Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K.O Kush F2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    K.O Kush F2

    Korting op 420shop
    Dit wordt mijn 3de kweek, mijn 1ste zaadkweek. Ik heb gekozen voor zaden van Sannies Shop.

    De zaden, overgenomen van www.sanniesshop.nl

    Details: K.O Kush F2
    (Killa kush/herijuana)
    Dit is de meest extreme cross welke ik tot nu toe gemaakt heb.Als moeder is de killa kush ingezet,een hoog aangeschreven medicinaal soortje met een overweldigende pittige kush smaak.Als vader is de overpotente Herijuana gebruikt.

    Deze kombinatie is ontstaan uit de samenwerking met breeder motarebel.Deze man bestempeld deze 2 als zijn meest zware en medicinale soortjes uit zijn collectie.Na de juiste selectie van de killa kush en de herijuna zijn ook hier weer 2 top planten gebruikt welke uitblonken tijdens de selectie's.De F1 is met open armen ontvangen door de indica liefhebbers welke van korte bloeitijden houden en een krachtige zware stoned zoeken.Deze F2 zal nog meer winnende feno's bevatten als de F1 met nog meer smaak sensatie!
    breed by sannie en knutsel


    De verzending van zaden in NED en BE is gratis
    Bij deze zaden worden gratis spongepot en bacto bijgeleverd

    Breed by sannie and knutsel
    Product Informatie Type: Overwegend indica type plant Bloeitijd 7-8 weken
    Opbrengst: Tot 500 gram/m2(indoor) Smaak: Zware kush Effect: extreem zware stoned Bloemen: kompakt en wit van de kristallen THC: Percentage tot wel 25%
    Inhoud: 10 stuks


    Verder heb ik 20 potjes klaargezet, ingewaterd met de overgebleven Bacto. Zodra alle zaadjes ontkiemd zijn, pot ik ze over in deze potjes.Daarna ga ik via schoteltjes aan de onderkant water geven met wortelstimulator.







    Tot dan, nog even geduld.


    ***** Update *****

    De ontkiemde zaadjes :




    Mijn temp is nog altijd rond de 25 graden, de lV rond de 80 %. Super, zo'n propagatortje !!
    Aan de onderkant van de spongepot steken de wortels al uit, zo'n 5 cm is al zichtbaar ! Vanavond ompotten dus....



    Hier stond de Kush al in potjes, de Basic Beer nog in de spongepots in de propagator.











    Alles is bovengekomen (op 2 na, die beginnen te komen) en staat in potjes onder de lamp. Ik heb ze gisteren en vandaag zo'n 50 ml water met een lichte dosis wortelstimulator via een schoteltje aan de onderkant toegediend. De temp ligt tussen de 18 en 25 graden, afhankelijk van de buitentemperatuur. De lamp brandt nog 24/24.





    e staan er mooi op, de blaadjes beginnen al flink te groeien, de lobblaadjes beginnen al af te sterven. Temperatuur tussen de 19 en 25 graden, luchtvochtigheid tussen de 68 en 82 %.


    Ga zo water afzuren, vandaag weer 50 ml zonder toevoegingen. Even tegen ze praten, de laatste 2 ook in potjes overpotten. Heb alleen geen plaats. Pp mijn vat, dat omgekeerd ligt en als tafeltje dient, passen er net 18. (Had niet verwacht dat ze alle 20 uit zouden komen). Verzin er wel wat op, per slot van rekening kunnen wij stoners best creatief zijn

    [edit] Heb er iets op gevonden, een stukje karton erbij doet wonderen !! [/edit]





    Nu nog 24 uur licht, volgende week gaat de lamp op 18/6.


    Hier zijn de plantjes precies een week (vanaf het zaadje in de spongepot ging) oud.





    Hier zijn we 2 dagen verder :





    De lamp staat intussen op 20/4, om de overgang naar 18/6 niet te groot te maken. Temperatuur en luchtvochtigheid nog altijd onder controle. Ben tevens begonnen met (heel licht) bij te voeden.

    So far, so good !!


    ***** Update 2 *****


    Hier zijn we weer ! De plantjes zijn nu 2 weken + 3 dagen oud, vanaf het plaatsen in de spongepots. Zeg maar 1,5 week vanaf dat ze boven kwamen. So far, so good ! Mijn thermostaat van de afzuiging houdt mij een beetje voor de gek, deze draait telkens op volle toeren. Heb m nu op 35 graden gezet, anders loopt mijn temp en luchtvochtigheid wel erg snel terug.

