Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 x crescendo onder 600 w hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: 10 x crescendo onder 600 w hps

    Korting op 420shop
    Hokje van 1,5 op 1,3 met passieve inlaat
    10 x crescendo onder een 600 w hps
    Stekken staan op batmix ingewaterd met wortelstimmulator ph 6.1 ( gisteren gepot)
    de eerste twee dagen laat ik de hps nog uit ( enkel normale lamp aan ) zodat ze even kunnen bekomen .
    afzuiging staat op dimmer voorlopig kan de filter nog effe wachten .
    kacheltje erbij om te temperatuur rond de 25 graden te houden en luchtbevochtiger voor een luchtvochtigheid rond de 70 % te krijgen .
    morgen of overmorgen de hps aan
    Eens ze aanslaan een weekje 18u en dan klok om
    ik twijfel nog of ik ga toppen ...
    word vervolgd
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ah, ik was de genetica al aan het bekijken, maar ik zie dat het stekken zijn.
    Heb je die zelf gestekt van de originele Ethos ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Heb idd twee moeders staan

    #3
    Succes.

    Mooi hokje.

    ​​​​​​​Beetje saai wel, 10x hetzelfde.

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Kweken is nooit saai en en zo leer ik ook de plant beter kennen ......
      Last edited by Anonymous grower; 15 January 2021, 21:54.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Kweken niet maar consumeren is fijner als je soortjes/smaken/werking wat kunt wisselen.

    #4
    Daar heb je een punt ja

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wat ik wel doe is drie zaailingen bij de meerderheid stekken zetten. Van die zaailingen neem je een stek en de beste bewaar je. Dan kan je nog steeds met stekken werken en heb je toch afwisseling te roken.

    #5
    Lamp staat sinds gisteren aan en 6 van de 10 dames zijn aangeslagen .
    de luchtvochtigheid blijft iets te laag naar men zin (
    (40%) de uchtbevochtiger is iets te zwak .....
    temperatuur perfect overdag 27 en s nachts 21 graden .
    Wat is julie ervaring met toppen ??
    Attached Files

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Het temperatuur verschil is nu nog niet zo belangrijk. Zolang je geen uitschieters van 29+ hebt en dalen van onder 15, zullen eens ze goed geworteld zijn wat mee. Ik veronderstel dat je bijwarmt tijdens de nachten?
      Ik persoonlijk zou nog even wachten met toppen op stekken. Laat ze eerst wat wortelen en groter worden, neem een weekje of 2 nog wachten. Als je topt zal je plant twee hoofdcola's ontwikkelen. Het is een Sativa Dominate soort dus best niet langer dan een dag of 20 op 18/6. Mss kan je toppen een week voor je te klok omgooit. Verder kan je Low Stress technieken toepassen en evt een scrog, als je overal bij kan tenminste. Ikzelf ben ook een weekje of 4 geleden met 5 zaden op HPS. BTW heb jij bladpunten afgeknipt???

    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      De max temperatuur zit rond de 27 graden en snachts staat de kachel op klok om bij te verwarmen tot een graad of 20 .
      Ik was van plan eens ze echt in de groei zitten om na een dag of negen de klok om te gooien .
      Dus als ik het goed begrijp moet ik binnen een dag of vijf toppen ( als ik het ga doen ) zodat ze nog een dag of 4 a 5 op 18 u staan ?
      De punten heb ik idd geknipt van het eerste blad toen ik ze heb geprikt ( heb ik zo geleerd van iemand )
      Ps thanks voor de info

    #6
    Beter je stekken zo doen aldus QnQ image_392304.pngIIk zou ze persoonlijk toppen bij omzetting naar 12, ze groeien toch nog 3 keer zo groot...

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Staan de stekken direct onder 600 watt?

    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Ze hebben de eerste twee dagen onder gewone bulb gestaan nu sinds gisteren de hps aangezet maar hij hangt volledig tegen plafond nu hoezo ?

