Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x CBD Medi Haze buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

    Hallo ik weet niet hoelang dit soortje moet,maar als je ze niet verduisterd dan krijg je dit buiten nooit meer op tijd afgebloeid,de buitenkwekers beginnen al in mei en dan is het september oktober voor het klaar is,dat ga je nooit meer halen.

    Comment


      #17
      Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

      @Tuinbroek: op de site staat "Bloeitijd binnen: circa 9 - 10 weken, bloeitijd buiten: Klaar rond half oktober (noordelijk halfrond)" dus dit gaat echt nog wel even duren, nu had ik in gedachten om ze zelf te gaan verduisteren en ze eventueel in het slechtste geval ze in een lichtkamer te steken met een timer. Ook zou ik ze eventueel al iets vroeger kunnen in bloei laten schieten, al verlies ik daar wel wat mee...

      @Drikkkuit: Knappe beschrijving! het is een grote hulp en heb dit al op een apart document getypt zodat ik dit recept van de kokos kan gebruiken. Interessante info, zo wist ik niet dat het enkel bij verwarming de "echte THC" naar boven komt.
      Van zodra de plant geoogst kan worden (hopelijk, na de headsup van tuinbroek) schiet ik in actie en bekijk ik mijn mogelijkheden nog een keer, maar de kokosolie lijkt mij idd een super idee!
      Bedankt Dirkkkuit!

      Comment


        #18
        Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

        Update:


        ze staan nu zo'n 2 weken in in de zon en zien er als volgt uit
        IMG_20140705_162239.jpgIMG_20140705_162236.jpgIMG_20140705_162232.jpg

        Comment


          #19
          Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

          Gisteren lekker droog gestaan in die tent natuurlijk. Aarde niet te nat en lekker warm. Voordeel met zo een tent

          Comment


            #20
            Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

            Hey CannaDroid, krijgen we nog een update?

            Comment


              #21
              Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

              Hey hey!

              Jullie krijgen zeker bij deze nog een update van de plantjes:
              IMG_20140719_103339.jpgIMG_20140719_103346.jpgIMG_20140719_103330.jpgIMG_20140719_103348.jpgIMG_20140719_103350.jpg

              Ik ben afgelopen dagen volop aan het snoeien geweest voor plaats vrij te maken voor een glazen serre.
              So far so good !

              IMG_20140719_103419.jpgIMG_20140719_103426.jpg

              Comment


                #22
                Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                Beste kwekers

                De plantjes zijn goed aan het groeien, ik ga me eens een weekje bezig houden met over de nacht het verschil in lengte te meten om een idee te krijgen hoeveel centimeter de planten gemiddeld groeien per nacht.
                De eerste nacht kwam het neer op zo'n 3,5cm:

                's avonds 29,5cm:
                IMG_20140722_194126.jpg

                Volgende ochtend 33cm:
                IMG_20140723_113354.jpg

                Greetz

                Comment


                  #23
                  Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                  Ja canna je zult ze wel naar binnen moeten halen met hps licht anders bloei je ze niet meer af.Heb je binnen ruimte?
                  En anders in de serre verduisteren maar het word krap,maar van een beetje druk kan je ook creatief worden.
                  Ben zeer benieuwd hoe je dit gaat doen.
                  Veel succes
                  En kom ff af en toe meekijken!!!
                  Ik zelf ben een echte haze geek.
                  Deze haze,lemon word maar 60 cm.
                  Moet nou nog wel 5 week op zn minst.

                  Comment


                    #24
                    Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                    Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
                    Ja canna je zult ze wel naar binnen moeten halen met hps licht anders bloei je ze niet meer af.Heb je binnen ruimte?
                    En anders in de serre verduisteren maar het word krap,maar van een beetje druk kan je ook creatief worden.
                    Ben zeer benieuwd hoe je dit gaat doen.
                    Veel succes
                    En kom ff af en toe meekijken!!!
                    Ik zelf ben een echte haze geek.
                    Deze haze,lemon word maar 60 cm.
                    Moet nou nog wel 5 week op zn minst.
                    Wauw knap werk dat je daar hebt tuinbroek! Ik heb ergens wel al een idee hoe ik het ga oplossen (het betreft verduisteren in de serre). Nu weet ik alleen niet juist wanneer ik ze ten laatste moet beginnen verduisteren... idee?
                    Ik ga alvast nog wat opzoek werk doen.

                    Ik heb ondertussen de 1ste plant gelowstressed, 2de plant getopt en de 3 plant zo gelaten, dan kan ik eens zien wat het verschil is in oogst aangezien ze alle 3 even groot blijven en evenveel licht krijgen.
                    Momenteel zien ze er zo uit:
                    IMG_20140729_094325.jpgIMG_20140729_094330.jpgIMG_20140729_094342.jpgIMG_20140729_094346.jpgIMG_20140729_094357.jpgIMG_20140729_095628.jpgIMG_20140729_095651.jpgIMG_20140729_100942.jpg

                    Hier is de groeicyclus van 1 week die ik heb opgevolgd:

                    Dag 1: 29,5cm
                    Dag 2: 33cm
                    Dag 3: 34,7cm
                    Dag 4: 36,5cm
                    Dag 5: 40cm
                    Dag 6: 43cm
                    Dag 7: 46cm
                    Dag 8: 47,7cm (*EXTRA*)

                    Ze zijn gemeten van grond tot top, ik merkte duidelijk op dat ze maar 1 tot max 2cm groeide op nachten dat het in de dag bewolkt was en op zonnige dagen dat ze over de nacht 3 tot zelfs 4cm groeide.

