Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

    dat gaat helemaal goed komen
    ik blijf je volgen
    greetings from down under

    Comment


      #47
      Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

      nu is het interessant, WANNEER de bloei uitbreekt ?! Bij die zaailingen duurt dat langer, dan bij klonen,

      en uiteindelijk worden ze ook hoger daardoor, langer groeien. Ik hoop, dat je de dames in toom zult kunnen

      houden Kitefreak

      kom gauw een kijken naar je harem, Viking.

      Comment


        #48
        Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

        Kijk aan 2 bekende in mijn topic en dan ook nog 1tje aan de andere kant v/d wereld. Dutchy down under, ouwe guerrilla strijder! Leuk dat jullie volgen.....
        Jij kent Royal cheese beter als mij Viking, maar ik kan je vertellen dat ik de vrouwen in toom hou. Anders geef ik ze backhands zodat ze luisteren. Ze hebben nog genoeg centimeters erbij gesnoept en staan nu toch zeker een 15/20cm boven het steunnet te prijken. Stampers beginnen nu goed om gang te komen en 1 deze dagen laat ik de ''echte'' bloei ingaan.
        Foto's zulen vanavond gemaakt worden.

        Greetz Kitefreak
        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
        Blow it and you'll know it!!

        Comment


          #49
          Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

          Zijn we weer! De groei is er nog steeds niet volledig uit en de lamp moest vandaag dan ook weer wat hoger gehangen worden. Ik heb ongeveer nog 20cm tot het dak v/d tent over, dus dat komt wel goed. De aardebak is tweemaal gevoed met 10ml bio bloei op 8ltr kraantjeswater. Alle dames kunnen het hebben, want ze staan er fris en gezond bij. Ik ben al langzaam begonnen met bijvoeren, omdat ik evt. gebrekingsverschijnselen voor wil blijven. Je moet de fabriek draaiende houden!
          Ik heb, tot nu toe, geen tekenen van herma's kunnen ontdekken en hopelijk blijft dat zo.
          DSCF5205.jpgDSCF5206.jpgDSCF5192.jpgDSCF5196.jpg
          De extra lamp in de kleine tent word erg gewaardeerd. Ze groeien nu merkbaar sneller en ontwikkelen nog steeds compact. Nu de lamp op 12/12 staat willen ze de hoogte in, maar de bak licht erboven druk ze aardig.
          Tot nu toe krijgen ze gemiddeld zo'n 4ltr water als ik denk dat het nodig is. Als toevoeging daarbij heb ik alleen nog maar Bacto's en supervit gebruikt.
          DSCF5212.jpg
          Laters........

          Greetz Kitefreak
          Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
          Blow it and you'll know it!!

          Comment


            #50
            Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

            Gisteren is voor mij de ''echte'' bloei begonnen, dus vandaag is 2de dag bloei.
            Ondertussen is de topontwikkeling redelijk opgang gekomen en ik verwacht dat de groei nu wel gaat stagneren.
            DSCF5235.jpg
            Met die gedachten heb ik de onderkant gedieft om zo alle aandacht uit te laten gaan naar de hoofdtoppen. De lamp is weer hoger gehangen, maar hangt nog steeds op 50-55cm boven de dames. Ze hebben gisteren weer 20ml bio bloei op 18ltr kraantjeswater gekregen + wat bacto's en genieten ervan. Echt een mooie, gezonde kleur met een glas eroverheen. Volgende waterbeurt, en mss wel 2, krijgen ze alleen kraanwater, want ik denk dat ze redelijk aan de max zitten.
            DSCF5239.jpgDSCF5250.jpgDSCF5221.jpg
            Onder de T-neon hebben ze het ook naar hun zin. Uitlopers beginnen goed te ontwikkelen nu de klok om is en dat is duidelijk te zien. Daarom heb ik twee 6500k(groei) lampen vervangen voor 2700k(bloei) lampen. Over een tijdje worden ook de andere twee vervangen. De plantjes heb ik wel al gedieft, want de onderste uitlopers ontwikkelden toch al min. Gisteren hebben zo'n 4ltr kraanwater met wat supervit gekregen en groeien naar behoren.
            DSCF5226.jpgDSCF5229.jpg
            Tot zover!

            Greetz Kitefreak
            Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
            Blow it and you'll know it!!

            Comment


              #51
              Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

              gaan goed je dames

              mooie plantjes, na de tneon ben ik wel eens benieuwt.

              ps hoe heb je dat gedaan met die tneon in 1 lamp beide bloei lampe of in elke lamp 1 bloei lamp?

              want 2de optie lijkt me wel beter?


              mvg vaderke
              sigpic

              Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
              Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

              Comment


                #52
                Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                Mooi groen! laat de wcrol-toppen maar komen
                sigpic

                Comment


                  #53
                  Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                  Mooie jungle hahaha

                  Comment


                    #54
                    Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                    Hoe heb je trouwens die aardebak gemaakt en hergebruik je je aarde ook of dat niet?
                    Ziet er verder allemaal lekker uit!

                    Groetjes
                    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                    Comment


                      #55
                      Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                      @Vadertje: Ben ook erg benieuwd naar de resultaten onder de t-neon, heb er nooit onder afgebloeid. Ik zie dat jij wel lekkere topjes in de maak heb eronder! Het was al gezegd, maar de lampjes hangen idd om en om.

