Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Ziet er goed uit, en het gaat inderdaad snel zeg..
    Baas in eigen brein.

    Comment


      Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Hou niet van soaps, maar "Hermie" is toch wel een hele spannende hoor...



      Voor de rest, gaan snel inderdaad en zien er erg mooi uit.

      Misschien inderdaad maar goed dat je eentje minder hebt.. begint mooie volle boel te worden


      Lichtregime durf ik niks over te zeggen, laat ik wel aan Prof. FlintStoned over... zelf geen ervaring met AF...

      Comment


        Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        @Eclec en Faach, bedankt voor het compliment
        Hermie heeft nog steeds geen ballen, zou dat betekenen dat een herma onder hevige stress weer 'normaal' wordt Denk het niet, maar het fascineert mij wel dat ze onder barre omstandigheden niet terugkeren.
        Ws. heeft de plant zijn energie nodig, voor andere processen, om te overleven.

        @Flint, Rebel en Thugz, tot gisteren had ik mijn planten op 17/7 staan
        dus het zou wel gek zijn om ze nu op 20/4 te zetten. Hebben jullie ook wel eens het lichtregime gewijzigd bij start bloei ? Ik ben nog druk aan het lezen, vlgs amerikaanse poll geven de meeste AF growers de voorkeur aan 18/6.
        Bovendien ben ik de kweek gestart met de P2 zaden waarmee ik kans had op AF, Semi-AF en Non-AF en dan nog eens het geslacht. Het licht op 12/12 zou dan de Non-AF ook tot bloei brengen. Nu ik toch al 6 vrouwelijke AF lijk te hebben zou 12/12 dus niet strikt noodzakelijk lijken.

        Ik heb ergens gelezen, zal kijken of ik de link nog kan vinden , dat het switchen naar 12/12 bij bloei zou zorgen voor een langere afbloeitijd waardoor de toppen groter zouden worden,dit zou dus vlgs de uitleg van Flint kunnen worden veroorzaakt doordat auxine tot strek aanzet. Maar hoe de man dan bij een hogere opbrengst kwam?

        Toch ben ik er nog niet van overtuigd om ze nu op 17/7 te laten staan, misschien op 14/10 (ben eigenwijs)
        Auxine zorgt ook voor groei in schaduw, en zorgt ervoor dat planten daardoor naar het licht toe groeien. Uit die redenatie zouden planten met een heel dicht bladerdek ook meer moeten strekken ?
        Het moet allemaal even 'processen' in mijn hoofd alvorens een keuze te maken.

        Daarnaast kan ik er op los experimenteren deze kweek, het is wel erg jammer dat ik geen tweede tentje heb want dan had ik een goed vergelijk kunnen maken.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          De plant maakt in de kruinen constant auxine aan en vervoerd dit naar onder. Auxine wordt door licht afgebroken. De belichte kant heeft dan een lagere auxine gehalte dan de schaduwkant waardoor de schaduwkant strekt en de plant naar het licht toe groeit (eigenlijk dus van de schaduw af strekt, Shade avoidance responses http://www.plantphysiol.org/content/122/3/621)

          Planten in schaduw strekken idd dus meer. Planten met minder lange dagen ook.
          In bloei strekken met minder lange dagen ook de bloei-internodes wat dan erg open toppen geeft.

          Met experimenteren is zeker niks mis maar ik zelf zet AF niet meer 12/12. (nu houd ik me ook niet echt meer bezig met AF)

          Comment


            Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Volgens mij neemt dat strekken onder veranderd lichtregime na enkele weken ook weer af; de plant veranderd zijn ritme en ziet 12/12 niet meer als auxinetrigger. Anders zouden de meeste reguliere planten nogal fluffy toppen over moeten houden in de bloei.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Een reguliere plant is "gewend" om in bloei te gaan half september (12/12) Een AF is "gewend" om te bloeien als er veel lichturen zijn.

              Comment


                Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma



                Hoe langer ik lees, hoe lastiger het wordt........
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Moeilijk onderwerp om raad over te geven, maar aan de kruintjes van de planten te zien zijn ze klaar om in de bloei te gaan.
                  En eigenwijs is helemaal moeilijk om raad te geven....


                  12/12 mag wel voor mij, doen en ervaren.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Gewoon op 12/12 zetten en ervaren. Ik deed dat ook ooits en zal het niet meer doen. Dat was toen wel met een redelijk klasieke AF en niet zoon nieuwerwetse AF.

