Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

    Korting op 420shop
    Hoi allen,

    Ik ben beetje bij beetje wegwijs aan het geraken hier.. (daarnet was er nog een post van mij verwijderd, ondanks dat ik veel gelezen en gezocht heb, toch erover gezien, soit... tkomt er (ook voor mezelf) op neer dat een kweekverslag de beste info geeft.
    Eenvoudigste om te leren uit men fouten. (en mss andere te behoeden van dezelfde te maken)

    Ik ben begonnnen, eigenlijk nog voor men tent en alles in orde stond met 2 zaadjes te laten kiemen.
    1tje daarvan is uitgekomen, Big Northern auto fem & dan nog andere zaadjes geprobeerd en 2 weken later een 2e zaadje ontkiemd, Nefertiti autofem

    De Big Northern is nu in de 4e week, de Nefertiti zen 2e week.

    Ze staan van int begin in een pot, voorbemest.. helaas niet volgens de regels vrees ik, eerder onervaren op goed geluk(maar niet teveel, dacht ik toch).

    De BN heeft een goeie 2 weken buiten gestaan, was toen ook vrij mooi weertje, tegen dat de Nefertiti is bovengekomen was de tent en alles klaar om ze naar binnen te verhuizen. De BN heeft ff last gehad van trips, daar ben ik voorlopig van af (denk ik toch), het zet zich voorlopig niet verder op andere, nieuwe bladeren.

    Maar nu denk ik dat de BN last heeft van men voorbemeste grond.. bladeren lijken te donker en de bladpuntjes krullen naar beneden om.
    Ook hingen (zie 3pics)de bladeren op zich naar beneden. (teveel N?)
    uploadfromtaptalk1441649082534.jpguploadfromtaptalk1441649074392.jpguploadfromtaptalk1441649064003.jpg

    Hingen omdat ik ze gisteren avond(avond voor de plant) een goeie scheut regenwater heb gegeven..
    Terwijl ik voordien altijd leidingwater gaf.
    Momenteel staat ze er een pak beter bij. de puntjes krullen nog steeds naar beneden en de bladeren zijn donker maar hangen toch al niet meer.

    Ondertussen heb ik een setje aangeschaft voor de ph te controleren, en een ph meter voor de grond.
    Kheb van het regen en leidingwater ook de ph eens gemeten, rw= +-5 lw= +-8
    De grond van men planten varieert de ph nogal.. maar zeker geen 6
    Bij de BN varieerde de ph van soms 6.5 naar 7-7.5 tot af en toe 8! (slechte mengeling vd grond wss)

    Tis mss een domme vraag maar...
    Ligt het nu aan de ph, of aan de overbemesting, of is de ph een gevolg van overbemesting?

    De Nefertiti, die doet het voorlopig vrij goed, blijft vrij klein (of ik verwacht mss teveel?) en ziet er duidelijk veel lichter uit van kleur.
    En de ph lijkt me daar iets stabieler en lager.

    Omdat deze nog vrij klein is(zal morgen foto posten), zouden jullie deze nog verpotten in een niet voorbemeste grond? of afblijven?


    To be continued...
    _________
    1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
    2e kweek: (fem?) 6x WW

    #2
    Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

    Voorbemeste grond en grote potten. Welke grond heb je ?
    Voor autoflowers, en om zo min mogelijk problemen tegen te komen, kun je uitgaan van 6-10 liter potten.
    Vul die potten dan ook tot het randje
    Plant is niks mis mee zo te zien, ze gaan altijd hangen als het licht uit is.
    Overvoeding zie je aan de uiterste puntjes van de bladeren. Die worden dan bruin.

    Heb je een digitale pH-meter ? Welke ?
    De pH-meters die je in de meeste tuincentra kunt kopen zijn niet zo accuraat.
    Als je nog geen voeding geeft kun je gewoon regenwater geven.
    Wanneer je voeding gaat geven kun je 50/50 kraanwater/regenwater gebruiken.
    De voeding brengt de pH nog wat naar beneden dus dan zit je aardig in de goeie richting.

