Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Fijne info,
    Thanx

    Word een beetje stil van dat ballengeknip, krijg gewoon de bibbers als ik eraan denk..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      ik bedoelde eerder dat het herma gegeven een overlevingsmechanisme is van de plant die door zelfbevruchting voorziet in zijn eigen zaad en overleving, en dat dit meestal voorkomt door ongunstige factoren...
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Bedankt voor jullie reactie's, vind het prettig om ze te lezen !all-ears-smiley.gif
        Beetje discussie beschouw ik eerder als een "verrijking" dan een "vervuiling" van mijn topic.

        19 april

        Even een korte update.
        Naast de P2-2 en P2-4 zijn nu ook de P2-7 en de P2-8 in vrouwelijke autoflowerbloei geschoten bliss-smiley.gif

        Maar nu, ik heb naar idee van LR2 toch de herma DD1 buiten gezet.
        Hoe ? Uit de kliko opgevist en in de aarde gepropt, de 3 takjes met ballen heb ik voor de gein in een glas met wat pruttig water gezet.
        De ballen weer verwijderd en ben benieuwd of ze nu weer komen. Allebei de potten een beetje voeding gegeven (Alga mic, Biogrow en Bioheaven)
        Het plantje was al ten dode opgeschreven, kijken hoelang ze het nog redt na deze reanimatiepoging.

        De foto's
        Uit de kliko en opnieuw in de pot
        P1020815-1.jpgP1020817-1.jpg
        "Stekjes" in het prutwater en samen in het zonnetje
        P1020820-1.jpgP1020821-1.jpg
        's Avonds de stekjes toch maar een "warme"pot aangetrokken, we blijven toch ons best doen....
        P1020822-1.jpgP1020823-1.jpg

        Tot de volgende update...
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Gefeliciteerd met je P2's ..

          En je DarkDevil('s)... tja... ben benieuwd

          Comment


            Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Ocharme de sukkelaar zij/hij ligt er strike van,sterkte ermee

            Comment


              Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              De schone slaper/ster! Mooi. Waarschijnlijk trekken ze nog een beetje bij, en kun je er toch nog eentje van roken. Banaantjes plukken werkt trouwens heel therapeutisch, het heeft iets weg van bonsai boompjes onderhouden
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                20 april

                Ontkiemd :
                P2 (Punisher#2) 29 maart
                P2 getopt/gefimd op 7 april
                DD (Dark Devil) 30 maart
                DD getopt/gefimd op 9 april
                DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

                Temp 20-27 C
                LV 42-74

                Licht 17/7

                En zowaar lijkt de P2-3 en P2-5 ook een enkele pistel te gaan vertonen, maar misschien zie ik ze omdat ik ze zo graag wil zien
                Tot nu toe mag ik niet klagen over de P2

                Omdat de tensiometers elke dag rond de 380 staat en het water door de zijkant van de root pouch doorsijpelt heb ik alle potten vandaag in het bad gezet met ca 12 cm water.
                Na een minuut of 10 eruit gehaald , tensio's staan op 0 , dus is de aarde nu verzadigd. Ik hoef ws een dag of twee geen water te geven, we zullen het gaan zien.
                Het lijkt of de DD wat meer voeding lust dan de P2's, want hij ziet wat lichter groen.

                Ik wacht nog een paar dagen of er nog AF bloei ontstaat en anders gaat het licht op 12/12 om de Semi-AF en Non-AF phenotypes van de P2 in bloei te zetten.
                De groei zit er nog aardig in, zie de meting.
                Ik heb een drietal planten nagemeten, de grootste en de kleinste van de vorige meting.

                P2-2 = 31 cm in 3 dagen 8 cm gegroeid
                P2-8 = 20 cm in 3 dagen 4 cm gegroeid

                DD-2= 25 cm in 3 dagen 11 cm gegroeid

                De foto's

                20 april nwe opstelling ( na het badderen niet alles correct teruggezet zie ik nu), oude opstelling en 18 april
                P1020859-1.jpgP1020832-1.jpgP1020774-1.jpg

                Een deel van de plantjes ( P2-2 en P2-4 komen volgende keer aan de beurt)
                P1020858-1.jpgP1020842-1.jpg
                P1020847-1.jpgP1020853-1-1.jpg
                P1020850-1-1.jpgP1020852-1-1.jpg
                P1020851-1-1.jpg




                En hoe gaat het nou met Hermie ? We maken er gewoon een soap van...

