Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Goedemorgen, alhoewel Ben echt helemaal klaar met dat klote LST gebeuren. Na 1 van de hoofdtoppen van de white widow nu ook 1tje van de auto bubblegum naar de gallemiezen geholpen, terwijl ik nota bene met een tak daaronder bezig was. Ga het lekker laten groeien zoals de natuur het verder wil. 20230325_092330.jpg De white widow had paar hele moeilijke dagen na het afbreken van een hoofdtop. Alle blaadjes hingen er die dagen maar slapjes bij. Denk dat het nu beter gaat, maar wat me wel opvalt is dat de plant 'in de war' lijkt geraakt, de symmetrie zoals je die zou verwachten van nieuw blad als de plant nog intact zou zijn geweest lijkt volledig zoek.

    In de mgb toch nog wat strek, en zal de top toch moeten gaan knakken denk ik nu. Maar huiverig om nog meer te verneuken.
    20230325_093007.jpg 20230325_093018.jpg
    Hoop dat de takken nu vol gaan groeien met het zo begeerde eindproduct😃

    Fijn weekend!

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het draait toch eigenlijk ook om de opbrengst per oppervlakte en de tijdsduur en het stroomverbruik? ook nu nog steeds.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het is in ieder geval belangrijk om zo veel mogelijk van je licht op te laten vangen door bladeren in elk stadium van de kweek.
      Het verwijderen van de onderste takken en bladeren voorkomt inderdaad veel knipwerk , en is bij andere gewassen ook gebruikelijk om een gelijkmatiger eindproduct te krijgen. Bladeren stelen in elk geval geen energie van de toppen.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hi atmosphere1, ik ga ook zeker niet meer zo extreem ontbladeren in de toekomst. Lesson learned, zeg maar! Voor de hoogste opbrengst per kWh ga ik niet echt, al is dat ook een mooie uitdaging. Ik zou de minigrowbox dan meteen op marktplaats moeten zetten, en meer planten in m'n tentje doen, geen 3 soorten waarvan 1 ook nog een autoflower, etc. Zoals jij hebt gedaan, sog meteen op 12/12, zal de meest efficiënte methode wel benaderen. Heb ook gezien dat sommigen zo'n soort sog doen, maar wel net even wachten om 1x te toppen, en dan meteen 12/12. Ik wilde het misschien ook, zo'n sog, maar ben toch te huiverig voor veel planten te zetten, en probeer binnen het Damocles beleid van mijn gemeente te blijven, dat is hier maximaal 4 planten. Gaat niet lukken, denk ik, maar probeer het wel. Dat jij eens verzuchtte dat je wel wat meer met je planten bezig wilde zijn, en het eigenlijk te gemakkelijk ging, dat heb ik dan weer niet😄

    #92
    Merk trouwens dat wind nog meer invloed heeft op de temperatuur in de tent dan de buitentemperatuur. Zonder wind buiten zou het nu in de tent 23-24 zijn, tegen nu 18-19. En ik heb al zo ongelofelijk de pest aan wind, lijkt of het nooit ophoudt al zoveel dagen.

    Comment


      #93
      Goedemorgen De planten in de tent lijken nu toch ook in de hoogte te gaan groeien, gelukkig. Lamp 5 cm hoger gedaan, nu weer zo'n 35-40cm boven de twee hoogste planten.
      20230327_091652.jpg
      In de mgb was de achterste hoogste top tegen de lamp aangegroeid, en heb ik geknakt. Wel jammer maar kon niet anders.
      20230327_090710.jpg 20230327_091059.jpgDe nu hoogste top nadert de lamp ook al gevaarlijk dicht, hopelijk stopt het snel.

      Fijne maandag!

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Allebeide linksachter verhoogd👌🏻

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Geen light burn als de wiet de lamp raakt ben k we benieuwt naar

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Tijnie82, op de tweede foto valt de light burn duidelijk te zien, daarom heb ik die ook geknakt. Vroeg me later alleen af wat er zou gebeuren als ik dat niet zou hebben gedaan. Of het dan bij 1 centimeter light burn bovenin blijft en de rest van de top gewoon mooi afbloeit. Want dat blijft toch het mooiste gezicht wat mij betreft.
        Last edited by Snuitje; 28 March 2023, 06:52.

