Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De boerderij van Norseman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dit was het tunneltje in betere tijden.

20190715_183744.jpg

R.I.P. tunneltje.

20200210_081203.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Helaas werd het er veel te warm op bepaalde momenten en was het niet bij te benen met het bewateren. Met mijn kennis en ervaring van nu zou ik het met automatische bewatering beter kunnen doen.

Vochtigheid is ook een gevaar, schimmel ligt op de loer. De tomaten ook, die krijgen phytoftra.

Misschien dat ik het nog wel eens wil doen maar dan wil ik een echte kas, of een degelijke polytunnel en niet een Chinese van een paar honderd euro.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ja de lv is wel een dingetje in die dingen.
      Had er met mijn ini mini kasje van maar 40cm diep ook last van afgelopen zomer.

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja bij zo'n tunnel moet de ventilatie wel perfect op orde zijn, achterzijde verwijderen zodat de wind er goed doorheen kan of een paar grote ventilatoren.

Nog een paar weekjes. Ik heb nog een halve fles FinalPart over. Die ga ik er straks maar eens tegenaan gooien, ook zonde om weg te gooien.

2025-02-07_12-56-14.jpg

2025-02-07_12-55-57.jpg

20250207_221158.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Los over alles zo, onverdund. voila en nu aandikken

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Zo in de plantenspuit en sproeien op die toppen🙈

Grrrr stroomstoring..

20250208_095934.jpg

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      giinnoo contact erover opnemen, dat heb ik gedaan. De netbeheerder gebeld. Die komen dan met de mededeling dat de monteur onderweg is en dat ze hopen dat het binnen 2 uur is opgelost. Meer kunnen ze ook niet doen toch?

Gelukkig gebeurt het niet zo vaak hier. Deze kweek is vandaag de eerste keer. Maar wel 1 a 2 keer per jaar ofzo. Misschien maar eens nadenken over noodstroom indd. Hork heb jij dat dan en hoe?
      Last edited by norseman; 8 February 2025, 16:50.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Dat valt inderdaad nog mee norseman maar dit was eigenlijk meer voor Hork bedoelt omdat bij hem het echt heel erg vaak gebeurd. Moet niet kunnen eigenlijk.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      giinnoo aa oké dan is het duidelijk. En inderdaad het aantal kweken dat Hork per jaar doet en dat gemiddeld x 2 a 3 is toch al snel heel vaak. Dat is inderdaad niet normaal.
      Last edited by norseman; 8 February 2025, 20:26.

Screenshot_20250208_201441_Home Assistant.jpg Het klimaat was eventjes van slag na de stroomstoring. Maar om klokslag 16u ging de temperatuur weer gewoon magisch omhoog!

Comment

Lastig, scherpe ingezoomde closeups maken. Maar ik zie vooral helder, hier en daar wit en nog amper amber. Deze week krijgen ze nog reguliere mest, daarna ga ik over op de FinalPart.

20250209_075745.jpg

20250209_075710.jpg

20250209_075730.jpg

20250209_075719.jpg

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Oh sorry ik dacht is op aarde🙈

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Prachtige fotos en mooi toppen zeg!

• hunnebed
        hunnebed commented
        Editing a comment
        prachtig

We komen zo aan bij de 'ripening' fase volgens het schema. Dat zijn de laaste 11 dagen van het leven.

Screenshot_20250210_190025_Drive.jpg

Screenshot_20250210_190247_Chrome.jpg

Comment

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Daar kun je het voor gebruiken. T.A. levert zelfs schema's voor verschillende gewassen voor de tripart serie. Maar voor mij is eigenlijk alleen het eerste puntje belangrijk.

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        En trouwens in dat laatste puntje, active pricipal concentration.. ik weet niet wat het precies betekent maar ik denk dat ik dat wel wil.. 😀

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Is zoals zoveel , bij plagron is suga royal waterstress waardoor alles sneller en rapper zou gaan. Ze kruipen overlevingsmodus wat en dat zou beter zijn voor smaak opbrengst en tijd.

@Repel aanschouw de koelkast.

20250210_191516.jpg

Comment

Nog fftjes.

20250212_172714.jpg

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Fijn topje
        👀

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Mooie foto

Helemaal links achterin de hoek zat een topje dat wel wat knapperig begon te worden. Die heb ik er maar afgeknipt, dus over een weekje ofzo heb ik een voorproefje.

Ze drinken nog steeds onverminderd, dus we zijn er nog niet. Gister hebben ze voor de laatste keer reguliere voeding gehad, vanaf nu over op de FinalPart.

20250214_181031.jpg

20250214_181159.jpg

Comment

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Lekker snoeptopje

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er inderdaad goed uit

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Lekkere top😍

norseman - Vraagske hoe groot is uw tent eigenlijk , en a ja - goe bezig

Comment

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Mijn tent is 120x60cm! Liever had ik een hele vierkante meter, maar de ruimte is hier schaars.

En bedankt he.. het gaat inderdaad lekker.. nog eventjes..

De laatste dagen zijn nu echt begonnen. Vandaag de reguliere mest vervangen door de FinalPart. Er is al wat bladvergeling te zien maar de komende dagen zal dat gaan versnellen.

20250216_180615.jpg

Comment

Ik zei toch dat ie knapperig was..

20250216_203308.jpg

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit. 🤩

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Smaakt overigens uitstekend, ook echt een uniek smaakje. Nog wel wat scherpe randjes, maar ik heb een goed beeld van hoe hij straks na een paar weken curen is!

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Zou heerlijk zijn ja n vaste plant waar je heel t jaar de rijpe droge toppen van kan plukken.

Ik twijfel nog komend weekend te oogsten of het weekend erop. Ik neig nog steeds naar komend weekend, want er komen nog meer knapperige toppen aan. Maar zou die er natuurlijk ook af kunnen knippen en nog een weekje wachten voor de rest... 🤔⚖️

20250219_181754.jpg

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          'Knapperige toppen'

Wat bedoel je nou precies? Kun je eens een close-upje maken aan de plant?

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Takketoelli dat de suikerblaadjes al breken als je de top aanraakt, knapperig.. Met een dagje drogen is het al te roken. Ik zal morgen zien dat ik een plaatje maak

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Minder water in de lucht en nochtans regent het genoeg. Ik merktte hier ook n groot verschil op eigenlijk...

Trichòmén inspèctèrénèé

When-To-Harvest-Nl-Mobiel.jpg

--èé--​

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Eens hoor. Er zijn wat koppen die moeten snellen omdat er anders poeder van overblijft. Maar voor de rest is het nog wat vroeg. Ik zal snel weer wat trichomen posten!

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Trouwens jammer dat Zamnesia foto's laat zien van suikerblaadjes. Men moet naar de trichomen op de calyxen kijken en die verkleuren later. Gemiste kans om het goede voorbeeld te geven van Zamnesia.

Sneakpeek voor de volgende ronde..

20250220_174955.jpg

20250220_175120.jpg

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Hoe groot is je oppervlak?
          Ben fan van wasteiltjes inderdaad als die passen altijd doen. 2 planten per teiltje. Gaten branden zoals een plantenpot.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Bij de action kijken?

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Van die bloembakken die je aan n balkon hangt zitten al gaten in en passen de matten mooi in
      Bezig...
      X