                Ze is de nacht goed doorgekomen, dus heb ik de stolpjes verwijderd en ze lekker in het zonnetje gezet.
                Toen ik rond 14.00u ging kijken lag ze half dood incl de stekjes. Het water van de stekjes was heel erg warm geworden door de zon, hier had ik niet bij stil gestaan.
                Dus hup verhuisd naar een schaduwrijkere plek in de tuin. In de pot 2 liter koud water gegooid en het glaasje van de stekjes ook aangevuld met koud water.
                Het hielp want rond 18.00u krabbelden ze weer voorzichtig overeind. Geen bal gevonden vandaag . Vanavond kan de stolp er weer op.


                De foto's van Hermie
                Vandaag rond 14.00 uur en 18.00 uur
                P1020824-1.jpgP1020825-1.jpgP1020828-1.jpg

                Zielig he.....


                Tot de volgende update
                Attached Files
                Last edited by Stemma; 20 April 2015, 21:43. Reden: Foto's juist plaatsen
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  the strongest on the world,die verdragen wel een stoot

                  Comment


                    Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Over 3 dagen kun je waarschijnlijk wel wat vinden op p6 en p7.
                    31 centimter al? Ehh.. Oke. Dat wordt knakken uiteindelijk. Het is maar goed dat die DD er uit zijn dan, laat wat extra ruimte over.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      22 april

                      Ontkiemd :
                      P2 (Punisher#2) 29 maart
                      P2 getopt/gefimd op 7 april
                      DD (Dark Devil) 30 maart
                      DD getopt/gefimd op 9 april
                      DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

                      Temp 20-27 C
                      LV 44-70

                      Licht 12/12

                      Vanaf vandaag het licht op 12/12 gezet bij deze autoflowers. Maar een luxe probleem dient zich aan de tent wordt te vol
                      Hier had ik dus niet op gerekend met reguliere autoflowers . Ik had dus geen "backup" hoeven te zetten.
                      P2-1 en P2-6 maken nog geen duidelijke pistels aan de rest is autoflower en vrouw.
                      De lamp kan nog zo'n 40 cm hoger, ik hoop dat ik niet hoef te buigen en te knakken.

                      2 dagen na het badderen staat de tensiometer nog rond de 40 , dus eigenlijk te nat, de planten lijken wel van het bad genoten te hebben.
                      Geen voeding gegeven.

                      De foto's

                      22 april en 20 april
                      P1020862-1.jpgP1020859-1.jpg
                      P1020865-1.jpg



                      En Hermie lijkt het ook naar zijn/haar zin te hebben, ik overweeg om de "stekjes" te planten....
                      22 april en 20 april

                      P1020869-1.jpgP1020828-1.jpg


                      Tot de volgende update waving2.gif
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        AF op 12/12 geeft gestrekte internodes en bloei-internodes. Gestrekte slappe plantjes en fluftoppen. door de kortere dag wordt er minder auxine afgebroken wat resulteerd in een hoger auxine gehalte in de plant waardoor er celstrekking optreed. Dus als je niet wil gaan knakken zou ik ze zeker niet op 12/12 zetten eerder op 20-4

                        Comment


                          Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          We zullen het zien Flint, het groeit me allemaal te hard .
                          Misschien geef ik later weer langer licht, alles kan deze kweek.

                          Heb je zelf wel eens autoflowers op 12/12 gehad ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Ja ik heb wel eens AF op 12/12 gezet. Door minder licht worden ze juist langer door de celstrekking!

                            De snelheid van de celafslitsing (groei) wordt bepaald door de hoeveelheid energie die een plant tot haar beschikking heeft (netto fotosynthese) maar strekkingsgroei wordt beinvloed door de auxine verhouding in je plant. Met kortere dagen krijg je dus veel meer strekkingsgroei.

                            Comment


                              Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              20/4 is indeed de beste optie,vind ik,bij mij staan autoflowers altijd op dat lichtregime

                              Comment


                                Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                yup als ik af's heb binnen staan ze ook op 20/4
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                                Comment

                                Bezig...
                                X