                    Comment


                      Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Wat een mishandeling buiten :p

                      En ja lastige situatie stemmy.. Heb zelf 1 AF gehad die op het 12/12 regime meeging. deed het er prima op.
                      Maar om nou van die ene uit te gaan is ook niet alles

                      Doe wat je wijs lijkt.. of doe het voor de wetenschap
                      If life keeps putting you down, You better stay high

                      Comment


                        Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Mijn halve tent ingestort, lamp moest ik helemaal tussen de plooien van het tentdoek weghalen deze was
                        helemaal in de zijkant van de tent in flanellen doek gewikkeld en de softbox lag eraf...dat droomde ik dus vannacht

                        Gauw naar de tent gestrompeld, zonder eerst koffie, maar alles stond er nog pico bello bij

                        Ja ws lees ik dus te veel voor het slapen gaan of is het toch een teken van boven dat de lamp zachter moet....

                        Maar bedankt voor jullie meningen, Flint, LR2, Witte en Schimmie

                        24 april

                        Ontkiemd :
                        P2 (Punisher#2) 29 maart
                        P2 getopt/gefimd op 7 april
                        DD (Dark Devil) 30 maart
                        DD getopt/gefimd op 9 april
                        DD1 herma op 17 april /18 april in de kliko/19 april reanimatie en naar buiten

                        Temp 20-25 C
                        LV 42-60

                        Licht 14/10

                        Gisteravond royaal bespoten met Vital van Ecostyle. Vanmorgen alleen de kleinere potten gewaterd, de root pouches zijn nog vochtig genoeg (50)
                        Misschien vanavond wat fishmix bladvoeding sprayen om wat voeding te geven.

                        De lamp vanmorgen op 14/10 gezet. Puur omdat ik het even niet weet, dan maar even er tussenin...

                        De "baude" stellingen die ik vond op internet over groeien op 18/6 en bloeien op 12/12 waren niet zodanig met informatie onderbouwd dat ik het de moeite vind om de quotes hier te plaatsen. ( Kwamen uit UK en USA 2009, 2011 en 2014).

                        Heb contact gehad met mijn fiminstructor () op autoflower.net. Hij kweekt sinds kort dus op 21/3 (daarvoor op 24/0) en nou vergeet ik te vragen onder welk licht hij kweekt, niet geheel onbelangrijk. Vanavond laat maar even vragen. Hij vertelde nog nooit herma's te hebben gehad bij Afjes, wel bij gewone planten door een lichtlek.

                        Ik heb nog een paar plantjes op gemeten

                        P2-2 = 41 cm was 31 cm in 4 dagen 10 cm gegroeid
                        P2-8 = 28 cm was 20 cm in 4 dagen 8 cm gegroeid

                        P2-7 = 49 cm in 7 dagen 26 cm gegroeid

                        DD-2= 47 was 25 cm in 3 dagen 22 cm gegroeid

                        Mijn lamp kan nog zo'n 35/40 cm omhoog. Tent is 1.85 cm hoog.

                        De foto's
                        24 april en 22 april
                        P1020892-1.jpgP1020862-1.jpg

                        24 april
                        P1020897-1.jpg


                        En Hermie heeft nog steeds geen ballen

                        24 april en 22 april

                        P1020899-1-1.jpgP1020869-1.jpg


                        Tot laters
                        Last edited by Stemma; 24 April 2015, 16:37. Reden: Foto's juist plaatsen
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          bij mij waren de planten ineens half zo klein, een keer stonden er ineens normale planten in.... maar inmiddels zijn die nare dromen weg..

                          Denk ik een teken dat je er (te) druk mee bezig bent..



                          Maar jouw dames zien er beeldschoon uit, wle wat hoogte verschil idd... is het niet beter om de kleinere in het midden te zetten?

                          En Hermie en haar kids doet het goed volgens mij ...

                          Comment


                            Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Hahahaha wat een dromen hebben jullie toch

                            als ik een slechte droom heb gaat dat meestal over andere zaken hihi

                            Comment


                              Comment


                                Re: Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                @Flint, ik denk eerder dat ik de camera scheef heb vastgehouden

                                Vandaag heb ik het licht weer terug op 17/7 gezeten ga ik op zoek naar een discobol voor in mijn tent.

                                Dat laatste is een grapje, het eerste niet

                                Omdat van 2 planten het phenotype nog niet duidelijk is, Af of geen Af, heb ik raad aan LR2 advies gevraagd omtrent het lichtschema.

                                Ik volg zijn advies op, nl. nog 1 week op 17/7. Als alles in bloei is dan op 17/7 laten, als dan niet alles in bloei is gegaan het licht alsnog op 14/10 zetten. Ik kan mij hier goed in vinden. Mijn eerste kweek waren Afjes op 12/12. Ik had graag het verschil gezien met een Af onder een 16/8 naar 12/12 lichtregime, daar zie ik bij deze ronde nu vanaf. Bij een volgende 'gewone' kweek zal ik alsnog een Afje mee laten lopen.

                                En voor de heren met binnenpretjes over ' vrouwen en keuzes maken'
                                heb ik het volgende tegeltje.....

                                Last edited by Stemma; 25 April 2015, 17:15.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X