Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 4x Afghani Gold Spliff seeds - KIND LED K3 XL600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    kleine update na een week. Van mijn 5 plantjes blijven er slechts 2 over maar morgen krijg ik amnesia zaadjes aan en dan ga ik voor hun zusjes zorgen.
    Ze zullen dan wel een weekje achterstand hebben, maar dat is op zich geen ramp neem ik aan.

    BIj deze ook wat fotos. Er begon eentje precies een klein beetje te hangen dus heb ik voor wat ondersteuning gezorgd > is dit goed zo of maak ik de plant net "lui" hiermee?


    1.jpg

    2.jpg

    3.jpg

    Fijne zondag!
    Last edited by rizza; 21 March 2021, 10:59.

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Mooi die zijn vertrokken !!

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Probeer bij het water geven de blaadjes en steeltje droog te houden dan gaan ze lekkerder

    #17
    Vandaag de extra zaadjes aangekomen. Direct de koffiefilter in zodat mijn 2 dames snel nieuwe zusjes hebben.
    Er zal dan 1 week verschil zijn tussen de planten, maar dit werkt zichzelf wel weg neem ik aan.

    thumbnail_IMG_20210322_105750.jpg

    Fingers crossed!

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      suc6 er mee

    #18
    Phantom-80-Deluxe-80x80x180cm-kopie.png
    In de gemarkeerde zones steken zo zwarte schijven. Deze houden het donker denk ik.

    Moeten deze eigenlijk open staan?

    Mijn lamp gaat uit om 00:00 en aan om 06:00 dus in principe zouden ze open kunnen staan?

    Comment


      #19
      Dag 9 onder de lamp


      Je, ze groeien wel ...

      Iemand die weet wat ik met mn 'flappen' moet doen uit mn vorige post?

      23.jpg

      232.jpg




      Comment


      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Die flappies open je bv als de lv of temp in je tentje te hoog is. Open flappie betekend dat de verse lucht makkelijker naar binnen gezogen wordt, wat me eigenlijk altijd wel bevoordelijk lijkt!
        Wel rekening mee houden dat er geen licht van buiten naar binnen mag en dat er altijd een kleine onderdruk in je tentje moet zijn (hand voor de inlaat houden: voel je genoeg lucht naar binnen zuigen dan is de onderdruk waarschijnlijk ook wel in orde)

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Plantjes gaan lekker, ik houd de luchtflappen dicht de eerste 2 weken zonder afzuiging scheelt wat aan warmte.
        Dan op de laagste stand, met 1 of 2 vd 3 open

      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        bedankt voor de reactie heren!

      #20
      Dag heren!

      Tijd voor een kleine update.

      We zijn vandaag dag 10

      Sinds gisteren zijn de overige zaden ontkiemd en in de potjes geplant.

      Wat we nu hebben is:

      Rizza en Peda (de 2 'grote' planten) > Afghani Gold
      Vegaz en Mac (gisteren gezaaid) > Amnesia
      Gili > Critical

      Ik denk dat ik het wateren nu wel onder de knie heb. Ik weeg mijn potten gewoon, dit geeft mij het meeste vertrouwen dat ik correct bezig ben ivm water.

      week 2 - 2.jpg

      week 2 - 1.jpg


      Nu klein vraagje over mijn laatste foto hierboven, zoals jullie zien zit "rizza" heel dicht tegen de lamp aan.
      Als ik de hand test doe, lijkt het niet te warm. Ik zie ook geen verkleuring op het blad.
      Doch verwacht ik dat deze in hoogte nog wel groter gaat worden de komende 2 weken.

      Hoe pak ik dit het beste aan?
      Misschien mijn 2 "grote" planten aan de linkerkant en die kant iets hoger hangen? Of kan ik de lamp zo laten hangen denk je?

      Idee is zoizo om eind week 3 ALLE planten over te planten naar hun grote pot en daar dan de KIND LED boven.
      Dat weekje verschil halen ze heus wel in denk ik dan.

      Graag jullie meningen hierover.

      Alvast dank voor de guidance tot nog toe!

      de groeten!

