Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De stekken gaan mooi maar de volgende lichting komt op slabs. Bij nader inzien is dat makkelijker.
    IMG_20240420_141807.jpg IMG_20240420_113023.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat is minder man, maar hier gelukkig vrij weinig dus houden zo!

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      In de randstad hebben we zwervers en junkies
      Jij krijgt vast last van cultuur verrijkers . Heb je al die hang en sluit vergoeding gekregen? πŸ˜‚πŸ€“

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb het gekregen i.v.m. een AZC hier in de buurt, maar niet nodig want een ieder die hier binnen wil proberen te komen wens ik veel succes!

    De 12/12 kweek gaat wel lekker. De tweede lichting zijn groener dan de eerste.

    Heb de tweede lamp lager gehangen en het wattage naar 185 watt verhoogd. De eerste lamp brandt op 250 watt en dat blijft ook zo.

    IMG_20240424_140131.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ja precies. En mocht er een uitvaller zijn in de toekomst in je slab, gewoon er ff uitpeuteren dan maar?

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Gewoon de schaar Babz πŸ˜‰

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hahaha of gewoon dat ja PH donner πŸ˜‚

    Het direct 12/12 kweekje gaat wel oke. Verder geen bijzonderheden te melden
    IMG_20240427_195743.jpg IMG_20240427_195751.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      Mijn doorlopende kweek gaat z'n gangetje.

      Even een kiekje van de S.O.G. met de lamp uit. Het nieuwe blad is wel goed van kleur. Deze soort heeft nooit hele dikke aaneengeregen toppen, het worden kleine compacte golfballetjes. Het gewicht zit hem in de ongeΓ«venaarde compactheid.

      IMG_20240501_123220.jpg
      Bij de laatst geplaatste stekken zijn de bloeiverschijnselen ook al goed zichtbaar. De voeding is overigens GHE Floranova bloom.

      IMG_20240501_200456.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      Nog gauw even wat kiekjes van mijn doorlopend kweekje. Bijna tijd voor de volgende batch stekjes, waarna het derde armatuur ook ingeschakeld wordt en de tafel gevuld is. Vanaf dan draait het systeem voluit.
      IMG_20240504_150104.jpg IMG_20240504_150024.jpg IMG_20240504_150020.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Terwijl jij op je stoel zit te eten werk ik maar door!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Maar serieus, ben je veel tijd kwijt?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee, valt enorm mee hoor. De voorbereidingen vergen wat meer werk maar dat is 30-40 stekken snijden, in de blokjes doen, inwateren en dan 2-3 weken wachten.

      Ik heb wel eens gezegd dat je wietplanten niet zo gauw kunt verzuipen (wat wel kan gebeuren is dat het medium inklinkt door teveel water en daardoor de wortels verstikken maar dat ligt aan het medium) daarom vond ik deze boom wel een leuke anekdote.

      IMG_20240507_103253.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      Wat hebbie gerookt?


      Wortels verzuipen bij een verzadigde grond en bij het inklinken willen ze graag wat water .
      ​ IMG_2434.png

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ben maar een simpele hydrokweker.

      Morgen komt de nieuwe lichting erbij. De tweede gaat al mooier dan de eerste. Vermoedelijk is 30 een mooi aantal!
      ​​​​​​ IMG_20240507_190128.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        En de nieuwe oogst Ammie is aan het curen. Had geen zin meer in een verslag.

        IMG_20240507_195829.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Dat.. πŸ™ƒ

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Inderdaad.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Wie heeft er van mijn stash gesnoept??

        Heb vandaag de SSK stekken op Action kokos ook geoogst. Er waren twee die een knoei hebben gehad en nauwelijks wat hebben opgebracht maar de rest ziet er prima uit. De volgende ronde wordt weer op dezelfde kokos.

        Ik doe maar geen toezeggingen meer over verslagen want ik kom er niet meer aan toe/ heb er geen zin meer in.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Misschien af en toe een paar mooie kiekjes van je geoogste groene goud...? πŸ‘€πŸ˜Š

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat is prima!

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ

        De Ammies zijn droog en het was net geen kilo. Niet mijn beste ronde met 700 watt er boven maar ik heb er ook nauwelijks naar omgekeken. Zelfs het meten heb ik achterwege gelaten en gewoon steeds een paar emmers voedingswater in de lekbak gekiept als de vloer weer droog was. Ik heb wel wat anders te doen dan steeds met mijn planten bezig te zijn en die maakt dat bovendien niks uit want ze groeien prima zonder mij. Kweken is voor mij ondertussen een beetje routine geworden zoals je boterham beleggen. Een leuke bezigheid, maar het consumeren is leuker!
        Wel heb ik steeds een maatbeker gebruikt en na zoveel jaar kweekervaring op de teller weet ik wel dat er niet meer dan 2 maatbekertjes voeding op zoveel liter water gaan natuurlijk. Dus er is niet gemeten maar wel is er gewogen. Super handig want je kan op deze wijze zelfs kweken op de achterbank van je oude Mercedes. De voering van de stoelen bevat een soort van mapito dat zeer goed water vasthoudt. Handig in tijden van schaarste.

        photo_2023-12-30_20-41-46.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Babz ja en ik heb ook nog Ammie van de vorige ronde, ik mag wel meer gaan roken!

          Corleone1933 dank je wel, dat is snel geregeld!

          parakweker dit waren eigen stekken die ik onder 8 watt cool led tl een paar weken heb laten voorgroeien in steenwol startblokken. In mijn stekkenkast stond een emmer met voedingswater (Ec 1.3 pH 5.0) waar ik de blokjes wanneer nodig in doopte met de achterkant. Meestal een keer per week. Zodra er een flinke bos wortels aan de onderkant uit groeide en ze begonnen te drinken heb ik de stekken in 18literpotten geplant en in de kweekast gezet. Dus dat was dag één min of meer, in elk geval de dag vanaf wanneer ik tel. Toen hebben ze 1 week voorgegroeid in 18literpotten twaalf stuks op 140 x 160 en net geen 9 weken gebloeid. Dus 1 kilo wiet in 10 weken tijd.

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          1 kilo in 10 weken tijd, en dat van 10 planten las ik hierboven, de tering zeg dat is wel netjes.
          Ik ga volgende ronde denk ik maar nog een keer proberen met stekken te kloten. Vorige keer gingen ze allemaal dood.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          12 planten in totaal, mÑÑr het gewicht zat in de 10 Amnezen. Dit lukt mij niet met willekeurig elke soort.
      Bezig...
      X