Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Punisher #2 van LR2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Ze staan er weer mooi bij! Die toppen van de laatste punisher plant, zo dik heb ik ze nog nooit gezien. Hoop dat ze er geen toprot in komt maar denk dat dat wel goed zit, luchtvochtigheid zit tussen de 55% en de 60% gemiddeld.

    IMG_20220915_205932_Bokeh.jpg IMG_20220915_205945_Bokeh.jpg IMG_20220915_205913_Bokeh.jpg IMG_20220915_205938_Bokeh.jpg IMG_20220915_205904.jpg IMG_20220915_205955.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #77
      Ff nieuw netje opgehangen om ze wat te begeleiden. Ze blokkeerden nogal onnodig veel licht, zo opgelost.

      IMG_20220919_212833.jpg IMG_20220919_212755.jpg IMG_20220919_212802.jpg IMG_20220919_212844.jpg
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #78
        Ik vertrouw die stervende bladeren niet. Op foto 3 van je vorige post denk ik rechts onderin wat toprot te zien. Dat bruine plekje. Misschien kun je een topje omdoen om eens van binnen te kijken. Zou zonde zijn als het in je tent toeslaat maar met zo'n positie achterin de hoek is dat best mogelijk.

        Ik heb hier wat pheno's die meer richting de WR#2 neigen, daar zit aardig wat critical in qua smaak. Beetje meloen-achtig dit jaar in plaats van grapefruit. Die hebben wel flink wat (netjes gesegmenteerde!) toprot.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Inmiddels leven er niet veel bladeren meer inderdaad. Wat het is, geen flauw idee, maar de toppen worden er niet minder dik van gelukkig haha. Ik zal het vanavond nog een keer van dichtbij inspecteren, toprot zou doodzonde zijn idd. Heb hier en daar op de lagere gelegen plekken al wel wat minitopjes gespot die toprot leken te hebben, maar wat bij nader inzien gewoon dode verdorde topjes bleken te zijn.

        #79
        Heb was close ups gemaakt, geen toprot te zien, wel een aantal uitgebloeide ondertopjes die er wat dor uit zien.

        IMG_20220922_204939_Bokeh.jpg IMG_20220922_205141.jpg IMG_20220922_205036.jpg IMG_20220922_205135.jpg IMG_20220922_204920.jpg IMG_20220922_205000.jpg

        Ik kwam er ook achter dat m'n lamp nog bijna een halve meter hoger kan als ik hem ietsje anders ophang. Zie hier het resultaat

        Voor:

        IMG_20220922_205912.jpg

        Na:
        IMG-20220922-WA0012.jpg

        IMG_20220922_205146.jpg IMG-20220922-WA0014.jpg
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          en als je op latere stadiums gaat snoeien flink dan gaat je plant eventjes stil staan met groeien/bloeien. duurt weer een aantal dagen dat die weer op gang gaat komen.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          still staan gaan ze sws dan maar in het begin van de bloei is de plant meer vergevend dan in het eind

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Stil staan doet ze even goed Met snoeien..
          Wist niet dat ze nog kon omslaan naar een hermo...

        #80
        Het is klaar! De laatste punisher plant van LR2 werd al een paar weken niet meer groter of dikker, en de nieuwe lading planten zorgden voor een riskant hoge luchtvochtigheid (en vroegen daarnaast om meer ruimte).

        Dat ruim de helft van de haartjes nog wit waren neem ik maar voor lief, de trichomen zagen er al wel prima uit.

        Over een goede week zal ik nog een laatste post maken met uiteraard de totaal opbrengst en daarnaast zoveel mogelijk overzichtelijke informatie over de gehele kweek.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 8 photos.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Heerlijk bosjes 👌

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Leuke bosjes inderdaad en ik herken de knijpers!

        #81
        Net 5 uur zitten knippen met een vriend, laatste plant bracht in totaal 180gram op.
        Met de 120 en 125 gram van de eerste en tweede punisher planten, brengt dat het totaal op 425 gram.
        Corleone1933 heeft dat aantal op pagina 3 exact geraden, dat is wel een prestatie!

        Zal een dezer dagen het topic afsluiten met een mooi totaal overzichtje.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Wat een inzicht he😎😁😁

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Netjes gedaan man

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Lekr 👌

        #82
        Punisher 2 van LR2 door parakweker
        Kweekverslag Samenvatting


        53 dagen groei (7.5 weken), uiteindelijk totaal 143 dagen (20 weken) voor ze alle 3 klaar waren.


