Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    DSCF5018.jpgDSCF5016.jpgDSCF5017.jpg
    Binnenkort ook paddo's kweken denk ik.
    De planten groeien mooi compact, alleen onder de t-neon ontwikkelen ze zich wat langzamer.
    DSCF5013.jpg
    Onder de Hps gaat het allemaal wat(t) sneller. De lamp houd ze goed laag en alles groeit gelijkmatig. De LV is aan de lage kant gezien de puntjes die naar beneden wijzen. hopelijk gaan ze niet klauwen. Nu heb ik er ff spijt van dat ik mijn selfmade luchtbevochtiger v/d hand heb gedaan.
    DSCF5019.jpgDSCF5031.jpgDSCF5024.jpgDSCF5027.jpg
    In ieder geval no worry's and all easy!

    Greetz Kitefreak
    Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
    Blow it and you'll know it!!

    Comment


      #17
      Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

      Vandaag 200Mbar dus even 6,5ltr water met bacto in de bak gegooid. Ook heb ik alle planten getopt.

      Greetz Kitefreak
      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
      Blow it and you'll know it!!

      Comment


        #18
        Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

        mooie plantjes mooie kleur,hoop dat ze snel groot worden,dan ken je knallen daar.super dat je van 2 kanten bij je planten ken.

        Comment


          #19
          Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

          @tumble trimmert: Thanks man, leuk dat je af en toe langs komt! Ik vind het idd ook erg handig zo. Vroeger stond er 50x 11ltr in de tent en moest ik rare capriolen uithalen om bij de achterste planten te komen.

          Het bodemoppervlak begint al aardig te vullen en de planten kunnen elkaar bijna raken. Hopelijk ontwikkelen de scheuten naar het toppen goed/snel, want dan gaan we de hoogte in...Ik denk nog 1 a 2 weken en dan de klok op 12/12.
          Ondertussen is mijn datalogger boven water, alleen ff een nieuwe batterij halen. Vanavond zal hij waarschijnlijk in gebruik worden genomen.
          Ook word er vanavond weer 8 tot 10 liter water in de bak gegooid. Nu staat de tensiometer op 190Mbar deze zal daardoor uitkomen op 70/80Mbar. In het kleine tentje heb ik totaal nog geen water gegeven, mss dat ze vanavond ook een slokje krijgen.

          Greetz Kitefreak
          Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
          Blow it and you'll know it!!

          Comment


            #20
            Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

            dit topic ga ik zeeker volgen ze suc6 man met de kweek

            Comment


              #21
              Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

              Als je de volgende keer gewoon 2 geperforeerde buizen door je aarde laat gaan en deze tot de achterkant laat lopen kun je gewoon van voren water geven door die buizen.
              Wel leuk dat je er nu van 2 kanten bijkan, dat kan natuurlijk ook.

              Ben benieuwd hoe groot ze nu geworden zijn na een weekje.

              Comment


                #22
                Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                Een stukje drainageslang zou kunnen Sudoma. Het watergeven was niet zo'n probleem, dat deed ik gewoon met een lans, meer de ruimte om je planten te verzorgen. Toch heb ik er niet voor gekozen om meerdere redenen. Daar komt bij dat ik ook terug wou naar 1x600watt. De plantjes zijn ondertussen wel aardig gegroeid.

                In de tussentijd hebben ze ook al aardig wat kraanwater genuttigd. 3 dagen geleden hebben ze 10ltr gekregen met wat bacto en gisteren stond de tensio alweer op 270mbar.....Ik heb toen ff 15ltr direct uit het kraantje getapt voor ze. De kleine aardebak onder de t-neon heeft tot nu toe maar 1,5ltr water gehad en de plantjes doen het er goed op.
                Een kleine week geleden waren alle plantjes getopt en de uitlopers beginnen nu goed te ontwikkelen. De planten zijn al mooi breed en willen nu de hoogte in. Ik zeg laat ze maar komen! Uiterlijk v/h weekend gaat de klok op 12/12 en dan eens kijken hoe vol we het kunnen krijgen! Wel moet ik nog een steunnetje spannen denk ik.
                Straks even kijken wat de tensio aangeeft en dan zal ik gelijk wat fotomateriaal schieten.

                Greetz Kitefreak
                Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                Blow it and you'll know it!!

