Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekje!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Heb even wat meningen en hulp nodig. In eerste instantie wilde ik dus een hokje bouwen dat naar schatting een euro of 50 gaat kosten, en dan een afzuig/aanblaas/lamp/etc halen en zo ongeveer 400 euro kwijt moet zijn.
      Ben vandaag dus naar een growshop gegaan en vroeg aan die vent daar wat een lampset en afzuig etc me moet gaan kosten, want ik vergelijk liever de prijzen voordat ik ga kopen. Hij vertelde me dat ik voor het inrichten van een hok ( en hij wilde me dus alle spullen en tent verpatsen voor rond de 500/600 euro ) ongeveer 400 kwijt ben. Ik vroeg hem dus of er ook een luchtinblaasapparaat ( weet ff niet hoe je het noemt ) bij zat. Hij vertelde me dat dat onnodig was en je alleen een gat onderin nodig hebt, omdat je aanzuiger ook verse lucht aanzuigt. Als argument was dat onder andere omdat ik een hokje van 2 kuub ga bouwen en de afzuiger een 200 kuub afzuigt waarop ik zei ja en de stank dan? Ja dat zou door de zuigkracht geen probleem zijn. Ik weet niet wat ik hier van moet geloven aangezien ik in heel veel kweekverslagen hier mensen het dus anders aan zie pakken. Vond het een beetje vreemde vent eigenlijk Ik zei maar dat ik moest overleggen met me broertje en ging maar weer naar huis. Er hing trouwens ook een schakelbord met relais en 2 contactdozen en alles aangesloten daar op voor 70 euries. Ik lees graag wat jullie hier van vinden en het waarom Ik ben een leerling hier (heb het idee en tja ik woon eenmaal in Rotterdam, dat ze me "out there" van alles wijs proberen te maken) en zeer dankbaar bij voorbaat

      Tot lezens!
      Last edited by nosferatu; 8 December 2008, 20:33.

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Thx Zion, anyway kwam een aanbieding van de growshop tegen waar ik me Rhizotonic had gehaald :

          Complete kweektent, maat 120 x 120 x 200 cm:

          1x Tent
          1x Spiegelkap
          1x Bulb 600 watt
          1x Trafo 600 watt
          1x Buisventilator van 125 liter
          1x Koolstof filter 50 cm / 127 mm
          2x aansluitsnoer van 4 meter
          16x potten van 10 liter
          4x H&G lightmix grond
          1x Tijdklok Legrand
          1x Maatbeker van 50 ml
          1x Rhizotonic van 500 ml
          1x Canna Terra Flores van 1 liter
          1x Canna PK 13-14 van 500 ml
          Voor 380 euries moet dan denk nog wel zo'n schakelbord erbij kopen met relais, en een ph/ec en lv/temp metertje maar die laatste 2 moet ik nog ff goedkoper zien te scoren ( suggesties welkom )
          Morgen dus ff daar langs na werk nietwaar?
          Sommige plantjes willen nog niet echt, andere zijn wel weer een beetje aan het groeien. Dus denk dat idd een beetje geduld op zijn tijd wel goed is

          ^Zijn wel iets gegroeid, met dit minimale licht

          Foto is niet zo scherp, maar zoals je ziet zit er onder aan een scheut met een groeitopje. Dit is stekmateriaal?

          Zou ik dat grote blad er laten zitten?

          Deze ook wat grotere bladeren en die scheutjes onder.
          Dat was het dan qua foto's voor nu. Ik denk dat ik de plantjes nu moet gaan toppen, maar ff nog goed lezen over het hoe of wat. Ik hoop dat de tent trouwens op voorraad is, zo ja dan overmorgen weer een foto update inc tent

          Laters!

          Comment


            #20
            Goede aanbieding zou ik zeggen! Ik heb een dikke 600 Euro betaald voor alles, da's een Homebox 120x120x200 met alle toebehoren. En inderdaad bij mij was inblaas ook niet nodig, het is beter dat je afzuiger er lucht inzuigt via de gaten en ritsen is mij eens verteld

            Je plantjes zien er toch leuk uit! Ik weet niet veel van stekjes maar zou dat mooie blad laten zitten maar ik weet niet wat beter is

            Keep it up!

            Greetzz

            Comment


              #21
              dik 600 euro mijn setje was origineel 555 nog wat euro dus kan wel kloppen. Heb het ding net in elkaar gezet ( mag voor een naadje van 5cm alweer de ductape erbij halen t was allemaal vrij strak ) Heb voordat ik de bodem erin deed 2 cm piepschuim in de tent gelegd om de planten een beetje van de grond te houden. Zo ff vogelen met het relais enzo, heb die kerel van de growshop de oren van t lijf gevraagd tot ie met een tekeningetje kwam want ik heb een korte termijnsgeheugen van 0,0. Nou ja ik begin zo maar ff de afzuig enzo in elkaar te zetten maar eerst een biertje

              Tot zo!

