Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 4x Afghani Gold Spliff seeds - KIND LED K3 XL600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    jobs DONE

    Zoals aangegeven door de frabrikant, heb ik de lampen op 90 cm hangen

    thumbnail_20210402_153447.jpg

    thumbnail_20210402_153454.jpg

    Hopelijk gaat het knallen nu

    Ga ze nu ffe laten herstellen van de stress die ze vandaag gehad hebben en dan hang ik ook nog een fan tussen plant en lamp
    Last edited by rizza; 2 April 2021, 15:09.

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      I've climbed the highest mountain
      Once or twice, but who's countin'?
      But nothin' compares
      To these blue and yellow purple hills

    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      nee, die hangt precies 90 cm boven het blad. Dat is de aanbevolen hoogte voor de KIND LED K3 XL600 gedurende de eerste week om de planten te laten wennen aan het nieuwe licht. Daarna gaat de lamp om de 2 dagen met 5 cm naar beneden tot op zijn laagste punt van 75cm.

      Dit is mij door de winkel verteld ... Lijkt jou dit te hoog?

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Zou gewoon de 90 cm respecteren zoals KINGLED het zelf zegt voor zaailingen

    #32
    Dus deze keer toch gelukt met je nieuwe zaadjes, suc6 ziet er goed uit.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      yes! en was vergeten te zeggen, had er 2 van de 3 met de wortel naar boven gestoken!

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Doordat je het zaadje met de wortel naar boven plaatst groeit de wortel eerst naar boven en net voordat hij het licht ziet draait de wortel en groeit terug naar beneden waardoor je bijna nooit last hebt dat het zaadhoes eraan blijft omdat het door die beweging eraf geschuurt wordt door het zand.

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Goeie copy paste, smartboy

    #33
    Het lukt je wel kerel

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      opgeven doen we zoizo niet ! merci voor de bemoedigende woorden

    #34
    Hoi Gents!

    We zijn 2 dagen na de overpot, dus weer tijd voor een kleine update:

    gisteren hingen de bladeren wat slapjes, wat te verwachten is na de stress van het overpotten maar vandaag zien ze er al een stuk gezonder uit.

    Wat ik wel al direct merk bij die grote potten, is dat het veel moeilijker is dan bij de kleine potjes om in te schatten wanneer er water gegeven moet worden aan de hand van het oplichten.

    Ik baseer mij nu op het gewicht van de potten.

    Deze had ik na het overpotten netjes gewogen (nadat ze ingewater geweest zijn)

    Ik voel dat de bovengrond nog wat vochtig is dus geef ik vandaag geen water.
    Ondertussen heb ik mij wat blumats besteld om mij hierin te assisteren.

    Ziet het er voor de rest allemaal ok uit?

    De kleintjes zijn ondertussen 5 dagen oud.

    Extra vraagje

    * Ik zou op dit moment van de grow normaal een fan installeren in de tent. Dit tussen lamp en blad. Zou ik hier nu nog even mee wachten doordat ik die 3 kleine plantjes heb staan, of gewoon doen?

    * Wat betreft mijn afzuiger, die heb ik momenteel nog niet aan moeten doen aangezien de temperatuur nog ok is en ik elke dag de tent ffe verlucht (alsook de kamer waar ze in staat). Kan ik dit verder zo doen of moet die afzuiger gewoon aan vanaf een bepaald moment? (ik dacht vanaf bloei)

    * Toppen + LST: gewoon doen bij eerste grow? of eerst netjes normaal doen de eerste keer? Moest ik het wel doen, vanaf wanneer kan ik dit best doen?

    In ieder geval, fijne paasmaandag,niet teveel chocolade eitjes eten

    thumbnail_20210405_105556.jpg
    thumbnail_20210405_110007.jpg

    thumbnail_20210405_110012.jpg

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Looking very good!

    #35
    Hi Gents,

    Vandaag toch maar de oscilating fan in de tent gezet. Kwestie van wat beweging in de lucht te hebben.

    Als jullie zo naar de foto kijken, staat ie zo goed?
    Bladeren van de planten bewegen amper dus zou goed moeten zijn denk ik.

    thumbnail_20210406_110700.jpg

    Zou iemand ook ffe naar onderstaande vragen kunnen kijken?
    Would be greatly appreciated

    * Ik zou op dit moment van de grow normaal een fan installeren in de tent. Dit tussen lamp en blad. Zou ik hier nu nog even mee wachten doordat ik die 3 kleine plantjes heb staan, of gewoon doen?

