Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog wat poezenspam.

    IMG_8466.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nee, dat denkt de poes.

      Heb je um weer met zun kamera.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ow ik dacht dat je doelde op de poezenspam!

      Excuus man!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, nou, spam mag niet hè.

      Stout stout stout.

    Goedenavond.

    Sinds vanmiddag heb ik de ledlamp gedimd naar 250 watt en dat lijken de stekken wel op prijs te stellen!

    Uruzgan is ook weer van de partij!

    IMG_8467.jpg IMG_8469.jpg IMG_8468.jpg IMG_8473.jpg IMG_8474.jpg IMG_8472.jpg IMG_8475.jpg IMG_8470.jpg IMG_8471.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      De Sinaasappelstekjes zijn lekker aan het wortelen. De achterblijvers hebben weer een slokje via de bovenkant gehad. Ik probeer in het gaatje te mikken om alg groei op de toplaag te voorkomen. Wanneer je deze blokken in een emmer laat weken zijn ze na een paar dagen groen en glibberig. Precies daarom doe ik dat dus ook nooit.

      IMG_8477.jpg Je ziet de stekken opknappen en kijk eens hoe mooi schoon de blokken nog zijn. Waar ik heb gemorst heb je kans dat het groen wordt.

      De Amnees stekken laat ik in de kleine blokjes oasis omdat die straks in big blocks komen waar slechts een klein gaatje in zit. Ze blijven steeds in een plasje voedingswater staan om uitdroging te voorkomen.

      IMG_8476.jpg En mijn d.i.y. bubblecloner is nu al mijn lieveling!

      IMG_8480.jpg IMG_8479.jpg Zelfs de Maple Leaf Indica stek die er vanaf het begin bijstond begint op te knappen.

      IMG_8478.jpg Misschien dat ik wel moeders ga huisvesten op deze wijze. Domweg het voedingswater af en toe updaten en klaar.

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ziet er toppie uit, hoe simpeler hoe beter zou ik zeggen!
        Zoiets ga ik ook doen denk ik, voor de stekken die ik op hydro ga kweken dan.

      Het lijkt nu dan toch eindelijk de goeie kant op te gaan, al is 250 watt ledpower nog steeds een bak licht.

      IMG_8482.jpg Desondanks lijkt nog meer dimmen me nu niet meer nodig.

      IMG_8485.jpg IMG_8484.jpg IMG_8483.jpg IMG_8486.jpg IMG_8487.jpg IMG_8489.jpg IMG_8488.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ziet er weer goed uit ze maken stappen de dames ze gaan snel vooruit zo te zien de problemen zijn nu wel weg lijkt het alleen maar beter dat alles nu naar wens gaat

        dat diy met bruis steentje is sws goed veel zuurstof bij de wortels dus ook snelle wortel groei denk dat je zo wel tijd wint met het wortelen en de stekken laten aanslaan gaat zo een makkie worden

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja ze ogen een stuk rustiger hé? Dank je wel maat!

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Slaan goed aan nu, lekr man 😁👌

      Ondertussen naderen de planten op aarde hun einde gestaag. Ben gematigd enthousiast over deze kweek.

      IMG_8494.jpg
      De planten zijn te groot geworden waardoor ze omkiepen en het net geen nut meer heeft. Nog een tweede ophangen was geen optie.

      IMG_8490.jpg
      Voorlopig ook de laatste keer dat ik via boven heb bewaterd, want er was niet tegen op te gieten tijdens de bloei zodat een drietal planten een paar keer te droog heeft gestaan met veel kleinere toppen als gevolg helaas.

      IMG_8493.jpg Kunnen volstaan met alleen aangezuurd water tot de tweede week bloei was wel lekker.

      IMG_8492.jpg IMG_8491.jpg En de Sinaasappeltjes op steenwol maken het ook wel goed. Heb alleen iets te vroeg geschakeld wat natuurlijk een hoofdzonde is.

      IMG_8497.jpg Volgende keer zal je zien dat ik weer wat te laat schakel.

      IMG_8496.jpg
      Wat is het correcte moment van schakelen? Net niet te laat en evenmin te vroeg!

      IMG_8495.jpg
      Maar verder is deze kweek vrij onderhoudsarm. Ik maak domweg 40 liter voedingswater aan (Ec 1.3 en pH 5.7) dat kieper ik in de lekbak en ga een midweek naar Center parcs of hoe dat tegenwoordig ook maar mag heten en daar zit ik dan wat vieze filmpjes te bekijken en wat te zappen en wat van de bong te hijsen en hier op JD wat te neuzen. Kan net zo goed thuis blijven dus!

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Allen bedankt voor de lovende woorden, wordt gewaardeerd!

        Remco de planten op aarde staan zeven weken op 12/12 en die op steenwol vijf weken.

