Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x anesia future1 en 2x lemon haze hps

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    en dit is het afje 4 week bloei je ziet dr genieten van de pk 13-14 en dikker worden helaas wat laat begonnen met voeden

    maar het gaat vast een plantje worden van zoon 30gram geen grote opbrenger maar toch weer mooi meegenomen

    deze mag al meegegeven worden vanaf bloei week 1 zodra je pruikjes hebt mag je geven met pk13-14 van plagron das met andere merke wel anders
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Lijkt eerlijk gezegd dat je plant een blokkade heeft van die pk13-14 , dies vol geel

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      nee komt dat me ph meter niet goed was en water veels te laag was met ph en dat over lange tijd dus voedings blokkade en onderbemesting

      daardoor probleem word aan gewerkt nu water met hogere ph 7om de grond te spoelen en voeden

      alleen het afje heeft pk 13-14 gehad 1 x 1ml
      daar ken het niet aan liggen

      maar dat die geel is ook niet zo gek als de ph van geen kant klopt gelukkig is de meter nu goed

      en blijf ik de meter controleren en calibreren

      tis ook niet zo gek dat de planten nu niet goed groeien
      Last edited by Tijnie82; 19 January 2023, 18:39.

    dit is het voorbeeld van rqs

    ph problemen waarschijnlijk dit lijkt identic op wat er miss is met mijn plantjes sommige dan hehe

    en gebrek aan voedings stoffen al is dat moeilijk te geloven maarja als de ph niet goed is kunne ze weer niet goed de voedi g opnemen blijft lastig

    problemen diagnostiseren
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ph van leiding water is hier 7.4

      dus ben bang dat ik telkens te laag zit met ph de meter zou gecalibreert moeten zijn maar of dat zo is kom ik morgen achter


      de grond is wel goed spul hork draait er ook op met ze sinasappeltjes en die zijn perfect gezond dus zou ook haast wel ph problemen moete zijn in combi met onderbemest doordat de goede voedingstoffen niet wordeb opgenomen zo

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd ik heb 7.7 , en ik zuur nooit af. Met voeding 6.4 en zonder hoop ik dat de grond het wat compenseert. Vind ik beter dan zuren gebruiken want dat liep vroeger wel veel mis. Idd enkele druppels zou genoeg moeten zijn denk ik ook al is het n tijdje geleden.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ow nee boven 7is echt niet goed en daar wil ik.ceker niet boven zitten k heb het liefst in het begin van de groei 5.5-5.8

      en in bloei tussen 6.0-6.5 max

      ph boven 7 is vragen om problemen en bladproblemen

      daarom zeggen ze ook ph tussen 6 max 7 moet zijn dr zal je niemand advies geven om hoger ph te doen

      die blad problemen van vorige ronde die je had was deels door de ph niet goed

    zo eeuy wat ben ik dom geweest de fabricabt van de ph meter zei dat de meter gecalibreert is


    dus niet daarom gaan me planten zo kut ph gruwlijk fout


    heb me meter nu gecibreert en leiding water is 7.0


    met de test die 6.18moest zijn was 3.0

    die 9.18moest zijn was 5 .4

    en die 4 moest zijn was 2.17

    dus alle problemen komen hier dus door eindelijk het probleem gevonden


    k heb net wat water gemaakt met pure zyme en water was gelijk ph 6.0
    en ik voegde dus zoon 4ml ph - toe op 12liter water en dus zal de ph wel ergens hebben gezeten tusse 2-3 ongv heel erg fout dus


    het is nog een wonder dat ze dr zo bij staan

    maar ze zullen nu wel snel opknappen lijkt me

    de foto van de ph meter is leiding water zonder voeding of iets dus k heb me vreselijke fouten oei oei oei stom stom stom

    Comment


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Beter laat dan nooit. Misschien is de aarde ook nog te zuur nu, en zijn er manieren om dat versneld te verbeteren. Met kokos zou je het flink kunnen doorspoelen maar ik weet niet of dat bij aarde ook kan of dat er dan andere trucs voor zijn.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        k ga ze nu even weekje weer water geven zonder voeding met ph 7 omdat de ph in de grond veels te laag is geweest

        k gaf 4ml ph - op 12liter dus de ph in het medium is super laag maar appart dat er 2planten zijn ondanks dat die het super doen appart

        maar ga nu wel elke x kijken of de waardes kloppen sterker nog hoef nu niks aan ph - te geven terwijl k alleen wat 6ml pure zyme heb toegevoegt

        ja je kan flesje bodem verberraar kopen bij growshop ben je dr binne 1week vanaf

      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Toen ik mijn PH meter kreeg heb ik hem eerst gecalibreerd en daarna als eerste de PH van het leidingwater gemeten. Dat was 8.0.