    * Wat betreft mijn afzuiger, die heb ik momenteel nog niet aan moeten doen aangezien de temperatuur nog ok is en ik elke dag de tent ffe verlucht (alsook de kamer waar ze in staat). Kan ik dit verder zo doen of moet die afzuiger gewoon aan vanaf een bepaald moment? (ik dacht vanaf bloei)

    * Toppen + LST: gewoon doen bij eerste grow? of eerst netjes normaal doen de eerste keer? Moest ik het wel doen, vanaf wanneer kan ik dit best doen?


    Alvast dank heren!
    Last edited by rizza; 6 April 2021, 19:35.

    Comment


    • Fruttella
      Fruttella commented
      Editing a comment
      Ik heb de bijna de hele ronde een oscillerende fan erop staan .
      Zorgt voor dikkere stammen en lucht circulatie.

      Dan aanzuiging staat altijd op omdat aanvoer van verse lucht nodig is om de gebruikte lucht in de tent te vervangen door nieuwe , rijke lucht .
      De filter zou je eventueel weg kunnen laten tot de bloei .

      En toppen etc zeker testen en proberen in uw eerste en komende grows . Juist in acht houden dat je dames ook stress kennen dus minder is dikwijls meer.

    #36
    Vandaag de grote planten getopt, was ffe spannend schaartje netjes ontsmet dus hopelijk alles snel weer ok

    thumbnail_20210408_104737.jpg

    thumbnail_20210408_104934.jpg

    thumbnail_20210408_105139.jpg

    voor de rest niet echt nieuws, ik denk dat alles prima loopt voorlopig

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ik trek er gewoon af met mijn nagels en zeer goeie tops gehad

    #37
    Hi Gents!

    Hier loopt nog alles netjes heb ik de indruk

    Planten zijn al goed herstelt van het toppen en vandaag ga ik mij eens aan LST wagen.

    Verder merk ik dat ik mijn afzuiging wel wat vaker moet aanzetten al. Na een enkele uren zonder de afzuiging in de tent hangt er toch wel al een muffe geur.
    Hoe lang laten jullie je afzuiging in de groeiperiode aanstaan?

    Vind het ook gek dat beide grote plantjes zo verschillend ontwikkelen. De linker plant lijkt een stuk meer blad te hebben. Ze zijn nochtans even oud.

    april.jpg

    De groeten!

    Comment


    • Fruttella
      Fruttella commented
      Editing a comment
      Afzuiging staat 24/24 op voor aanvoer verse lucht .
      Als je kweekt uit zaad zullen er altijd verschillen zijn tussen de plantjes .

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Looking good, laat die afzuiging draaien maar wat dimmen?

    #38
    HI Gents!

    Update time!

    Grote plantjes: 5 weken oud
    Kleine plantjes: bijna 3 weken oud

    Morgen worden ze overgepot naar hun grote pot.

    Ik merk wel dat mijn kleine plantjes hun bladeren laten hangen. Enige idee wat dit kan zijn? Dit is de hele dag zo dus niet van het 'slapen'.
    In eerste instantie zou ik denken teveel water maar ik ken het drooggewicht van mijn potjes en ik weeg ze iedere dag voor ik ze water geef dus dat zou het ook niet mogen zijn.
    Ik dacht dat het misschien door de oscilating fan was. Heb deze eenst een nachtje niet laten draaien maar deze morgend was de situatie het zelfde.

    Wat denken jullie dat dit zou kunnen zijn?

    In ieder geval als het een probleem van te nat zou zijn, zal dit morgen normaal wel opgelost zijn wanneer ik overpot.

    week5.jpg

    Thanks voor de hulp!

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      hoewel ik de wortels onderaan van de potjes niet zie, denk ik dat je waarschijnlijk wel gelijk hebt.
      Ik ga ze deze avond overpotten.

      Thanks voor de comments heren!

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ja denk dat t eerder zoiets zat zijn?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      De kleintjes vrijwel zeker te natte indruk.
      De grotere gaan prima, droger wel maar OK gaan lekker. Succes met de verpotting, s'avonds alvast een goed tijdstip komt goed

    #39
    Voila, de overpot is gebeurd!