    Het worden al aardige bosjes, de potjes zijn al flink volgeworteld. Ik heb voeding gegeven met een EC van 1,1. Deze week grotere potten halen, en dan ompotten. De lamp staat nu op 18/6.




    Er zijn 2 plantjes waar ik mij een beetje zorgen om maak, 1 verkleurt en 1 heeft een beetje rimpelige bladeren. Deze houd ik goed in de gaten, komend weekend ga ik voor de 1ste keer sproeien met B.A.C. blad vitality.





    Overigens, de witte vlekken op de blaadjes is een beetje talkpoeder van mijn latexhandschoenen, dat is er opgedruppeld. Niks om je zorgen te maken !

    De lamp heb ik iets hoger gehangen, op zo'n 10 cm, ik wil ze nml. een beetje de hoogte insturen.

    Tot de volgende keer !!


    ***** Update 3 *****

    Hallo, Flip weer hier !

    Na 3 weken groeien heb ik ze overgepot. De kleine 11 cm potjes waren mooi volgeworteld, gisteren 11 liter potten ingewaterd en vandaag het hele zaakje opgezet in de tent. Aangezien de grond nog vochtig genoeg was, heb ik geen extra water gegeven. Voor morgen staat water met wortelstimulator klaar. Van de plantjes in hun nieuwe potten heb ik nog geen foto's, de foto's die ik nu plaats zijn van gisteren. Heb voor vandaag mijn tent dicht gemaakt, ik wil ze verder met rust laten aangezien het ompotten al genoeg stress mee zal brengen.

    [edit] De foto's staan onderaan[/edit]



    De plantjes, zoals ze er gisteren bijstonden.










    De potten staan klaar.






    De KO Kush blijft een mooi compact plantje, er is eigenlijk geen enkele slechte tussen te vinden. 1 is een beetje achtergebleven, deze was ook als laatste ontkiemd. Alle blaadjes zijn mooi groen, de internodes volgen elkaar mooi op en ze beginnen (nu al in de groei) aardig te ruiken ! Kortom, dat loopt erg lekker.











    Tussen de basic beer freebees zijn er en enkele die flink omhoog schieten. Ook zijn er sommige bladeren die een lichte verkleuring hebben. Toch zijn van alle plantjes de steeltjes mooi groen, en groeien ze voorspoedig.




    De temp in de tent is zo tussen de 21 en 15 graden, de luchtvochtigheid nog altijd rond de 70 %. Wel heb ik de luchtbevochtiger eruit gehaald, eens kijken wat het zo doet. Ben tevens magnesium mee aan het geven dmv bladbespuiting. De komende paar dagen geef ik wat wortelstimulator mee en dan gaan we weer verder met de voeding. Zal snel foto's plaatsen van de kleine rakkers in hun nieuwe potten !!


    Bij deze de beloofde foto's !!

    De tent staat vol











    ***** Update 4 *****

    Weer een week verder !!!

    De plantjes zijn nu zo'n 4,5 week oud, vanaf het zaaien. Het vreemde is, sinds ik ze vorige week heb omgepot, heb ik ze geen water meer gegeven. Met ompotten hebben ze zo'n 200 cc gekregen, daar doen ze het nog steeds op. Ik heb gemeten met de moisture meter, ze staan nog vochtig genoeg. Ze zijn niet veel meer gegroeid, ik denk door de stress van het ompotten maar de laatste dagen heb ik het idee dat er weer wat meer vaart inzit.





    Wel heb ik enkele van de freebees die echt omhoog geschoten zijn, gestrekt. Die schieten echt als een gek naar het licht. Ik heb de lamp een tweetal keren wat hoger gehangen ivm sproeien, maar ik heb ook het idee dat dat een beetje eigen is van deze soortjes. Wellicht omdat het buitenplanten zijn, althans dat heb ik begrepen uit de omschrijving op Sannie's site.



    De KO Kush doet het erg goed, deze blijft nog altijd fijn compact.








    Wel heb ik enige plantjes van de freebees met maar 3 vingers aan het blad, rare verkleuring en zelfs al enkele dorre bladeren. Ook zijn er enkele bladeren waarvan de rand omkrult. Ook in enkele Kush heb ik wat vreemde bladeren met soms een dor puntje of gat in het blad.