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Eigenlijk zeer makkelijk, je verhoogt de lamp met ong 2 cm en zet onder je nog niet uitgekomen zaadjes hun pot een voorwerpje. Je kan er alles onderzetten, houtplankjes, dvd dooskes, ... maar als je 2 cm verhoogt gaan ze heus niet strekken hoor nu. Ze ontvangen nu meer dan genoeg licht hoor! Ze gaan snel

      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        bedankt voor de tip man, heb het exact zo gedaan !

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        En die TL is sterk genoeg om 2 a 3 weken verder te gaan denk ik, zaailingen kunnen 50 watt aan tl lampen zeer sterk en mooi worden! Je led geeft mss teveel licht waardoor je meer stroom gaat verbruiken, zaailingen hebben niet veel blaadjes dus hoeven ze ook niet direct onder een knoert van een lamp

      #21
      Gents ! Het is weer tijd voor een update

      Deze plantjes zijn nu 14 dagen oud :

      week3.jpg

      Wat mij betreft, zijn deze prima op schema. Ik zie ze elke dag groeien.

      Wat betreft mijn 3 overige zaden (2x Amnesia + 1x critical):

      * Deze zijn 24/03 voor het eerst ontkiemd en onder de lamp gezet.

      Nu 4 dagen later nog steeds geen verandering:

      week3-1.jpg

      Ik druppel elke dag ongeveer 2x2ML rond het zaadje, en ik bevochtig de bovengrond wat met een waterspuit.

      Wat denken jullie? Nog geduld hebben? Hoe lang kan het eigenlijk gemiddeld duren voor het plantje uit komt?
      Bij mijn andere plantjes (die gelukt zijn) was dit al na 2 dagen, maar dat waren wel andere soorten.
      Misschien moet ik wat vershoud plastiek folie over de potjes trekken?

      Ik heb ondertussen veel backup zaden liggen, maar het zou sneu zijn moest ik weer moeten herstarten. Niet simpel om 4 goede plantjes te hebben precies

      >> als iemand mij hier ffe zou kunnen adviseren, dat zou ik enorm op prijs stellen!


      In ieder geval thanks voor de hulp en fijne zondag!
      Last edited by rizza; 28 March 2021, 17:11.

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Als je ze rechtstreek in de aarde steekt zonder tussenmethode, heb ik er persoonlijk zaden gehad die er tot 10 dagen over deden om telken van leven te zien. Heb je geen plastic folie of bekertje doorzichtig om over je potjes te doen, zo blijft den boel goed vochtig, wel op tijd weghalen als ze hun kopje laten zien

      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        waarschijnlijk een kwestie van geduld dan heb ze net terug wat bevochtigd en plastic folie er over gedaan. Bedankt voor het reageren man!

      #22
      rizza
      image_387842.jpg
      Zo deed ik het ook en werkte prima

      Gewoon op tijd weghalen

      Mijn verslagje

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e-barneys-farm

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        heb het nu ook zo gedaan, cheers!

        En dat verslag ga ik nu lekker doorlezen

      #23
      Mini update ivm de zaadjes

      6 dagen na ontkieming nog geen plantje te zien.
      Bovengrond wordt vochtig gehouden met de waterspuit en dan bedekt met plastic folie.

      Fingers crossed

      De stap van ontkiemd zaad tot plantje blijkt tot nu toe toch de moeilijkste stap. Doordat het al zo vaak mislukt is heb ik weinig vertrouwen.

      Hopelijk kan het na 6 dagen toch nog goed komen.
      Als ik weer met nieuw zaad moet herbeginnen wordt het verschil tussen mijn planten alleen maar groter

      Comment


      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        denken jullie dat ik al nieuwe zaadjes zou moeten beginnen ontkiemen? Of is er na 6 dagen nog hoop?

        Ik zou vooral willen leren wat ik hier eigenlijk verkeerd doe.