    Wat voor lamp gebruik je en hoe ver hangt die van de plant af, deze lijkt een beetje te strekken. (dan zou de lamp te hoog hangen)
    Autoflowers hebben van begin tot eind het liefst 18/6 of 20/4 en brengen wat minder op, daarom zijn die eigenlijk ook wat minder geschikt voor binnenkweek.
    Anyhoo...blijf goed checken voor beestjes, die gaan niet zomaar weg, en omdat alles binnen staat hebben ze ook geen natuurlijke vijanden meer, dus kans op een plaag.
    Kijk een paar keer per week met een loepje naar de onderkant van de bladeren, onderin de plant en bovenin de plant.

    Waarom denk je aan overbemesting ?
    Heb je al voeding gegeven ?
    Welke voeding ?
    Hoeveel ?

    Excuus, veel vragen, maar misschien kun je met de antwoorden hierop zelf al conclusies trekken.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Voorbemeste grond en grote potten. Welke grond heb je ?
      Voor autoflowers, en om zo min mogelijk problemen tegen te komen, kun je uitgaan van 6-10 liter potten.
      Vul die potten dan ook tot het randje
      Plant is niks mis mee zo te zien, ze gaan altijd hangen als het licht uit is.
      Overvoeding zie je aan de uiterste puntjes van de bladeren. Die worden dan bruin.

      Heb je een digitale pH-meter ? Welke ?
      De pH-meters die je in de meeste tuincentra kunt kopen zijn niet zo accuraat.
      Als je nog geen voeding geeft kun je gewoon regenwater geven.
      Wanneer je voeding gaat geven kun je 50/50 kraanwater/regenwater gebruiken.
      De voeding brengt de pH nog wat naar beneden dus dan zit je aardig in de goeie richting.

      Wat voor lamp gebruik je en hoe ver hangt die van de plant af, deze lijkt een beetje te strekken. (dan zou de lamp te hoog hangen)
      Autoflowers hebben van begin tot eind het liefst 18/6 of 20/4 en brengen wat minder op, daarom zijn die eigenlijk ook wat minder geschikt voor binnenkweek.
      Anyhoo...blijf goed checken voor beestjes, die gaan niet zomaar weg, en omdat alles binnen staat hebben ze ook geen natuurlijke vijanden meer, dus kans op een plaag.
      Kijk een paar keer per week met een loepje naar de onderkant van de bladeren, onderin de plant en bovenin de plant.

      Waarom denk je aan overbemesting ?
      Heb je al voeding gegeven ?
      Welke voeding ?
      Hoeveel ?

      Excuus, veel vragen, maar misschien kun je met de antwoorden hierop zelf al conclusies trekken.
      Succes.
      excuus? Geen probleem ik ben inderdaad al wat geholpen.

      Ik ben in het dichtsbijzijnde tuincenter eenvoudige potgrond gaan halen, welke ik gemengd heb met wat eigen compost(zeker voedzaam, alleen geen idee wat de npk verhouding is) enndaarbij een derde perliet ( al lijkt het minder) en wat meststof die ik in mn moestuin gebruik ( op basis van bloed (of was het beender)meel, moet ik thuis ff checken.

      Geen idee wrm ze niet tot de rand gevuld zijn, doe dat meestal niet(bij gewone planten). Mr bedankt vr de tips allemaal

      Wrm denk ik overvoeding.. goh wss omdat ik er niet veel van ken en te snel in paniek schiet? Geen idee.. onervaren he Moet wel zeggen dat ze er ook zo bij stonden met het licht aan.. Bladeren zijn vrij donker, hingen naar beneden(na ze regenwater gegeven te hebben zijnnze er beter gaan uitzien, maar bladpuntjes krullen wel ng nr beneden.
      Maar zoals je zelf aangeeft, ze ziet er momenteel terug beter uit.
      Ik kijk bijna 2of3 x per dag. Ook al doe ik niet veel, vind het wel fijn er te zitten en te genieten en ff te roken
      Extra voeding heb ik nog niet gegeven.