        Monkey Man ik kiep 40 liter in de lekbak maar dat doe ik dus bij de planten op steenwol. Het water staat soms een week in de lekbak en zodra de vloer droog is herhaal ik dat. Bij aarde heb ik dat nog niet geprobeerd maar ga dat de volgende ronde doen.

        @Repp ik kan nergens bij helaas, had een net gespannen maar de planten zijn te groot geworden.

        Tijnie82 ja dit is de meest onderhoudsarme methode van kweken die ik kan bedenken. Let wel: bij het inwateren houd ik de blokken even met de achterkant in het voedingswater. Meestal kunnen ze dan ongeveer een week toe en dan begin ik te gieten. Makkelijker kweken bestaat niet. En ze zijn twee weken achter op die van aarde, ik vermoed dat ze dikker gaan worden.

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Okee top ik ben bang als ik met aarde in.me 1.2x1.2 tent met 9 18 liter potten 20 liter water erin gooi dat ze te nat gaan staan de 1e 24 uur. Of zal dat meevallen omdat het water toch niet tot de bovenkant pot trekt.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De eerste weken langs boven en zodra de planten groot genoeg zijn moet dat geen issue zijn.

      Als je er niet tegen aan kan gieten staan ze dus in een te kleine pot…

      Netjes hoor! Vooral die op aarde

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ze staan op 18 liters, normaal is dat genoeg maar dit kwam denk ik door de hittegolf.

        Ja aarde is een mooi medium! Dank voor je reactie maat!

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        1 grote bak met aarde waar alle planten instaan met buizen /slangen in de grond is ook een optie , hoef je maar op 1 punt water te geven . Meer grond is niet eens nodig , een laag van 20 cm voldoet al.

      Goedemiddag.

      Er begint wat groei in de stekken op hydrokorrels te komen maar snel gaat het allemaal niet hoor.

      IMG_8510.jpg IMG_8512.jpg IMG_8513.jpg IMG_8517.jpg IMG_8518.jpg IMG_8516.jpg IMG_8514.jpg IMG_8515.jpg
      De terugkeer naar steenwol is nog niet van de lucht, want als je ziet hoe snel dat alweer gaat.....

      IMG_8519.jpg

      IMG_8520.jpg Maar goed, de vergelijking is niet helemaal juist natuurlijk want de andere stekken hebben een opdonder van teveel licht gehad.

      De dwc bak schuimt me wat te veel, het is net het water uit de berenboot van vroega!

      IMG_8521.jpg
      IMG_8522.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Die is zo'n negen weken denk ik Remco en voor de dood vandaan gekomen.

        Goed idee Tijnie82 deze bruissteen kan maar op een stand en dat is kennelijk wat teveel van het goede.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het is wat he okze hobby hehe gelukkig levert het ze vruchten op gelukkig is dit niet het duurste om op te lossen miss als je er zoon t stukje tussen zet en 2 van die lange bruis steentje dat het ook al een stuk beter is en de je hebt de druk dan verdeelt over de twee wat lijkt me wel goed voor de wortels dan zal het vast ook al niet meer schuimen

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De prijzen van zulke apparaatjes lachen wij hennephobbyisten om, want tegenwoordig kost een bezoekje aan de growshop je al gauw honderd euro en dan heb je nog niks in wezen. Zo'n bruissteen er nog tussen kan ik eerst nog wel even proberen idd.

      Nu ik de led gedimd heb begint er beweging in te komen.

      IMG_8535.jpg IMG_8533.jpg IMG_8534.jpg IMG_8531.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Daar heb je gelijk in Tijnie82 dat het prima zou moeten lukken. Heb mijn oude meters even afgestoft en ja hoor, de gloednieuwe geijkte Aquamaster week weer hectometers af.

        Wat atmosphere1 al vermoedde klopte dus, alleen kwamen de afwijkende waarden niet door de korrels maar door die kut Aquamaster. Die breng ik terug.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Aquamaster hoor ik elke keer weer problemen!!
        Neem gewoon bluelab.

        Als je de tl er boven hangt, kunnen ze rustig verder wortelen, je kan ze niet zomaar onder zwaardere leds zetten.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja die Aquamasters gebruik ik niet meer, heb nog wel een andere goeie die maar een of twee puntjes achter de komma afwijkt. Binnenkort maar eens kijken voor een blulab pH meter, de Ec meter heb ik al van dat merk.

      Goedemiddag.

      De nieuwe geijkte Aquamaster week dus weer compleet af waardoor de stekken veel te zuur hebben gestaan en niks konden opnemen. De waarden zijn nu gecorrigeerd naar pH 5.5 en Ec 1.3.

      IMG_8541.jpg IMG_8542.jpg IMG_8540.jpg IMG_8537.jpg IMG_8539.jpg IMG_8546.jpg IMG_8543.jpg IMG_8545.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        daarom dimmen is goedkoper haha

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Zaailingen gaan nu wel echt beginnen zo te zien.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Lijkt me wel @Rrepp want ik heb dit ding net en niet alleen de pH meter wijkt af maar ook de Ec meter.

