Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

    Dat lijkt me verstandig Angel

    Comment


      #62
      Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

      Ik bedoelde wat ik zei. Heb het niet over plantjes gehad.
      Ik dacht op de site van biobizz ook iets gelezen te hebben over de Ec, vandaar.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #63
        Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

        @ Q , het kwartje is gevallen....
        Naar aanleiding van je opmerking heb ik biobizz gebeld over het meten van de EC waardes als je de voedingslijn van biobizz gebruikt. Hij vertelde dat dit niet noodzakelijk is omdat bij BB voeding ( wat door natuurlijke processen vrijkomt) een variabel EC ontstaat en dat de plant alleen de voedingsstoffen op zou nemen die hij nodig heeft, bij minerale voeding zou je juist moeten zorgen dat het EC gehalte op een bepaald niveau blijft om te zorgen dat de plant voeding op kan nemen. Naar mijn idee klopt dit verhaal niet helemaal ,maar enfin wie ben ik om BB tegen te spreken, misschien probeerde hij het eenvoudig uit te leggen. Het kweken op cocos zou een ander verhaal zijn, hier moet je wel EC meten omdat cocos een andere flow heeft.
        Er is overigens wel een methode om , als je dit perse wil, het EC gehalte te meten bij het gebruik van BB. Hij gaat dit opzoeken en mij toemailen.Als ik de EC meet methodiek ontvang zal ik deze ook plaatsen.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #64
          Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

          Ben ik ook wel benieuwd naar Stemma!
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #65
            Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

            Gistermiddag was het het licht uitgefloept voor zo'n 2 uur. Dit is dus al eerder gebeurd. Wij snappen er niets van. Na de vorige keer had ik de elektradraden uit de EVSA meer uit elkaar gelegd omdat ik had gelezen dat dit soms de oorzaak is van een haperende EVSA. Dat is dus zo'n 2 weken goed gegaan tot gisteren. Het is een Nanolux 400W met koelribben. De groene lampjes blijven gewoon branden, dus er is stroom en ze knipperen niet wat ze zouden moeten doen in geval van storing. Als we de stekker uit de Davin halen en er weer in doen gaat de lamp gewoon weer branden.

            Ik heb juist deze dimbare 400W EVSA gekozen vanwege de beveiligingen tegen kortsluiting en oververhitting maar als de lamp steeds uitfloept valt er weinig te beveiligen. Ik heb de growshop gemaild met mijn probleem en hoop dat hij met oplossing komt.

            Heeft iemand van jullie misschien een idee ? De EVSA zit aangesloten aan een Northstar kap met een philips son t pia lamp,dit zou gewoon moeten kunnen. We zouden evt. weer de Lumatek EVSA 250W aan kunnen sluiten, maar zijn niet voor niets naar 400W overgestapt.
            Ben in staat om andere EVSA aan te schaffen als ik rekensommetje maak wat een maand kweek aan coffeeshop, stroom etc. kost
            had al eerder gekeken bij Gavita, Dimlux en Lumatek maar ik kon daar geen thermische beveiliging vinden op een 400W model.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #66
              Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

              ik heb geen ervaring met hps lampen maar het kan ook gwn aan de lamp zijn? ik had een cfl lamp die ook soms uitging. meestal was het doordat de fan er te hard op had geblazen. voor de een of andere rede maakte deze een heel snel slecht contact. heb em gewoon goed hard ingedraait en dan met tape vastgezet! daarna geen probleem meer mee gehad!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

              Comment


                #67
                Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                Bedoel je dat de lamp na 2 uur automatisch terug aansprong, of dat je het dan pas merkte? 't Zou evengoed het schakelkastje kunnen zijn dat malfunctioneert (?).
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #68
                  Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                  Bedankt voor jullie reakties !

                  @ gdog, de lamp is goed aangedraaid maar mijn man zal kijken of hij nog iets kan doen om contact te 'verstevigen ' door de warmte zou een en ander uit kunnen zetten.
                  @ rodigan, mijn zoon merkte het op na ongeveer 2 uur, de lampjes op de evsa brandden nog en gaven geen storing aan, wat hij ook zou moeten doen als er iets met de lamp is.
                  De afzuiger staat ook aangesloten op de davin schakelkast en de afzuiger bleef gewoon aan.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #69
                    Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    De afzuiger staat ook aangesloten op de davin schakelkast en de afzuiger bleef gewoon aan.
                    dan zal de schakelkast in elk geval nog wel werken, dus je extra safety als t goed is ook.
                    hoe dan ook de verbindingen zsm nalopen. waar slecht kontakt is is ook meer warmte en dat is gevaarlijk. T zou mij ook niet lekker zitten in elk geval.

                    Comment


                      #70
                      Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                      Draai de stekker van de davin is om.
                      En je afzuiger hoef toch niet op de davin die moet toch 24 uur draaien?