    Deze 2 foto's zijn van de freebees :








    Al met al mag ik niet klagen, er zijn nog geen tekenen van voorbloei maar dat kan niet zo lang meer op zich laten wachten. Nog een weekje of 2, denk ik. De luchtvochtigheid is zonder bevochtiger nog altijd boven de 55 %, zag dat er zels 99 % gehaald is. Temp is tussen de 21 en 23 graden.

    Ik heb een net gekocht, dat wil ik deze keer gebruiken om de toppen te ondersteunen.

    Tot de volgende keer, ga er ene draaien ! (en roken natuurlijk)


    ***** Update 5 *****

    Alweer een week voorbij ! Ze zijn nu zo'n 6 weken vanaf het zaaien. Nog altijd geen tekenen van voorbloei. Als deze nog steeds uitblijven komend weekend ga ik ze toch in de bloei zetten.

    Ze krijgen heel weinig water, zo'n 200 cc per week. Volgens de meter hebben ze nog genoeg, ze zijn ook mooi groen en groeien goed. Zo goed, dat er 2 van de freebees tegen de lamp zijn gekomen en een beetje zijn verbrand. Geen nood, dat komt wel weer goed. Die freebees groeien echt waanzinnig hard, en strekken best veel. De Kush blijf mooi compact, er zijn er 1 of 2 die boven de rest uitsteken. Zouden dit mannetjes zijn ? Wie weet....

    Links staat de Kush, Rechts de Freebees.





    Voor de rest gaat het prima, de 11-vingerige bladeren zijn niet op 1 hand te tellen.








    Er is geen beestje te zien, temperatuur en luchtvchtigheid zijn nog steeds onder controle, het wordt tijd om te gaan bloeien !!

    Tot volgende week !!




    ***** Update 6 *****

    Zo ! Er is weer een tijdje voorbij, de plantjes staan nu bijna 2 weken in de bloei, de topjes beginnen te komen en het aantal vrouwen is bekend !







    Van de 10 Freebees zijn er 5 man gebleken, van de K.O. Kush zijn het er 4.

    De 11 overgebleven planten staan lekker zij aan zij in de tent, links de Kush, rechts de Freebees, die beduidend groter zijn.




    Verder is er weinig te vertellen, heb vandaag nieuwe voeding gemaakt, EC 1,2 PH 6,5. Heb de onderste 2 internodes weggeknipt ivm met het latere klieven. Het valt me wel op dat de freebees beduidend harder gaan als de Kush, terwijl de Kush de kortste bloeier zou moeten zijn. Wellicht is dit een trage starter, hardlopers zijn doodlopers. Verder geen beestjes of andere eigenaardigheden.

    Tot slot nog even dit ;

    Water geven doe ik vanaf de bodem, met schoteltjes. Aangezien dit behoorlijk lastig kan zijn, zeker als je hele hok volstaat, heb ik dit bedacht. Je neemt gewoon een stuk PVC pijp, steekt daar een trechter in en volia ! Je kunt water geven op alle moeilijk te bereiken plekken, zolang je PVC-pijp maar lang genoeg is. Aangezien ik al meerdere mensen heb horen vertellen dat het watergeven soms lastig is, kan dit voor hen een oplossing zijn.

    Een gratis Tip van Flip, en gratis is er niet veel meer tegenwoordig




    Tot de volgende keer !!


    ***** Update 7 *****

    Jow mensen ! Flip hier ! De 2de week bloei is achter de rug, ik heb tot aan de 2de internode gediefd. De plantjes groeien nog altijd lekker door, de topjes beginnen zich al mooi te vormen. Eigenlijk is er niet veel te melden, gisteren had ik het begin van verbrande bladpuntjes, dus maar even rustig aan gedaan met voeden. Gisteren gewoon water gegeven, vandaag waren de puntjes al lekker bijgetrokken.

    Ik heb weer een paar foto's gemaakt (wel met lamp aan, anders zie ik niks), die wil ik deze keer voor zich laten spreken !!

    Have fun !!




















    ***** Update 8 *****


    Fokkerdefokkerdefok ! Kweken in een garage is niet ideaal, in de winter is het te koud, nu loopt mijn temp al op naar 36 graden ! Nie goed nie, wat gaat dat geven in de zomer ??

    Verder gaan mijn plantjes wel goed, heb er nog 9 over, bij 2 zag ik balletjes verschijnen, maar ook vrouwelijke kenmerken. Om zeker te zijn heb ik ze d e nek omgedraaid. Better safe then sorry ! Er staan nu nog 5 Kush, en 4 Freebees.

