Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers

    Zaden&Tent
    Ik ben een paar weken geleden begonnen met een kweekje in een 80x80x180 tentje, ik had nog een paar zaden liggen in mijn koelkast van mijn vorige bestelling, namelijk RQS purple queen x3 en critical 1x, beiden geen AF.

    Lamp
    Als lamp heb ik een mars hydro 1000 hangen die ik in het zaailingstadium op 50% vermogen had gezet, en deze elke dag een tik hoger te zetten(+- 2-3%), ze staat op 40-45cm hoogte op aanraden van de filmpjes van mars hydro maar ik hou het niet te heel nauw in het oog.

    Luchtvochtigheid
    Voor de luchtbevochtiging heb ik een medisana staan, maar omdat hier geen regeling op zit qua de luchtvochtigheid heb ik in een creatieve bui een regelaar gemaakt met een wifi socket en een wifi hydro-/thermometer. Ik heb het ingesteld dat wanneer de hydrometer een % overschrijdt de wifi socket met de luchtbevochtiger uitgaat en omgekeerd. adhv het principe van IFTTT.

    Fan
    Er hangt een garden high clipventilator in, eerst stonden men planten redelijk hard in de wind(bewogen redelijk veel), achter even te lezen bleek het dat ze dit niet zo aangenaam vonden, dus heb ik de fan naar omhoog laten blazen idpv er recht op, met als gevolg dat ze zo goed als niet meer bewegen.

    Substraat
    Als bodem gebruik ik gewone potgrond(6-3-3) van de brico, ik heb de potgrond wel opgewardeerd met extra organische mest, DCM 6-3-12 + bacillus, dit is een orde van staafvormige bacteria, die voorkomen in de darm van de mens en in de grond, in beide gevallen gaat het om Bacillus subtilis, vlak voor het vormen van sporen(sporuleren) maakt deze bacterie antibiotica aan, waardoor de bodem ontdaan wordt van potentiële kwaadaardige bacteria, nu kan het ook best zijn dat hiermee mogelijke positieve bacteria ook doodgaan, maar liever zeker dan onzeker. Best wel een interresante bacterie, waar ik voor dit moment nog niet te veel over wist.
    Ook heb ik nog DCM kiezeriet(26% MgO) toegevoegd
    Zowel bij de organische meststof als kiezeriet heb ik de helft van de aanbevolen hoeveelheid erin gemengd, dan heb ik nog wat perliet toegevoegd aan de grond, ong. 5-7% van het totale volume.
    hierachter heb ik met regenwater de grond ingewaterd zodat ik niet overblijf met 3/4 gevulde potten.
    Achter dat de potten gevuld waren met dit substraat heb ik een laag van 2cm met stekgrond erover gedaan, met in het midden een putje van 5cm met stekgrond.

    Water
    Voor het water heb ik opgevangen regenwater van ons dak en teras gebruikt die wordt gefiltered.

    Afzuiging
    Als afzuiging heb ik op dit moment nog niets, ik was van plan deze aan te schaffen wanneer ik de planten op 12/12 zet, aangezien dit 2 weken duurt voor ze in bloei schieten.

    Zaaien
    Als zaaimethode heb ik een putje met mijn pink gemaakt van ong 1cm diep en hier mijn zaad ingelegd, hierachter heb ik het bespotten met water zodat het automatisch in de juiste positie wordt gelegd, dan heb ik er weer stekgrond over gedaan en weer besproeit met water om het "aan te duwen"

    Eerste blaadjes
    Achter 3-4 dagen kwamen de eerste kopjes al boven, en ja hoor de methode van het zaaien met het goedleggen dmv water werkte goed, geen enkel zaadhoesje kwam mee boven de grond, tijdens deze fase heb ik de luchtvochtigheid ingesteld op 75%-80% en de verlichting op 50% met 2-3% extra iedere dag, om ze systematisch gewend te laten komen.
    IMG_20211221_184703_3.jpg IMG_20211224_154227_1.jpg