        Ja Tijnie82 dimmen scheelt de helft!

        atmosphere1 inderdaad er komt nu beweging in, nog een week en dan verwacht ik dat de lucht wel opgeklaard is.

      De afwijkende meter is de deur is uitgedaan en de waarden zijn gecorrigeerd en de ledlamp is gedimd. Gelukkig maar dat het mijn hobby is en geen werk!

      IMG_8563.jpg IMG_8565.jpg IMG_8567.jpg IMG_8564.jpg IMG_8571.jpg IMG_8566.jpg IMG_8569.jpg IMG_8570.jpg IMG_8572.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Haha ja exact, stelt niks voor hoor!

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Vind het stiekem vaak belangrijker als mn werk !

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja er gaat ook flink wat tijd in zitten!

      Heb vandaag die Aquamaster teruggebracht naar de Growshop en kon 'm inruilen op een Blulab pH meter. Moest nog wel wat bijleggen maar dan heb ik nu tenminste goeie meters, want ik had de Ec meter van een maat gekregen die 'm niet meer gebruikt.

      Kalibreren is eenvoudig naar verluid. Kan ik volstaan met alleen pH 7.0 vloeistof of moet ik de pH 4.0 ook hebben?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Wat @Rreppellsteeltjam zegt 😉 er zit een "mouske" in de dop ,daar enkele druppels bewaarvloeistof op doen

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oei had 'm al zo teruggezet, zal er direct wat op druppelen. De meter werkt goed en mijn gele Chinese week maar een fractie af.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        hou de ph meter in elk geval nat, ik laat hem gerust in het vat hangen iig.

      Goedemiddag.

      Ik heb besloten een reddingsboei uit te werpen in de vorm van zes Neesjes op big blocks bij de planten in de korrels. Er is nog ruimte op de tafel dus waarom niet? Als ze allemaal meekomen kan ik sneller op 12/12 en anders ga ik verder met slechts zes planten en als geen een het redt begin ik lekker overnieuw. Want als een deur sluit gaat een andere open.

      IMG_8574.jpg IMG_8573.jpg IMG_8576.jpg IMG_8575.jpg IMG_8579.jpg
      Omdat ik de groei erg traag vind van de zaailingen heb ik het aantal keren vloeden weer wat verhoogd naar vier keer een kwartier per dag.

      IMG_8580.jpg IMG_8577.jpg IMG_8578.jpg
      Nou, dat was 'm weer voor vandaag.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        t'zen wel mooie meisjes , zeg staan die steenwol blokken niet te droog ??

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik denk het niet, heb de gaten wat dieper gemaakt en tot 2/3 gevloed.

        Dank je!

      De Neesjes op de blokken hebben het naar de zin!

      IMG_8586.jpg IMG_8585.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Nog even en de zaailingen gaan de stekken voorbij .
        Er valt nog veel te verbeteren aan het stekken maken denk ik , wat betreft de tijdsduur om ze te wortelen . Hoe langer dat duurt des te meer kans op problemen.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Daarom zei ik ook druppelaar ernaast voor de wortels.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          En toen zei ik: neen geen druppelaars....

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        Goedemiddag.

        Nou ik heb van deze hydrokorrelkweek heel veel geleerd zodat ik nu ook veel heb kunnen uitsluiten. Ten eerste: te nat stonden ze in geen geval. Kijk maar naar de Neesjes die steeds in een plas water hebben gestaan en nu 24 uur in de zeiknatte steenwol. Ik licht de twee voorlopers er even uit.

        IMG_8592.jpg IMG_8589.jpg
        Deze heb ik ook niet bedekt met plastic, want dat doet meer kwaad dan goed ben ik nu van mening. Dus als ze niet te nat stonden, dan stonden ze dus te droog! Dat verklaart ook waarom de stekken zo snel geel werden i.c.m. met het plastic er overheen. Dus het aantal malen vloeden heb ik drastisch verhoogd sinds eergisteren, het plastic er afgehaald en nu komt er wat schot in de zaak. Omdat de korrels snel uitdrogen is een keer vloeden per etmaal veel te weinig. Tja, voor de Neesjes op de grote blokken zou dat prima zijn natuurlijk maar steenwol houdt dan ook uitstekend water vast.

        IMG_8590.jpg IMG_8591.jpg IMG_8594.jpg IMG_8593.jpg Ik moet nog zien dat deze zaailingen de stekken gaan voorbij groeien atmosphere1 voorlopig is het andersom.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • sprinterke
          sprinterke commented
          Editing a comment
          Heb je er een onderhouds kiktje erbij ? Borsteltje voor dat glazen bolletje te kuisen indien er aanslag volgt , niets speciaals hoor😉 een versleten tandenborstel kan je ook gebruiken

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Uitstekende gerei zonder meer, maar heb er geen onderhouds kitje. bij. Een oude tandenborstel: check!

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Bluelab the best !🏅!
      Bezig...
      X