        Van de 5 zaden waren er dus 3 ontkiemd. Mijn ontkiem methode was glaasje water. Die andere 2 hadden achteraf gezien misschien nog wel kunnen ontkiemen met andere methodes, daar zullen we helaas niet meer achter komen. Er was een 50% kans dat er een mannetje tussen zou zitten, het werden alle 3 vrouwtjes. Ik zal refereren naar de planten met P1, P2 en P3. P1 was als eerste klaar, P3 als laatste.

        P1 staat op de foto's in dit topic linksvoor, P2 staat rechts en P3 staat linksachter.

        Er zat een flink verschil tussen de bloeiduur van iedere plant, en dat is niet perse goed of fout, maar maakt ze wel iets geschikter voor buitenkweek dan binnen. Volgens LR2 komt dit door de autoflower genen die erin zitten. Ik was oorspronkelijk van plan ze te voorkweken voor een vriend die ze in de tuin ging zetten, maar zijn situatie veranderde waardoor hij geen wietplanten meer kon houden. Gelukkig maar!

        Ik weet (of denk) dat LR2 het liefste heeft dat iedereen die het zaad van zijn plant ontvangt, het doorkweekt, zodat er een geweldig leuk ruilhandeltje hier op het forum kan ontstaan. Aan de ene kant vind ik het jammer dat er geen mannetje bij zat om dat te kunnen doen, maar aan de andere kant klinkt het idee om vrouwtjes en mannetjes met elkaar te kruizen doodeng. Ik vrees dan al gauw dat er zaad door m'n gehele opbrengst zit. Dat hoeft echter niet zo te zijn, als je weet wat je doet dan kan het heel eenvoudig en zonder risico gaan, en hoef je slechts 1 zijtak van je plant op te offeren om mooi zaad te produceren, aldus LR2. Link Ik ben zeker wel van plan om 't in de toekomst te gaan proberen!

        Afijn, het was een mooie kweek en ik kijk er met veel plezier op terug, typ ik terwijl ik een hijs neem van wat smaakt naar
        een warme herfstmiddag boswandeling in m'n mond.

        Toen ik het zaad gewonnen had met de maandelijkse lotto, ben ik direct gaan zoeken zoeken zoeken, en ik kon er helaas maar weinig over vinden.
        Het doel van dit kweekverslag was dan ook vooral meer informatie verspreiden over dit prachtige zaad voor andere winnaars.​
        Daar komt ie dan!

        Grond gebruikt: Plagon lightmix, hergebruikte aarde met nieuwe aarde 50/50.
        Voeding gebruikt: Biobizz grow, flower, fishmix en calmag. 2-5ml / L
        met af en toe wat kraanwater zonder voeding tussendoor.
        Iedere plant gevoed tot en met het einde, maar de laatste weken wel in verminderde hoeveelheid.
        Ze dronken met z'n 3tjes samen tijdens de bloei gemiddeld 80liter water per week.

        7 mei ontkiemd, lamp op 18u licht 6u donker
        26mei verpot van stekpotje naar 16L growbags , kweekverslag begonnen
        16 juni verpot van 16L growbags naar 50L airpots
        20 juni
        Probleem 1: bladprobleem P3.
        Oplossing: Calmag. Werkte goed.

        Probleem 2: rauwvarenmug.
        Oplossing: grond kleine 2 weken lang laten uitdrogen en vliegenvallen opgehangen. Werkte goed, daarna geen vliegjes meer gezien.

        29 juni licht op 14u gezet
        alle drie kregen dus in totaal 53 dagen / 7.5 weken groei, geteld vanaf ontkiemen.
        14u in plaats van de gebruikelijke 12u licht was op aanraden van LR2.

        8 augustus
        Probleem 3: gek uitziende topvorming P3. Lange dunne toppen die maar omhoog blijven gaan, terwijl de andere 2 al een tijdje gestopt zijn met groeien.
        Oplossing: Na overleg met LR2 licht op 13u gezet vanwege de gekke ‘twijfelbloei’ van P3. Daarnaast stoned en impulsief de bovenste millimeters van de topjes afgeknipt om de groei daar te demotiveren. Werkte goed, hierna stopte ze met de hoogte in gaan en begon ze lekker moddervet te worden.

        17 augustus
        P1 is geoogst. Na het drogen en trimmen is er 120gram.

        26 augustus
        Probleem 4: afstervende bladeren P3
        Oplossingen geprobeerd: Calmag, extra voeding geven, geen voeding geven. Niets leek te werken.

