Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De stekken op steenwol drinken nog onverminderd, dus heb ik de tank weer gevuld.
    IMG_20240302_141811.jpg IMG_20240302_142054.jpg IMG_20240302_141759.jpg IMG_20240302_141747.jpg IMG_20240302_141609.jpg IMG_20240302_141801.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • DenSchimmige
      DenSchimmige commented
      Editing a comment
      Damn die zijn ineens hard gegroeid.
      Vast en zeker een hele fles POKON bij gegooid

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Zitten nog aardig wat lopende beestjes in

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      DenSchimmige ze zaten de hele tijd al aardig op schema en nee juist geen hoge dosis Pokon ik ben van het minimale voeden.
      Klopt PH donner dit was nog hergebruikte steenwol en dan blijven ze komen, maar dat mieter ik hierna weg en begin met nieuwe.

    Even terugkomend op beestjes.

    Ik heb de impact die het medium hergebruiken heeft op het in stand houden van een plaag hopeloos onderschat. Mijn huidige stekkenkweek op steenwol zit weer onder de tripsen, terwijl ik voorafgaand aan de bloei alle bladeren verwijderd heb en de resterende takken meerdere keren behandeld heb met pyrethrum. Dat heeft gewoon niet voldoende gewerkt omdat de beestjes al in de hergebruikte steenwol zitten. Er zijn Amerikaanse hydrokwekers die de steenwol verhitten tot 90 graden voordat ze het hergebruiken - alle beestjes en eitjes dodend - edoch is dat voor mij geen realistische optie dus koop ik maar nieuwe steenwol. Of misschien dat ik ook wel kokos in de andere kratten kiep, het wordt sowieso nieuw medium want mijn stekken op de nieuwe kokos zijn schoon.

    IMG_8898.jpg Hier kruipt niks op of onder en dat vind ik wel zo fijn!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kärcher zeg ik.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      @Takketoellie
      Cocos is een ideaal substraat waar trips in nestelen
      In de dieselkant had ik een 8 gevulde ongebruikte potten staan
      Dat was de bron van mijn trips ellende
      En dat viel mij op toen het 1x veelste warm was geworden
      34.5graden
      En boven de ongebruikte potten vloog een boel ellende
      En door de cocos kroop een boel.ellende
      Bij de og kush kant had ik 3x gespoten om de 4 dagen en aaltjes in de cocos
      Daar zijn ze de hele oogst niet weer terug geweest
      Bij de dieselkamt zitten ze nog
      De 2 coockiecream zijn de zwaarste slachtoffers samen met de haze
      2 diesels worden ook volledig belaagd
      En bij 3 diesels zijn ze na genoeg niet te vinden
      Vooral de hele zure heeft 0.0 bladschade

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bobledsgrow als je schoon begint dan kunnen er geen trips in je medium nestelen - zo simpel is het - en schoon beginnen is met hydro het gemakkelijkst.

    Aangezien de stammen voldoende dik zijn en er geen strek is, laat ik de led voorlopig hangen waar ie hangt.

    IMG_8899.jpg IMG_8900.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      De nieuwe lichting Ammies staat al een paar dagen op 12/12. De lamp brandt op 750 watt bijna voluit
      IMG_20240303_124730.jpg Ondanks dat het medium hergebruikt is geen beestjes. Nieuw medium heeft geen nut meer zijnde de laatste ronde hier. ​​​​​​
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Deze heeft een bloeitijd van 9,5 weken.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Dus..
        Wel puike knallerstart opnieuw

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dit is de Core cut naar verluid die ook wel Amnesia Skunk wordt genoemd.

        Thanks!

      Je hebt het mis, Belinfante zei altijd; wiet is klaar wanneer het klaar is. Lenin zei altijd; vertrouwen is goed controleren is beter!!
      Last edited by Kunichika; 3 March 2024, 15:28.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Die had dat wss van die rijke campinggozer

      • DenSchimmige
        DenSchimmige commented
        Editing a comment
        Rietslang Klopt, die kerel heeft ze ook het idee voor de communistische camping verkocht.
        Alleen noemen ze dat daar dan weer gulag ofzo

      De SSK en Snow en S.O.G. stekken (de SSers lol) drinken nog steeds onverminderd door.