    3De setje bladeren
    Een mooie indicatie dat de planten uit de zaailing fase zijn en nu in de vegitatieve fase bevinden, met de mooie en iconische fanleaves. Dit duurde ong 1 en een halve week, dus wie kan tellen weet dat we nu ong op 80% kracht van onze lamp zitten, in deze fase ben ik begonnen met de lamp elke dag 5% te verhogen tot aan de 100%, Wat luchtvochtigheid betreft heb ik dit terug geduwd naar 60-70% luchtvochtigheid, misschien kan dit wel wat lager? in verband met het verdampen van het water vanuit de huidmondjes, en de sluiting hiervan.
    IMG_20211229_184314_3.jpg IMG_20220104_184754_2.jpg

    De situatie tot op het heden
    De planten staan in ieder geval mooi bossig en beginnen al goed te vertakken, ik vroeg me af of het beter was om deze te dieven, maar ik denk dat ik eerst maar eens een kweek ga afwerken zonder al te veel eraan te pruitsen en dit als een maatstaaf ga gebruiken wanneer ik dit en andere ingrepen ga doen in volgende kweken. De temperatuur vindt ik wel wat aan de hoge kant, namelijk 24 graden net boven de lamp. ik heb nog niet de temp. gemeten tussen de bladeren in.
    Ik heb voor het eerst water gegeven met hieraan plagron power roots toegevoegd. Ik zie wel dat ik wat overmatig ben geweest met de hoeveelheid water, aangezien het blad naar beneden kruilt als een omgekeerde kano, hier heb ik wat over opgezocht en het blijkt dat dit meestal ligt aan
    • Te Hoge luchtvochtigheid, waardoor de plant nietmeer kan verdampen omdat de huidmondjes sluiten
    • Te veel stikstof, wat gepaard gaat met een donker groen glimmend blad
    • Te natte bodem, waardoor de plant niet meer genoeg zuurstof krijgt

    Ook heb ik opgemerkt dat er op 2 bladeren van verschillende planten een stuk van het bladmoes is weggegaan, een klein stuk, ong. 2 cm2 van het blad is veel minder dik en lichter groen.
    InkedIMG_20220107_222926_LI.jpg IMG_20220107_222938.jpg

    Hopelijk hebben jullie hier wat aan :p Als je bepaalde dingen denkt die kunnen helpen, aarzel niet om opmerkingen te geven!
    Doei
    Attached Files
    Last edited by Conqueringlion; 9 January 2022, 22:16.
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    #2
    Je plantjes mogen naar mijn weten best wat bewegen door de luchtstroom.
    Maar niet door de ventilator gericht op je plant, dus door een indirecte luchtstroom.
    Gewoon paar ventilatoren boven de planten richten dan komt dat wel goed.

    ​​​​​​Ik heb het ook gedaan ventilator er recht op staan blazen
    De top die recht voor en dicht op de ventilator zat leek uit te droge aan de plant.

    ​​​​​​Die luchtbevochtiger zeggen ze hier altijd dat het onnodig is als je kweekt uit zaad.

    Voor de rest een zeer goed doordacht plan van aanpak

    Succes!

    ​​

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Thanks voor de toevoeging, zal ik zeker doen! zonder luchtbevochtiger wordt het wel redelijk droog in de kamer, rond de 30-40% ong, ik heb gelezen dat dit meer de groei hinderd dan een hogere luchtvochtigheid

    #3
    Met de aanvulling dat ik vandaag nog zou kijken naar een afzuiger + filter om deze zo spoedig mogelijk te installeren. Niet alleen vanwege de geur die waarschijnlijk al aanwezig is, maar ook voor het verversen van de lucht in de tent.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Thanks, ik had al eens gekeken voor een softbox te kopen, maar omdat ik mijn pc heb moeten terugzetten naar een restorepoint ben ik die linken jammer genoeg kwijt. ik dacht dat dat het verversen van de lucht wel ging gebeuren door de ventilator en de luchtgaten die open staan, doordat de natuur altijd een evenwicht wil bereiken. Maar met deze info ga ik wel spoedig kijken voor een afzuiging, De geur is nog niet echt een probleem.

    #4
    Aloha,

    Ziet er goed uit.
    In de groei is veel verse lucht niet zo belangrijk.
    In de bloei wel. En dan gaat het ook ruiken. Een filter is echt wel noodzaak. Tenzij je een huisje op de heide of diep in het bos hebt.