    Ook ineens een Tensiometer er ingestoken, vooral om het wateren deftig te leren.

    Rizza, 5 weken oud, 1x getopt

    thumbnail_20210418_182518.jpg

    Peda, 5 weken oud, 1x getopt

    thumbnail_20210418_183310.jpg


    Vegaz, 3 weken oud

    thumbnail_20210418_191904.jpg


    Mac, 3 weken oud

    thumbnail_20210418_195955.jpg


    Terug naar huis

    thumbnail_20210418_200201.jpg

    Blijft nog 1 klein plantje over in een 1L pot. Dit omdat het eigenlijk maar de bedoeling was 4 plantjes te doen. Het zal wel de moeite niet zijn van het kleine plantje/potje in de tent te laten staan en mee af te bloeien met de rest? Zal wel niets opbrengen?

    Dit is het zo wat voor de update, bedankt voor het meelezen!

    fijne zondag!

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Deed hen duidelijk goed

    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      ja het heeft hun zeker deugd gedaan, sinds deze morgend zien ze er al een stuk blijer uit.
      Ook voor de eerste keer mijn Blumats aangezet. Wat een handig ding is dit! (voor een beginner als mezelf).
      Ik denk dat je met zo een Blumat vooral veel leert ivm wateren

    #40
    toppen2.jpg

    Vandaag mijn 2 grote dames voor de 2de keer getopt

    Enig idee wat het wat verlichte blad van de kleine plantjes wil zeggen? De blumat geeft 75 aan wat nat genoeg zou moeten zijn.

    Ergens heb ik wel spijt geen LST gedaan te hebben met mijn nu grote planten. Ik heb het achteraf nog proberen te doen maar er zit amper beweging in. Waarschijnlijk gewoon te lang gewacht. Het feit dat ze nu 2x getopt zijn zou misschien wel al voldoende moeten zijn.

    De kleine plantjes ga ik wel asap LST op toepassen nu het wel nog kan.

    Zouden jullie de grote planten nog een 3de keer toppen? ze hebben wel wat tijd aangezien de kleintjes ze nog moeten inhalen.

    Alvast bedankt voor het meelezen heren!

    De groeten
    Last edited by rizza; 22 April 2021, 11:06.

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      Eigenlijk al de grote toppen aan de bovenkant. Waren er 4 per plant.
      Zaten dus ook 2 zijtakken bij.
      Last edited by rizza; 22 April 2021, 15:22.

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Bladgeel staan te nat

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Buiten het gele blad en het te natte plantje zien ze er verder wel prima uit nu.
      Het gele blad komt mss pas achteraf

    #41
    wat is zo eigenlijk de waarde op de Blumats waar jullie naar streven?

    Deze morgend stonden de 2 kleintjes rond de 80. Wat te nat is denk ik. Vandaag dus een water rondje overgeslaan.

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      woah thanks, ik dacht dus dat het omgekeerd was

      laag= droog
      hoog= nat

    • Fruttella
      Fruttella commented
      Editing a comment
      QnQ Als je ze dan water geeft , zakken ze dan tot onder de 100 ?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee de Blumats staan hier afgesteld op plusminus 180 dus als ik er voeding bij gooi staan ze meestal niet zo laag en als ze wel 120 of lager staan krijgen ze de volgende dag.

    #42
    Hi Gents!

    Vandaag toch maar beslist om mijn grote dames wat in te perken. Ze begonnen nogal bushy te worden en uiteindelijk wil ik de 4 planten toch tot op ongeveer de zelfde hoogte krijgen voor ik naar bloei ga. Dus wat draadjes in gelegd.

    Eerste keer dat ik dit doe, dus zal wel niet great zijn. Maar veel kan je hier uiteindelijk niet mis doen denk ik dan.

    Tips zijn altijd welkom!

    Wat fotos en

    DE GROETEN!

    thumbnail_20210427_123953.jpg
    thumbnail_20210427_125241.jpg
    thumbnail_20210427_125939.jpg
    Last edited by rizza; 27 April 2021, 12:11.

    Comment


      #43
      Hoi Heren!

      tijd voor een mini update.

      Grote dames achter de LST wat bijgeschroefd.
      Kleine dames voorin met LST schuin getrokken gisteren, vandaag al mooi herstelt.

      Achterste planten zijn 7 weken oud.
      Voorste planten zijn 5 weken oud.