      #94
      Goedemorgen De verhoogde lemon hazen in de tent:
      20230328_091556.jpgDe top van de auto bubblegum die ik per ongeluk had afgebroken, en weer aangeplakt, lijkt na 3 dagen nog niet helemaal dood, wel mega klein. Laat hem er nog even opzitten.
      20230328_091033.jpg
      Fijne dinsdag

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Misschien toch de kachel weer plaatsen en op de inkbird aansluiten. Het is de hele dag maar zo'n 16,5 graden in het midden op de bodem van de tent en 18,5 graden op zo'n 1 meter hoogte langs de wand

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Temperatuur loopt buiten nog wel 2 dagen op, maar gaat dan volgens mij alweer richting vriespunt de dagen erna. Ben het zo beu die kou. En over paar maanden is het vast weer ellende met de hitte

      #95
      Goedemorgen De lemon haze die eerst zo achter liep heeft nu de dikste stam van de 3. Het is geen 2 euro munt diameter, zoals ik hier wel es zie, maar ben trots op der 20230329_100200.jpg Plan is nog steeds de auto bubblegum te oogsten, en dan pas de ww en lh op 12/12 zetten, dus denk dat ik die 2 nog een 2e keer ga toppen vandaag of morgen.

      De afgebroken top van de bubblegum lijkt het misschien toch te gaan redden, weliswaar ondertussen 5x zo kort als de tweeling top van diezelfde node, maar mag de pret niet drukken.
      20230329_100643.jpg
      In de mgb zou ik wel willen dat het wat sneller zou gaan. Heb er wat te weinig ervaring voor om het met zekerheid te stellen, maar dat voortdurende ontbladeren lijkt te vertragen.
      20230329_095633.jpg
      Geen spijt van overigens, voor kostenefficiënt kweken moet je in de eerste plaats al geen mgb aanschaffen. Het is hobby.

      Fijne woensdag!
      Attached Files

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Vind het achteraf ook wat te duur, al heb ik er wel plezier mee. Heb ook nog maar 1 kweekverslag gezien dat iemand boven de 1g/watt komt (misschien zijn er meer hoor), waar dat aan ligt?, zal de lamp wellicht zijn. Echt stealth is die zeker wel

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Of je de gram de watt draait hangt van van veel af en daar heb je ook wel een perfecte watergift voor nodig en moet alles goed zijn en perfect klimaat 25-27 met lamp aan

        En 20-22 graden met lamp uit

        En voeding en grond moet ook goed zijn goed luchtig met bijvoorbeeld hydrokorrels door de grond heen helpt ook.tegen over bewatering

        Maar het is niet makkelijk om zo 2 gram de watt te halen maar het is wel mogelijk en planten goed trainen

        Het klinkt altijd zo makkelijk kweeken maar is best moeilijk als je hoge scores wil halen

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Heb er ook nog even over na lopen denken, en denk dat het formaat van het kastje de beperkende factor is. Lamp is iets meer dan 60W, en dat is ruim voldoende voor 38x38cm. En ga ervan uit dat het spectrum ook goed genoeg is. In m'n tent klooide ik de laatste keer maar aan, en kwam op 1,8g/w, dat zal hoe dan ook nooit lukken in de mgb, mij niet iig.

      #96
      Goedemorgen Weer een dag erbij. Er verandert niet heel veel in 1 dag, maar omdat ik eigenlijk alle foto's weer wis van m'n foon, heb ik zo later toch ook nog een soort van time lapse. 20230330_081118.jpg 20230330_081014_resized.jpg
      20230330_081950.jpgWater gegeven met ec 1,8 en ph 6,1. De 7,5l potten ieder 1 liter, en de 17l potten ieder 2 liter.

      De afzuiger paar dagen geleden tikkie hoger gezet, zodat de planten ook zonder de fans aan toch een beetje wiebelen, en de ec motor neemt nog steeds maar zo'n ruime 9W, goed voor de centen ook💰😃
      20230330_081505.jpg
      Fijne dag!
      Last edited by Snuitje; 30 March 2023, 11:08.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ja, dat is wel vreemd dan dat ik het gisteren pas voor de eerste keer zag. Ik heb nu ook weer wat luchtslang, meebesteld met de ventilator laatst, en ga nog een tweede luchtinlaat maken. Zonder de slang had ik het anders niet lichtdicht gekregen.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Je kan ook via het forum een foto knippen zo worden ze niet opgeslagen op je telefoon 👍🏻

