Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 4x Afghani Gold Spliff seeds - KIND LED K3 XL600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    mini update

    met het warme weer de voorbije dagen merk ik dat de temperatuur in mijn tent stijgt tot 27-28 graden en de LV hangt rond de 60%.
    Ik heb mijn prima klima afzuiger op de hoogste stand gezet.
    Ook heb ik een extra fan in de kamer geplaatst.

    Het is natuurlijk niet ideaal dat de lucht gerecirculeert wordt in mijn kamer.

    Moet ik mij zorgen beginnen maken met deze stats? Zijn er simpele dingetjes die ik kan doen om de LV te laten zakken zonder te moeten investeren in een ontvochtiger?
    Misschien een tweede fan in mijn kweekruimte zelf? of haal ik mij gewoon een goedkope ontvochtiger (tips?) en kous af ermee?

    Thanks
    Last edited by rizza; 3 June 2021, 14:33.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gewoon met lange buis lucht naar buiten of binnen brengen.

    #62
    Als je geen problemen wilt krijgen, moet je of de temp en de rlv kinnen regelen. Of in het voorjaar zomer seizoen niet kweken. Zelfs bij de coffeeshops hebben ze dan te korte, doordat ze in de zomer slechter kunnen kweken door de weersomstandigheden

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      plaats ik een luchtontvochtiger in de kweektent zelf of in de kamer? Heb mij net eentje besteld. korte pijn
      Last edited by rizza; 3 June 2021, 15:29.

    #63
    Geen idee wat beter is, maar dadelijk word het elke dag 25 graden of hoger dan heb je ook een airco nodig om de temp onder de 30graden te moeten houden. Wat krijg je je dan een mislukte oogst of veel toprot en een dikke stroomrekening. Je bent dan wellicht nog goedkoper uit dan in de sjop. Maar beter zet je buiten een paar planten. Er zijn genoeg kweekverslagen die in de zomer zijn gemaakt en dat lukte ook nog. Maar het is dweilen met de kraan open zeg maar

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      buiten kweken is voor mij jammer genoeg geen optie. Ik investeer liever in een vaste oplossing zoals airco en luchtontvochtiger. Dat is voor mij veiliger

    #64
    Als je lucht in de kamer circuleert kun je de ontvochtiger ook buiten de tent zetten, dan haalt hij het vocht toch wel uit de lucht en uit de tent, had mijn ontvochtiger gewoon via facebook gekocht, een professionele voor 85 m3 voor 50euro.
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      great, ik heb mij nu ook eentje uit die prijs range besteld. Bedankt voor het reageren!

    #65
    Ik snap niet wat het probleem is 27 graden... alles boven de 30 is wat minder... , die ontvochtiger kan je zeker gebruiken maar met 60 procent kan je prima rondraken? Flappen van de tent open, die led geeft toch zoveels warmte niet af?

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment

    #66
    Je maakt met een bevochtiger natuurlijk wel meer warmte bij.
    Zelf heb ik alleen een ontvochtiger en die warmt ook best wat bij, omdat in de bloei een LV onder de 60% toch wel wenselijk is, liefst zelf onder de 50% naar het einde toe om toprot te voorkomen.
    Tijdens de groei kan je altijd wat langer wachten als het allemaal wat langer duurt door een sub optimaal klimaat bv te droog ofzo.
    Een buis naar buiten is een goed idee, da's een pak goedkoper dan een airco zetten lijkt me.
    En zoals de rest ook al zegt, boven de 30 heb je liever niet maar 27 is echt nog prima.

    Comment


      #67

      Comment


      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        yea je hebt gelijk, voor mijn volgende ronde ga ik zorgen dat mijn lucht naar buiten afgevoerd kan worden (of toch dichter tegen het raam) dan waar het nu staat

      #68
      Ik volg je , succes verder!
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #69
        Hoi Gents,

        Was weer ffe geleden dat ik een update poste..

        Ik zit hier aan de laatste dag van week 4 bloei.

        Heel veel actie is er eigenlijk niet meer te zien buiten dat de toppen traagjes groter worden.

        Ondertussen heb ik hier wel een airco gehangen om de temperatuur laag te houden, want we hebben nogal een weertje gehad de voorbije dagen

        wat fotos

        end week 4_1.jpg

        end week 4.jpg

        voor de rest vallen er geregeld wat bladeren af, die ruim ik dagelijks netjes op.

        Temperatuur zit nu rond de 26 graden , LV rond de 50%

        De groeten!

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Zoals ze nu staan denk ik toch wel zeker een 250 plusser van opbrengst

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          en als ik jou comment lees waterfall, glij ik bijna van mijn stoel

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Foto kan bedriegen natuurlijk, maar ze moeten nog even

        #70
        Hoi Heren!