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Gewoon, even vragen, meeste HPS kwekers hebben een dimbare evsa voor brandveiligheid en ook energiezuiniger. In de begin fase heeft jou plantje geen 600 watt aan licht nodig. En knallen met 600 watt is direct een lage RV dus moet je al bemisten.
      Ik werk bv zo , 1 week op 250 watt ,dan naar 400 voor 5 dagen , en dan pas 600 watt, en hoog beginnen. Ik neem 20 cm extra als ze nog jong zijn... Nuja dat is ieders keuze. Brand je lamp overdag of in de nacht?

    #7
    Waterfall
    Dat lijkt me idd een beter systeem ik ben dus al een luchtbevochtiger aan staan maar die is te zwak waardoor ik met een rv zit van rond de 30 als de lamp aan is .
    Deze komt dus op het lijstje voor de volgende ronde ...
    ik heb het tot hiertoe altijd zo gedaan maar ik merk dat ze het de eerste dagen idd lastig hebben dus ga morgen een zwaardere luchtbevochtiger halen .
    men klok staat nu van 15 u tot negen
    En als ik je goed begrijp begin je dus op 80 cm ipv 60 cm ?
    nu twijfel ik toch of het niet beter zou zijn een dag of twee gewoon terug onder de normale bulp en snel een gedimde ballast bestellen .....
    thanks voor je info dit scheelt

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Ok doe ik maar volgende ronde wissel ik hem om het zal sowieso beter zijn voor de kloon als het in stappen gaat
      En morgen zet ik er een zwaardere luchtbevochtiger in zodat ik die luchtvochtigheid omhoog krijg .
      Ik volg je verslag !
      Grten

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ik volg jou ook maat!

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      RV gaat ook omhoog met een fan, voor nog wat extra zet je er schaaltjes water of natte handoeken bij: door de extra luchtverplaatsing zal er meer water verdampen en de RV stijgen

    #8

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Ze hebben drie weken geworteld in aardepluggen en de wortel zat er mooi rond maar met stekken is de luchtvochtigheid redelijk belangrijk in de eerste week ik probeer de omstandigheden zo optimaal mogelijk te maken .
      Bij het potten vijf dagen geleden heb ik de pot ingewaterd met 1l afgevuurd water met wortelstimulator ze hebben sinds dan geen water gehad en staan nu twee dagen onder de hps.
      Verder staan ze er goed bij en zijn de meeste aangeslagen .
      Morgen laat ik de lamp zakken 80 cm boven bovenkant blad .
      Thanks

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik durf het nog wel wat sterker aan te zetten ook: Goed gewortelde stekken maken het verschil tussen een kwakkelkweek en een prachtkweek!

    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Klopt helemaal !
      Grts

    #9
    Ik zeg niet wat je wilt doen voor vochtigheid en slecht, maar laten we eens kijken naar het investeringsstandpunt en de winstgevendheid van euro's om in het beste geval maximaal een week of 10 dagen te winnen. en ik denk dat het voor de wortels en de voorkeur verdient dat het water uit de grond komt, dus van de bodem en vermeden wordt, wat niet door de bladeren drinkt, vooral als het voldoende wortels heeft. is dat mijn mening ...

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Het gaat mij niet over tijd winnen maar ik snap wat je bedoeld ze moeten idd door de wortels drinken ...
      Grts

    #10
    Dag 4 op 18u ze zijn mooi aangeslagen temperatuur overdag rond de 26 graden en snachts rond de 20
    Rv blijft aan de lage kant 35 % maar ze hebben er niet echt last van .
    onder de hps is het moeilijk te zien maar ze zijn mooi licht groen een daar ze op batmix staan geef ik geen groeivoeding.
    Attached Files

    Comment


      #11
      Waar meet je RV? Tip , zet een hygro/thermo tegen de steel van je plant, onder een blad. Dan weetje de correctere RV, stekken gaan volgens mij ni zo goed aanslagen met een RV van 35%

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Anonymous grower
        Anonymous grower commented
        Editing a comment
        De hygro heeft er de brui aan gegeven ( nieuwe besteld )
        Sinds gisteren uiteenlopende metingen en vandaag staat hij op LO
        Verder lijken ze goed aangeslagen dus waarschijnlijk lucht de vochtigheid hoger ...
        Morgen staan ze een week .

