Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Er was zeker ook sprake van foxtailing en de groene bolletjes binnen in de toppen leken mij calyxen toe. Ook kon ik nergens zaad ontdekken en bolletjes groter dan een millimeter heb ik niet gezien. Zal nog even met een vergrootglas een check doen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wie het wil roken zal ze uit mijn tumble trimmer moeten zoeken.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Thc uit halenπŸ˜‰

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Uiteraard.

    Bedankt LR2!!
    Verklaard dit fenomeen ook de witte kleur?​
    Nee. Ik zie niets vreemds qua kleur. De delen die uit het licht hebben gelegen, omdat ze ingebouwd in andere calyxen zaten bijvoorbeeld, die blijven wat witter. Maar ik weet niet goed wat je precies bedoelt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Mijn SSK stekken op Actionkokos bevinden zich in de eerste week 12/12. Ik heb ze gediefd en getopt ondertussen. Overigens gebruik ik voor deze draai geen Action voeding maar Ferro voeding, want dat had ik nog staan. Dat moet eerst op.

      IMG_8944.jpg

      Meteen nadat de klok op 12/12 is gegaan, heb ik de lamp zo dicht als mogelijk boven het gewas gehangen. Hiermee de lichtdruk verhogend om het aantal uren minder licht te compenseren en zo strek te voorkomen. Als ik de planten op deze hoogte kan houden, hoef ik ook geen onnodig benen te scheren later in de bloei.
      IMG_8946.jpg Wanneer je meer dan vijf planten kweekt is het makkelijker om een egaal gewas te creΓ«ren. En waarom zou je het niet doen? Vijf planten wordt weliswaar gedoogd maar er mag niks van afkomen.

      IMG_8947.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Klopt, dat wordt gezien als professioneel.

      • DenSchimmige
        DenSchimmige commented
        Editing a comment
        Vind het nogsteeds krom, want je mag wel binnen met het complete 5 stappenplan een kamerplant hebben staan.
        Pure heksenjacht

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Jammer vallen we allemaal af πŸ₯³

      pas op die coco van de action is niet goed gebufferd/gespoeld en vaag hoge EC's

      Comment


      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Ik waarschuwde Hork hier ook voor omdat ik ervan gehoord had. Maar hij concludeerde dat er niks aan de hand was met zijn kokos van de Action en dat is alleen maar dikke bonus! Het kan natuurlijk ook dat het verschilt per batch.

        Maar het lijkt me nooit verkeerd om de EC van je substraat te controleren voordat je je planten erin zet als er enige vorm van onzekerheid is

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Uiteraard en ik ben ook blij dat ik gewaarschuwd werd, maar zelfs als er wel zouten in hadden gezeten zou dat geen probleem hoeven zijn. Want die spoel je er uit en dan is het precies dezelfde kokos als gespoelde kokos. Dus als het kweken dan niet lukt ligt dat niet aan de kokos.

        Zo lukte het mij niet om te kweken op hydro korrels maar anderen wel dus lag dat aan mij.

      • Ricotico97
        Ricotico97 commented
        Editing a comment
        Heb plagron nog nooit gespoeld geen problemen mee gehad met elk soort grond van hun

      Middag. Ik heb de uitschieters van de SSK stekken nogmaals getopt. Liever niet maar wat moet gebeuren...
      IMG_20240318_094157.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Ben in mijn Gorilla Shorty begonnen met een nieuwe Sinaasappel stekjes kweek. Ditmaal dertig stuks die direct op 12/12 gaan en na 3 weken worden doorgeschoven waarna er 30 nieuwe bij komen.
        IMG_20240320_141515.jpg
        De stekken blijven de hele cyclus op startblokken en er wordt tweemaal daags 15 min gevloed.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Mooie meiden πŸ‘Œ

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dank u!

        Mogge. De SSK gaan mooi.

        IMG_20240321_072419.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Om de hoeveel weken oogst jij eigenlijk hork? Ik raak altijd beetje verward in jou topic πŸ«¨πŸ™ƒ 2 tenten heb je nu actief toch?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Klopt. Ik oogst ze meestal zowat tegelijk maar ga de Gorilla Shorty vandaag op 12/12 zetten en laat die daar voortaan op staan.