        Voor ik nu voeding toevoeg aan het water meet ik steeds eerst het water...als dat plotseling 7,5 is of 8,5 dan ga ik er vanuit dat het de meter is en niet plotseling de PH van het leidingwater is gewijzigd.

      Met die soort meters , altijd een halfuur voor gebruik in en glas water zetten 😉 en bij het meten van het voedingswater, niet de eerste meting geloven, laat hem daar ook maar es 5min inzitten 😉

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Gewoon ene adwa kope , nie veel geld voor goed spul en de meetkoppen kun je uitwisselen.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        k heb de ph meter altijd in een kopje met kci staan zodat die niet kapot gaan en stabiel blijft

        maar ik kan dat wel ff probereb inderdaad wat langer de ph meter er in laten zitten deze loopt sws sloom op en af kwa waardes
        Last edited by Tijnie82; 19 January 2023, 18:46.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        die adwa meters vind persoonlijk niks liever een bleulab

        als je een goede wil moet je zo eentje hebben
        zit je voor de rest van je leven goed zoals hier onder

      beste ph en ec meter vind ik persoonlijk is net alsof je bij de dokter aan de hart bewaking zit hehehe
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Prima Was goed bedoelt

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Wat je er ook allemaal in gooit , het draait om de ph in de grond , en juist die waarde meten we niet !

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        maar het enige wat ik aan de ph in de grond kan doen is het water geven met een goede ph


        k geloof wel als dat ik drain zou meten van de pot dat die flink anders is dan het ph van het water wat je geeft

        zal wel een flink verschil zijn ja k geef ze via onder water wat het meten vam drain lastig maakt

      zo 6 stekken zijn mooi geworteld en bijna klaar om geplant te worden denk niet dat ik op de rest ga wachten 6 is ook wel genoug
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        k wil wel met een knaller stoppen hehehe

        hier na is het gewoon me vrouwtje met halfjaar weer overhalen om weer wat plantjes neer te zetten hoop ik hehehe

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        500gr moet je wel lukke, als t toch laatste ronde is zou ik gewoon knalle

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        goede 400 -450 gram met de grote tent moet wel lukken inderdaad en de kleine tent een goede 125gram haal heb k wel lekkere voorraad

      zo de dames hebben water gehad met ph 7.0

      10liter met pure zyme 4ml en 2ml grow

      express wat hoog om de ph in de bodem wat omhoog te krijgen

      met 2-3 dagen weer een flinke plens water liter of 12nog x dan staan ze dr wel weer beter bij zal nu wel snel gaan hoop ik

      ze staaan nu wel erg nat maar heb de kachel ff wat warmer gezet zodat ze flink gaam drinken wand dr moet ff veel water door heen om de grond te spoelen met goede ph
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 9 photos.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Staan er prima bij hoor!

      zo k heb toch nog ff de stekken aangepakt en gepot tot ze goed aanslaan en dan gaan we de bodem volgooien

      met cocos vezels perliet en beetje hydro korrels zit in de mix


      de laaste 5 stekke krijgen de kans nog tot de rest is aangeslagen zijn ze dan nog niet geworteld gaan ze de kliko in heeft nu een maanf geduurt
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Heb je deze mini's al op bloeien? Nee toch?

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        nee die moeten nog aanslaan ja

        staan nog op 24uur

        tot ze wat groeien dan gaat de hps dr boven
        eerst maar ff wachten tot ze ook echt gaan groeien hoop dat het een beetje opschiet

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Alleen de stekken in de potjes staan er nog

        Die in stekblokjes zijn weg gegooit

        Die zaten er niet diep genoeg in dus konden niet bij het water

      PH problemen ? grondmonster nemen ! en iets hebben dat de ph waarde altijd goed bepaald, dat nooit geijkt hoeft te worden.

      https://www.merkala.nl/media/catalog...ps_merkala.jpg


      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        De femm dames knappen met de dag op gelukkig vanmiddag weer wat water geven met ph 7.0