      #12
      Pics....
      Attached Files

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ja kan je doen, spiritus is wel minder bruikbaar of ongezonder voor je plantjes. Beter dat je NEEM olie mixed met een drupje groene zeep. Grt

      • Anonymous grower
        Anonymous grower commented
        Editing a comment
        Het is idd niet ideaal maar ik heb al ondervonden hoe hardnekkig die beesten zijn vroeger behandelde ik eenmaal met masai en nabehandeling met brimex maar masai is uitende handel en brimex vond ik niet onmiddellijk.
        Nabehandeling ga ik met neem olie doen afgewisseld met een spray op basis van knoflook en dit tot de bloei er in zit .
        Grten
        Ps de jouwe gaan ook lekker je kan beginnen scroggen!

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ja ze mogen wel wat harder gaan vind ik.
        Ik ga wat bijwarmen snachts, minima gemeten van 16...

      #13
      Vandaag staan ze een week op 18/6 en de groei zit er aardig in .
      nieuwe hygrometer aangeschaft en rv zit overdag op 50% en nachts 70%
      temperatuur over dag rond de 26 en smacht heb ik de kachel uitgelaten want heb spint gevonden ........
      morgen voor de lamp uitgaat behandel ik met een een mengsel van groene zeep en ethanol eenmalig want echt ideaal is het niet .
      nabehandeling ga ik doen met Neemolie afgewisseld met een spray op basis van knoflook .
      ik heb een tensiometer ( blumat) aangeschaft om als leidraad te gebruiken voor men watergift.
      nu staat hij op 126 dus morgen krijgen ze te drinken .
      Morgen ga ik de 4 grootste toppen .en denk dan nog een weekje dan gaan ze de bloei in .
      grts
      Attached Files

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Die tensiometer is zeker handig! Maar werkt jammergenoeg maar op 1 pot, en ze zijn redelijk prijzig (30 euro) En aangezien iedere plant anders drinkt zou het dus beter zijn moest je in iedere pot een blumat zou hebben maarja, ik heb nog nooit spint gehad. Mss idd hardnekkig bestrijden eenmalig en dan verder met Neem. Ik vul een flacon met 5 l water van 30 graden. 2ml neem en een drupje groene zeep. Goed schudden en 24uren laten staan. Ik heb het 4x gedaan bij de mijne. Maar gezien je al een plaagje heb gehad zal je wel weten hoe je er mee om moet
        Ja die RV zit echt goed. Ze zijn allemaal aangeslagen. Let them grow en hopelijk KILL the bug deze is Biologisch van canna, nog redelijk van prijs
        https://www.growland.nl/CANNACURE-1-...hoCp4sQAvD_BwE

      • Anonymous grower
        Anonymous grower commented
        Editing a comment
        Ideaal is idd ieder pot zijn tensio ( komt er wel van )
        En volgende ronde vertrek ik uit zaad heb ervoor ook al last gehad in men moederhok en heb het gehad met dat ongedierte ....
        Ps die can canna ben ik al tegen gekomen dus ook eentje om in huis te halen .

      #14
      Screenshot_20210123-170357_Samsung Internet.jpgJa spint en stekken zijn broer en zus

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #15
        Hoe krijg je spint als je eigen moeders hebt staan ? Normaal krijg je ze van je vriendelijke stekkenboer en dien je ze eerst te behandelen maar ik neem aan dat je eigen voorgroeihok schoon is..
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ah ok, dat is een probleem inderdaad, je voorgroeihok moet schoon zijn anders blijf je ze meeslepen.

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Smerige beesten

        • Anonymous grower
          Anonymous grower commented
          Editing a comment
          En zo is het en net daarom ga ik de volgende ronde alles ontsmetten en van zaad vertrekken want eens het op je planten zit word het een constant gevecht en dit gaat ten kosten van het eind resultaat ........
          Last edited by Anonymous grower; 23 January 2021, 21:38.
      Bezig...
      X