                      Comment


                        #71
                        Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                        @Hungry_Beaver, alle elektra wordt regelmatig gechecked door mijn man. Hij trekt zelfs de clipfan uit de stekker als deze warm wordt. De nanolux zou zichzelf uitschakelen als temperatuur hoger dan 55C wordt.
                        @MWay, ik heb de stekker omgewisseld. De afzuiger staat nog niet aan tijdens donkere periode omdat er nog geen bloei of geur is, temperatuur zo'n 19 a 20C is en de LV rond de 30-60. Dacht dat er dan geen reden was om afzuiging continue te laten draaien ? Als we hem beter kunnen laten draaien hoor ik het graag

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Onderstaande nette reaktie kreeg ik van de growshop.

                        Ik heb de importeur en de reparatie dienst van de groothandel even gebeld en die hebben het probleem nog niet eerder gehoord.
                        De reparatiedienst heeft er in het dikke jaar dat de Nanolux op de markt is nog niet 1 terug gekregen voor garantie. Ik heb er intussen tientallen van verkocht en nooit een klacht van ontvangen.
                        Dat neemt natuurlijk niet weg dat jij de eerste ben die er een probleem mee heeft. Ik heb aan beide jouw probleem voorgelegd en we komen eigenlijk alle drie tot de conclusie dat er iets anders aan de hand moet zijn. Hij schakelt niet voor niets uit, dat doet hij uit veiligheid. Dat met die draden kan ik me niet in vinden, dat zou absoluut niet moeten kunnen.
                        Je hebt gewoon garantie dus als blijkt dat de Nanolux niet goed is krijg je gewoon een nieuwe. Maar ik denk zelf niet dat het aan de Nanolux ligt.


                        Ik zou hem ook nog in ander stopcontact van de davin12 kunnen steken. Of zou een andere lamp beter zijn ? Mijn man heeft ook nog zo'n tegen overspanning beveiligde stopcontact doos gebruikt, beveiliging op beveiliging geeft misschien ook een conflict?


                        Probeer even onderstaande drie dingen (wel apart van elkaar anders weet je nooit waar het aan gelegen heeft):

                        - Ander stopcontact van de Davin
                        - Die beveiligde stopcontact er even tussenuit
                        - Een andere lamp erin.

                        Hou me aub op de hoogte.
                        Last edited by Stemma; 22 December 2014, 10:45.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #72
                          Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                          Die van mij draait zodra de lamp aangaat.

                          Comment


                            #73
                            Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                            Misschien belachelijk,
                            Maar staan je uren nog goed in je schakelkastje, dat er bv. niet tegen gestoten is perongeluk of dergelijks.

                            Wel raar als dat gewoon effe uit zijn eigen gebeurt, en zeker als het al de 2de keer zou zijn.
                            Wel een vriendelijke reactie van de growshop.
                            Hopelijk vinden jullie snel het probleem.

                            grts cheese

                            Comment


                              #74
                              Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                              @Mway, onze lamp brandt van 12 uur 's middags tot 24 uur en dan gaat de afzuiger ook aan, als geur ontstaat dan gaat hij 24 u per dag aan.
                              @royalcheesemetdelangenaam1grow,de uren staan goed ingesteld, zoals ik al zei de lampjes en afzuiger stonden gewoon aan.

                              Heb nog even contact gehad met de growshop om aan te geven dat ik zijn PM in mijn topic had geplaatst dat vond ik wel zo netjes.
                              Roy van Nomercy supplies gaf aan dat hij daar geen probleem mee had

                              De stekker is omgewisseld naar ander stopcontact in de Davin, kijken of dit de oplossing is.

                              Maar nu de plantjes dance.gif

                              22 december

                              Geboren 28 november
                              Licht 18/6 30 november ( 18 dagen)
                              Licht 12/12 18 december (4 dagen)


                              Volgens schema biobizz, zou ik al met topmax en biobloom moeten beginnen, ik heb hier halve dosering van gedaan, verder alga mic, bioheaven en
                              ipv biogrow heb ik fishmix gegeven omdat dat zo lekker ruikt

                              Tot nu toe geen klagen over mijn groene meisjes, het toppen lijkt goed gelukt.
                              Ik wil eerstdaags met neemolie beginnen maar Flonty waarschuwde mij voor bedorven neemolie, dus zal ik een nieuw flesje neemolie bestellen.
                              Dan doe ik ook dit testje
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...208#post498208

                              22 december (en vorige foto op 18 december)
                              P1010534.jpgP1010524-1-1.jpg

                              Enneh.......


                              Santa-delivering-gifts.gif


                              Tot laters
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #75
                                Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                                De timer inderdaad is bekijken..

                                Ik had met een gavita ook iets raar voor, die ging 2 weken probleemloos en opeens starte hij niet op, toen ik gewoon de stekker uit en inplugde ging ie branden.

                                Daarna kon het weer even goed gaan, en opeens 3 dagen na elkaar problemen..

                                Echt een irritant probleem dus, ik heb toen de draden op de lampkap eens verwisseld en ik heb sindsdien nooit nog een probleem gehad!! Kan je dus ook eens proberen..

                                Comment

                                Bezig...
                                X