        Heb de Gorilla Shorty tent op 12/12 gezet en 35 nieuwe stekken gesneden waarvan ik er minimaal 30 wil overhouden. Deze dertig laat ik nu wortelen en het plan is om die er over drie weken bij te plaatsen, waarna de eerste 30 opschuiven en onder de tweede lamp komen. Die lamp zal lager hangen zodat de lichtintensiteit toeneemt die op de planten valt. Maar lamp twee en drie branden nu nog niet uiteraard aangezien ik nog in de opstartfase zit.
        cutssss.jpg
        Last edited by Hork; 21 March 2024, 14:21.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Mooi werk meschien ook paar sneije,

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Strak plan, ze zijn gratis en je weet wat je hebt!

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Dat is zowe maar de ruimte 🀣. Heb een smalle tent daar zou een klein moedertje in kunnen.. En dan in kweek bak de stek doen en heb nog een tuinkast.

        KnetterMug ik heb meerdere moeders, misschien is dat ook wat voor jou.

        mamas.jpg
        Deze moeders zijn goed voor 20-30 stekken in de drie tot vier weken en nemen minimaal ruimte in. Desnoods zet ik er nog een bakje met acht moeders bij. Er hangt een led tl van 8 watt boven, dus het kost echt geen drol.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Alles went behalve Herman in je tent!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Zo is dat

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Meschien komt het okk door stress, dat ze bij mijn herman 's worden... Heb geen idee hoe of wat...

        Dag 13 voor de 30 s.o.g. stekken onder slechts 200 watt cobs power wat vermoedelijk meer is dan nodig. De bedoeling is dat ze over 9 dagen worden doorgeschoven wanneer er 30 nieuwe stekken bij komen. Echter ondanks dat die al even staan te wortelen weet ik niet of die zo snel al voldoende wortels zullen hebben. In dat geval duurt het wat langer aangezien ik mezelf bevoorraad met stekken.

        sog kweek.jpg sog kweek 2.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Sativa dominant inderdaad. Meestal wortelen indica dominante stekken beter. Ik stek in 4 x 4 steenwol blokjes waar ik zelf een gaatje in prik en deze S.O.G. wortelt meestal na twee weken. Dan haal ik de wikkel van het blokje en prop het in het grote gat van een 15 x 15cm startblok en laat de stek verder wortelen (inwateren met pH 5.0 en Ec 1.3). Wanneer de wortels daar onderuit beginnen te komen, zijn de stekken klaar voor op de tafel in het bloeihok.

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          @Silas
          Is het mogelijk als je het blokje omdraaid
          en zelf een gaatje maakt
          net niet in het midden
          Om te voorkomen dat je het andere gat tegen komt?

          Ik week mijn blokjes 24uur van te voren in op 5.8
          Als het goed is, zijn de blokjes iets zuurder van zich zelf
          Ik heb gemerkt dat mijn zaden eerder ontkiemen op deze manier
          En daarom heb ik het ook toegepast met stekken maken
          Ik maak zelf een gaatje van 1,5cm diep met het puntje van mijn gele spinner van mijn oude watersysteem
          En het stammetje druk ik een cm verder tot die er 2.5cm in mijn 4x4blokje zit met stekpoeder
          Ik ben zelf ook nog van alles aan het uitvogelen
          Ik begin nu een vermoeden te hebben dat ik ze beter niet in mijn propagator moet doen
          Zonder wortelen ze misschien wel beter
          En zonder heb je geen/minder kans op schimmel of rotting
          Hork vertelde mij dat minimaal belichten beter worteld dan te veel belichten
          En soms woeteld de ene veel makkelijker dan een ander van de zelfde soort

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Die blokjes weken is echt niet goed, dan worden ze veel te nat en dan wortelen je stekken slecht. Doop de blokjes kort met de achterkant in je voedingswater en haal ze er uit nΓ©t voordat de bovenkant nat wordt. Gaatje er in prikken met de schaar, stek knippen en direct er diep inproppen. Wegzetten in de propagator onder 1 x 8 watt cool white (niet warmer dan 20 graden en niet kouder dan 18, zeer belangrijk!!) en niet meer aankomen voor 2 weken en dan hebben de meesten wortels.