                Comment


                  #23
                  DSCF5053.jpgDSCF5034.jpg
                  Als ik mijn tent open doe dan word ik nu begroet door een paar prachtige groene dames(99%) met een heerlijk groen geurtje.
                  DSCF5043.jpgDSCF5036.jpg
                  Ze hebben negen en elf-vingerige bladeren, met dit alles bij elkaar vertellen ze mij dat ze zich prima vermaken!
                  DSCF5054.jpgDSCF5057.jpg
                  Ook heb ik even een foto gemaakt van alle plantjes. In de volgorde rechtsvoor, linksvoor, rechtsachter enz. komen ze voorbij.
                  DSCF5052.jpgDSCF5038.jpgDSCF5046.jpgDSCF5037.jpgDSCF5044.jpg
                  In de kleine tent onder de t-neon doen ze het ook aardig goed. Uiteraard gaat het allemaal wat langzamer, maar het zijn al leuke plantjes aan het worden. Ik moet nog maar eens kijken wat ik ermee ga doen, mss worden ze niet eens afgebloeid......
                  DSCF5065.jpgDSCF5066.jpg
                  Dat was het voor nu.

                  Greetz Kitefreak
                  Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                  Blow it and you'll know it!!

                  Comment


                    #24
                    Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                    Ja dat ziet er inderdaad lekker donkergroen uit ja, ze gaan goed en voelen zich op hun gemak.
                    Mooi om te zien dat bij jou wel alles naar behoren verloopt ze gaan dan onder die tneon langzaam maar ontwikkelen zich wel goed tot bosjes, vaak zie je dat alles gestrekt is, wat bij jou niet het geval is.

                    Comment


                      #25
                      Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                      Thanks Sudoma! Probleempjes?
                      Ondertussen is er een netje boven de planten opgehangen en de eerste uitlopers komen er doorheen. Het witte grondzeil is verwijderd, dit om het bewateren te vergemakkelijken en omdat het meeste grondoppervlak zich nu onder het bladerendek bevind.
                      Foto's en meer info in de volgende update.

                      Greetz Kitefreak
                      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                      Blow it and you'll know it!!

                      Comment


                        #26
                        Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                        Vanmorgen even snel wat foto's gemaakt toen de lampen uitgingen. Ook heb ik ze allemaal even een spraymix gegeven. De klok is v/h weekend op 12/12 gezet, alleen de t-neon staat nog op 18/6.
                        De 2 plantjes onder t-neon zijn mooie, compacte struikjes geworden en dat ondanks de magere 2x55watt! Vanavond krijgen ze pas weer een x wat kraanwater.
                        DSCF5072.jpgDSCF5073.jpg
                        Ook de grote aardebak mag ook weer wat water hebben, 240mbar dus dat kan wel weer. Ze lusten een aardige slok, zo'n 18ltr om de 2 dagen. Later, als ze groot zijn, zal dit waarschijnlijk nog wel oplopen tot een max. van 18ltr om de dag.
                        DSCF5081.jpgDSCF5082.jpg
                        Ze groeien goed zonder op of aanmerkingen, volgens mij, want het is aardig rustig in mijn verslag. Rechtsvoor en achter zijn de 2 grootste individuen. De 1 klein, compact en bossig de ander groot, open en sprietig. Duidelijk 2 phenotypes.
                        DSCF5089.jpgDSCF5088.jpg

                        Greetz Kitefreak
                        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                        Blow it and you'll know it!!

                        Comment


                          #27
                          Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                          Wow ziet er goed uit ouwe, door gaan zo ik volg je.
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                            die planten zien er gezond uit, de goeie kleur groen, ook weer niet te donkergroen. Die bodemschimmels hadden zich goed uitgebreidt, onder de folie, spectaculair

                            Op welke hoogte boven de grond, heb je het steunnet geplaatst. Zal zeker nodig zijn, want hier gaan loeizware toppen in komen , ben benieuwd hoe dit zich verder

                            ontwikkelt, kunnen we nog wat van opsteken. Je hebt behoorlijk lang gewacht met het instellen van 12/12 periode, koelbloedige kweker dit GOOD LUCK !

                            groeten van Viking

                            Comment


                              #29
                              Voltcraft PH-212 en zal voor iedere meting geijkt worden voor het beste resultaat. Morgen plaats ik weer wat foto's!!

                              Greetz Kitefreak
                              Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                              Blow it and you'll know it!!

                              Comment


                                #30
                                Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                                Ik dacht gelezen te hebben dat juist die meter erg stabiel was. (en ook geschikt om je medium rechtstreeks te meten)
                                Verloopt die van jou zo erg dan ?
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X