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Dat wist ik helemaal niet Bo$wachter, ga het eens proberen! Heb niet de illusie dat de foto's echt niet meer bestaan, maar kan ik eens een 'normale ' foto aan vrienden/ familie laten zien op m'n telefoon zonder een rij thumbnails van cannabis onderin het scherm😄

      #97
      Goedemorgen! Gisterenavond laat nog ontbladerd, lamp hoger, en een testje met ventilator. Details in comment van vorige bericht. 20230330_220657.jpg
      De tent vanochtend:
      20230331_092121.jpg Nu op zoek naar nodes waarvan 1 van de 2 branches naar de grond groeit, en die dan weghalen. Dit is volgens mij zo'n branch:
      20230330_220714_resized (1)_resized.jpg Maar moet het nog even goed bekijken straks. Heb het niet zelf bedacht, volg een beetje de strategie van het quadlinen. Niet helemaal, want de bijbehorende lst laat ik voor nu achterwege, na al 2 branches te hebben afgebroken. Eventueel een 2e keer toppen hoort er zeker ook niet bij, de plantjes zouden juist vrij snel naar 12/12 moeten met die methode.

      De mgb, eens met flits:
      20230331_091624.jpg Bloeit bijna twee weken nu.

      Fijne vrijdag/grijsdag
      Last edited by Snuitje; 31 March 2023, 08:49.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ok ik heb u gevonden , goe bezig man , kèép it grèén èé

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Hi Remco, doe m'n best

      #98
      Zag deze zostraks in de kast waarin m'n tent staat. Mooi beest, laat ie alles maar pakken wat de kast invliegt voordat het maar de tent bereikt!
      20230331_153407_resized.jpg

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Black widow

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Heb het nog nagezocht. Helaas niks speciaals of zeldzaams, gewone huisspin

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Zat nu, zondag 2 april, nog steeds op dezelfde plek. Misschien gaat ie 's nachts op jacht en keert daarna weer terug🤷‍♂️ Er is geen web in ieder geval. Leeft nog zeker wel, toen ik hem een zetje gaf schoot ie omhoog😄

      #99
      Goedemorgen🌧☔️ Extreme time-lapse van de tent.

      24 februari:
      20230224_144556_resized.jpg 1 april:
      20230401_102038.jpg
      Dat is 5 weken. De auto bubblegum zou, volgens de productpagina op 420shop, 10-12 weken nodig hebben, dat is nog 5-7 weken. Wil nog steeds daarna pas 12/12, moet het aankijken of de twee fotoperiode planten niet te groot worden; denk blijven toppen? Dit weekend wordt de 2e keer is het plan in ieder geval.

      De plant in de mgb zou ik wel wat specifieke bloeivoeding willen gaan geven. Heb tot nog enkel Plagron a&b voor coco, en Plagron calmag gebruikt. Liefst wil ik zelf iets brouwen, maar dat kost tijd, want moet me erin verdiepen. Ik denk eraan Plagron pk13/14 aan te schaffen, dat zie ik veel terugkomen in andere verslagen, en heeft een redelijke prijs. Heb ondertussen wat ervaring met de northern light van seedstockers, dus kan wellicht achteraf beetje beoordelen of het heeft geholpen.
      20230401_094500.jpg
      Fijn weekend! Het wordt hier weer kouder komende dagen, maar wel zon, en geen regen is de verwachting🌞🌂
      Last edited by Snuitje; 1 April 2023, 10:31.

      Comment




        Ook weer een hele interessante. Licht, klimaat, ventilatie, medium (zelf samenstellen) etc.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Wat wel opvalt is dat hij geen onderscheid maakt in levensfase van de plant wanneer hij de acceptabele grenzen van temperatuur, luchtvochtigheid, ec, etc. noemt. Terwijl ik in een andere video van hem heb gezien dat hen bijvoorbeeld wel degelijk een oplopend, en dan weer lichtjes dalend ec schema gebruiken.

