Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • biopromaster
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 263

    #106
    Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

    nice ik volg je ook hoor mooie toppen

    Comment

    • kitefreak
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Feb 2012
      • 131

      #107
      Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

      Bedankt Theo......maar ik kan niks anders.

      Het heeft ff op zich laten wachten, maar nu is het tijd voor een update. In beide tentjes zijn de dames voorzien van (h)eerlijke toppen.

      Onder Tneon ontwikkelen de toppen minder snel en zijn iets luchtiger. De THC productie ligt voor mijn gevoel ook iets lager. De 2 dames lusten een aardige slok! Om de 2 watergiften word er 10ml bio bloei gemixt met 8ltr kraanwater en 2 drips Hesi supervit. De planten krijgen hier zo'n 4 / 4,5ltr van en dat verbruiken ze makkelijk in 2 dagen. Andere keren krijgen ze dezelfde hoeveelheid, maar dan direct uit het kraantje. Mbar waarden liggen tussen de 40 en 500!
      DSCF5004.jpgDSCF5013.jpgDSCF5018.jpgDSCF5034.jpgDSCF5035.jpgDSCF5017.jpgDSCF5024.jpgDSCF5025.jpg

      Greetz Kitefreak
      Attached Files
      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
      Blow it and you'll know it!!

      Comment

      • kitefreak
        Elite Stoner
        MemberLucky Member
        • Feb 2012
        • 131

        #108
        Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun


        Onder HPS is de laatste fase ingegaan........rijping! De meeste toppen zijn knalhard en sommige beginnen te puisten(foxtails). Nieuwe stampers worden aangemaakt over de bestaande heen en de toppen blijven zwellen. Sommige takken beginnen aardig door te buigen onder het gewicht v/d buds, maar dat vind ik niet erg!! Ik ga ze ook geen handje helpen,ze zoeken het maar uit. Deze mentaliteit kan ik me veroorloven met zo'n aardebak!! Eigenlijk al de gehele kweek!
        Alle toppen zijn omhuld met 1000den kristallen, kan dan ook niet wachten om het resultaat te proeven.

        De dames krijgen vanaf nu alleen nog water vers uit de kraan, zoals de gehele kweek, alleen nu zonder toevoegingen. Ik heb 1x een thee gemaakt met Guanopowder, palmboomas, wormenmest en Hesi supervit. Verder hebben ze ongeveer 250ml tot 300ml BAC bio bloei gehad en op z'n tijd wat supervit. Ook hier kregen ze om de 2 waterbeurten voeding en de Mbar waarden liggen hier tussen de 40 en 300Mbar.
        DSCF5040.jpgDSCF5086.jpgDSCF5044.jpgDSCF5046.jpgDSCF5047.jpgDSCF5049.jpgDSCF5050.jpgDSCF5066.jpgDSCF5072.jpgDSCF5076.jpgDSCF5077.jpgDSCF5082.jpgDSCF5088.jpgDSCF5092.jpgDSCF5093.jpg

        Greetz Kitefreak
        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
        Blow it and you'll know it!!

        Comment

        • Goudeerlijk
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2012
          • 796

          #109
          Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

          Dat ziet er smakelijk uit

          GR ED

          Comment

          • fl13r3flu1t3r
            Banned
            • Aug 2010
            • 3100

            #110
            Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

            Ik lees niks gvd!

            Maar fotos zijn spectaculair.

            Comment

            • NiPulse
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2012
              • 87

              #111
              Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

              Dat is echt geweldig zo'n aardebak binnen En die toppen Gimme some!!! Nog geen oogstkoorts? hehe

              Comment

              • TheovS
                Banned
                • Apr 2012
                • 157

                #112
                Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                yummmmmmmmmmmmm.. gaat lekker vriend..

                groet,

                Theo

                Comment

                • diploide
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2012
                  • 152

                  #113
                  Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                  Je ziet wel duidelijk verschil tussen hps en tneon, maar alsnog zien beide er erg goed uit! Goed wit
                  Man ik zou de hele dag voor die tent zitten haha!
                  {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                  Comment

                  • kitefreak
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2012
                    • 131

                    #114
                    Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                    Dus allemaal over op de aardebakken jullie!!!

                    Diploide.......je mag best eens een kijkje komen nemen hoor....

                    Greetz Kitefreak
                    Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                    Blow it and you'll know it!!

                    Comment

                    • straycat
                      Retired
                      • Apr 2012
                      • 86

                      #115
                      Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                      hoi Kitefreak, alles lekker onder controle zo te zien.
                      Was even geleden dat ik ben komen kijken...je dames zien er prachtig uit.

                      groet

                      Comment

                      • viking
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • Feb 2011
                        • 12

                        #116
                        Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                        de haartjes beginnen mooi bruin te worden. laat je ega eens met een goeie lamp bijlichten voor echt goeie foto's.

                        Met alle voordelen van een aarde bak heb ik jaren geleden kennis mogen maken.