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      oh weer iets bijgeleerd wel ik woon wel redelijk afgelegen, maar ik wil niet dat heel mijn huis ernaar ruikt natuurlijk

    #5
    Dat het niet overdreven belangrijk is wordt hier wel bevestigd of ze staan in een ruimte met erg veel verse lucht als je de tent openzwiert? Constant verse luchtstroom vinden ze toch nog iets fijner denk ik dan.
    Ze gaan ook minder lekker of er is toch een opmerkelijk verschil met een lagere luchtvochtigheid.
    En wnr ze het lekkerder vinden gewoon doen!
    Zoals in jou geval te zien vinden ze het wel fijn
    Wnr bij winter-->zomer kweekje (wnr het klimaat droger) heb ik het ding ook draaiende met een voor/na bewijs in een eerder verslag hoeveel lekkerder ze er op gaan.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Wat een mooie katten ik heb het even gelezen en ik vroeg me af waarom je het hooi erop hebt gelegd. De bladeren zien er idd iets beter uit met hoge luchtvochtigheid.
      Ook heb ik gelezen in je verslag dat je ze redelijk vroeg op 12/12 hebt gezet, en je vriend zei dat je ze het beste op 12/12 wanneer de bladeren mekaar raken, nu vroeg ik me 2 dingen af,
      Omdat dit is omdat je redelijk veel planten had staan en ofdat hij hiermee de bladeren van de eigen plant bedoeld of met haar buurvrouw?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hooi diende om de bodem te beschermen (staat een iets bredere uitleg in het begin) maar dat zal veranderen naar een fijn laagje kleikorreltjes wat geen zo een boeltje zal geven.
      Dat was zijn theorie, die bedoelde de plantjes ernaast maar die werkte achteraf gezien met meer planten in een sog, dan is de situatie even anders maar i know, dat juiste omschakelmoment is niet simpel maar bij mij was 23 dagen niets te vroeg zoals je verder in het verslag kunt zien en ik zie wel vaker ong. dat aantal dagen passeren.
      Ideaal is hoog beginnen in lv en almaar proberen zakken verder in de bloei maar het kan ook anders.

    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Ja ik had het gezien dat het wel wat krap werd op het einde :p ik dacht altijd dat ze maar 2 weken bleven doorgroeien, en niet 4 weken, klopt het dan dat ze ong. twee keer zo groot worden als daarvoor of klopt dit ook niet? ik vraag me af wanneer ik best op 12/12 zet, maar zoals je zei, iedereen heeft hier een andere mening over, aangezien ik 4 planten heb zal ik toch zeker nog even moeten doorgroeien, maar waarschijnlijk zal ik ook wat moeten toppen om ze meer in de breedte te laten groeien aangezien de tent maar 180cm hoog is. Het was alvast leerrijk om te lezen, en wat een mooie kroppen op het einde

    #6
    Beste medekwekers

    De staat van de planten

    Eerst over de planten zelf, ik had de lamp ietsje te dicht bij de planten gehangen, ongeveer 7 cm te laag, in principe denk ik dat dit niet zoveel kwaad kan maar ik heb het voor de zekerheid nog maar naar omhoog gedaan met zo'n 10 cm. Wat ik wel merk is dat de planten wat beginnen te hangen en dat de nieuwe bladeren in de toppen gele bladpunten hebben. De aarde is nogsteeds niet helemaal droog van de vorige bewatering, ong. 4 dagen geleden, de pot is toch al redelijk licht maar het kan wel nog wat beter.
    Aan de hand van monty's bladoplosser kan ik zien dat het hier te maken heeft met oftewel een overbemesting aan N of overbewatering.
    Ik denk niet dat de bemesting te veel is, al kan het wel zijn dat dit gekomen is door het eerste keer gebruiken van plagron power roots en dit voor een teveel aan N zorgt, maar dit betwijfel ik omdat dit een npk waarde heeft 1-0-2.
    De overbewatering kan wel zijn, want ik heb de vorige keer iets te vroeg water gegeven aan mijn dames, dit komt ook overeen met het hangen van de bladeren bij mijn planten.

