Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x CBD Medi Haze buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3 x CBD Medi Haze buitenkweek

Korting op 420shop
    Beste kwekers,

Het is al even geleden dat ik nog een verslag heb gemaakt, bij deze start ik een nieuwe medicinale kweek nml:

CBD Medi Haze:
    Genetica: Super Silver Haze x Nevil Haze x CBD rijke cannabis-plant
    Sativa/Indica: 20% Indica en 80% Sativa
    THC% (gemiddeld): 4%
    CBD% (gemiddeld): 8%
    Zaden: 5 vrouwelijke zaden
    Ratio van THC:CBD: tussen 1:1 tot 1:2

Na een week in de zon/veranda te hebben gestaan zien ze er als volgt uit:
    IMG_20140627_170200.jpgIMG_20140627_170208.jpg

Wanneer ze ongeveer zo'n 15cm a 20cm groot zijn ga ik ze overpotten naar een 11L pot gevuld met universele potgrond.
    Ik ben volop aan het werken aan een voorlopige serre die ik zal gebruiken ter bescherming van de zure regen.

Greetz

CannabinoidDroid

Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

Vanwaar kom je aan die cbd/Thc gegevens?
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

@Nik ik denk hiervandaan http://cbdcrew.org/varieties/cbd-medihaze/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
        Vanwaar kom je aan die cbd/Thc gegevens?
        Deze gegevens zijn te vinden op de site van de zaden, http://www.dutch-headshop.com/en/cbd...ew-p-1045.html
        ze stemmen vrijwel overeen met de site van Kill3r008.

Comment

Da's crazy, dacht datsativa dominante planten altijd een veel hoger Thc gehalte hadden... Maar jullie hebben g'lijk
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
            Da's crazy, dacht datsativa dominante planten altijd een veel hoger Thc gehalte hadden... Maar jullie hebben g'lijk
            Jep klopt! Doordat het een medicinale wiet variant is kan het wel eens een lage thc gehalte zijn en hoge cbd. Ik ben wel benieuwd naar de grootte van de plant, want sativa's kunnen al wel eens de lucht in schieten. Maar ik gok dat deze niet al te groot gaan worden

Comment

Maar dit is dan wel zo gekweekt he,haze is normaal high en hoog van thc.Dus dit moet gekruist zijn met een soort die de hoge cbd waardes
              in de strain brengt.Ik heb het hele verhaal ook gelezen op de cbd crew site.In israel is een soort gekweekt die 61% cbd bevat en maar 1% thc.
              Maar jij kunt ze nu wel overpotten want ze strekken nog al en als het tever gaat knakken ze zo om.

Comment

Mooie soort,
                en zoals tuibroek hierboven al zegt met die 61% cbd plant is ook echt zo,
                ze mogen ind worden omgepot ook.

gr staff

Comment

61% CBD ??!! dat is wel echt DE plant van de pijnbestrijding dan, ga ik zeker eens bekijken.
                  Heb jullie raad opgevolgd, heb ze meteen overgepot:
                  IMG_20140628_161605.jpg

Comment

16%

Comment

Kijk dat is nog eens een interessante plant. Een speciale cbd gekruiste soort. Ben echt benieuwd hoe zij het gaat doen en ook wat zij bij je teweeg brengt op het lichaam. Misschien een beetje off topic maar ga je het roken, vaporizen, of maak je er wietolie van?
                      Verder alvast succes.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Comment

Ik heb dit artikel gevonden ivm met de Israëlische strain: http://www.medicaljane.com/2013/01/0...nal-standard/#

@Drikkkuit: Ben zelf ook ontzettend benieuwd! Normaal rook ik mijn high THC strains, maar aangezien dit een medicinale wiet is ga ik meer voor de keuze dit te gebruiken in voeding (in thee, koekjes, ...). Dit mede omdat het effect ook langer zou aanhouden t.o.v. roken. Alhoewel de vape mij ook nog aanspreekt.

Zijn er misschien nog andere ideeën?