    Er zijn nu 3 weken van bloei achter de rug, merk dat ze flink dorstig zijn, geef nu zo'n 400 tot 500 cc water / dag. Ben begonnen met de PK13/14, eigenlijk zou alleen de Kush deze mogen hebben (kortbloeiers vanaf de 4de week bloei) maar ik geef mijn Freebees dit ook. Aangezien ik hele lichte voeding heb die meer afgestemd is op de groei lijkt het mij niet al te veel kwaad te doen. Ik houd ze goed in de gaten, tot nu toe staan ze gewoon lekker te stralen.

    Ik heb alle zijscheuten tot aan de 3de internode verwijderd, en ook alle kleine topjes heb ik eraf geplukt. Scheelt met knippen, en veel opbrengst zullen deze niet geven.

    Wel heb ik last van een ongewenste bezoeker, die het leuk vindt om aan mijn blaadjes te vreten (zie laatste plant). Ondanks verschillende jachtpartijen kan ik deze indringer niet vinden

    Nog even de foto's, en dan ga ik die lekkere wijven eens bewateren ! (en daarna genieten van mijn rokertje)

    Tot de volgende keer maar weer !!
















    ***** Update 9 *****


    Zo ! Weer een week (en een beetje) om, weer een nieuwe update !

    Plantjes staan nu 4 weken in de bloei, vooral de Kush heeft al flinke knoppen aangemaakt. Dit is een kortbloeier, 8 - 9 weken, dus verwacht ik de komende 3 weken nog een explosie. Je ziet ze elke dag dikker worden, en ze worden steeds harder. De Freebees groeien mooi vol, echter worden de toppen nog niet hard. Dit verwacht ik over een week of 4 wel te gaan zien.

    Met de Kush heb ik eigenlijk helemaal geen problemen, wel heb ik gezien dat sommige planten een paar zaadjes hebben, of ik ben niet op tijd geweest met het weghalen van de mannen of ik heb wat stuifmeel aan mijn vingers gehad. Weer een les voor de volgende keer ! Het zijn slechts een zaadje of 10, dus dat mag de pret niet drukken. Denk dat ik ze ga oogsten en gebruiken.



    Bij de Freebees zijn 2 planten die verkleuren, het begon met een soort van bruine stippen, ook op de onderkant. Die werden geel en nu kleurt het hele blad geel. Het kan komen door een te lage luchtvochtigheid, deze was soms slechts 30 %. Heb de luchtbevochtiger weer wat hoger gezet, probleem is alleen dat als de lamp uit is de luchtvochtigheid oploopt tot zo'n 80 %. Niet echt wenselijk in dit stadium. Verder heb ik ze geen voeding meer gegeven, maar kan niet zeggen dat er een verbetering optreedt. Misschien eens proberen toch weer wat voeding te geven ?

    Het "beest" dat mijn bladeren opvrat, lijkt verdwenen, het is in ieder geval niet erger geworden.

    De pics voor deze week (helaas kan ik geen foto's maken als de lamp uit is, het is dan te donker in mijn garage om te zien wat ik fotografeer )

    Het totaal plaatje :



    Een Freebee :





    Een Kush :






    Nog een Freebee :



    Een top, nu nog dikker worden !









    Het probleem met de bladeren :








    Zo, jullie kunnen vast wel raden wat ik nu ga doen, tot de volgende keer maar weer !!


    ***** Update 10 *****


    Zo, Flip weer hiero ! Het hele zaakje staat nu 7 weken in de bloei, de toppen zijn zo dik als tenisballen, en ruiken heerlijk !! De Kush gaat nu op alleen water, aan het eind van de week krijgen ze niks meer en ga ik ze klieven. Als het goed is, kan ik daarna oogsten De Freebees moeten nog even, moet alleen nog een oplossing vinden om de Kush in de tent te drogen en deze tevens te verduisteren terwijl de Freebees er nog staan, maar daar vind deze hobbykip wel wat op !!

    Freebee


    Kush


    Dezelfde Kush



    Bij 2 Planten zie ik trouwens dat in de top weer uitschieters zijn, alsof deze weer in de groei schiet ? Toch is het volledig duister in de tent (ben erin gaan staan) en de lamp staat goed (12/12). Iemand een idee ??



    Haar zus, ook een Freebee


    Dezelfde Freebee


    Kush


    Een lekker topje Kush


    Op de groepsfoto's zie je goed de gele bladeren van de Freebees (rechts), de Kush (links) zijn nog altijd mooi groen.


    Tot de volgende keer !!


