Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

    http://www.420magazine.com/forums/42...iscussion.html
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #17
      Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

      je ziet door de bomen het bos niet meer met LED panels. Je knippert met je ogen en de fabrikant heeft al weer een (totaal andere) versie gemaakt.

      Zo'n T-Neon en HPS is door de jaren heen toch wel wat stabieler in ontwikkeling. En dan nog de prijzen van de LED panels.

      Hoop voor je dat het goed uitpakt, dat ze er goed onder groeien/bloeien en dat de warmte in je kweekkast minder wordt.

      Voor minder als 100 euro heb je toch ook wel een kweektent? Iets meer kubieke meters, misschien beter voor warmte afvoer.
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

      Comment


        #18
        Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

        Het ziet er allemaal goed Ronthebudman,

        Ik ben zeer benieuwd naar de led die je besteld hebt en ga je voor de fertometer ik twijfel zelf of het goed genoeg werkt.

        Na de vorige kweken heb ik geleerd om goed naar de planten te kijken en als je er niet uitkomt zijn er nog altijd forumleden die je graag willen helpen.

        Comment


          #19
          Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

          Thx. Ik ben ook erg benieuwd....ik heb de fertometer van Blumat besteld, hij is er nog niet dus kan er nog niets over zeggen. Ik ben nog een newbie, zeker als het gaat om het interpreteren van bladproblemen en het geven van de juiste hoeveelheid voeding. Met dit metertje kun je in ieder geval zien of het gaat om ondervoeding of overvoeding. Geen exacte waardes van EC.
          We gaan het meemaken......
          Grtz, Ron

          Comment


            #20
            TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

            Update:

            Ontkiemen: 22/29 sept.
            Voorgroei: 29/9 -9-10. Dagen 10
            Temp: 19,5 - 23,7
            LV 58 - 67
            Lamphoogte: 5 cm - T-neon 150watt - 6500K - 18/6

            Wat blijft het toch iedere keer weer een klein wondertje dat groeien.....het gaat ook best aardig volgens mij. De Pineapple Chunk nr 1 heeft duidelijk een voorsprong van een paar dagen. Deze was gewoon erg snel ontkiemd vergeleken met de rest.
            en de groepsfoto....
            Vandaag voor de eerste keer voeding gegeven. Plagron alga grow. De halve dosis van wat wordt aanbevolen gegeven. Voor het eerst de potten gewogen, zodat ik morgen kan zien wat ze verbruikt cq verdampt hebben. Thx aan Witpen voor het idee[emoji6]
            Ik heb inmiddels de Fertometer van blumat binnen. en Verdomt, het werkt nog ook! Voor het geven van voeding brandde het gele lampje wat aangeeft dat er te weinig voeding in de grond zou zitten en een uur na de voedingsgift brand het groene lampje....tot zover denk ik dus dat het wel werkt. Maar ik ga hem toch wel verder uittesten door bijv. een lege pot te overvoeden en dan kijken wat de meter aangeeft. Hij kan ook alleen maar iets meten als de grond nat is. Dus daar moet je wel rekening mee houden.
            Dit soort meters, net als die goedkope bodemvochtigheidsmeter kunnen best goed werken. Wat de meeste mensen fout doen is de dingen in de grond laten zitten. Nee, meten en dan eruit halen en gelijk schoonmaken.
            Ik kreeg vandaag via de post ook mijn roofmijten binnen. Ik heb al sinds jaar en dag last van tripsjes. Zelfs nu deze nieuwe ronde net is begonnen zag ik die kleredingen alweer kruipen over het jonge blad. Niets helpt tot nu toe echt goed.
            Dus op aanraden van Flintstoned mijten besteld. Het zal mij benieuwen...
            Grtz, Ron

            Comment


              #21
              Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

              Ziet er goed Ronthebudman ,op de trips na blijft een ellende als je ze hebt laat de roofmijten haar hard werken zodat je er snel vanaf bent.