Greetz

Comment

Ik zelf hou niet van roken ivm de schadelijke stoffen. Rook normaal ook niet dus met tabak vind ik het zoiezo uit den boze. Pure wiet het liefst vaporizen werkt meteen en weinig schadelijk voor longen. Ik heb zelf een vaporizer gemaakt van een bonk klei en een halogeenlamp. Foto en uitleg kan ik nog uploaden vanavond evt. Zacht voor de longen en makkelijk te doseren. Ik heb ook heel weinig nodig. Andere methode Is een olie te maken. Dit heeft de voorkeur boven eten. Waarom? Eten duurt lang voordat opgenomen word een werkt lang. Overdosering Is mogelijk. Ben eens drie dagen stoned geweest hierdoor. Sterke olie kan je onder je tong druppelen een werkt binnen paar minuten en duurt hoogstens drie tot vier uur. Goed te doseren met druppels. Hoe te maken? Meerdere methodes. Verschillende uitwerking. Je kan met alcohol aan de slag om een hoog thc gehalte te krijgen. Of je kan bv kokos olie gebruiken om een wat dunnenere en meer cbd olie te krijgen. Minder high word je hiervan. Zoiezo als je druppels gebruikt (ook de thc olie) kan je het punt opzoeken (druppel minder nemen) dat je net niet high word zodat je het als een medicijn kan gebruiken zonder de high bijwerking. Over olie kan ik je informeren heb hier al enige onderzoeken naar gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkkkuit View Post
                            Ik zelf hou niet van roken ivm de schadelijke stoffen. Rook normaal ook niet dus met tabak vind ik het zoiezo uit den boze. Pure wiet het liefst vaporizen werkt meteen en weinig schadelijk voor longen. Ik heb zelf een vaporizer gemaakt van een bonk klei en een halogeenlamp. Foto en uitleg kan ik nog uploaden vanavond evt. Zacht voor de longen en makkelijk te doseren. Ik heb ook heel weinig nodig. Andere methode Is een olie te maken. Dit heeft de voorkeur boven eten. Waarom? Eten duurt lang voordat opgenomen word een werkt lang. Overdosering Is mogelijk. Ben eens drie dagen stoned geweest hierdoor. Sterke olie kan je onder je tong druppelen een werkt binnen paar minuten en duurt hoogstens drie tot vier uur. Goed te doseren met druppels. Hoe te maken? Meerdere methodes. Verschillende uitwerking. Je kan met alcohol aan de slag om een hoog thc gehalte te krijgen. Of je kan bv kokos olie gebruiken om een wat dunnenere en meer cbd olie te krijgen. Minder high word je hiervan. Zoiezo als je druppels gebruikt (ook de thc olie) kan je het punt opzoeken (druppel minder nemen) dat je net niet high word zodat je het als een medicijn kan gebruiken zonder de high bijwerking. Over olie kan ik je informeren heb hier al enige onderzoeken naar gedaan.

Wauw, paar zaken die nog niet bekend waren voor mij! I.v.m het maken van olie klink naar mijn mening dan precies het beste idee, dan geef ik de voorkeur aan die met kokos olie aangezien ik dit puur medicinaal wil gaan gebruiken.
                            Ik ken de methode ongeveer met alcohol, alleen is dit niet makkelijk te bereiden laat staan dat dit erg gevaarlijk lijkt.. Informatie is altijd welkom!

Verder heb ik de voorlopige serre in elkaar geknutseld, na een dag te hebben getest in de zon werd het erg warm in de serre. Heb daarom verluchting ramen gemaakt. Normaal midden augustus zou ik mij een grote serre aanschaffen om ook nog tomatenplantjes bij in te zetten.
                            IMG_20140630_172326.jpgIMG_20140630_172334.jpgIMG_20140630_172347.jpg

Comment

Hey CannaDroid,

Ziet er gezellig uit die serre, zal er zeker wel lekker warm zijn. Ventilatie lijkt mij zeker niet overbodig. Tegen over elkaar ook handig idd kan het een beetje door tochten. Ben benieuw of ze het er goed op doen.

Ik heb een paar dagen flink zitten struinen op het net over de olie methodes. Wat ik eruit heb opgemaakt kan ik met je delen.

Je vind vele methodes op het web, ze lijken allemaal op elkaar maar toch zitten er kleine verschillen die de uiteindelijke samenstelling toch flink kunnen veranderen.

Grofweg kan je de methodes opdelen in 2 hoofdmethodes

Methode 1:
                              De Rick Simpson of een afgeleide methode daarvan is een oplosmiddel gebruiken om THC,CBD en alle overige stoffen (Er zitten wel honderden stoffen in de wiet plant) te extraheren.

Methode 2:
                              Een verzadigdeolie gebruiken om de THC,CBD en alle overige stoffen te extraheren.