    Heb 3 Kush van de grootste bladeren ontdaan en gekliefd. Bij deze foto's van de grootste, deze was wat gestrekt.







    Last edited by Flip Hasjkip; 17 June 2009, 00:19. Reden: Pics added
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2
    hey lijkt mij een intresant soortje.
    ik heb ook bob marleys best staan en het duurde hierby ook een stuk langer om te ontkiemen.ik zou ze nog niet opgeven ik heb een nakomrtje staan dat pas na 10dage ontkiemde.

    Comment


      #3
      Veel succes gewenst, lekker soortje!
      Deze ga ik zeker volgen.
      Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Hey Flip, dat is inderdaad een geweldig soortje en ook een beste sterke Ben wel benieuwd wat je er van gaat maken. Ik volg je Veel succes!

        Comment


          #5
          goed begin flip...

          die basic beer is eigenlijk bedoelt voor de binnenkweek,dit vond ik bij sannie:

          Sannie's seeds - 10 stuks Basic beer (Purple peace x Losotto/ierdbeer)
          Deze cross is ter beschikking gesteld door basic seeds om de binnen kweker ook eens een kijkje te laten nemen in de mogelijkheden welke basic seeds te bieden heeft

          ik ga deze zeker volgen makker,die ko kush geeft echt een superlekkere geur af (al na 3weken bloei)...

          veel succes met je 1ste zaadkweek!

          grtzzz

          Comment


            #6
            De KO Kush zijn allemaal ontkiemd, van de basic beer zijn er al 5 opgedoken.

            haze'o'lator bedankt voor het vermelden van de geur afgifte, mijn filter is niet zo heel goed meer dus dan ga ik m snel vervangen !

            Angelooo , de Bob Marley's heb ik opgegeven, ze staan nu al zo'n 2 weken en nog helemaal niks !


            Mijn temp is nog altijd rond de 25 graden, de lV rond de 80 %. Super, zo'n propagatortje !!
            Aan de onderkant van de spongepot steken de wortels al uit, zo'n 5 cm is al zichtbaar ! Vanavond ompotten dus....
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Wow flip, die opstelling ziet er goed uit

              succes ermee

              grtz

              Comment


                #8
                Alles is bovengekomen en staat in potjes onder de lamp. Ik heb ze gisteren en vandaag zo'n 50 ml water met een lichte dosis wortelstimulator via een schoteltje aan de onderkant toegediend. De temp ligt tussen de 18 en 25 graden, afhankelijk van de buitentemperatuur. De lamp brandt nog 24/24.

                Kan helaas geen foto's posten, mijn pc ziet mijn camera niet meer Zodra ik dit gefixt heb zal ik ze zo snel mogelijk plaatsen.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  24/24? moete de plantjes niet een paar uur rusten?

                  Comment


                    #10
                    Het is zo dat planten in de natuur rust krijgen, maar cannabis planten hebben daar geen last van, alhoewel er soorten zijn die echt die rust nodig hebben, wist bobo mij te vertellen.

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      thx good to know

                      Comment


                        #12
                        Mijn pc herkent mijn camera nog altijd niet, iemand verstand van Ubuntu ??


                        Ze staan er mooi op, de blaadjes beginnen al flink te groeien, de lobblaadjes beginnen al af te sterven. Temperatuur tussen de 19 en 25 graden, luchtvochtigheid tussen de 68 en 82 %.

                        Heb een nieuwe PH meter gekocht, mijn oude was kapot. Milwaukee sucks, volgens de growshop hebben ze er meer retour gestuurd dan verkocht.

                        Ga zo water afzuren, vandaag weer 50 ml zonder toevoegingen. Even tegen ze praten, de laatste 2 ook in potjes overpotten. Heb alleen geen plaats. Pp mijn vat, dat omgekeerd ligt en als tafeltje dient, passen er net 18. (Had niet verwacht dat ze alle 20 uit zouden komen). Verzin er wel wat op, per slot van rekening kunnen wij stoners best creatief zijn

                        Nu nog 24 uur licht, volgende week gaat de lamp op 18/6.
                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #13
                          ** schopje **

                          Ik kan weer foto's plaatsen, heb meteen mijn post geupdate. Voortaan zal ik de 1ste post blijven updaten om een duidelijk, leesbaar verslag neer te zetten !

                          Have fun !
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            ziet er super uit je verslag

                            Comment


                              #15
                              looking good keep up the good work

                              Comment

                              Bezig...
                              X