                      @Vissenoog: Jij zegt het. Ik denk het alleen. Viking durfde ook al een 125gr per plant te roepen...... We wachten af.

                      @Diploide: De aardebak is best wel simpel gemaakt. Bij de bouwmarkt heb ik een OSB plaat op maat laten zagen. Wel goed laten zagen! 2 zijden moeten iets langer zijn i.v.m. overlappen op de randen. Daar koop je ook gelijk een paar dunne tempex plaatjes. Deze komen op de bodem v/d tent te liggen ter isolatie. Sluit de plaatjes wel op met een soort van frame. Het frame zorgt er ook voor dat niet alle druk v/d aarde op de templex plaatjes rust. Zet alles goed vast met goede stel hoekjes en de bak is klaar. Nu alleen nog ff naar het tuincentrum om daar een stuk vijverfolie te halen. Voor een 120x120 bak heb je aan 2mtr meer dan genoeg. Je kan evt. nog een stukje drainageslang over de bodem leggen om daar je water in te gooien.
                      Na deze ronde ga ik de aarde wel hergebruiken...Wss gooi ik er een paar zakken bij en draaien maar. Wel zal ik hem iets opwaarderen.

                      Vanavond ga ik de planten weer wat water geven. Daarvoor zal ik eerst eens wat metingen verrichten. Ik zal op meerdere plaatsen de Ph meten en daar uiteindelijk het gemiddelde van nemen. De uitkomsten zal ik hier publiceren.

                      Greetz Kitefreak
                      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                      Blow it and you'll know it!!

                      Comment


                        #56
                        Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                        Nou de metingen zijn gemaakt. In totaal heb ik 15 metingen in de grote aardebak gedaan en 4 in de kleine. Verrassende was dat de laagste uitkomsten het dichts bij de stammen zaten.
                        Grote aardebak:
                        Rechtvoor: Ph 6.94, 6.50, 6.76, 6.34= Ph 6.63
                        Rechtsachter: Ph 6.45, 6.37, 6.60= Ph 6.47
                        Midden: Ph 6.50, 6.49= Ph 6.49
                        Linksvoor: Ph 6.61, 6.85, 6.68= Ph 6.71
                        Linksachter: Ph 6.54, 6.55, 6.36= Ph 6.48
                        Gemiddelde: Ph 6.55

                        Kleine aardebak:
                        Ph 6.20, 6.29, 6.07, 6.01= 24.57/4= Ph 6.14

                        Opvallend dat de kleine bak op zo'n goede waarde zit. Er is tot nu toe alleen kraanwater gegeven en het bodemleven doet de rest. Naar de metingen hebben ze weer een slok water gehad zonder voeding ditmaal.
                        Bij de volgende update zal ik weer wat foto's plaatsen.
                        See ya!

                        Greetz Kitefreak
                        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                        Blow it and you'll know it!!

                        Comment


                          #57
                          Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                          Oke, bedankt. Heb nu voorlopig vijverbakken gehaald van geweven plastic (dacht dat het zal bijdragen aan een zuurstofrijke grond). Kijken hoe dat uitpakt!
                          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                          Comment


                            #58
                            Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                            dit gaat lekker, hoe heb je de grond metingen gedaan?

                            succes!
                            Het is rood, zit in een hoekje en word steeds kleiner........................................... ........................................ Een mongool met een kaas schaaf....

                            Comment


                              #59
                              Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                              Oorspronkelijk geplaatst door kitefreak View Post
                              De meter is een Voltcraft PH-212
                              Dit weekend zal ik weer wat foto's plaatsen.

                              Greetz Kitefreak
                              Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                              Blow it and you'll know it!!

                              Comment


                                #60
                                Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                                Ben ik weer!
                                Gisteren hebben de dames in de kleine tent 4ltr kraanwater gehad met een scheutje bio bloei. Het is duidelijk te zien dat de bloei aardig opgang komt, daarom heb ik ook de 2 andere (6500k)buizen vervangen voor de (2700K)buizen. Het tentje is mooi gevuld in de breedte en de planten zullen deze wss ook in de hoogte nog goed bijvullen.
                                DSCF5259.jpgDSCF5262.jpgDSCF5266.jpg
                                In de grote tent zit ik nu op ''dag 7 echte bloei''. Ze krijgen nog steeds 16ltr om de twee dagen en alles verloopt naar behoren. De groei is er nu volledig uit en er zijn mooie, smakelijke toppen in de maak! Ik heb ongeveer 5cm over tot de bovenkant v/d tent en de lamp hangt nog steeds 50/55cm erboven. Binnenkort gaat de super lumen switch om, hiermee boost ik de output met 10%. Voor mij planten is het dan hoogzomer. De laatste weken v/d bloei zal deze weer uitgaan om zo het najaar te laten intreden. In het verleden heb ik dit simuleren nog uitgebreider gedaan door middel van dit schema schema.jpg maar daarvan nooit een meerwaarde van ondervonden.
                                Als de gehele kweek zo verloopt heb ik niks te klagen. Beoordeeld u zelf maar!
                                DSCF5286.jpgDSCF5296.jpgDSCF5288.jpgDSCF5289.jpgDSCF5290.jpgDSCF5291.jpgDSCF5293.jpgDSCF5303.jpgDSCF5298.jpgDSCF5299.jpg

                                Greetz Kitefreak
                                Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                                Blow it and you'll know it!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X