                    Verder hangen er nog 2 kleine vrienden in de serre die toch al wat vliegjes tegenhouden,
                    IMG_20140729_095735.jpg

                    Ik hou jullie alvast nog UpToDate over de verschillen in groei/oogst van de groeitechnieken !

                    Greetz
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                      Ik zou ze gezien je geen controle over de zon hebt zo snel mogelijk beginnen ze te verduisteren,dat kan je gewoon
                      met die zwart wit folie doen.
                      Ongeveer 2 a 3 week groeien en dan verduisteren 12 uur donker,zo gauw als ze bloeiverschijnselen krijgen(bloeihaartjes) en ik zou ze dan een beetje bloeivoeding geven,dat kan ook biologisch zijn.Maar pas als er echt bloei is.En dan gooi je elke avond om de zelfde tijd de plastiek erover.
                      Zorg er wel voor dat er iets lucht bij kan want ze ademen vocht uit.En ik zou wel eenstok in de pot zetten om te steunen.
                      Veel succes.

                      Comment


                        #26
                        Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                        Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
                        Ik zou ze gezien je geen controle over de zon hebt zo snel mogelijk beginnen ze te verduisteren,dat kan je gewoon
                        met die zwart wit folie doen.
                        Ongeveer 2 a 3 week groeien en dan verduisteren 12 uur donker,zo gauw als ze bloeiverschijnselen krijgen(bloeihaartjes) en ik zou ze dan een beetje bloeivoeding geven,dat kan ook biologisch zijn.Maar pas als er echt bloei is.En dan gooi je elke avond om de zelfde tijd de plastiek erover.
                        Zorg er wel voor dat er iets lucht bij kan want ze ademen vocht uit.En ik zou wel eenstok in de pot zetten om te steunen.
                        Veel succes.
                        Bedoel je dan eerst nog 2 a 3 weken laten groeien en dan verduisteren of nu meteen al beginnen?
                        Ik volg jou raad op! aangezien ik nog niet over duur groeilampen beschik en enkel maar 5 spaarlampen 23 watt wil ik ze liever verduisteren met een zijl in mijn toekomstige serre. Ik ga er voor zorgen dat ik 2 stokken aanbreng zodat ik er makkelijk een zeil over kan hangen elke avond.

                        De stok voor in de pot waar je over spreekt, is dat voor het gewicht van de toppen te ondersteunen of algemeen de plant te ondersteunen?

                        De hulp wordt alvast geapprecieerd !

                        Greetz

                        Comment


                          #27
                          Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                          Je kan als ze nu 3 week groein wel beginnen,zorg dat je de nacht gebruikt om te verduisteren,en neem dan de uren die voor jou makkelijk zijn.
                          Dus bv als je werkt haal je voor je gaat het zijl eraf en 12 uur later er weer op.Ik kweek binnen dan gaat de timer de lamp aansturen,om 5 uur gaat het uit en 5 uur s, avonds weer aan.
                          Dan een stok ik zag dat ze behoorlijk gestrekt waren dus stok ernaast en met een t wrap of touw ,en dan onder en bijna boven ff vastbinden,niet strak hoor want je steel word dikker.
                          Onder spaarlampen heb ik .mn eerste binnen kweek gedaan.
                          In een kleding kast, je kan het zeer eenvoudig houden.
                          Nou veel succes en ik kijk met je mee.

                          Comment


                            #28
                            Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                            Ze zien er gezond uit. Klein maar fijn.

                            @tuinbroek wat is de reden dat hij eerder af moet bloeien? Als een plantje later is gaan groeien en dus kleiner is dan bloeit die toch ook gewoon af?

                            Comment


                              #29
                              Re: 3 x CBD Medi Haze buitenkweek

                              Ja maar ze staan buiten,en hij is veels te laat om ze nog buiten af te bloeien,en ze zijn al 47 cm.Dus ik zou dan nu beginnen met verduisteren want zijn serre is geen 3meter hoog,als hij ze niet verduisterd dan zal hij ze nooit voor november kunnen oogsten.

                              Comment


                                #30
                                Ik heb net een uitleg gelezen op een andere topic http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35985
                                Ik wist niet dat het aan het ras ligt hoe de bloei verloopt. Een sativa heeft de langste periode. Vandaar dus dat het uitmaakt wanneer je de plant gaat planten, omdat een sativa wel 10 maandag nodig kan hebben voor een volledige cyclus. Maar een sativa is ook minder gevoelig voor de donker tijden. Gaat het dan wel wat uitmaken dat verduisteren?

                                Comment

                                Bezig...
                                X