                        Je kunt een extra luxe maken, door op de bodem eerst hydrokorrels te storten, 6 centimeter ofzo, en dan je bak met

                        worteldoek bekleden, en daar dan je grond in. Je kunt helemaal onderaan je bak een gat maken, wat je af kunt tappen,

                        stel dat je teveel water gegeven hebt bv., of je kunt er lucht in blazen, zuurstof voor de wortels.

                        Maar, gewoon alleen vijverfolie, prima.

                        De kweek van Kitefreak is organisch, super, dat heeft ook mijn voorkeur. Maar je kunt dus ook N-P-K kweken, met HY-PRO bijvoorbeeld.
                        Dat geeft sterkere wiet, maar scherper, minder goed voor je gezondheid, om altijd te roken.
                        Voor N-P-K kweken heb je minder grond nodig ! Je krijgt luie wortels, die alles naar binnen gelepeld krijgen. Kant en klaar astronautenvoedsel.

                        Succes, ik hoop op veel grammen.

                        ---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:03 ----------

                        oeps, nog ff vergeten te zeggen, dat je ook heel goed een grote SMART pot in je bak kunt zetten, van 250 liter, en 40 cm. hoog.
                        iets hoogteverlies daardoor. Normaal vul je je bak tot 30 cm.

                        Viking

                        Comment

                        • kitefreak
                          Elite Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2012
                          • 131

                          #117
                          Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                          Zijn het niet me planten dan zijn het wel mijn foto's..... Air pruning heeft zeker zo zijn voordelen! Wortels zullen nog beter vertakken en benutten het volume beter. Wel zal er meer water verdampen bij ademende potten/bakken, dus meer bevloeien zal noodzakelijk zijn.

                          Een aftap voor evt. te veel water is overbodig. Werk je eenmaal met een tensiometer dan is te veel water geven verledentijd. Ook het inblazen van lucht bij de wortels lijkt me zeer omslachtig en heeft volgens mij geen meerwaarde.
                          Ik vind mijn aardebak meer dan goed zo.

                          Mooi gezegd, maar ik wil er nog wat aan toevoegen!
                          Organisch kweken vereist minder inzet v/d kweker. Alle processen zullen beter/makkelijker verlopen en planten ogen gezonder. Luie wortels zijn idd uit den boze als je de Mbar waarden goed laat fluctueren. Dat je indamt op het aantal % THC ben ik niet met je eens. Wel zal het rookwaar zuiverder en lekkerder te roken zijn, voor de (h)eerlijke kweker. Wat dat betreft zitten wij wel op 1 lijn.
                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Gisteren heb ik toprot ontdekt bij 1 top onder de Tneon. De hoofdtop heb ik volledig verwijderd en de extra fan voor luchtcirculatie is aangezet. Wss loopt de omgevingstemperatuur 's nachts dusdanig terug(paarse steeltjes) en stijgt de LV iets te veel v/h goede. Zonde! Hou het wel ff in de gaten, anders ga ik harder afzuigen.

                          Onder Tneon hebben ze zeker 2/3 weken achterstand opgebouwd t.o.v. Hps. Alles staat op een lager pitje, maar de lampen hebben zeker potentie.
                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          In de grote aardebak is het einde in zicht. Veel takken kunnen het gewicht nauwelijks dragen en hangen flink door.
                          Groot blad begint te vergelen, 3/5 deel v/d stampers zijn rood en enkele trichromen zijn amber kleurig....Werk voor de boeg.

                          Greetz Kitefreak
                          Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                          Blow it and you'll know it!!

                          Comment

                          • viking
                            Plantje
                            Nieuw Lid
                            • Feb 2011
                            • 12

                            #118
                            Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                            ik werk ook met een bak zonder hydrokorrels, met daarop worteldoek, heb dat wel gedaan,
                            en meerdere prijzen gewonnen, hoewel het niet organic was, nu wel, en daar ben ik blij mee.
                            het is wat duurder allemaal, iets meer investeringen zijn nodig. maar veel leuker, en leerzamer.

                            maar, als je nu net ff geen geld hebt om die tensiometer te kopen, kun je het tijdelijk oplossen, door een
                            fles bv. in te graven, met een doorsnede, waar je hand net in past. als je die dan uit de grond trekt, kun je goed
                            met je hand onderin de bak voelen hoe vochtig de aarde is, en of je moet watergeven.


                            Kitefreak zit goed in de spullen in ieder geval.


                            groeten van Viking

                            Comment

                            • dutchy down under
                              Stekje
                              Nieuw Lid
                              • Apr 2012
                              • 5

                              #119
                              Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                              ik hoop dat je geen last meer hebt van toprot dat zou nog zonde zijn
                              en nu maar wacten op het eind resultaat
                              good luck mate

                              Comment

                              • viking
                                Plantje
                                Nieuw Lid
                                • Feb 2011
                                • 12

                                #120
                                Re: Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun

                                ik zie er naar uit, om dit rokertje te testen , ben heel benieuwd , en pas

                                op, dat je niet vast blijft plakken , zodat de brandweer je misschien moet komen bevrijden.

                                Viking

                                Comment

                                Bezig...