      Vanaf wanneer zouden jullie overschakelen naar bloei?

      Ik dacht binnen 3 weken om te schakelen.

      Tip altijd welkom!

      En dank om mij tot nu bijgestaan te hebben, respect



      LST2.jpg

      Comment


      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        die zijn 27/4 getopt, dus alles is op schema denk ik. weekje uitzitten nog en naar 12/12, Deze periode van de kweek kijk ik ernorm naar uit!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tent halfvol is over op 12/12.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Lekkere Rreppel raad dit

      #44
      Ze gaan lekker rizza, ik zou ook nog een weekje wachten maar echt niet langer want die gaan nog veel in volume toenemen, suc6
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        merci voor de comment, ik ben aan het overwegen ze morgen op 12/12 te zetten.Uiteindelijk verlies ik er miss meer aan van ze nog extra te laten groeien.
        Het is miss beter zo snel mogelijk naar bloei te gaan,om daarna zo snel mogelijk aan de volgende ronde te beginnen

      #45
      Achterste dames lijken wat te nat te staan. Ik ga vandaag wateren eens overslaan.

      Wat betreft de Blumats in de voorste plantjes, ik heb toch wat problemen om de cijfers te interpreteren. Ze geven rond de 230 aan wat volgens de manual (range 200-300) = dtry - irrigation necessary. Water urgently needed.

      Maar als ik mijn vinger in de aarde steek, is deze nog goed vochtig. Wat ook bijna niet anders kan want de plantjes hebben elke dag water gekregen.
      Dus ja, hier ben ik toch wat in de war

      Even een foto

      nat.jpg

      wat denken jullie?

      Best even laten herstellen van te veel water voor ik naar bloei ga neem ik aan?

      EDIT: omdat ik nu toch begon te twijfelen heb ik beide achterste planten 250ml gegeven.

      Heb even wat betere fotos getrokken zonder het licht... Is dit volgens jullie te droog of te nat?

      thumbnail_20210502_140223.jpg

      thumbnail_20210502_140228.jpg

      Nu ik dacht begrepen te hebben dat wanneer je plant te nat / droog is, deze zijn bladeren laat hangen.
      Dus ok ik heb een water probleem.
      De nuance is dan : 'voelt het blad hard aan of slap". Dit zou het verschil moeten tonen tussen te nat of te hard.
      Wel ... Ik heb geen idee of het blad hard of slap aanvoelt ze voelen namelijk allemaal zo wat het zelfde en aangezien dit mijn eerste grow is heb ik niet echt een vergelijking.

      Doorgaans geef ik mijn planten elke dag ongeveer 250ml / elk

      dus wat denken jullie?

      TE NAT?

      TE DROOG?

      Last edited by rizza; 2 May 2021, 13:10.

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat ze te nat of te droog staat nu, mss even geweest maar ze staan er goed bij... je moet even je planten de potten laten leegzuigen, til ze dan op en weeg even, beter even te droog laten staan dan constant te nat. Nochtans daarvoor zijn bluemats. Die werken heel correct.
        Als ze te droog staat , en je geeft ze water zal je na een halfuur zien dat ze weer helemaal mooi staat. Al ze te nat staat zal dat zien dat de bladeren er wat triest bijhangen maar ik zie dit niet bij jou plantjes

      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        nja, die bluemats, dat is net het probleem ook wat. Ik snap de logica niet achter die dingen.

        in de manual staat:

        50-120 > moist to moderately moist
        120-190 > dry to severly desiccated, irrigation range
        200-300 > dry - irrigation necessary - water urgently needed

        Nu check ik deze morgend en ze geven 230 aan. Dus ik denk damn die moeten zo droog als iet staan.
        Ik ram mijn vinger er in, is die grond nog voelbaar vochtig.

        Nu net omdat ik weer twijfelde ze beetje water gegeven, staan ze op 250 -_____________________-

        Even gechecked of de bluemats nog goed vol zitten, maar dat is dus het probleem niet.

      • Fruttella
        Fruttella commented
        Editing a comment
        De blumats zitten wel dieper in de grond dan je vinger om te voelen .
        Misschien staat je bovenlaag nat en de rest niet ?
        Misschien kan je watergeven tot de tensio ‘s rond de 100 zitten en dan pas terug watergeven als ze rond de 200 zitten ?
    Bezig...
    X