Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekje!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Toch geen schimmel! Twijfelde nog en liet ze nog gewoon op 18/6. Met een klant en de shopeigenaar daar tot de conclusie gekomen dat zowiezo de verkeerde aarde is van de Gamma (nooit meer doen!) en dat waarschijnlijk de voeding terug komt via de plant ofzo. In de aarde van Gamma zit geen kalk (groeit dan ook vagina) zei die en de cannabisplant is kalkhoudend. Verder had ie t over zouten uit de voeding etc... Nou ja weer wat geleerd, heb ze in de nieuwe aarde gezet en een beetje rhizo mee gegeven en wat extra water in de aarde tegen uitdrogen. Nu nog maar ff afwachten weer vanaaf komt dr weer een camera bij en dan komen er weer foto's. Heb van 2 plantjes een klein 2ling broertje afgeknipt en maar in de sneuste pot neer gezet en kijken wat dr van komt.

    Greets!

    Comment


      #32
      Doen t veel beter nu, je ziet echt heel snel invloed van andere omstandigheden aan de planten. Hier even wat foto's, heb een oude camera kunnen krijgen en kwaliteit valt wel wat over te zeggen maar goed beter iets als niets en ben zo arm als de ratten

      Middelste is beetje klein gebleven maar denk dat ie snel bijtrekt als hij worteltjes krijgt

      :O

      Ik weet t ze zijn een beetje vaag maar deze camera heeft 3.3 mp lol, zal volgende x proberen iets er aan te doen, maar t geeft wel een beetje een beeld denk ik. De kleur van de foto's kan ik niks aan doen, zo zie ik die plantjes ook min of meer door het licht. Heb vanmorgen de tent gebruikt als wasdroger en 2 handdoeken erin gehangen en ze zijn nu kurkie droog Misschien wel goed idee voor de vrouwen van de mensen in dit forum
      Nou dat was m weer he tot gauw

      Mazzel

      Comment


        #33
        plantjes hangen er wat triestig bij maar voor de rest ziet alles er pico bello uit. uw plantjz groeien mooi door.

        en content van uw tentje?
        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

        sigpic

        Comment


          #34
          Ze staan er inderdaad wat triestig op, misschien die ventilator weghalen want ik denk niet dat het nodig is om nu al de lucht erop te zetten, je gaat ze toch maar droog blazen. Verse ONVERZADIGDE lucht laat meer sap uit je bladeren verdampen... Tenzij je geen afzuigsysteem hebt zou ik hem effe weghalen.
          Indien mogelijk ook het een en ander opmeten qua waarden, dan kunnen we het probleempje oplossen aangezien die middenste er wat gelig uitziet. Kan overvoeding zijn denk ik. Welke grond gebruik je? Gebruik je nog die rhizotonic?

          Greetzzz

          Comment


            #35
            www.house-garden.nl op en de growshop zweert hier bij. Ja heb ze na het overpotten een beetje rhizo gegeven over 2 dagen weer een beetje bij de middelste en dan maar afwachten wat het doet. Wil ook ff zien wat nu een paar dagen 24/24 doet met de planten (want ze zullen wel stress hebben van het overpotten?) Nou ja verder zijn alle tips welkom Ik leer er veel van en weet dus nu ook hoe snel je overvoedt/overwatert en verkeerde aarde echt bestaat! Over de ventilator ben ik nu een beetje in de war, ik las dat een ventilator schimmel voorkomt/helpt voorkomen en dat de plantjes door de wind sterkere stammen zouden krijgen? Verder kan ik nog ff niks opmeten, heb er de spullen niet voor en voor de spullen het geld niet ( kat lag 2 weken geleden even op sterven en dierenartsen moeten nou eenmaal een dikke auto rijden, en eneco aanslag ) Ik denk dat de aarde redelijk neutraal moet zijn nog na anderhalve dag. Misschien iemand die ergens goedkoop die dingen vandaan kan toveren? Als ik iets fout doe wat je opmaakt uit wat ik hierboven neerzette ... Nou ja ik lees het wel dan Bvd

            Greetz

            Comment


              #36
              Weer een kort updatetje
              Middelste plantje lijkt nu toch wat te gaan groeien, 2 andere doen t goed maar bladeren hangen wel een beetje nog. Net even gevoeld en vond de grond niet kurkdroog maar wel redelijk droog, dus iets meer water gegeven. De andere 2 doen t erg goed en bladeren staan er netjes bij. Uit de afgeknepen topjes komen nieuwe scheuten .