        Bijna tijd voor de volgende ,30 stekken
        IMG_20240408_143159.jpg IMG_20240408_143112.jpg IMG_20240408_143025.jpg IMG_20240408_143031.jpg IMG_20240408_142956.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Meestal tussen de 1-1,5 gram de watt.

        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Toen ik begon met binnen kweken was de β€œAmsterdamseβ€œ methode algemeen goed. Dit hield in, 32 op de 2m . Bij aanslaan steks meteen op 12/12. Je kreeg op deze methode planten van 25/30 cm die ook 25/30 gr Per plant opbracht.
          Deze methode veranderde omdat Justitie per plant rekende hoe veel je geoogst had.
          Deze reken methode hebben ze jaren lang aangehouden.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dan is dit de 'New Yorkse' methode wellicht want ik heb er 60 stuks op 120 x 80 cm. Zodra de tafel helemaal vol is staan er 90 stuks in 3 stadia van de bloei op de tafel.

        Vraagje horkie, weet ge nu hoe het komt van die bolletjes weed πŸ€” heb juist hetzelfde voor bij 2 vd 5 planten 😢πŸ˜ͺ

        Comment


        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Ik dacht dat lr2 vermoede dat het begin aanmaken zaad is
          Bij hork waarschijnlijk door het lange staan
          Dan heb je kans dat de plant zelf zaad gaat aanmaken om uitsterven te voorkomen dacht ik
          Maar mooi klote als jij dit ook hebt
          Is het nog wel rookbaar?
          Of komt er zo'n verbrande bbq lucht vanaf als je het rookt?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Balen dat jij het ook hebt sprinterke en nee, weet niet wat het is.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Overigens ben ik er vrij zeker van dat het gepaard gaat met je planten (te) lang laten staan sprinterke want ik heb het nog nooit gezien bij planten die ik vroeg oogstte (7-9 weken max 12/12).

        Ben wat te scheutig geweest met het licht in de vroege bloei en te fanatiek met snoeien. Wel ja, mijn kokoskweek wint de schoonheidsprijs niet maar de topontwikkeling gaat wel okΓ©.

        IMG_8991.jpg

        Heb als voeding ditmaal Ferro gebruikt i.p.v. Actionvoeding, misschien was dat niet zo handig.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ziet er idd uit als of je vreemd gaat.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee, het lag aan de stand van de maan.

        Ondertussen zijn de volgende dertig stekken erbij gezet op de tafel in de 12/12 tent.

        IMG_20240414_125852.jpg De tweede lamp brandt nog niet, die zet ik vanavond aan.

        Ik overweeg trouwens sterk om de volgende lichting stekken op slabs te zetten, omdat dit zo een hoop gedoe is en bovendien zijn startblokken ook peperduur met een euro per stuk.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja en er komen er zelfs nog meer bij maar die zet ik direct in slabs. Gaandeweg bedacht ik me dat dat handiger is en voordeliger anders was ik direct zo begonnen. Startblokken zijn een euro per stuk, dus dat heeft elke stek me gekost die hier staat, zonde geld natuurlijk!

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Goedkoper als een euro per blok lijkt mij ja
          Sven nam die stiekem mee van de tomatenboer waar ie werkte vroeger πŸ˜€

          Blijven wel langer vochtig? Zal toch wel iets aan verschil zijn

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Die slabs blijven heel lang vochtig en ik heb er in totaal slechts zes nodig dus dat is stukken voordeliger.

          Ja in de tuinbouw worden slabs volop gebruikt, ik denk haast uitsluitend. Prachtig spul dat steenwol. Ik snap Sven.

        De nieuwe lichting stekken is aangeslagen.
        IMG_20240419_212432.jpg IMG_20240419_212426.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Je kan rustig zeggen kweek geen wiet ik maak stekken πŸ€“

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Lol ja ben stekkenboer geworden.
      Bezig...
      X