    IMG_20220109_185548.jpg IMG_20220109_185557.jpg
    Beestjes

    Bij het openen van mijn tent zag ik een paar zwarte vliegjes rondgaan in mijn tent. Achter er een koudbloeding afgemaakt te hebben heb ik het onder de loep(30x) bekeken. Het gaat hier in ieder geval om een soort mug, dit is zeker. MIjn ergste zorg is dat deze varenrouwmuggen zijn, de larven daarvan eten graag jonge wortels en zorgen dat de plant bijna tot geen water meer kan opnemen ook zorgen ze voor het opkrullen van bladeren. Om de proef op de som te nemen heb ik gelezen dat als je je vinger in de aarde steekt en er muggen weg springen.
    Bij de meeste planten was er niets te bekennen en bij een dame sprongen 2 muggen op vanuit de aarde. Dit zegt genoeg volgens mij, aangezien ik maar een 6 tal muggen heb gezien. Ik zal de planten behandelen door water met kaneel toe te voegen aan de aarde, alsook vliegvangplaten op te hangen tegen varenrouwmug alsook aaltjes, nu komen ze wel maar over 4 dagen toe.
    dit topic heeft me nog heel wat bijgeleerd over dit insect.
    Ik denk dat ik nu een keer ga behandelen met kaneel en dan de aaltjes en vangplaten ga ophangen, nu weet ik wel niet of kaneel zo slim is, aangezien dit ook goede schimmels en bacterien wegwerkt, maar ik denk dat een keer niet echt kwaad kan, of zou ik beter wachten tot de 13de en enkel de aaltjes en vangplaten gebruiken?

    IMG_20220109_192332.jpg IMG_20220109_192442.jpg
    Verluchting + Microscoop

    Zoals veel van jullie hebben aangedrongen, heb ik me ook verluchting aangeschaft, Ik heb gekozen voor een inblazer van 190m3 en een PK125 EC-TC 680 m3 als afzuiging, ik had gelezen dat de ingang minder volume moet zijn dan de uitgang, dit om onderdruk te maken, waardoor er geen kans is dat er lucht weggaat langst andere wegen.
    Als koolstoffilter heb ik een Prima klima K2601 360m3 , ik ben niet vanplan om de afzuiging op 100% te gebruiken, daarom heb ik voor dit volume gekozen.
    Ook heb ik een Ellanora USB microscoop gekocht van 50-1600X om later beter de trichomen te kunnen vastleggen, alsook andere dingen zoals deze mug en andere beestjes te kunnen onderzoeken en mooiere fotos te maken.

    doeiiii

    Edit; formatting
    Last edited by Conqueringlion; 9 January 2022, 20:44.
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Planten zien er toch goed uit, hoeveel liter potten gebruik je?

    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      ja nu nog wel, ik hoop gewoon dat de gele bladpunten niet uitbreiden.
      de ronde zijn 16 liter en de critical is de vierkante, 20 liter, volgende keer ga ik wss allemaal 20 liter vierkante potten gebruiken

    • MRDAW420
      MRDAW420 commented
      Editing a comment
      leuk verslag, subje gedaan. heb zelf de TS1000 ook aangeschaft voor de huidige kweek, ben benieuwd of we uiteindelijk een beetje op dezelfde oogst g/watt uitkomen. succes!

    #7
    Beste medekwekers

    Ik had even een snel vraagje over de bladproblemen bij mijn dames, namelijk gelere verkleuringing bij de oude bladeren en gele bladpunten in het nieuw blad.
    Zoals ik al eerder had gezegd heb ik last van varenrouwmuggen (morgen komen de nematoden toe) en ik wou even polsen of deze verschijnselen normaal zijn bij varenrouwmug, of dat dit eerder een N tekort is (met te hoge - / te lage ph ) of een te natte bodem.
    Ik heb een ph sonde voor de grond en een meter voor water gekocht en die komen ook morgen toe.

    IMG_20220110_110131_3.jpg IMG_20220110_110143_3.jpg
    IMG_20220110_110203_3.jpg

    Attached Files
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je gebruikt regenwater, in kraanwater zit meer calmag, maar je moet sowieso calmag bijvoeden, want je kweekt onder led.