      Ph stuff.. kheb een setje voor vloeistoffen (met druppels, helaas geen strips, dat lijkt me eenvoudiger)
      En een digitale via Internet besteld ( 4-in-1-Digital-Soil-Plant-Lawns-pH-Survey-Temperature-Moisture-Light-Meter-Tester-with-200mm)
      Maar lijkt me niet echt de ideale meter, mss beter wat meer uitgeven voor een betere, deze is tot op 0,5
      Meet ook temp, licht en vochtigheid vd grond.

      De lamp... Ik vermoed een 400W natriumlamp. En ze hangt op 50cm ongeveer.


      De beestjes volg ik dagelijks op, int begin zag ik ze vrij duidelijk op de onderste bladeren, 15tal nimphen en 1volwassen trip gespot, gedood en voor de rest zie ik geen beestjes, meer en ook geen nieuwe schade.

      vanavond eens wa nieuwe pics online zetten. Als ik tijd vind. Nu ff wat verder werken.
      Last edited by Patsr; 8 September 2015, 21:19.
      _________
      1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
      2e kweek: (fem?) 6x WW

      Comment


        #4
        Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

        Le voila,
        Deze zijn van gisteren.
        Zodra eens gaan zien hoe ze er voor staan.

        Man, khad niet gedacht dat dit zoveel "stress" ging meebrengen, maar kvind het leuk
        Attached Files
        _________
        1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
        2e kweek: (fem?) 6x WW

        Comment


          #5
          Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

          Voorlopig blijven ze het goed doen, watergeven ben ik nog niet echt aan uit.

          En dan vooral hoeveel...

          Soit, ander vraagje,
          Mijn potten zijn niet helemaal gevuld, zouden jullie het zo laten of de plant uit de pot halen en pot bijvullen(of verpotten in grotere pot?)
          _________
          1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
          2e kweek: (fem?) 6x WW

          Comment


            #6
            Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

            Alright,

            Kleine update, de nefertiti maak ik me een beetje zorgen...
            Ze is nu eind 3e week en kvind dat ze precies niet zo hard groeit.
            Maar ook nog, ik denk dat ik hier een hermafrodiet heb... weghalen?o_O
            2015-09-15 14.16.59.jpg2015-09-15 21.00.46.jpg2015-09-15 21.01.08.jpg2015-09-15 21.01.24.jpg

            En ook zijn de internodes vrij klein (al lijkt me dat niet echt een groot probleem...)

            De Big Northern (eind 5e week) gaat met ups en downs precies (geen idee hoelang ze last kan hebben van toppen?)
            Maar momenteel hangen vele blaaderen naar beneden en vooral de puntjes, waarvan 1 bladpuntje dat wat verbrand is..
            2015-09-15 14.17.36.jpg


            Soit, zodra eens gaan zien naar de 2 dames...

            Enige tijd later..

            De bladeren van de BN hangen alsinds minder naar beneden na de waterbeurt van gisteren.
            goeie zaak, de puntjes wijzen wel nog nr beneden,
            Kheb men belangrijkste les alsinds al geleerd, niet zomaar voorbemesten als je er niks van kent

            De Nefertiti (die overigens heerlijk ruikt) lijkt me onderaan toch mannelijk... Kan iemand dit bevestigen?
            2015-09-16 20.47.14.jpg
            _________
            1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
            2e kweek: (fem?) 6x WW

            Comment


              #7
              Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

              Ik heb dus een hermafrodiet... de nefertiti
              ik heb voorlopig de enige 2 stuifmeelbollen verwijderd, is dit aan te raden denk je?
              of gewoon beter plant weghalen?
              _________
              1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
              2e kweek: (fem?) 6x WW

              Comment


                #8
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                  Bedankt voor de info QnQ,
                  Ik check inderdaad elke dag, en kheb (nog) geen idee wat de stress zou kunnen veroorzaken... aanraken? (niet dat ik er veel aan kom..)
                  anyhow, de pot heffen is idd een zeer handige trukje. Heb voor mezelf( te wennen) een pot gevuld met aarde, en weeg die af en toe eens voor de lol (hoe belachelijk, maar thelpt wel)

                  Kheb de big northern gisteren voor t eerst voeding gegeven met het water, en man, wat een verademing..ze zag er echt donkerdonker groen uit, en nu heeft ze terug een veel normalere kleur.
                  De puntjes hangen nog steeds naar beneden maar verder ziet ze er goed uit.