      #24
      Hier even nog wat foto's van deze morgend, misschien zien jullie iets wat ik niet zie

      thumbnail_20210329_121314.jpg

      thumbnail_20210329_121439.jpg

      thumbnail_20210329_121242.jpg

      Comment


        #25
        Kan zelfs na 10 dagen nog boven de grond komen, ligt eraan hoe oud het zaad is, ik doe het altijd via de koffiefilter methode en tot nog toe 100% ontkieming, zaadjes in de koffiefilter, die spuit ik dan nat met paar druppels seedbooster van plagron opgelost in water, na ongeveer 2 dagen als de wortelpuntjes een paar millimeter tot halve centimeter zijn plaats ik ze ongeveer een cm diep met de wortel naar boven zodat het zaadhoesje eraf schuurt omdat de wortel eerst omhoog groeit en dan draait in de aarde en dat gaat altijd goed. Als je oud zaad hebt stukje schuurpapier in een klein potje zodat de zijkant van het potje bedekt is, zaadjes erin, even met het potje draaien zodat de zaadjes langs het schuurpapier schuren, wordt het zaadhulsje wat dunner waardoor de zaadjes beter water opnemen en ontkiemen, zaadjes altijd bewaren in een donker bakje in de koelkast of vriezer, ik doe ze altijd in de koelkast, dit werkt altijd, na ontkieming in het zakje meestal na 2 dagen boven de grond, suc6.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Meestal als ze al ontkiemd zijn zouden ze na een dag of twee boven moeten zijn, die tien dagen dat is voor zaad wat je zo in de grond duwt, vers zaad duurt ongeveer met ontkiemen mee dag of vier.

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          als je naar mijn vorige fotos kijkt (2 posts naar boven) waar je de potjes ziet... Heb ik iets verkeerds gedaan? Mijn doel is vooral te leren uit mijn fouten en het volgende keer correct doen.

          - vorige keer had ik ingewaterd > te nat zijn ze niet uitgekomen
          - deze keer niet ingewaters, maar gewoon met de plantenspuit > zelfde resultaat

          Misschien steek ik de ontkiemde zaden niet diep genoeg?

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Niet diep genoeg geloof ik niet, een halve tot een volle cm werkt altijd perfect. Je mag de zaadjes niet verzuipen gewoon vochtig houden, geef max 4 a 10 ml om de 24u en dat mooi rond je zaadje gieten. Zijn het nieuwe zaden of waren ze oud

        #26
        Dat ziet er wel redelijk slechte grond uit, toch voor zaailingen. Neem stekgrond en bedek je zaadje ermee met een dun laagje stekzaai/zand. Een zaailing heeft geen sterke bodem nodig, is dat de growmix van Plagron?

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Voor hoelang is die Canna terra pro voorbemest? Ik gebruik altijd een lightmix of stekgrond voor mijn zaadjes, maak het zand van te voren wat nat dat als je er in knijp dat er een paar druppels uitvallen, gaatje van 1 cm diep, ontkiemt zaadje met de wortel omhoog in het gaatje, beetje losjes zand erover, beetje nat nevelen, plastic doorzichtig bekertje erover en niet meer aankomen, dan gaat het zeker wel lukken.

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          in principe is de canna terra pro voor 2 weken voorbemest..
          Wat je zegt met het worteltje naar boven is iets nieuws voor mij, maar ik ga het deze keer eens proberen.
          Heb nu 4 nieuwe zaden op ontkiemen gezet (koffiefilter) en ga deze methode eens testen!

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Suc6 ben benieuwd of het nu wel gaat lukken, wortels niet te lang laten worden na het ontkiemen, tot een halve cm met de wortel omhoog, als de wortel te lang is met de wortel naar beneden.

        #27
        Hi Gents!

        Vandaag was mijn geduld op. Nadat de ontkiemde zaden 9 dagen in de grond staken en geen teken van leven toonden, moest ik toch ffe kijken hoe het zit...

        thumbnail_20210330_110101.jpg

        Die lijken mij dus mooi rot... Het 3de zaadje had al helemaal geen worteltje meer, die was waarschijnlijk al helemaal afgerot.
        Helpt deze foto misschien om te kunnen begrjipen wat er fout gelopen is in dit geval? Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen dat er teveel water op het zaad zelf/wortel gekomen is.