      Het klimaat is in orde maar desondanks worden sommige toppen al zo dik dat ik wel begin te twijfelen of ik niet uit voorzorg maar zal oogsten. Aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd tot hoe ver ik ze kan pushen.

      sskk.jpg Ondertussen staan ze nog net niet 10 weken op 12/12.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        hedde de trichies al eens bekeken ??

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee niet naar gekeken, ik zie aan het vat dat ze nog onverminderd drinken. Dus dan dikken ze nog aan denk ik, wat denk jij?

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Even kijken met de trichroom loep, dan weet je het Zekr. Verder wederom 👌

      Heb de lamp twee schakels laten zakken. Verder geen bijzonderheden meer, deze kokos van de Action is prima hoor. Eigenlijk moet ik de dames even dieven maar vind dat zo'n rotklus altijd.

      IMG_8901.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Balkonplanten Kunichika

        Tword steeds gekker hè.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik heb Green Boots plantenvoeding voor terras-/balkonplanten, maar misschien is die voor binnen of bio plantenvoeding voor groenten wel net zo goed of beter. De andere voeding heb ik in het filiaal van de Action waar ik was niet gezien/ niet op gelet.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ok mannen thanks. Er zal wel niet heel veel verschil in zitten goeie tip in ieder geval!!

      Goedemorgen.

      Ik zie de SSK stekken nu met de dag groeien.
      IMG_8910.jpg
      Heb de lamp vandaag drie schakels laten zakken. Nog even en ik mag beginnen het wattage op te voeren.
      IMG_8909.jpg Toppen en dieven heb ik nog niet gedaan, maar het lijkt me wel wijs dat toch maar te gaan doen. Eens zien of ik mij daar vandaag toe kan zetten.
      IMG_8906.jpg En is het niet geinig dat er geen beestjes aanwezig zijn sinds ik nieuw medium gebruik? Ik ben er heel erg blij om en dat is tevens een indicatie dat de beestjes niet zozeer op mijn stekken zaten maar veelmeer in het medium.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Ik had deze gebruikt afgelopen zomer voor m'n balkon plantjes, bloemen maar ook gewoon voor tomaten, prei, kruiden etc gebruikt.
        Waren heerlijke tomaatjes geworden. 😊👍
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          Ben de grote tent aan het oogsten, maar kan iemand me zeggen wat dit is?

          IMG_8927.jpg IMG_8929.jpg
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Het lijkt of die witte bolletjes in de calyxen zitten. Het doet me denken aan onderontwikkeld zaad, maar ik roep niet te luid en wil je niet onnodig verontrusten.
            Wel vreemd dat er meerdere bolletjes in 1 calyx zitten...of zie ik het verkeerd?

          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Ik heb het nog nooit gezien
            Maar super kut hoor

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Jack Spliff dat was mijn eerste ingeving maar er is geen zaad te vinden. Wat het is? Geen idee!
            Bobledsgrow was het maar een super kut!

          Heb duidelijkere foto's.

          IMG_8936.jpg IMG_8937.jpg IMG_8938.jpgLet wel dit is een stekkenkweek, maar dit ziet er toch zeer verdacht uit? Wat is dit??
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • DenSchimmige
            DenSchimmige commented
            Editing a comment
            Zaadvorming was ook mijn eerste gedachte..
            Maar heb daar niet voldoende kennis over om exht vast te stellen.
            Je zij ook dat de bud heel los was en er zo vanaf viel?
            Heeft de plant niet teveel stress gehad?
            Bij veel stress kunnen planten wel vaker in het transexuele gebied terecht komen..

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Je hebt geen microscoop? Dus je checkt nooit de trichromen?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Deze fotos in de post LR2 , wat is hier loos?