Met de eerste methode verkrijg je andere stoffen dan de tweede methode. Dit komt omdat een oplosmiddel andere stoffen losmaken van de wiet dan de tweede.
                              De eerste lost meer stoffen op maar het maakt ook uit welke oplosmiddel je gebruikt. Alcohol lost bv. meer chlorofyl op dan nafta wat Rick Simpson gebruikt.
                              De tweede methode lost alleen stoffen op die in olie oplossen.

De eerste methode wil ik enigszins maar niet aan beginnen omdat de onnatuurlijke oplosmiddelen me tegen staan. Er worden vele soorten oplosmiddelen gebruikt, sommige laten soms ook een residu achter van het oplosmiddel en de ene is meer giftig dan de andere. Opgelet dus welke je gebruikt!

De tweede methode vind ik zelf natuurlijker en heb met daar dan ook wat meer op bestudeerd.
                              De olie methodes:
                              Er worden verschillende oliën gebruikt, maar de beste blijkt toch de kokosolie. Dit omdat de oliën van de wiet het beste in een zo verzadigd mogelijke vet vermengd.
                              Tevens bestaat de kokosolie voor 50% uit laurinezuur. Hiermee los je meteen ook de base (niet zuren) bestandsdelen op. Extra winst dus.
                              Kokosolie heeft ook nog eens extra anti-bacteriële en andere heilzame stoffen die gezond voor je zijn. Inwendig en uitwendig!

Voordat je de wiet olie gaat maken moet je eerst een keuze maken.
                              Ga je de wiet laten decarboxyleren of niet. In verse wiet zit nog niet zoveel THC en CBD. Het zit namelijk vol met THCA en CBDA. Dit word door verwarming omgezet naar THC en CBD. Normaal gesproken gebeurd dit vanzelf alleen duurt dit maanden tot jaren. Als het het rookt gebeurd het meteen. Maar als je het in eten of olie gaat verwerken moet je het dus eerst verwarmen. Spacecake gaat in de oven dus gebeurd het hier ook. Het punt is dat de uitwerking van de stoffen verschild van persoon tot persoon. Het is ook maar net wat iemand zoekt cq verwacht van deze heilige plant. Er zijn namelijk ook mensen die alleen een thee trekken van de gehele pland. Die krijgen dus andere stoffen binnen dan op de olie methodes. Die zweren er ook bij.
                              Maar goed ik denk dat ondanks de high bijwerking van de THC dit toch ook een heilzame stof is. De recreatieve gebruikers gebruiken er gewoon te veel van. Ik begrijp dit zeker. Ik vind deze bijwerking ook erg prettig.
                              CBD is ook een veel besproken stof dus decarboxyleren lijkt me toch een goed idee om deze stoffen maximaal vrij te maken.

Hoe heter, hoe sneller het decarboxylerings proces gaat. Maar omdat we de stoffen niet willen laten verdampen moeten we onder de 120 graden blijven.
                              Als je de wiet in een grinder tot gruis maakt en in een glazen potje doet kan je het in de oven zetten op 115 graden voor 30min tot 60min. Met 30min heb je voor pak weg 70% omgezet doe je het een uur dan is er 100% omgezet. Ik zou 30 min doen omdat tijdens het kookproces ook nog word omgezet. Laat het dekseltje eraf omdat door het proces CO2 word afgegeven, dit moet wel kunnen ontsnappen.

Na het decarboxyleren, doe je bij de gruis de kokosolie tot de wiet net onderstaat. Beetje roeren en in de oven. nu mag er evt. wel een deksel of alufolie eroverheen. Laat de oven op 115 graden staan.
                              Dit moet je zolang als mogelijk laten staan. Minimaal 2 uur liefst 6. Waar oplosmiddel volstaat in 30min. heeft dit proces toch echt uren nodig. Af en toe doorroeren. Vergeet je handschoenen niet!
                              Misschien vraag je je af waarom het nu niet decarboxyleerd. Dit omdat het proces veel sneller gaat met zuurstof. In de olie word dat erg moeilijk gemaakt. Vandaar eerst de wiet los in de oven.

Hierna moet je de boel laten afkoelen tot je de pot weer vast kan houden met blote handen. Gebruik een kaasdoek of iets anders als filter. En giet het over in een ander pot. Knijp de boel goed uit en evt. nog eens door de filter.

Ik heb van die flesjes gehaald bij de apotheek voor 0,50cent waarmee je kan druppelen. Begin met een druppel onder je tong en wacht miminaal een uur voordat je er nog een neemt. Zo kan je de dosering bepalen.

Comment

Bezig...
                              X