        29 augustus
        P2 is geoogst. Na het drogen en trimmen is er 125gram.
        Ik werk daarnaast voor het eerst met een kleinere tent waarin ik al was begonnen met het voorkweken van de volgende ronde, en de planten daar komen ruimte tekort omdat ik onderschat had hoe snel ze zouden groeien en ook overschat had hoe snel de Punisher planten klaar zouden zijn. Dat duurde ietsje langer. Daarom heb ik rond deze tijd ook alvast die volgende ronde erbij gezet, dat is op de laatste foto's nog wel terug te zien.

        25 september
        P3 is geoogst. Na het drogen en trimmen is er 180gram.
        Eindresultaat: 425 gram.
        7.5 weken groei. 7-12.5 weken bloei.

        P1 17 augustus geoogst, 49 dagen / 7 weken bloei, 120g totaal.
        Sterke smaak van dennen, aarde en citrus. Als een warme zonnige herfstboswandeling in je mond. Mooie dikke groene toppen, geen paarstinten.

        P2 29 augustus geoogst, 61 dagen / 9 weken bloei, 125g totaal.
        Zachte smaak van citrus, prachtige lavendelkleur verstopt in de toppen. Iets langere toppen, zelfde dikte. Iets minder smaak en kracht dan P1 in ruil voor een mooier uiterlijk.

        P3 25 september geoogst, 88dagen / 12.5 weken bloei, 180g totaal.
        Zelfde smaak als P1, ietsje zachter. Lange grote dikke vette toppen met hier en daar een klein paarstintje. Groeide elke plant ze maar zo!

        Bedankt voor het lezen en mocht je hier zijn omdat je ook met LR2 z'n zaad gaat kweken, succes en veel plezier, het is de moeite meer dan waard!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 10 photos.
        Last edited by parakweker; 6 October 2022, 13:41.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Nee wel een schrale Arie😆😆

        • KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Lekker gewerkt parakweker geniet er van, 😁👌

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          de toppen zien dr niet super uit wel in formaat maar de top opbouw ziet er appart uit lijkt zo op de foto of het alleen blad is zowat hippie trim is niet slecht doe ik ook die
          kleine blaafhes trek ik er ook wel af als k er een jointje van draai anders ben je zo lang bezig met knippen niet normaal vroeger wou k ook altijd mooie geknipte toppen hebben geen blad niks maar vind het niet meer de moeite waard om zoveel tijd bezig te zijn met knippen

        #83
        Ik denk dat er met deze kweek een hoop verkeerd is gegaan. Denk niet dat LR zaad heeft veredelt, waar zon planten uit groeien of dit soort colas van komen. Bedoel dit wel als kritiek maar opbouwend. Ik probeer geen tere zieltjes te krenken.

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Opbouwend? Ooit al beter gedaan? Soms is het beter bescheiden te blijven..

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ik denk dat er met een hogere lichtdruk inderdaad dikkere knotsen vanaf gekomen zijn. Maar wat ik hier zie is vergelijkbaar met wat ik buiten in de tuin zie (behalve bij de AF variant, die is veel meer calyx dan blad maar levert ook veel minder op).
          Dus ja, het is precies zoals ik ze gebouwd heb. En ze gedragen zich volledig zoals ik zou verwachten.
          Onder HPS of MH of dubbel zoveel LED zullen ze vast dikker worden, met iets meer getweakte omstandigheden, dan zal het aandeel blad ook relatief gezien lager zijn.
          Met deze setup en omstandigheden is dit wel echt een van de betere opbrengsten. Niet per see door de soort, maar voornamelijk door het handelen van de kweker. Dat verdient in mijn ogen best een schouderklopje.

        #84
        Beter gedaan geen idee, ik heb geen zaden van hem. Maar ik blijf er bij als in de toppen op de fotos goed inspecteer, zie ik meer blad als bloem. Het is wat minder briljant geknipt ook dat is niet slecht. Maar een echte compacte top ligt echt op de tafel. Als je begrijpt wat ik bedoel, die zweeft niet op de tafel door de pistels. Zolang je maar stoned word, maar als deze zaden zorgvuldig en met liefde zijn veredelt. Is het zonde dat er zo iets vanaf komt!!
        stijl

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Na 2 dagen in een vacuüm zak ziet wiet er beter uit voor jou. Dat mag.