              Comment


                #22
                380euro voor die set is echt geen geld. Mooie aanbieding
                Van welk merk is je tent?

                Greetz,
                zion

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Mooie tent, vroeg het effe omdat er growshops zijn (alhoewel, het zijn eerder online-growshops) die je een namaak tent aansmeren.

                    I.v.m. die buisventilator. Als je er echt niet aan uitgeraakt, dan moet je maar eens een foto posten van de draadjes. Ik zelf heb geen ervaring met het aansluiten van een buisventilator, maar geloof wel dat anderen hier op het forum je kunnen helpen.

                    Tussen de koolstoofilter en de buisventilator moet inderdaad een afzuigslang. Je kan deze bevestigen aan je filter en ventilator door middel van slangklemmen.


                    Let er wel goed dat je je niet vergist van uitblaas kant

                    Het zal nog niet. Zo zie je maar, kwekers zijn slimmer dan de meeste denken.

                    Veel plezier met het opbouwen van je tent.

                    Greetz,
                    zion

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door zion View Post
                      Mooie tent, vroeg het effe omdat er growshops zijn (alhoewel, het zijn eerder online-growshops) die je een namaak tent aansmeren.

                      I.v.m. die buisventilator. Als je er echt niet aan uitgeraakt, dan moet je maar eens een foto posten van de draadjes. Ik zelf heb geen ervaring met het aansluiten van een buisventilator, maar geloof wel dat anderen hier op het forum je kunnen helpen.

                      Tussen de koolstoofilter en de buisventilator moet inderdaad een afzuigslang. Je kan deze bevestigen aan je filter en ventilator door middel van slangklemmen.


                      Let er wel goed dat je je niet vergist van uitblaas kant


                      Het zal nog niet. Zo zie je maar, kwekers zijn slimmer dan de meeste denken.

                      Veel plezier met het opbouwen van je tent.

                      Greetz,
                      zion
                      Dat houdt mij nu tegen om zelf te kweken =D

                      Comment


                        #26
                        lol haha als je een beetje handig bent met je handjes dan kom je er vanzelf uit en tegenwoordig hebben we ook internet om alles te kunnen zoeken, vraag aan vrienden , kennisen of ze eventueel kunnen helpen met iets waar je niet uitkomt zoals elektriciteits bedrading

                        Comment


                          #27
                          Mwa ik snap op zich wel de standaard electriciteitaansluitingen de kleuren en wat ze betekenen en vond ook niks op inet. Heb ondertussen in mijn ongeduld het uit lopen vogelen en hij werkt nooit twijfelen aan je eerste ingeving blijkt maar weer. Had er net gewoon ff geen zin meer in lol. Als ik moe word is dit eigenlijk niks meer voor mij, word dan snel pissig en kan dan maar beter stoppen (Joh, rook dan ff een blowtje ). Zelfde met games of discussies. Maar ja scheelt weer ff he, maar maakt niet uit zowiezo, kan tijdens werk gewoon ff langswippen en die gasten daar zijn wel relax Nou ja de kat is weer uit de boom en nu stop ik echt.

                          Mazzels!

                          Comment


                            #28
                            Nou me plantjes staan nu sinds gister in de tent Heb er een bak water met handdoek in gezet ook. Gaat zo te zien 3 liter water per dag uit. Foto's staan op de telefoon van mijn broertje maar die is t kabeltje kwijt en ik heb even geen cam dus de foto's komen morgen denk ik
                            De lamp hangt op 70 cm ongeveer boven de plantjes, morgen hang ik m op de aangeraden 50 cm en kijk of ze t leuk vinden. Morgen maar is bij de blokker kijken voor zo'n weerstationnetje wat ik hier ergens in een topic heb gezien. Toch alle tijd ervoor want morgen geen werk ivm dat ik gister uitschoot met een vleesmes en er een dikke krater in me middelvinger zit.
                            Ik hoop dat die dingen nu eindelijk gaan groeien als ze de stress voorbij zijn ( zijn nog maar 12/13 cm en dat zijn ze al een tijdje ) Heb ze nog wat Rhizotonic mee gegeven vandaag want de wortels schieten nog niet echt op.
                            Nou mzls

                            Comment


                              #29
                              Ben zeer benieuwd naar de pic's!!!

                              Comment


                                #30
                                Meeldauw, end of story Helaas, maar goed, tentje goed schoonmaken en opnieuw proberen. Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen etc, maar binnekort weer een nieuw kweekje dan he Ik hou dit forum in de gaten! (las toch al die verslagen al stiekem )

                                Greetz

                                Comment

                                Bezig...
                                X