        Nieuwe blad is weer goed groen en voedings stoffen beginnen langzaam weer vrij te komen voor mijn amnesia dames
        Last edited by Tijnie82; 23 January 2023, 07:28.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Hoe snel en in hoeverre ze herstellen zal misschien ook mede afhangen van hoe het wortelstelsel zich nog heeft kunnen ontwikkelen tijdens hun 'zure periode'. Dat leek wel zo te zijn met mijn plant destijds, maar die stond juist lange tijd in veel te alkalische kokos. Dus net andersom, maar wel ook een ph probleem.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        de wortels zijn wel goed ondanks de problemen waren ze nog wel gezond gelukkig

        het herstel gaat wel snel ondanks mijn fouten groeide ze alsnog wel wat

        en vooral de wortels die kwamen al vroeg on de groei onder de potten uit omdat k vaak via onder geef

        k wil de boven kant ook.zoveel mogelijk laten uitdrogen voor de vrm vliegjes

        en ja de wortels zitten onder in de pot dus ik vind het dan ook logisch om daar water te geven

        zodra de bladeren de pot raken geef k alleen van onder water

        alleen nu doe ik ook een x via boven om de ph te regelen in de hele pot en daarna gooi k gewoon de bodem.voll water en gaan met die banaan

        k zie zelf vooral veel voordelen hier aan
        goede wortels
        lekker snel water geven
        en makkelijk vooral

        maar de gezond heid van de plant is alles en super belangerijk

        gelukkig zie ik ze elke dag opknappen en zie ze alweer mooi groeien

      de stekies gaan super mooie groene nieuwe bladgroei ik zeg die gaan lekkker

      zie het verschil maar is van 2dagen tijd dus ze slaan al.lekker aan
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als ze dik tempo vast houden kan lekker snel de bodem voll grond en de hps 250watt dr boven knalle

      de femm dames groeien weer lekker bloei is dr bijna de eerste bloeiharen zijn dr al

      gelukkig voelen ze zich weer beter en zien ze dr weer stukken beter uit

      de dames hebben allemaal litertje voeding gehad mix groei en bloei en ze houden er van
      nu ze alles weer opnemen


      het afje bloeit nu 33dagen dus dat schiet op
      ze heeft 1.5liter gehad met 2ml pk 13-14
      en 4ml bloei ze word lekker met de dag dikker
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 8 photos.
      Last edited by Tijnie82; 23 January 2023, 15:59.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dit gaat een erg lange ronde worden dat weet ik wel 60dagen voor gegroeit

        plus 3week voorbloei

        en dan nog een goede 12week bloei

        komt al neer op 24weken totaal en dan nog droogen dikke 2week

        op.deze manier ga je geen 3of 4rondes haleb in het jaar net 2rondes zo zie je maar als dr van alles mis gaat het erg lang duurt en heb altijd grote planten


        plantjes van 50cm is zo saai

        maar denk dat ze dik boven de meter gaan uit komen
        k wil die cannabis bomen kweeken hahaha

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ze zijn goed bijgetrokken sinds callibratie

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        nog een dag of 2tot 3

        voor we echte bloei gaan tellen

      dit was wiet met webjes wat ik gebruikt heb voor hasj maken was nog goede hasj geworden
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Bedankt voor het opzoeken! Herken dat wel

      Zo weer even een update over de 6 stekken

      nieuwblad is in de maak en ze worden weer gezonder en weer wat groenen met goede nieuwe blad groei ik zeg ze gaan lekker

      dit gaan goede en sterke stekken worden
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        K vraag me alleen af als ik de hps dr boven hang of het niet veels te warm gaat worden in het kleine tentje

        Wand er zit geen normale afzuiging in wel een afzuiging die naar buiten blaast maar dat zal zoon 200m3

        Dus een externe afzuiging is dr wel


        gaat krapjes worden denk ik scheelt dat het nu nog koud is in de zomer was dit niet gelukt kwa temp

      De dames nemen gelukkig weer voeding op maar naar 12-12 geschakelt te hebben

      ze staan nu allemaal in de bloei op 2 na
      de andere 2 twijfelen nog wat ze gaan doen doen

      strekk is er nog steeds 0% de planten zijn nog precies even hoog als voor de bloei vind dat erg appart

      Enige verschil is dat ze nu bloeien heb de lamp er dan wel dicht op ene kant staat de lamp 15cm boven de toppen en aan de andere kant waar de dames kleiner zijn zoon 30 tot 35 cm

      heb aan de vorige ronde al gemerkt dat ik er zeer dicht op kan dus daarom al vanaf begin al lekker dicht er op zonder light bleach

      Miss daarom geen strek k weet het niet
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 10 photos.

      Comment

      Bezig...
      X