Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Glueberry OG - 180x120x60 - 2x 150W LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De winnaar gaat over een week of 6 de emmer in.

    20240322_200827.jpg
    Last edited by norseman; 22 March 2024, 19:25.

    Comment


      Vandaag was het kief-draaidag

      De drie linkerpotjes zijn zeker de moeite waard..

      20240326_172244.jpg

      20240326_175756.jpg

      20240326_175825.jpg

      20240326_180720.jpg

      20240326_180918.jpg

      20240326_195300.jpg

      Dit gebeurt er dus als je te lang door draait... ga ik denk ik maar cake van bakken ofzo..

      20240326_184610.jpg
      20240326_185629.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        1 mississippi schijnt 1 seconde te zijn.

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        A op die fiets, ik heb het niet geteld. Maar gewoon heel rustig gedraaid, weer even wachten, nog een paar keer rustig draaien.

        En tussendoor een paar keer de onderste bak leegscheppen..

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Misschien onderin een paar losse bakjes zetten.

      Nu nog verwerken tot hasj. De molenaar (mijn vriend die de molen gemaakt heeft) zei dat het lastig is om het goed te laten hechten en dat het beter gaat als je het mengt met wat olie zoals BHO.. wat zijn jullie ervaringen?

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Als de hasj vet genoeg is kun je er een plak van maken door het verpakt in plastic in je schoen te leggen en te gaan wandelen.Plakt het niet dan is het domweg niet vet genoeg. Met een bankschroef gaat dan ook niet werken, al verwarm je de hasj. Voor mindere kwaliteit heb je een hydraulische pers nodig om er een blok van te maken.

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Dat wordt dus een stukje strompelen voor een paar stukken voeten en zakhasj. Zou tussen de billen ook nog werken. Of bestaat er dan het risico dat er uiteindelijk toch een tarrel zijn weg de hasj in vindt?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Doe eerst effe wat kief tussen een vloeitje en druk dat eens stevig aan met de duimpjes, als dat al plakt is het genoeg toch?

      Deze week of komend weekend ga ik wat klooien met hasj maken, jullie tips meegenomen.

      De pepertjes in de perliet willen maar niet kiemen, ook al zijn ze vochtig en warm genoeg. Maar een norse man geeft niet zomaar op. Na wat goochelen kwam ik erachter dat peperzaden in het donker moeten ontkiemen. En de perliet laat teveel licht door, hetgeen het kiemen tegenhoudt..

      Dus ik heb ze verduisterd en over een paar dagen kijk ik weer.

      20240402_222447.jpg

      20240402_222604.jpg

      20240402_222706.jpg

      Comment


      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Ja je hebt gelijk, ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn pepers ☹️

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Had Eerstekamerlid niet vorig jaar zoveel pepers gekweekt dat die heel ter Apel ermee kon voorzien? Iets met anus maaien bestrijding?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat klopt.

      Ik ben de kief nu verder aan het zeven met de trim bin. 1 potje per keer. Ik weet eigenlijk niet wat de micron van de molen is, maar de trim bin is 150 micron en die is wel een stukje fijner dan de molen.

      20240404_195912.jpg

      20240404_195936.jpg

      Als je van heel dichtbij kijkt zie je nog wat stukjes groen. Ik heb ook nog bubble bags, misschien dat ik het daar nog fijner mee kan zeven. De static tech ben ik me ook wat in aan het verdiepen. Het ziet eruit als veel werk, maar misschien wel eens het proberen waard.

      20240404_200033.jpg





      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mooi zand!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        90mc geeft mooie bruine kief.

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Takketoelli ja mooi he Van dichtbij vind ik het eigenlijk meer op een soort mos lijken.

        Hork ik zal eens kijken. Ik heb een bubble bag van 70 micron. Die zou ik dan moeten spannen over een emmer ofzo. Is wel een klein oppervlak om op te werken. Van die grotere screens zijn mooi maar ook wel weer €70 ofzo per stuk aanschaf.

      De laatste potjes door de trim bin heen gekwast. Morgen ofzo maar eens een verfroller halen.

      20240405_190135.jpg

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Staat al ergens in z’n verslag met dat droge ijs

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Bo$wachter ja dat ijs dat ik ook gebruikt heb, bevroren koolstofdioxide.

        Maar ben ook vooral benieuwd naar de nabewerking. Of zeef jij het in 1x op 90 micron en dan klaar Hork?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zeven, persen en klaar ja.

      Ik had Repel beloofd om hem niet meer lastig te vallen met mijn pepers. Maar ik hoop dat hij wat vergevingsgezind is als ik vertel dat de zoete pepers vandaag hun eerste dosis calmag gehad hebben.

      20240409_195903.jpg

      Die onder de alu-hoedjes willen nog steeds niet. Dus over naar plan B, kiemen in watten of koffiefilters en dan in de perliet.

      20240409_200419.jpg



      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gewoon in je gewone verslag zetten, kzet de volle melk wel klaar.

      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Maaruh er is toch ook een HotPepper topic.
        GoYourGangMan

      Ik heb een idioot idee. Namelijk een Blumat gebruiken om van onder water te geven. Dit ga ik komende zomer buiten uitproberen met 1 plant.

      Er zullen vast een heleboel dingen misgaan en misschien werkt het wel helemaal niet. Maar ik ga proberen mijn best te doen om het werkend te maken. Ideeën welkom

      20240410_172447.jpg


      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Gaat sowieso fout als je aantekeningen maakt op een belastingdienst enveloppe.

        Eerste tip ander kladblad 👌🏽👍🏻

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Het is niet perse leuk, maar wel makkelijk zo'n envelop. De echte aantekeningen zitten in mijn hoofd, dit is slechts een illustratie 👌

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Rond de kegel van de blumat moet het vochtig zijn en de grond stevig aansluiten wil ie goed werken. Ik zou dan toch een grote nemen, eentje die dichter bij de bodem en het vocht zit.
        Ik vermoed dat er bovenin minder wortelvorming zal zijn, maar ben benieuwd!

      Het is in ieder geval mogelijk met capillaire matten en "surface Blumats". Allebei dingen die hier wel te krijgen zijn.

      Maar ik ga eerst eens kijken wat de middelen die ik al heb kunnen bereiken.

      (NOG) NIET MIJN SETUP:

      https://www.reddit.com/r/NoTillGrowery/s/AN9CjwdCvp

      dhpkfxmb2cb91.jpg

      Een surface Blumat op een capillaire mat:

      cap-mat-system-in-tray-2-403x400.jpg
      Last edited by norseman; 2 weken geleden.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Leuke set up heb je maar waarom niet eb en vloed? Kan prima met die lekbakken.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Surface blumats. Leuk, die zijn nieuw voor mij!

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Dat moet kunnen.

      Waarom niet gewoon eb en vloed? Het water kan d.m.v. de zwaartekracht teruggepompt worden, maar je kunt ook twee aquariumpompjes gebruiken als je gelijkvloers werkt.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Bovenstaande foto's niet mijn setup he..

        Het idee van eb en vloed heb ik zeker nog niet losgelaten. Ga ik misschien zelfs voor mijn volgende binnenkweek gebruiken.

        Maar Blumats vind ik gewoon een hele mooie techniek en ik wil proberen de tekortkomingen ervan te omzeilen
        Last edited by norseman; 1 week geleden.

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Blumats zijn ook vooral voor buiten ideaal. Met een bevloeingsysteem op simpele timers hou je geen rekening met regen. Met een Blumat systeem hoef je daar niet over na te denken.
    Bezig...
    X