Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.
Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.
Ze zien er lekker uit, en zijn inderdaad wel zo'n beetje klaar.
Ik weet niet hoe snel en hoe ver de trichomen nog verkleuren onder deze lamp, misschien ben je al aan de late kant, het liefst toch minimaal 7-10 dagen water zonder voeding.
Juist dit -water geven zonder voeding- is erg belangrijk voor de smaak, net zoals curen erg onderschat wordt.
Die gele kaartjes zijn signaalkaarten, geen vangkaarten.
Daarop kun je zien wat voor beestjes je in de kweekruimte hebt, ik heb gele en blauwe hangen.
't Is inderdaad vaak moeilijk te zien wat er nou precies aan kleeft
-ohja..als een lamp 200W uit het net trekt, dan is het een 200W lamp.
-dingen als "geeft licht als xxxW" zijn leuke verkooppraatjes en in de praktijk alleen maar waar te maken als ze dan ook als xxxW resultaat opleveren.
Anyohoo, 't is nog aardig gelopen zo, nog even op je handen zitten, en goed letten op toprot.
Dat lijkt bij LED kweekjes inderdaad wat vaker voor te komen.
TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.
Thx Witpen, qnq, Stemma,
Ze staan vanaf de kerst al op alleen water. Dat was meer toeval dan wijsheid maar het komt erg goed uit zeg maar.
Qnq, Die gele platen zijn dus bedoelt als signaalplaten, wist ik niet. Ze hebben in ieder geval wel aardig wat beestjes gevangen. Bizar om te zien hoeveel erop zit. Ik heb ze ook maar eens onder de microscoop gelegd om te kijken met wat voor ongedierte ik nu te maken heb. Volgens mij is dit trips en ik zie ook een ernstig vastgeplakte mug.
Grtz, Ron
Last edited by Ronthebudman; 29 December 2015, 12:46.
Thx, @stemma. De hele tv kast is 1 mtr X 1,5 mtr. Het kweekgedeelte is 60 diep, 90 breed en 90 hoog.
Er zit onderin ook nog een voorgroeihokje en drooggedeelte, maar deze is in de winter toch te koud om iets mee te doen.
Ik heb ook van die gele platen hangen en er hangen ook bij mij toch wel redelijk wat kleine beestjes op.
Het zal vooral door de neem beurten zijn, maar ik heb toch het gevoel dat die platen ook helpen. En voor de kosten moet je het niet laten.
Ghahaha..prachtige foto's.
Da's inderdaad een verbaasd kijkende thrips.
Yep, origineel zijn het signaalkaartjes, ze zijn ook in vakjes verdeeld.
Tuinders kunnen evt. de beestjes per vakje tellen en met een rekenmethode bepalen hoe ernstig de plaag is en hoe te handelen.
En natuurlijk vang je er ook beestjes mee weg. Elke dooie is een goeie.
Ik leg ze ook weleens op de aarde als er wat varenrouwmug rondvliegt.
Ze hebben trouwens met behulp van deze kaartjes later wel een vangsysteem gemaakt. (google: tripssweeper)
Wat is Neemolie?Neemolie is afkomstig van de zaden van de Neemboom. Deze medicinale olie bevat tal van therapeutische eigenschappen voor de huid en hoofdhuid. Door de toepassing van de koude persingstechniek, waarbij de Ghanese boeren bij lage temperaturen de Neemolie vervaardigen, bevat de olie nog alle essentiële voe
Warm water en zeep (ik gebruik druppeltje of 2 dreft) en dan paar druppels van die neem olie (ik maak die even warm onder de kraan). Goed schudden en dan om de 2 dagen spuiten (ook goed de onderkant). Dit voor een 2tal weken.
Comment