          Sinds vorige kweek doe ik voornamelijk hippietrim. Die 2 blaadjes trek ik er wel af als de wiet in mijn grinder gaat. Zou ook beter zijn om te bewaren. Ieder op zijn manier.

          Ik weet wel behoorlijk zeker dat er met liefde en geduld veredelD werd. LR is soms een rare, maar ik heb de meeste van zijn betere posts hier wel doorgenomen. Soms een beetje te technische brij. Maar al te vaak ook parels aan wijsheid en slimme inzichten.

          Cowboys zijn bescheiden koeherders, je bent vaak erg negatief vanuit niks, voor niks. En dat maakt het helaas soms erg vermoeiend met je. En je poneert ook soms onzin als waarheid.

          Maar ook dat hebben al verschillende mensen hier tevergeefs met je proberen aan te kaarten.

          Smaak en werking primeren op uitzicht. Op basis van plaatjes oordeel je ipv te feliciteren met wat voor de kweker in kwestie een topkweekje was zoals ik het lees.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Komt het weer, ik heb nog nooit ergens een woord gebruikt dat lijkt op vacuümzak. Mij. Weed gaat nooit in vacuümzak als je dat wellicht bedoelt. Je hebt last van waar het gros van forum ook aan lijd. Dingen verzinnen waardoor deze kuni er slechter uit komt voor de lezende schapen op het forum.

          Ik ben niet negatief ik spreek gewoon uit wat ik zie. Als ik planten zie die het buiten nog beter hadden gedaan, en rare toppen zie of helemaal geen toppen dan ga ik niet zeggen wat een goeie kweek.

          Poneren. Nee hoor alles is toch wel de harde werkelijkheid. Alleen als julloenooitbiers geleerd hebben is dat de werelijkheod zonder ook de andere kant van de medaille in ogenschouw hebt genomen. Ik heb laatst bij mij eigen post een paar hele simpele Mickey Mouse voorbeelden gegeven van waarheden die zijn verdraaid. Maar nee joh.

          Frieten bakken kan iedereen maar of ze dan smaken!!!!

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Voorbakken heel belangrijk !!🍟!!

        #85
        Kunichika Feedback is welkom en ik hoor graag van andere mensen hun gedachten over wat er eventueel beter kan om het proces te kunnen. Dat is een van de grote redenen dat ik op dit forum zit, om te leren. Wat jij echter doet is geen opbouwende kritiek zoals je het zo mooi noemt, maar afbrekende kritiek. Met zo'n negatieve houding kan niemand iets en zet je enkel jezelf mee voor schut zoals je ook op pagina 4 al deed. Mij heb je er niet mee hoor, ik heb 425 gram van prachtige dikke toppen die allen heerlijk smaken.

        Mocht jij of iemand anders nog concrete onderbouwde opmerkingen hebben over wat ik eventueel misschien beter had kunnen doen, dan hoor ik dat heel graag.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kuni gewoon op je ignorelijst zetten.

        #86
        Daar het je het al, ik heb geen slecht woord gezegt over jou. Alleen over de kweek. Ik zou niet weten wat ik moet zeggen, om jou beter te laten kweken. Je kan het toch al zo goed! Ik ga toch ook niet tegen jou zeggen, je staat voorschut,l omdat je deze kweek hen verpest. Je kweek is gewoon niet briljant verlopen volgende keer beter. Vraag me af waarom je denkt dat ik voor schut sta? Omdat lr een vrij lange uitleg heeft gegeven hoe en wat, dit en dat. Dat is zijn goed recht, en als hij de zaden liever verkoopt voor een X bedrag of juist niet. Zijn keuze. Maar dit was niet bedoelt om mij voorschut te zetten. 🐑🐑

        Comment


          #87
          Mannen en Leden Hallo hier de scheidsrechter

          Kwestie van geven en nemen.
          Kwestie van leren negeren.
          Kwestie van incasseren.

          De 3 K's volgens Silas, ter plekke verzonnen

          We hebben allemaal onze mening en ervaring. Maar we hebben allemaal hetzelfde doel.
          Beters komt er ff niet
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            De scheidsrechter die mij antisemiet noemt bedoel je. Dat vind ik heel kwalijk, alvooral als ik jou avatar zie moet ik steeds de ken aan die rechts-extremistische groep. Maar ik noem jou toch ook geen neo-nazi!!!

          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Ik ben een hondenliefhebber is dat zo moeilijk te snappen!

            Dat heb je er zelf van gemaakt en naar gemaakt.

          #88
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment

          Bezig...
          X