        ANYWAY, ondertussen liggen er weer 3 nieuwe zaden te ontkiemen in de kast tussen een koffiefilter.

        Wat ik deze keer anders ga doen:

        * de grond deze keer wel lichtjes bevochtigen
        * de zaden wortel naar boven planten, licht grond er over, bevochtigen en plastic folie er over

        DILEMMA

        Zoals jullie weten heb ik 2 plantjes die wel hard gaan. Die zijn nu ondertussen 2 weken en half oud.
        Als ik onder mijn potjes kijk, kan ik al wortels zien. Dus eigenlijk zou ik deze plantjes moeten overzetten naar hun grote pot en de K3 lamp er boven hangen.

        Hoe pak ik dit nu eigenlijk het beste aan? Aangezien ik binnen een paar dagen (hopelijk) weer 3 nieuwe jonge plantjes heb.

        Ik zie 2 opties:

        * Mijn 2 goed gegroeide plantjes wat langer in hun 1 L pot houden tot dat mijn 3 jongen plantjes hun ingehaald hebben
        >> hier ben ik niet zeker of dat effectief kan, de groei van een plant 'on hold' zetten, tot deze overgepot wordt

        * Vandaag die 2 plantjes gewoon overpotten zoals het hoort, de grote LED er boven hangen en dan wanneer de 3 kleine plantjes uitkomen deze ook direct onder de grote LED zetten.

        Wat is hier volgens jullie de beste optie?

        Nogmaals dank in ieder geval, voor de guidance hier

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          De laatste optie zou ik toepassen

        #28
        Dit waren mijn plantjes voorgegroeid voor mijn buitenkweek van 2020. Ook allemaal van verschillende leeftijd onder dezelfde lamp

        20200502_184903.jpg 20200505_190051.jpg

        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          lookin good, zo ga ik het ook doen! ik heb vandaag mijn ontkiemde zaden onder de TL lamp gedaan. Ik ga deze daar 3 dagen de tijd onder geven en dan verplaats ik alles naar de KIND LED
          Last edited by rizza; 31 March 2021, 10:55.

        #29
        Vandaag waren er weer 3 zaadjes ontkiemt

        Potjes voorbewaterd (bij knijpen paar druppels), goed opgeschud en fijn gemaakt, zaadjes met pincet er in, fijne grond er over, wat extra nat gemaakt met de planten spuit en plastiek bekertje er over.

        Als het nu niet lukt, weet ik het ook niet meer

        thumbnail_20210331_113519.jpg

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          We duimen mee !! !!

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Zogauw het plantje boven is doorzichtig kapje eraf, suc6

        #30
        thumbnail_20210402_112428.jpg

        En ja hoor ! er is eindelijk leven te zien

        Zoals jullie zien hangt alles nog steeds on de TL. Ik wou de plantjes op zn minst toch laten uitkomen onder de TL.

        Nu ga ik deze namiddag

        >>

        * Mijn 2 goede plantjes overzetten naar hun grote pot (18L)
        * De TL vervangen door m'n Kind led K3 XL600
        * Afstand tussen lamp en planten zou volgens fabrikant 90cm moeten zijn de eerste week
        >> hopelijk gaan mn zaailingen hier niet door strekken.

        Dus big day ahead! Straks nieuwe fotos nadat het tentje weer proper is en alles overgezet is.

        >> Big thanks aan iedereen die mij hier geholpen heeft tot nog toe, respect


        Voor dat ik aan het grote werk begin, lets wake and bake

        thumbnail_20210402_113049.jpg

        Ik zag dat er hier nog meerde mensen de mighty gebruiken hier op het forum. Wat een geweldig ding he. Ik zit ondertussen aan mijn 3de toestel

        Voor wie het nog niet geprobeerd heeft, haal u zeker zo een waterpijp om er op aan te sluiten > GAME CHANGER

        Voor de geintresseerde:

        * De bong: https://www.dhgate.com/product/d020-...owse1|20191216
        * De "whip": https://www.namastevaporizers.co.uk/...izer-long-whip

        Comment

      Bezig...
      X