    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Zou het mogelijk zijn om enkel calcium toe te voegen door kalk op te lossen in water of zou dit stress opleveren door een te hoge ph? ik heb namelijk al kieseriet toegevoegd, wat 26% MgO bevat, waardoor ik bang ben dat ik met calmag een overmaar aan magnesium ga hebben en hier blokkades me ga veroorzaken.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zal idd de ph te hoog brengen, kalk toevoegen . Ik zou wat extra groei geven en wekelijks wat cal mag mss? Te zien welk merk ook. Denk van dit ook te doen deze kweek, maar ik gebruik kraanwater ook.

    #8
    Wesley pipes Ik heb me schuldig gemaakt aan toch wat kalk toe te voegen aan de potten, ik heb 5 gram zeewierkalk in een stamper en vijzel op 800 gram water gedaan,
    ik heb vloeibare mest toegevoegd, 1/4de van de normale hoeveelheid aangezien dit de eerste keer is dat ik bemest en plagron power roots(normale dosis).

    Zo met de natte vinger gemeten, aangezien 900kg/ha de ph van 5.5 naar 6.5 brengt in leem grond, hoe hoger we gaan naar de +7 op de ph schaal hoe meer onze benodigde kalk stijgt, exponentieel wel te verstaan, omdat de ph schaal logaritmische is, hieruit kunnen we afleiden dat er 900g nodig is om 1m2 te verhogen van 5.5 naar 6.5, aangezien de bovenste laag van de grond maar ong 30 cm diep wordt gebruikt, kunnen we afleiden dat de 1m3 in werkelijkheid 300,000 cm3 is, met een converter kunnen we daaruit afleiden dat dit 300l is, dus voor 300l van 5.5 naar 6.5 te krijgen hebben we 900g kalk nodig. als we kijken hoeveel liter mijn potten in totaal volume zijn komen we op {(15*3)+20} = 65l , 65l is 21% van 300l (65/300)*100, als we de kalk dan delen door 100 en vermenigvuldigen met 21% komen we op 189 gram kalk uit om mijn potten van 5.5 naar 6.5 te brengen en zelf 283.5g om van 6.5 naar 7.5 te verhogen in ph, nu kunnen we uitrekenen hoeveel 5g kalk impact heeft gehad op de ph moest die 6.5 zijn nu, namelijk door 5/189=0.01764, dus 2% van 6.5 dus {(100/6.5)2}=0.13, door 5 gram zeewierkalk toe te voegen aan 65l aarde, gaan we van 6.5 naar 6.63.
    Ik heb dit voornamelijk gedaan omdat ik nog geen calmag heb, en die pas over een week toekomt, Ik heb gekozen voor Biobizz calmag.
    Ik denk dat 5 gram wel zal volstaan voor een week(hoop ik).
    Last edited by Conqueringlion; 11 January 2022, 00:50.
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Mooi berekend. De vloeibare calmag is gelukkig handiger te doseren. Heb hier ook vanalles staan in korrelvorm, maar durf het bijna niet meer te gebruiken...

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Tjezus, ik lees dit terwijl ik stoned ben...... na 5x lezen snap ik het











      Een beetje

    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      hahaha, kan ik volkomen begrijpen, kon ik misschien ietske beter verwoord hebben
      Ja wesley ik heb dit ook eigelijk gedaan als laatste redmiddel, zodanig mijn planten niet een te grote groeiachterstand krijgen, omdat de calmag pas over 3 dagen of 6 dagen toe komt jammer genoeg.

    #9
    De Planten tot nu toe

    De planten hebben een lichte groeistop gekregen, wellicht door de varenrouwmuggen en het calcium te kort. Thanks Rreppellsteeltjam het is inderdaad een calcium tekort, omdat er nu ook kleine roestplekjes op de oude bladeren komen te staan en het jonge blad licht krult, Over 3 dagen of achter het weekend komt de BioBizz calmag toe, hopelijk komt dit goed, a nders geef ik wel nog eens wat zeewierkalk mee, maar dat zou ik liefst niet doen.
    Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het regenwater eigenlijk kraantjeswater is, meer info hierover in de ph sectie.