        Ffe foto getrokken vanmorgend want wat zien ze er lekker uit. Ik kan niet wachten op wat private time met deze dames

        nog 4 weken te gaan...

        week5.jpg

        week5_1.jpg

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Gaan echt heel goed he hier. Nog 4 weken!!!

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          ja, lijkt me eigenlijk best wel lang he. Ik moet wel zeggen de eerste week op 12/12 heb ik niet meegeteld. En ik baseer mij op 9 weken bloei.
          Ze zullen wel laten zien wanneer ze klaar zijn he.

          Merci voor het meelezen!

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Je zal moeten geduld hebben, ik schat dat ze nog weekje of 4 max 5 gaan kunnen, denk er dus aan om 14 dagen voor t oogsten te spoelen e maatje

        #71
        thumbnail_20210618_202454.jpg

        thumbnail_20210618_202512.jpg

        Comment


        #72
        Hoi Gents,

        Tijd voor een kleine update.

        Hier gaat nog steeds alles goed lijkt me, vanaf overmorgen krijgen ze enkel nog water en dan moeten ze nog 2 weken.

        Het lijkt me dat niet alle planten aan het zelfde tempo rijpen. De ene plant heeft meer bruine/oranje haren, de andere meer witte.

        1 foto van elke plant:

        thumbnail_20210630_150139.jpg

        thumbnail_20210630_150149.jpg

        thumbnail_20210630_150155.jpg

        thumbnail_20210630_150206.jpg

        thumbnail_20210630_150837.jpg

        Wat denken jullie? Zit ik nog op schema? Voorlopig schat ik mijn oogst op 17/7.

        Merci voor het meelezen! Zonder jullie was ik nooit zo ver geraakt

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Je mag zeker starten met spoelen en laat het rijpen maar beginnen, binnen 14 dagen zit je zowiezo goed peis ik

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit hoor! Voor te oogsten gebruik je best een microscoop achtig iets. Er zijn veel mogelijkheden daarin: Een clip-on voor je smartphone, je hebt er voor op de laptop en je hebt er die je recht op je oog kan zetten zelfs.
          Voor de meer headhigh kan je best oogsten als alles melkachtig is en beperkt amber, wil je meer een couchlock dan kan ej best oogsten als er meer amber is (50/50 melkig vs amber of nog meer amber kan ook)

        #73
        gemiddeld nog 11 dagen te gaan

        thumbnail_20210706_130940.jpg

        thumbnail_20210706_131005.jpg

        thumbnail_20210706_130912.jpg

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Wat had ik gezegd van dieven onder tnet, proper gedaan e!Dat word een 250 + peisk en mooie snoeiharde toppen zeg! Hoe zit het met de trichomen

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          krijg het niet echt deftig te zien met mijn gsm cam. Straks eens met die vant vrouwke eens proberen die is wat beter.
          Verder merk ik dat de toppen nog veel nieuwe witte haren aanmaken dus die laatste week gaan ze toch nog zeker kunnen gebruiken.

          Straks eens wat deftige fotos proberen maken

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Jaja zowiezo goed spoelen tot de bladeren geel staan

        #74
        laatste 6 dagen

        thumbnail_20210712_124020.jpg

        thumbnail_20210712_124053.jpg


        Dit is nu wel een foto van de rijpste kop. De anderen zie je nog duidelijk nieuwe witte haren aanmaken dus die laatste paar dagen kunnen ze best nog wel gebruiken.

        Wat denken jullie?

        De groeten!

        Comment


        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          jammer genoeg niet in het bezit van een microscoop voor de trichomen, morgen nog eens proberen met wat extra licht en de zoom van mijn phone

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Voor een 10tje heb je al eentje? Mss best aanschaffen

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          yeah je hebt gelijk Waterfall, ik heb mij net zo een carson microbrite bestelt. Hopelijk heb ik hem nog voor het weekend!

          Bedankt voor de guidance man

        #75
        Toch nog veel groeispurtjes! Ze hebben er duidelijk nog zin in
        Dit is vooral bij mijn achterste planten.

        Ik neem aan dat ze dit zelfs nog ffe blijven doen na het oogsten (in mijn droognet 2 weken)

        Ik mik nog steeds op nu zaterdag oogsten (vertrek maandag een weekje met vakantie dus kunnen ze rustig drogen)


        thumbnail_20210714_124343.jpg

        thumbnail_20210714_124404.jpg

        thumbnail_20210714_124415.jpg
        Last edited by rizza; 14 July 2021, 13:04.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Aan deze fotos lijkt zaterdag zeker haalbaar, maar nogmaals , de trichomen vertellen alles

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          yeah, mijn microscoop dingetje is onderweg. Heb vandaag wel een foto van de trichomen kunnen nemen. Niet helemaal duidelijk maar ze leken allemaal nog wit doorzichtig.
          Hopelijk morgen paketje voor de deur
      Bezig...
      X