          Zijn dat halverwege de plant bananen?

          IMG_8938.jpg
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            De SSK stek, dezelfde stek die ik overigens al vaker heb gekweekt. Heb dit nog nooit eerder gezien en het was ook maar bij een plant zo.

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Lijkt wel op een banaan

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Inderdaad maar het kan ook een gezwollen blaadje in de top zijn. Heb vooralsnog geen zaad ontdekt.

          Heb de SSK stekken in de kleine tent gediefd en vandaag op 11 maart 2024 op 12/12 gezet.

          Ditmaal zal ik ze niet langer dan 7-8 weken laten bloeien in de hoop bovenstaande perikelen te voorkomen. In mijn optiek hebben ze te lang gestaan en is het daardoor gekomen.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Te vroeg? Deze heb ik veel te laat geoogst.

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Nee had het op uw volgende oogst

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Heb nog wel ergens zo'n zakmicroscoop liggen! Overigens kan je op Seedfinder lezen hoe lang SSK van Sensi (ongeveer) mag en die stond bij mij echt te lang.

          Ik heb de SSK stekken gediefd en getopt. Deze er uittrekken en overnieuw beginnen heb ik over nagedacht gezien bovenstaande perikelen, edoch is het eerder goedgedaan toen ik ze oogstte met 8 weken 12/12.

          IMG_8939.jpg
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Vraag Lr2.

          • Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Welke stek waren de stekken waarvan iemand beweerde dat ze op was
            Was dat de amnees of de ssk?
            Dat dit niet een gevalletje was waar LR2 het over had
            Met dan gaan er rare dingen gebeuren
            Ik hoop in iedergeval dat het je nooit meer overkomt
            En ook ik zou nog een keer testen
            En het er niet uit trekken

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dat was de Amnees stek en die stond hier niet bij. Deze SSK is nog niet zo hele oud en vorige ronde toen ik na acht weken bloei oogstte heb ik helemaal niks raars gezien. Het proberen nog wel waard.

          Deze fotos in de post LR2 , wat is hier loos?​
          Ik denk onderontwikkelde embryos. Alle wiettoppen maken embryos in hun calyxen, als die niet bevrucht raken dan blijven dat kleine bolletjes van circa 0.5mm.
          Dat zien we bijna nooit omdat niemand er op let in zijn grinder. Maar neem eens een volgroeide top, die droog is, en pulk die calyx open met twee naalden. Okselcalyxen hebben dit het mooiste en die zijn het makkelijkste te vinden. In de basis van die calyx, waar de haartjes de basis raken, zit een klein bolletje. Dat is het zaadbeginsel, het hele schilletje met daarin alvast het vrouwelijke deel van de vrucht.

          Als er sprake is van laat hermafroditisme dan ontwikkelen die embryos zich een beetje tot miniscule zaadjes, en bij lange bloei zoals in diepe sativa's zal de plant proberen om die embryos zoveel mogelijk te spekken in het geval dat er toch een korrel stuifmeel langsvliegt, dan kunnen die bolletjes groter worden. Ook wiet die van nature flinke calyxen heeft, dan moet je denken aan hennep of bijvoorbeeld die skittlez die ik buiten had, dan worden die bolletjes ook wat forser van formaat.

          Het is niet precies te zeggen wat het in dit geval is. In het geval van foxtailing, krijg je bijvoorbeeld meer van die bolletjes per calyx, omdat er ook meerdere calyxen zijn per calyx.

          Aan de topic starter zou ik adviseren om met een vergrootglas eens op onderzoek uit te gaan en te kijken wat er gevonden wordt bij autopsie van wat calyxen. Als die bolletjes groter zijn dan een millimeter dan is er waarschijnlijk iets bevrucht geraakt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Is het wit, plakkerig en zoutig van smaak?

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Hork praat jij wel over hetzelfde zaad🤪?

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Gelukkig heb ik geen zaad gezien!
        Bezig...
        X