              Ik ben erg benieuwd hoe de fertometer gaat werken en als het je bevalt denk ik zeker over na om deze ook aan te kopen.

              Keep on growing

              Comment


                #22
                TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                De LED lamp van Mars-Hydro is binnen. WOW! Dat is best indrukwekkend! Wat een bak licht komt daar vanaf. Het is ook echt een degelijk en stevig ding. Geen chinese prutzooi in ieder geval. De Temp blijft nu ook mooi stabiel rond de 24gr. LV rond 50%. Tot dusver dik tevreden dus. Ben benieuwd hoelang het duurt voor de planten laten merken dat ze er ook tevreden mee zijn.....
                Iemand ervaring met de hoogte waarop je zo'n 3X92watt LED lamp moet hangen? Ik hoor het graag.
                Nu nog ff leren hoe je de irritante kleur weer normaal krijgt....
                Grtz, Ron
                Last edited by Ronthebudman; 9 October 2015, 23:52.

                Comment


                  #23
                  Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                  Eindelijk weer eens wat leuks op teevee, dat is boffen zeg!

                  Comment


                    #24
                    Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                    indrukwekkend

                    licht kunnen ze volgens mij nooit te veel van krijgen, warmte wel. Dus voelen met je hand? Of een temperatuurmeter. Zo dicht mogelijk iig

                    irritante kleur? hoe bedoel je
                    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                    Comment


                      #25
                      Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                      Leuk verslag, ik ga ook zo een fertometer kopen. Ben ook geen Einstein en dat met die lampjes geel groen en rood is ideeaal voor mij! Top!
                      K-007
                      Kishan's kijkdoosje

                      Comment


                        #26
                        TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                        Hallo Medekwekers,
                        Hier weer ff een Update vanuit de TV kast.
                        Vandaag is dag 12 groei.
                        18/6 licht: 5X92 watt LED, Alleen groeilicht aan. 35cm hoogte.
                        Temp: 23gr met licht 15gr zonder licht. (Kasverwarming is besteld)
                        Vandaag bewaterd met 3/4 Alga Grow en Seedbooster Plus. Ze krijgen 150ml per plant. De Tensiometer geeft dan ook duidelijk aan dat het tijd is voor de waterbeurt. En na de waterbeurt staat hij weer mooi in het midden. Ook de nieuwe Fertometer gaf voor de voedingsbeurt een lage waarde weer. (Eerst de grond wat nat gemaakt voor een juiste meting) twee uur na de voedingsbeurt geeft de Fertometer aan dat er voldoende voeding is. Wederom een goede weergave lijkt het. Dat geeft vertrouwen. De plantjes maar even buiten op de foto gezet ivm het LED licht.



                        Het blad van die Laughing Buddha's vind ik er een beetje vreemd uitzien maar ik heb geen idee wat dat is. Of zou het gewoon horen bij een Full Sativa? Iemand enig idee hierover?
                        Wordt vervolgt, grtz, Ron

                        Comment


                          #27
                          TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                          Update dag 15
                          18/6 licht: 5X92 watt LED. Groei en bloei stand aan. 35 cm hoogte.
                          Temp: 24 gr met licht, 14,3 gr zonder licht. LV: 36% / 56%
                          Voeding bij iedere watergift, meestal om de twee dagen. 100% Plagron Alga Grow, Seedbooster Plus.
                          Medium: Light mix.






                          Ik heb weinig te klagen tot nu toe. Ze genieten duidelijk van de omstandigheden in de TV kast[emoji1] nu afwachten wanneer ik ze kan toppen ivm de SCROG die ik ga doen.
                          Grtz, Ron

                          Comment


                            #28
                            Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                            leuk . ik ga je volgen want ik wil ook bestellen mars hydro

                            Comment


                              #29
                              Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                              Die pineapple chunks hebben zo te zien wel wat last van TMV.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

                                Meen je dat? Hoe zie je dat?
                                Ik dacht eerder vanwege het rare blad dat de Laughing Buddha,s iets mankeren.

                                Comment

                                Bezig...
                                X