een paar dagen met 1-2ml/L in de plantenspuit.
      Liefst 1-2 uur voor het licht aan gaat, en dan lichtjes nevelen, zodat het niet druipt. Dan zijn ze weer droog als het licht aan springt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        "Liefst 1-2 uur voor het licht aan gaat, en dan lichtjes nevelen, zodat het niet druipt. Dan zijn ze weer droog als het licht aan springt"

        Dan krijgen ze toch lichtstress??

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        dan moet je het licht niet aan doen.

        Vita race 1x per week, oke, ja dan zou je het beter 1x doen, en dan eens zien of het effect heeft.
        Het kan zijn dat ze van een licht regenbuitje al wat meer overeind komen.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        En niet overdag

      #15
      DAG 42 - Slow and steady
      Temp 20-25 graden, LV ~30%
      Weer een week verder dus mooi tijd voor een update van het verslag.
      Ondertussen zijn er dus 6 weken vergaan sinds de zaadjes in de grond zijn gegaan en de planten lijken me redelijk gezond.
      Op aanraden van QnQ heb ik de hoeveelheid water omhoog gegooid. Eerst naar een halve liter maar dat leek weinig zoden aan de dijk te zetten en oogde ze toch nogsteeds minder happy aan het einde van hun dag. Twee dagen geleden heb ik de GSC's beide een liter gegeven en zeker nummer 2, links onder op de eerste foto, is het hier wel mee eens. Gisteren heb ik hetzelfde gedaan bij de SSHs, al heb ik het vermoeden dat dit voor hun misschien net iets meer was dan nodig, zij leken het sws beter te doen dan de GSC's op de wat drogere grond. Momenteel krijgen de planten bij elke water beurt de maximale dosering power root (1:1000) en een kwart van de maximale dosering alga grow (1:1000) om het stikstof niveau iets te proberen op te hogen.

      DSC_0037.JPG

      We beginnen, zoals we gewend zijn, met de super silver hazes, deze komen al rustig een beetje buiten de randen van hun pot op sommige punten.
      Al met al vind ik ze er goed uitzien, ze zijn niet perse de hoogste maar er komen her en der al wat extra takken onder de rok uitzetten. Er zijn iets gelige puntjes op de jongste bladen, dit zou dus kunnen komen door het water geven, maar het is redelijk beperkt dus maak me er nog niet te veel zorgen over. Waar ik ook vooral blij mee ben is dat nummer 2 zijn draai weer lijkt te hebben gevonden na de iet wat zielige vertoning van vorige week.

      SSH #1
      DSC_0033.JPGDSC_0034.JPG
      SSH #2
      DSC_0035.JPGDSC_0036.JPG

      De GSC's zijn nog iets minder uitgesproken in vergelijking met de SSHs vooral de nummer 1 lijkt het allemaal niet zo te vertrouwen en houd het allemaal dicht op de borst. Ook zit er kleine klauw vorming in een van de bovenste bladen. Na eens zoeken op het forum en internet en eens kritisch kijken naar de tent denk ik dit te kunnen wijten aan mijn eigen luiheid, ik heb namelijk wel goed gelet op de hoogte van de lamp maar ben vergeten dat het kleine ventilatortje dat de lamp een beetje koelt wel mee omhoog moet. Ik ben dus bang dat deze dame lichte "wind burn" heeft moeten verduren. Ventilator hangt nu wat hoger en het blad lijkt al weer iets meer te willen strekken, of ik houd me zelf voor de gek, dat kan ook...

      Nummer 2 ziet er naar mijn mening iets beter uit, wat mooiere spreiding in het blad, maar hier is het ook niet allemaal rozengeur en manenschijn. Een van de onderste bladen vertoont lichte brand plekjes maar kan het zelf nog niet helemaal plaatsen, mijn inziens zou dit een fosfor of kalium overschot of een magnesium te kort kunnen zijn. Vooral het fosfor overschot zou ik goed kunnen begrijpen inverband met dat ze in batmix staan. Ik heb toch dat die blad problemen allemaal redelijk op elkaar lijken dat ik door de bomen haast het bos niet meer zie. De brand plekjes zijn me 2 of 3 dagen geleden voor het eerst opgevallen en het lijkt nog niet echt erger te worden, dus voor nu is het even aankijken.

      GSC #1
      DSC_0027.JPGDSC_0029.JPGDSC_0028.JPG
      GSC #2
      DSC_0030.JPGDSC_0031.JPGDSC_0032.JPG

      De vragen waar ik nu een beetje mee zit:
      Zou het verstandig zijn om wat bloedmeel toe te voegen om het stikstof niveau omhoog te trekken voor de groei?
      Ik overweeg om de planten te toppen, al kan ik momenteel lastig inschatten of ze de stress aan kunnen en of dit voor een eerste kweek eigenlijk verstandig is? Ben na 6 weken toch wel redelijk committed en wil het niet om wille van grootsheids ambitie omzeep helpen.
      Wat is nou echt een goede beslissings indicator om de bloei in te zetten? Ik lees stukken over een aantal nodes (7 dacht ik) of als de eerste drie vingerige bladen verkleuren, of als ze 50% van de te wensen hoogte hebben bereikt (dit geld dan voor sativa, indca zou 75% zijn).
      Tot slot, de oorzaak van het licht verbrandde blad is me dus nog enigzins onduidelijk, wellicht een kenner hier die de knop voor mij kan doorhakken?

      Dat was em weer voornu, bedankt voor het lezen van mijn verslag update , hoop dat ik je heb kunnen vermaken.
      Mocht je input hebben, wat voor maakt me niet uit, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

      Groetjez!!!
      Last edited by KwekerKwak; 16 January 2021, 08:52.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou nog een node afwachten of mss 2 , dan toppen , en nog eventjes afwachten dan om in bloei te zetten . Geen ervaring met batmix maar toch al veel gezien dat er kleine probleempjes ontstaan erop. Als die ene lichter van kleur blijft worden heeft die mss meer nood aan iets? Toppen als het goed aanvoelt he, soms staan ze zelfs niet stil ervan, groeien er 2 hoofdtoppen gestaag verder vanaf die dag.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        De ruimte bepaald eigenlijk wanneer ze op bloei moeten, in jouw geval zou ik niet al te lang meer wachten. Nog een week ofzo. Na omschakelen groeien ze nog zo'n drie weken.
        Toppen kan prima, ik tel de internodes inderdaad, maar er zijn meer methodes.

      • KwekerKwak
        KwekerKwak commented
        Editing a comment
        Beiden bedankt voor de input, ik denk dan dat ik morgen of overmorgen eens een topje zal proberen weg te plukken waar dit goed kan. Volgende week eens kijken hoe het er voor staat en of ze dan inderdaad over mogen naar de bloei.
    Bezig...
    X