    IMG_20220111_174403_3.jpg IMG_20220111_173947_3.jpg
    IMG_20220111_174415_3.jpg

    De varenrouwmuggen

    Gisteren waren er veel meer muggen dan ik had verwacht, ik heb er even de elektrische vliegemepper bijgenomen en eens flink te keer gegaan ik heb er zeker 30 vermoord, alleen rook dat niet zo lekker
    Vandaag zijn de nematoden toegekomen, die heb ik opgelost in water en daar heb ik al een deel van toegediend. Het andere deel heb ik nog even in de frigo gezet en ga ik toevoegen vlak voor wanneer de lamp uitgaat.

    PH meters

    Vandaag zijn de ph meters voor de grond en water toegekomen, meer bepaald Brothers4Change water ph meter en een ranely grondsonde meter.
    Achter de water meter te callibreren heb ik even een test gedaan met het water uit onze bijkeuken, die bedroeg 7.24, hierachter heb ik het water uit de kraan van buiten getest en die bedroeg 6.76, daarachter heb ik water vanuit de tuin gepakt waarvan ik zeker wist dat dit regenwater was en dit gaf ook 6.80 weer, daaruit kan ik afleiden dat ik al die tijd al kraantjeswater heb gegeven aan mijn dames, ik zal waarschijnlijk overstappen naar regenwater, omdat dit een beter ph heeft voor mijn planten. die ong rond de 6 is.
    Hierachter heb ik de grond ph gemeten met een sonde, Ik ga later wel nog eens een ph meting doen met grondmonsters in demi water, maar ik heb geen demi water meer voor het moment.
    De ph waardes bedroegen van voorste linker en de rechter achterste 5.7 - 6 en van de andere twee 6 - 6.2, dus de impact van de 5g zeewierkalk valt goed mee, aangezien een gewenste ph waarde 6-7 is. dus misschien kunnen de 5.7 - 6 dames wel nog wat meer krijgen, maar dit zal wel goed komen met de toevoeging van calmag.

    IMG_20220111_153248_3.jpg
    Dat was het weer voor vandaag.
    Doeiii
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Overstappen van water zou ook problemen kunnen meebrengen heb ik hier es gelezen ook... weet wel tfijne niet meer ervan .

    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Kzal kijken of ik er iets van kan vinden, bedankt voor de tip

    #10
    De dames

    De ene plant die de lichtgroene gebreksverschijnselen vertoonde, heeft ondertussen idpv de lichtgroene bladkleur op de oudere bladeren, roestkleur gekregen, bij de rest van de planten zie ik niet zulke verschijnselen, maar ze hebben allemaal wel gele bladtoppen in het jonge blad die licht naar beneden krult, ik zie een beetje groeiachterstand, maar ze blijven wel nog groeien.
    Ik heb de dames getopt, nu ga ik nog een paar dagen wachten en dan zet ik ze op 12/12. Ik vroeg me af of ik best nog even wacht tot ze de hele tent bekleden of nu al, omdat ik veronderstel dat ze wel nog zullen groeien de eerste 2-4 weken na de omschakkeling naar 12/12.

    IMG_20220113_154950.jpg IMG_20220113_154943.jpg
    IMG_20220113_155051.jpg IMG_20220113_155045.jpg IMG_20220113_155058.jpg IMG_20220113_155040.jpg
    Vandaag is de Biobizz Calmag toe gekomen, en gisteren de verluchting, de PK 125 EC-TC die inmiddels aanstaat op 40% kracht.
    Ik heb vandaag de 3/4de van de aangeraden dosis calmag te samen met de volledige dosis Power Roots en de helft van de dosis van een groei voeding meegegeven, ik gebruik nogsteeds hetzelfde kraantjeswater.. Nu is het afwachten om te zien hoe het evolueert.

    IMG_20220113_155224.jpg IMG_20220113_155023.jpg

    De temperatuur

    De temperatuur is wel wat naar beneden gegaan nu dat ik de afzuiging heb aangezet, zo een 3 graden verschil. TIjdens de nacht is het wel wat kouder. Gisteren nacht was de temperatuur 17.5 graden. nu zolang dit niet onder 15 graden wordt, kan dit niet zoveel kwaad heb ik gelezen, al is er wel een groot verschil tussen de lamp aan en uit voor een LED vind ik zelf. De temperatuur bedraagt namelijk +- 24 graden overdag, wat een verschil is van 7 graden is, dit is waarschijnlijk niet om wakker van te liggen maar ik heb gelezen dat de beste temperatuur 5-6 graden verschil zit.