              Ventilator staat trouwens uit. En de was droogt ook nog steeds lekker snel daar binnen
              Mazzels

              Comment


                #37
                Oooh hoe een schattige plantjes. Doe zo voort en ik volg dit topic
                Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

                Comment


                  #38
                  Zoooo weer 2 dagen verder
                  Sorry jongens maar ik kan die foto's echt niet scherper krijgen, t is echt een onding.
                  Maar goed, ik heb een plant maar even uit de tent gehaald voor een beter idee. De planten zijn nu tussen de 25-30 cm. Volgens mij is het ook een goed idee de planten af en toe te draaien, aan de ene kant zijn er iets meer bladeren en beter ontwikkeld. De takjes na het toppen zijn 2 complete dikke stengels geworden met groeitoppen. Volgende kweek ga ik het fimmen toch eens proberen Het is wel leuk om te zien dat je iets probeert en hey! het werkt nog ook! Het wordt verder steeds gezelliger in me tentje en hoop dat dat zo even blijft nog tot de bloei. Denk nog een weekje groeien en dan de bloei erin. Nou hier komt dan even een foto van zojuist. Mensen die verstand hebben van stretchen en internodes etc geef aub even commentaar Volgens mij doen ze t redelijk goed of niet?

                  De bladeren boven lijken bleek maar dat is de flitser, het is meer zoals onder aan.
                  Nou dat was m weer!

                  Groetjes
                  Last edited by nosferatu; 27 December 2008, 16:29.

                  Comment


                    #39

                    Comment


                      #40
                      Ze groeien echt goed nu, die andere aarde maakt echt het verschil. De meiden zijn nu tussen de 30-37 cm en beginnen struikerig te worden. Dus nog een paar dagen en dan is het tijd voor de bloei De kleinste plant schiet ook de lucht in, maar nog niet de breedte. Ik zit echt te twijfelen of ik hem in de tent moet laten maar goed, misschien wordt t nog wat de komende dagen. Probleem wat ik in de vragensectie over de vingers had geplaatst lijkt opgelost. Er komen weer 5 vingerige aan dus t gaat weer de goede kant op. Wat me opvalt is hoe snel wietplantjes reageren op veranderingen. Verder geef ik de planten nog steeds ongeveer 2 liter water per dag en staat de ventilator nog uit. Ik twijfel nog een beetje aan de ph, maar ik zie geen veranderingen aan de andere bladeren dus misschien blijft het daar bij. Zodra ik t wat breder heb haal ik wel een ph/ec metertje
                      Hier wat foto's!

                      gezellie in een kringetje

                      Wordt wel breed nietwaar?

                      Dat was het weer!
                      Greetz

                      Comment


                        #41
                        Net gekeken, er komt alweer 7 vingerig blad aan
                        Dus weer geleerd, 24 uur licht is te lang voor de planten.

                        Comment


                          #42
                          platnjes zien er erg mooi uit de perfecte vorm. niet te klein en bossig en zeker niet te groot en veel plaats open.

                          ze hebben de perfecte grote qua volume verhouding.


                          ah vraagje mijn lamp staat nu ook op 24uur . maar ik zou ze terug naar 18 uur willen brengen . kan het dan zijn dat mijn plantje naar de bloei dan gaat overgaan .of blijft hij dan in de groei?


                          Greetz
                          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                          sigpic

                          Comment


                            #43
                            Nou ja 18 uur is de normale groeitijd, en 12 uur gaan ze naar de bloei dus ik denk dat ze in de groei blijven
                            grtz

                            Comment


                              #44
                              Weer tijd voor een update
                              Ze zijn nu tussen de 40-45 cm hoog en aardig bossig en staan nu sinds 2 dagen op 12/12. De kleinste heb ik maar in het midden gezet omdat daar iets meer ruimte en licht aanwezig is, hij komt trouwens alweer aardig mee
                              Ik heb net de planten bij de luchtinlaat omgeruild met de achterste omdat daar 5 cm verschil in zat. Heb dit al eerder gedaan en het werkt, zal wel te maken hebben dat t daar een stuk kouder zal zijn. Heb net zoals Lange water van onderaf nu, laat het ze maar lekker opslurpen. Heb er een paar grotere bladeren afgeknipt hier en daar omdat ze toppen het licht ontnamen en die groeien nu ook iets door Sommige bladeren zijn nu een beetje bleekjes (over het hele blad) aan het worden, maar ben nu begonnen met voeding te geven dus misschien dat dat het wel laat bijtrekken. Dit zou een N tekort kunnen zijn volgens wat ik heb gelezen? Nou ja ik kijk wel ff wat de voeding er mee doet. Wanneer is er eigenlijk een ventilator nodig? Het is ongeveer een graad of 25 daar binnen dus te heet is het niet. Ben verder zeer tevreden over de groei, en ik zie dat het echte breedgroeiers zijn. Nou ja hier wat pics:

                              Kijk naar t verschil met voor en achter


                              Nou ja dat was het weer, commentaar is altijd welkom

                              Groetjes!

                              Comment


                                #45
                                dat ziet er schoon uit hoe hoog hou jij je lamp ?

                                Comment

                                Bezig...
                                X