Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth
Ok, ik zal een natte handoek in de tent leggen zodat de lv omhoog gaat.
Mocht het alsnog verkeerd gaan, gaat alles de kliko in en begin ik een
'katloze ontkieming'. Heb nog cannatonic en sweet tooth zaden.
Zonde van de reeds gezaaide zaden, maar deze 'ervaring' vergeet ik niet
Last edited by Stemma; 30 November 2014, 14:32.Comment
-
Voortaan gewoon in je tentje ontkiemen.
Ik doe ze eerst in een glas water tot ze zinken en dan in een cocospogepot beetje stekaarde on top in proporgator en dan de lamp erop binnen 48 uur ontkiemt.
Daarna gaan ze gelijk in de definitieve pot met batmix.
Op deze wijze nog geen verlies gehad en is lekker simpelComment
-
Een kat in de zak.......
P1010432.jpg
Zal er geen kattentopic van maken, maar nadat ik een handdoek in de tent had gelegd trof ik dit aan......
Comment
-
azo en schattig snoetje .
ik hoop wel dat ze er nog door komen wand dat ziet er maar somber uit he dat kluitje ...
maar je bent nog maar in het begin dus vele dagen of weken ben je niet verloren , wel spijtig van de zaadjes als ze nietmeer zouden groein .
maar zoals je zelf al zegt weer wat geleerd en nog zaadjes he .
hou je goed he stemmaku ,
Groetjes Steundj
Comment
-
30-11 Met de natte handoek in de ring liep de LV snel op van 40 naar 70.
1-12 De plantjes zijn weer paar cm gegroeid, hoorde van misto op de chat dat sommigen de worteltjes expres wat "knutten" om zo sterkere wortels te krijgen. De lamp op 300W gezet en de kap op zo'n 30 cm. Volgens Q zou een hoge LV er juist voor zorgen dat het plantje vocht kan opnemen uit de lucht en dat daardoor de wortels niet meer gestimuleerd worden om te groeien.
Lv zat rond de 50 en omdat de plantjes toch flink waren gegroeid heb ik de handdoek weggehaald.
Ik was vergeten de thermometer af te dekken dus deze stond 4 uur later op 36 C
, heb de thermometer maar stuk hoger gehangen en een extra ventilatiegat open gezet.
2-12
Temp 19-28 LV 35-55, de lamp hing op zo'n 28 cm bij 300W. Er is weinig achterstand meer te zien, een plantje (sweet tooth) heeft wat beschadigde blaadjes. Eigenlijk wel jammer want dat maakt het lastiger selecteren voor een leek als ik
Suggesties zijn welkom ...
P1010438.jpgP1010436.jpg.
De rood omcirkelde plantjes had ik in principe al gekozen om weg te selecteren
cannatonic 3 , sweet tooth 3 en 4.
Vooral de cannatonic 3 rechtsboven is goed bijgekomen.
P1010436 omcirkeld.jpg
Heb vanavond de lamp op 400W gezet en de kap op zo'n 40 cm hoog.
Voor het slapen gaan zal ik de temperatuur nog even checken, mocht deze nu weer te hoog zijn zal ik een actieve inlaat overwegen. Bij deze ronde hebben we de afzuiger anders opgehangen waardoor hij eigenlijk door zo'n 25 cm slang naar buiten blaast ipv. ruim een meter. De afzuiger lijkt nu de tent meer "vacuum" te zuigen, zodat het hoger zetten van de afzuiger geen optie lijkt zonder een actieve inlaat. Heb de planten weer bewaterd met rootjuice.
Voor degene die zich afvragen wat die vlekken op onze tent zijn, dat zijn overblijfselen van het vele afsoppen en schoonmaken
(spint de 1e ronde).
De coating aan de binnenkant bubbelt ook al op een paar plekjes, is dat normaal ??
Tevens zal ik voortaan als een ninja naar mijn planten toe moeten sluipen om onderstaande photobombs te voorkomen....
P1010435.jpgAttached FilesLast edited by Stemma; 3 December 2014, 00:23.Comment
-
Leuke soortjes stemma,
Zit toch aardig wat strek in de plantjes, mar nu met die 400w of 40 cm is perfect dus
Comment
-
Straks met overpotten gewoon tot de lobblaadjes in graven.
Ivm je coating dat is niet de bedoeling.
Zou dat eens navragen bij de tentenmaker voor je naar de growshop ga.
Ivm misschien nog meer meldingen van jou model.Comment
-
@ royalcheesegrow, 400w en 40 cm is perfect maar dan moet de lamp wel blijven branden
@MWay,zal ze straks inderdaad ingraven tot aan de lobblaadjes, ik zal secret jardin een mailtje gaan sturen
Murphy is sneaking around......
4-12 Toen ik vanmiddag rond 16.00u check bij de plantjes deed was het licht uit
, alles functioneerde gewoon behalve de lamp. Volgens mijn zoon was alles wel aangegaan om 6.00u dus hoe lang het donker is geweest is weet ik niet.
Aangezien de temp op 22 C stond denk ik dat dit toch wel een paar uur is geweest. Mijn man heeft de lamp verwisseld en de nieuwe lamp aangesloten, die brandde perfect. Omdat hij niets aan de "oude" lamp kon zien heeft hij deze er ook nog ingedraaid en toen deed deze het ook weer
. ( de "oude" lamp is overigens ook net nieuw). Vreemd, nu maar wat vaker gaan checken of alles functioneert.
Vroeg me gezien de verstoring van de lichtcyclus af of ik nog iets aan moest passen naar 12/12 of alles weg zou gooien.
De meningen op de chat waren verdeeld en aangezien ik komende dagen nog druk ben met Sint en verjaardagen dacht ik , ik laat ze gewoon staan.
Kan ik gelijk afwachten of de lamp weer kuren krijgt zonder te "stressen" over opnieuw gezaaid zaad.
Hier de foto's. de plantjes staan in exact dezelfde volgorde.
Hier de (overgepotte) plantjes op 30 november
P1010425.jpg
Hier op 4 december (vandaag), vlgs mij gaat dit wel redelijk.
P1010446.jpgP1010447.jpg
Welke zouden jullie eruit knikkeren ?
Tot laters
Last edited by Stemma; 4 December 2014, 18:42.Comment
-
Hi MWay en Soulrebel, bedankt voor jullie support !
Jullie ook een fijne pakjesavond toegewenst
Attached FilesComment

ocharme die plantjes,idd beter laten (in)wortelen next time 

Comment