Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

    ocharme die plantjes,idd beter laten (in)wortelen next time i follow Stemma'ke
    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
    Zelf had ik het niet opnieuw overgepot. Nu start ik wel altijd met de potjes maar voor 2/3 gevuld zodat als ze wat strekken ik het potje nog kan aanvullen zodat ze stevig blijven staan. Pas als het potje goed is vol geworteld verpot ik ze dan naar iets wat minimaal 2 x groter is en dus ook een stuk dieper en poot ze dan zod iep dat de lobblaadjes nog net boven de aarde uit komen (+/_ 1 cm). Op je zeer jonge penwortel zitten hele kleine haarworteltjes waarmee ze drink. bij zo vroeg verpotten beschadig je deze onheroepelijk en moet ze opnieuw deze haarworteltjes aanmaken. Totdat gebeurd, zoon 24 uur, is kan ze niks drinken. In de propagator met hoge lv zullen ze dit wel overleven maar het is verre van een ideale start. Bedenk dat elke achterstand die ze in de eerste week oplopen enkel groter wordt naarmate de kweek vordert.

    Comment


      #17
      Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

      Ok, ik zal een natte handoek in de tent leggen zodat de lv omhoog gaat.

      Mocht het alsnog verkeerd gaan, gaat alles de kliko in en begin ik een
      'katloze ontkieming'. Heb nog cannatonic en sweet tooth zaden.
      Zonde van de reeds gezaaide zaden, maar deze 'ervaring' vergeet ik niet
      Last edited by Stemma; 30 November 2014, 14:32.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #18
        Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

        Voortaan gewoon in je tentje ontkiemen.
        Ik doe ze eerst in een glas water tot ze zinken en dan in een cocospogepot beetje stekaarde on top in proporgator en dan de lamp erop binnen 48 uur ontkiemt.
        Daarna gaan ze gelijk in de definitieve pot met batmix.
        Op deze wijze nog geen verlies gehad en is lekker simpel

        Comment


          #19
          Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

          Een kat in de zak.......

          P1010432.jpg

          Zal er geen kattentopic van maken, maar nadat ik een handdoek in de tent had gelegd trof ik dit aan......
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

            Gelukkig geen gekochte kat in de zak

            Comment


              #21
              Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

              Komt dat tegen ontkiemen met katten in de buurt,geen goed idee lijkt me

              Comment


                #22
                Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                azo en schattig snoetje .
                ik hoop wel dat ze er nog door komen wand dat ziet er maar somber uit he dat kluitje ...
                maar je bent nog maar in het begin dus vele dagen of weken ben je niet verloren , wel spijtig van de zaadjes als ze nietmeer zouden groein .
                maar zoals je zelf al zegt weer wat geleerd en nog zaadjes he .

                hou je goed he stemmaku ,

                Groetjes Steundj

                Comment


                  #23
                  Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                  30-11 Met de natte handoek in de ring liep de LV snel op van 40 naar 70.

                  1-12 De plantjes zijn weer paar cm gegroeid, hoorde van misto op de chat dat sommigen de worteltjes expres wat "knutten" om zo sterkere wortels te krijgen. De lamp op 300W gezet en de kap op zo'n 30 cm. Volgens Q zou een hoge LV er juist voor zorgen dat het plantje vocht kan opnemen uit de lucht en dat daardoor de wortels niet meer gestimuleerd worden om te groeien.
                  Lv zat rond de 50 en omdat de plantjes toch flink waren gegroeid heb ik de handdoek weggehaald.
                  Ik was vergeten de thermometer af te dekken dus deze stond 4 uur later op 36 C , heb de thermometer maar stuk hoger gehangen en een extra ventilatiegat open gezet.

                  2-12
                  Temp 19-28 LV 35-55, de lamp hing op zo'n 28 cm bij 300W. Er is weinig achterstand meer te zien, een plantje (sweet tooth) heeft wat beschadigde blaadjes. Eigenlijk wel jammer want dat maakt het lastiger selecteren voor een leek als ik
                  Suggesties zijn welkom ...
                  P1010438.jpgP1010436.jpg.

                  De rood omcirkelde plantjes had ik in principe al gekozen om weg te selecteren
                  cannatonic 3 , sweet tooth 3 en 4.
                  Vooral de cannatonic 3 rechtsboven is goed bijgekomen.