        Deze nog gevonden viano, eens van m'n moeder meegenomen. npk 6-5-12. Misschien wel goed vanwege de hoge (minerale) k, ik ga het in de mgb proberen, en de plagron a&b halveren zoiets.
        20230401_120241.jpg

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Hmm 1 zakje op 1 liter, zoals aanbevolen, verhoogt de ec van 0,3 naar 1,9.. dat is het minerale gedeelte dan denk ik? Zal 1 zakje per 2 liter doen, en de bloeiende plant en de bijna bloeiende autoflower wat geven

        Goedemorgen🌞 Had gisteren m'n co2 meter eens in de tent gezet. Hij logt de laatste 24 uur, om het half uur, dus je kan 48 meetpunten terugkijken. Dit is meetpunt 41, dus zo'n drieënhalf uur geleden: 20230402_084634.jpg De co2 concentratie heeft gefluctueerd tussen 550ppm en 700ppm, meeste metingen in het bereik 600-650. Dus dat is prima. Er zit ook een RJ-45 connector op, maar behalve 'for digital output' zegt de handleiding er helemaal niks over. Misschien eens aansluiten op computer en met een programmaatje gaan uitlezen welke data erop verschijnt, en hoe vaak.

        Nog even voor de time-lapse, dan kunnen de foto's daarna weer van de foon:
        20230402_083333.jpg 20230402_083650.jpg
        Fijne zondag!
        Last edited by Snuitje; 2 April 2023, 15:30. Reden: t, d, dt

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          De meter blijkt ook de ventilation rate te meten (liters lucht instroom per seconde), maar logt die helaas niet. Vandaar ook eens proberen of dat wel via de rj-45 bekeken kan worden. Vraag me wel af hoe betrouwbaar de meting is, en hoe dat dan gemeten wordt; apparaat kwam met kalibratierapport voor temperatuur en co2 meting niet voor ventilatie meting.

        Goedemorgen! Als eerste het lekwater van de vorige watergift in de tent opgezogen, en eens gemeten. Van de drie planten gecombineerd was de ec 1.5, denk prima, en de ph was 7.45. Vind de ph wel hoog, gezien ik er altijd 5.7-6.0 ingiet. Misschien toch ook het gevolg van teveel wollastoniet in de pot met de white widow. Zal een volgende keer per plant meten, om te zien of dat zo is.

        De bloeiende northern light en de bijna bloeiende auto bubblegum ieder 1.5 liter water met voeding gezuurd naar ph 5.6 gegeven. Had 1 zakje Viano voor bloeiende planten op 3 liter gedaan, ec was 0.9 toen, en met Plagron a&b naar 2.0 gebracht. Hopelijk kan het zo op kokos, denk dat er geen sporenelementen in de Viano zitten. Staat niet op het pak in ieder geval.

        Het lost lastig op, beetje smeerboel is het wel.
        20230403_101248.jpg 20230403_094925.jpg 20230403_094443.jpgDe twee fotoperiode planten in de tent krijgen later vandaag water, wil ze eerst nog uit de tent tillen, en wat bewerken. Die staan in 17l, en dat weegt al genoeg, helaas slechte rug.

        Fijne dag!
        ​🌞😃

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          mooi mooi man goe bezig èé

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dank je Remco, nog een lange weg te gaan!

        20230403_123247.jpg Temperatuur op de bodem vd tent links, en op de bodem van de minigrowbox rechts. Ze staan hooguit 50cm van elkaar vandaan, slechts gescheiden door een gipswandje

        Comment


          Goedemorgen, yet another day.
          20230404_094132.jpgDe lemon haze krijgt verkleurde bladpuntjes. Vraag me af of het overvoeding is? Had wel eens gelezen dat haze met minder voeding toe kan:
          20230404_094205.jpgVoor de zekerheid gisteren ec 1.5 gegeven in plaats van de gebruikelijke 1.7/1.8. Ook voor de white widow, ik geef ze hetzelfde, anders wordt het te bewerkelijk.

          In de mgb hebben de volgende twee toppen wat light-bleach, na 1tje eerder al, maar ik laat het nu zo staan.
          20230404_093410.jpgMisschien vandaag wat meer ruimte gaan maken voor de autoflower in de tent en haar takken wat proberen uit te spreiden. Ik werk te weinig aan de planten laatste dagen. Het blijft bij voornemens🤷‍♂️ Het is ook omdat m'n overloop ramen heeft, wil er ook niet de hele tijd heen en weer lopen.

          Fijne dag allen!

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Of het is de temperatuur die puntjes? Met lamp aan laatste dagen 16-19, afhankelijk hoe hoog in de tent ik meet. Dan zou het met lamp uit misschien al onder de 15 komen, geen idee dan slaap ik. Vanaf het weekend schijnt het weer wat warmer te worden gelukkig.
        Bezig...
        X