    De varenrouwmuggen

    Het probleem van de varenrouwmuggen, is aan het verbeteren, na de aaltjes toe te voegen 2 dagen geleden, heb ik nu ook gele vangkaarten opgehangen. Vrijwel meteen zat er een op, nice, laat de uitroeiing maar beginnen.

    IMG_20220113_155136.jpg
    Ik heb gelezen dat de behandeling met nematoden liefst achter 1-2 weken herhaalt moeten worden, om de nieuwe larven zeker af te maken, maar nu heb ik gelezen dat de nematoden max 6 weken in de grond blijven leven, mits ze voor 72 uur een gastheer vinden, maar voor de zekerheid zal ik ze volgende week vrijdag nog eens behandelen met nematoden.

    Dit was het dan weer,
    Doeii
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Jonge bladeren zijn altijd lichter, die worden vaneigen weer groen, bruine vlekken denk een cal/mag tekort maar dat heb je nu aangepakt, langzaam opbouwen, gele punten inderdaad te veel voeding, je bent aan het minderen dus gaat wel goedkomen, suc6 verder.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Moeilijk moment wanneer om te schakelen he. Ik kijk ook naar aantal internodes soms. Heb je er al 10 zeker genoeg, 5 is wat weinig. Maar op het zicht zijn er hier wel die gaan zeggen ja , of nog 1 of 2 weken . Ruimte genoeg bovenaan , dan kan je wat langer wachten ook he .

    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Thanks voor de opmerkingen geeft me al weer een paar werkpunten en meer inzicht!

    #11
    Aloha!

    veel succes met je kweek
    Die critical heb ik al een keertje gekweekt, zeer potent maar geen bijzondere smaak.

    Lang doorgroeien na 12/12 deed deze niet speciaal.Helaas heb ik er geen verslag van gemaakt.

    Ik laat mijn stoeltje hier staan alvast
    Groet

    Comment


    • Conqueringlion
      Conqueringlion commented
      Editing a comment
      Dankje oh dat is wel minder, ik hoopte ze nog wat door zou groeien achter de 12/12, gelukkig is ze de grootste van de hoop

    #12
    De meiden

    Hai
    Ik zie op dit moment geen evolutie meer in de roest plekken, en de bladeren beginnen er wat gezonder uit te zien, ook is er veel meer nieuwe bladgroei. Verder heb ik niet veel meer toe te voegen, buiten dat de ene plant met de meeste roestplekken heel dorstig lijkt te zijn, in 1 dag was het water al op terwijl bij de rest dit pas vandaag was. De varenrouwmuggen zijn bijna allemaal weg, ik zag er nog 1 rondvliegen maar dat was het dan ook.

    14/1

    IMG_20220114_234432_3.jpg IMG_20220114_234537_1.jpg
    IMG_20220114_234621_4.jpg

    15/1

    IMG_20220115_160146_3.jpg IMG_20220115_165805_2.jpg
    Evolutie van de hetzelfde blad van 13 t.e.m. 15 jan.

    Screenshot 2022-01-15 170418.png
    IMG_20220115_160057_3.jpg
    IMG_20220115_160309.jpg

    Doeii
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


      #13
      De dames

      Hejj
      Even een snelle update tussen het studeren voor m'n examen desktopvirtualisatie. Ze zijn lekker goed aan het groeien nu, je kan het verschil per dag goed zien De verschijnselen aan de bladeren zijn ook niet erger geworden en die gele bladtoppen aan de bovenkant van het blad breiden niet uit, De nieuwe aangemaakte bladeren vertonen dit ook niet meer,
      Ik denk dat ik nog een paar dagen ga wachten tot ik ze op 12/12 zet, Ik zou graag nog 2 nodes boven krijgen achter dat ik ze een paar dagen geleden getopt heb.
      Maar ik begin stil aan zonder te zitten dus ik zou het liefst wel redelijk snel op 12/12 zetten.