                  P1010436 omcirkeld.jpg

                  Heb vanavond de lamp op 400W gezet en de kap op zo'n 40 cm hoog.
                  Voor het slapen gaan zal ik de temperatuur nog even checken, mocht deze nu weer te hoog zijn zal ik een actieve inlaat overwegen. Bij deze ronde hebben we de afzuiger anders opgehangen waardoor hij eigenlijk door zo'n 25 cm slang naar buiten blaast ipv. ruim een meter. De afzuiger lijkt nu de tent meer "vacuum" te zuigen, zodat het hoger zetten van de afzuiger geen optie lijkt zonder een actieve inlaat. Heb de planten weer bewaterd met rootjuice.

                  Voor degene die zich afvragen wat die vlekken op onze tent zijn, dat zijn overblijfselen van het vele afsoppen en schoonmaken
                  (spint de 1e ronde).
                  De coating aan de binnenkant bubbelt ook al op een paar plekjes, is dat normaal ??


                  Tevens zal ik voortaan als een ninja naar mijn planten toe moeten sluipen om onderstaande photobombs te voorkomen....

                  P1010435.jpg
                  Attached Files
                  Last edited by Stemma; 3 December 2014, 00:23.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #24
                    Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                    Leuke soortjes stemma,
                    Zit toch aardig wat strek in de plantjes, mar nu met die 400w of 40 cm is perfect dus

                    Comment


                      #25
                      Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                      Straks met overpotten gewoon tot de lobblaadjes in graven.
                      Ivm je coating dat is niet de bedoeling.
                      Zou dat eens navragen bij de tentenmaker voor je naar de growshop ga.
                      Ivm misschien nog meer meldingen van jou model.

                      Comment


                        #26
                        Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                        @ royalcheesegrow, 400w en 40 cm is perfect maar dan moet de lamp wel blijven branden

                        @MWay,zal ze straks inderdaad ingraven tot aan de lobblaadjes, ik zal secret jardin een mailtje gaan sturen

                        Murphy is sneaking around......


                        4-12 Toen ik vanmiddag rond 16.00u check bij de plantjes deed was het licht uit, alles functioneerde gewoon behalve de lamp. Volgens mijn zoon was alles wel aangegaan om 6.00u dus hoe lang het donker is geweest is weet ik niet.
                        Aangezien de temp op 22 C stond denk ik dat dit toch wel een paar uur is geweest. Mijn man heeft de lamp verwisseld en de nieuwe lamp aangesloten, die brandde perfect. Omdat hij niets aan de "oude" lamp kon zien heeft hij deze er ook nog ingedraaid en toen deed deze het ook weer . ( de "oude" lamp is overigens ook net nieuw). Vreemd, nu maar wat vaker gaan checken of alles functioneert.

                        Vroeg me gezien de verstoring van de lichtcyclus af of ik nog iets aan moest passen naar 12/12 of alles weg zou gooien.
                        De meningen op de chat waren verdeeld en aangezien ik komende dagen nog druk ben met Sint en verjaardagen dacht ik , ik laat ze gewoon staan.
                        Kan ik gelijk afwachten of de lamp weer kuren krijgt zonder te "stressen" over opnieuw gezaaid zaad.

                        Hier de foto's. de plantjes staan in exact dezelfde volgorde.
                        Hier de (overgepotte) plantjes op 30 november
                        P1010425.jpg

                        Hier op 4 december (vandaag), vlgs mij gaat dit wel redelijk.
                        P1010446.jpgP1010447.jpg

                        Welke zouden jullie eruit knikkeren ?

                        Tot laters
                        Last edited by Stemma; 4 December 2014, 18:42.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #27
                          Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                          Zou er gewoon mee door gaan.
                          Fijne pakjesavond!

                          Comment


                            #28
                            Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                            Die kunnen wel wat hebben hoor Stemma,niet voor niets it"s call"s weed

                            Comment


                              #29
                              Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                              Hi MWay en Soulrebel, bedankt voor jullie support !
                              Jullie ook een fijne pakjesavond toegewenst
                              Attached Files
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #30
                                Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                                Cannaklaas en henneppiet zo zie ik ze graag.
                                O kom maar is kijken wat in mijn vloeitje gooi.

                                Comment

                                Bezig...
                                X