                  Kheb ondertussen ook 8 ww zaadjes laten kiemen, gisteren in de grond gestoken en vandaag komen de eerste 4 al piepen.
                  Straks eens gaan zien of de rest volgt..

                  En ja de aarding is aangesloten, mag ik vragen waarom? (gewoon algemeen kwestie van veiligheid?
                  _________
                  1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                  2e kweek: (fem?) 6x WW

                  Comment


                    #10
                    Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                    Alright, kleine update

                    Zojuist gaan zien, en besloten om de BN te verpotten in een grotere pot(wel tot de rand gevuld deze x)

                    Opt eerste zicht zien ze er beiden goed uit, echter de BigNorthern blijft zus & zo, blaadjes hangen een beetje "smal" (zie afbeelding)
                    Wss Stikstofoverschot? Gewoon afwachten en enkel water geven? Leidingwater zit hier rond 7.5-8, regen 5-5.5, beide 50/50 mengen?
                    2015-09-27 20.08.39.jpg
                    en onderaan vergelen de blaadjes en sterven ze uiteindelijk af, wss een ander voedingstekort ( p ? k?)
                    2015-09-27 20.07.45.jpg


                    De Nefertiti2015-09-26 01.49.46.jpg

                    Ziet er schitterend uit (en staat precies al veel verder qua bloei dan de BN die 2 weken ouder is...
                    Ik vind geen nieuwe mannelijke stuifmeelballen, dus das al goed nieuws.
                    Ze ziet er beter uit dan de BN maar zie toch enkele vlekjes op sommige blaadjes.. iemand een idee aan wat dat zou liggen?
                    (of maak ik me gewoon teveel zorgen om mijn 2 schatjes? )
                    2015-09-27 20.09.17.jpg
                    Last edited by Patsr; 27 September 2015, 19:50. Reden: wss stikstofoverschot toegevoegd
                    _________
                    1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                    2e kweek: (fem?) 6x WW

                    Comment


                      #11
                      Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                      Ik heb zojuist bedacht dat die big northern mss geen autoflower is...
                      Hij staat 2 weken verder dan de nefertiti en vormt nog steeds geen toppen.
                      En blijft groeien.

                      Kheb 5x ww staan in dezelfde kas, in hun 2e week.
                      Dus omschakelen naar 12h is nog geen optie.
                      Normaal gingen de auto s klaar zijn wanneer de ww s in bloei mogen komen. Enfin we zien wel, iemand raad?
                      _________
                      1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                      2e kweek: (fem?) 6x WW

                      Comment


                        #12
                        Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                        Je kunt hooguit die Northerns na 12 uur licht uit je tent halen en ergens in het donker zetten. Maar dat is wel een gedoe en moet iedere dag op dezelfde tijd. De vraag is, Lukt dat?, Hoelang wil je die Nefertiti's nog laten groeien?, groeien die Northerns straks niet door het dak als je ze nu nog verder laat groeien? Het zullen in ieder geval geen Auto,s zijn. Die heb ik nog nooit zolang zonder enige vorm van bloei gezien.
                        Succes met je kweek
                        Ron

                        Comment


                          #13
                          Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                          Sommige autoflowers groeien lekker 3 maanden. Daar ga je dan niets tegen doen. Ik probeer ze erop te selecteren als ik ga kruisen.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                            Is dat echt zo dat sommige AF's zolang groeien? Nooit geweten.....

                            Comment


                              #15
                              Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                              Dan zou het wel eens kunnen dat de zaadjes ergens verwisseld zijn, had gelezen dat de af nefertiti tot 100dagen nodig had en deze zou nu ongeveer halfweg zitten.
                              Maar zo te zien is het net omgekeerd.
                              Uithalen op eenzelfde tijdstip zou moeten lukken, maar dan moet ik mn vrouw inschakelen en kan ze ook moeilijk op een andere donkere plek zetten... ze wordt vrij groot.
                              Voorlopig laat ik alles staan.


                              2be continued...
                              _________
                              1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                              2e kweek: (fem?) 6x WW

                              Comment

                              Bezig...
                              X