      16/1

      IMG_20220116_231434_3.jpg

      17/1

      IMG_20220117_150649_32.jpg

      18/1

      IMG_20220118_150145.jpg IMG_20220118_150153.jpg

      Nu terug gaan leren..
      Baii
      Geduld is een schone deugd.
      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

      Comment


        #14
        Hey medekwekers

        De dames

        Deze keer een niet zo goede update, moeten er ook zijn, zonder slechte updates zouden we immers geen goede hebben
        Nu heb ik mij schuldig gemaakt aan een tamelijk erge zaak, ik heb ze namelijk veel te vroeg water gegeven iedere keer deze week, ik denk dat de wortels beginnen te rotten, jammer maar het zij zo, Ietsje te spoedig geweest met voedingstoffen en water te geven. Nu denk ik wel dat ze er gaan doorkomen als ik rekening hou hiermee en veel minder water geef.
        Ik gebruik nu altijd de grondsonde om te kijken of er nog genoeg water in zit, ik zou vandaag weer water gegeven hebben maar de sonde zegt nogsteeds dat de binnenkant van de kluit wet is, nuja weer iets geleert ik zal nogsteeds de potten optillen samen met de sonde om een accurater representatie te krijgen van de binnenkant en het gewicht te leren wanneer ze echt droog zijn.
        Zoals iemand zei hier op het forum, in de groei beter iets te droog, dan iets te nat, en vice versa in de bloei.
        Ik had gelezen dat ze binnen een week weer zouden moeten gerecupereerd zijn, jammer want ik had ze over een paar dagen al op 12/12 willen zetten.

        19/1
        IMG_20220119_212516_4.jpg

        20/1

        IMG_20220120_210939.jpg

        21/1

        IMG_20220121_165155_3.jpg

        Zoals je ziet zijn er een paar bladeren die beginnen uit te drogen, maar de grond is nog wet, dus dat duidt op wortelrot, nu is dit waarschijnlijk nog in een vroeg stadium, waardoor het hopelijk snel zal opgelost zijn, mits ik rekening hou met minder water te geven. Ik had hiervoor op 16/1 water gegeven en dan 2 dagen erachter weer. omdat ze zo goed groeiden had ik gedacht dat ze ook meer water zouden gebruiken, maar meten is weten dus mijn eigen fout De linker voorste is er het ergste aan toe als je de onderste bladeren ziet.
        Nu vroeg ik me af of iemand weet of dit nog veel zal uitbreiden of dat enkel deze 3 bladeren zullen afsterven, of een deel van deze bladeren, de grond is matig nat, het gewicht van de pot voelt redelijk licht aan, want moest ik niet de grond sonde hebben gebruikt zou ik waarschijnlijk weer water gegeven hebben nu, maar dat gaan we dus niet doen

        On the bright side, de eerste steeltjes van de getopte top zijn gegroeit en zitten klaar met een nieuw blad.
        IMG_20220121_165228_3.jpg IMG_20220121_165234_3.jpg

        Ze zullen er wel doorkomen, het is onkruid afterall en onkruid vergaat niet.
        Wel weer jammer dat er een groeistop is.

        doei
        Last edited by Conqueringlion; 21 January 2022, 17:35. Reden: zinsconstructie ;)
        Geduld is een schone deugd.
        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

        Comment


          #15
          Nog even vlug de wortels bekeken, die zien er zo uit.


          Nu denk ik dat de binnenkant eerder aan het rotten is, je ziet aan de buitenkant ook al lichte verkleuringen naar bruin toe.
          Nog even ter verduidelijking, dit is de ergst aangetaste plant, de ventilator staat boven deze gericht naar de rand van de tent, de bladeren voelen stevig aan maar hangen, de uiteindes van de fanleaves zijn naar mijn gedacht aan het uitdrogen tot in het midden, naar omhoog gekruld.
          Misschien kan het ook een fosfor blokkade zijn, de ph ligt rond de 6,5.
          Last edited by Conqueringlion; 22 January 2022, 00:24.
          Geduld is een schone deugd.
          Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Nog geen rot voorgehad , maar ik vind ze er nog goed uitzien hoor. Wortelgestel is mss al zodanig groot dat ze het halen met es een dag of 2 geen water?
        Bezig...
        X