Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    IMG_20161110_102029.jpg

    En deze van vanochtend:

    IMG_20161111_111155.jpg

    Zo staan ze er nu bij..... (pff, je kan ze niet eens zien van deze afstand )

    IMG_20161111_175714.jpg


    De lamp hangt nu op 65cm afstand, luchtvochtigheid krijg ik zelfs met de bevochtiger en natte handdoek niet omhoog.....schommelt tussen 38 en 43%
    Temperatuur is wel keurig nu al 2 dagen tussen 20 (min 's nachts) en 27 (max. overdag)

    En hier nog 1 fotootje van 1 van de plantjes buiten de tent, binnen de tent krijg ik ze helemaal niet op de foto, je ziet alleen een groene vlek...
    Jammer dat je nu niet die hele kleine wietblaadjes kunt zien.....

    Ik hoop z.s.m. een betere camera te hebben.....

    groeten!

    Jojoja
    Attached Files

    Comment


      #32
      Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

      Inmiddels heb ik een luchtbevochtiger in de tent staan en een natte handdoek neergelegd.
      Vannacht (dagperiode) was de gemm. LV ondanks deze maatregelen weer 40%

      Ik heb daarom de afzuiging eens uitgezet nu stijgt de LV naar 56% (v.a. 9:00 vanochtend tot 10:30)
      De 'badkamer' buisventilator die bedoeld was als actieve inlaat doet nu dienst als tijdelijke afzuiger, zelfs met dat kleine dingetje kan de variac niet hoger dan 100V anders zie je de LV meteen weer dalen....

      Wonderlijk genoeg blijft de temperatuur redelijk constant terwijl die juist zonder die bevochtiger heel erg schommelde en opliep....

      Wat kan ik nu het beste doen?

      - me niet druk maken om de LV en gemmidelde op 40% laten
      - extra tijdklokken kopen zodat de fans af en toe automatisch omgewisseld worden.....maar dan heb ik dus een LV die heen en weer gaat....

      Lamp hangt nu op 65cm kan die al lager of even wachten nog?

      groet,

      Jojoja
      Last edited by jojoja; 12 November 2016, 09:45. Reden: nog een vraag :)

      Comment


        #33
        Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

        Haha foto's!
        Zet ze zelf meestal in propogater en als ze boven zijn eraf. Denk dat je je niet druk hoeft te maken om de lage lv. Je houd het toch strak in de gaten dus in nood heb je je plantenspuit bij de hand toch?
        Last edited by Greyvol; 12 November 2016, 09:59. Reden: Tis maar net wat ze gewent zijn
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #34
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #35
            Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

            Voor nu is het plan om tijdens de dag-periode de hoofd-ventilator te gebruiken en de wat lagere luchtvochtigheid op de koop toe te nemen.
            Tijdens de nacht-periode stijgt deze dan.... Zo is het in de natuur ook dus denk dat ik er goed aan doe..

            zojuist nog een poging gedaan om de spruitjes iets beter op de foto te krijgen....

            @QnQ: Er is er inderdaad 1 die al met een heel lichtgroen/geel lob-blaadje boven kwam (de eerste!) zoals je in mijn post hierboven ziet.
            De Lob-blaadjes zijn inmiddels weer groen, de eerste blaadjes waren ook geel maar zijn nu lichtgroen

            IMG_20161112_192419.jpg

            --> ik denk dat ik dan de eerste keer teveel water heb gegeven....??? want de andere 3 plantjes zijn donkergroen.....

            Op volgorde van bovenkomst staan deze plantjes nu 1 en 2 groei-dagen boven de grond.
            Bij plantje 1 en 2 zie je nog een stukje van de zaadhuls op het blaadje zitten, deze plantjes zijn echter wel eerder de grond uit dan de andere 2.....


            IMG_20161112_192625.jpgIMG_20161112_192856.jpgIMG_20161112_192806.jpg

            Comment


              #36
              Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

              Altijd lekker als de plantjes zich laten zien.

              Comment


                #37
                Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                De plantjes zijn t.o.v. gister al een stukkie groter geworden.

                Het plantje dat eerst geel was en daarna lichtgroen begint nu weer wat geel te worden. Ik meen nu zeker te weten dat dat aan water geven licht.
                Want gisteravond heb ik ze alle 4 wat water gegeven en de andere 3 plantjes blijven wel mooi donkergroen.

                n.b. het water dat je ziet is van de luchtbevochtiger, die is in de nachtperiode iets te enthousiast geweest, LV was 90% toen ik vanavond de tent open deed....

                De laatste 2 plantjes die nu in hun 2e dag zitten lijken nogal een lange stengel te ontwikkelen oftewel ze zijn aan het strekken, denk ik? (foto 3 en 4)
                Gister had ik de lamp al een stuk laten zakken, vandaag dan nog lager gehangen en wel op 40 centimeter. (veel lager lukt niet want kom in de knoei met de slurfen van de luchtinlaat....)

                Hier weer 4 fotootjes van de dametjes op volgorde van geboorte:

                IMG_20161113_185045.jpgIMG_20161113_185333.jpgIMG_20161113_184958.jpgIMG_20161113_184910.jpg
                Last edited by jojoja; 13 November 2016, 18:43. Reden: nog wat vergeten

                Comment


                  #38
                  Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                  Ze zijn inderdaad aan het strekken. Anders zet je toch wat boeken onder je potjes (van onder verhogen) of belemmer je dan ook de slurfen van de luchtinlaat etc..
                  Ad usum proprium!

                  Comment


                    #39
                    Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                    De LV in mijn kast was tijdens groei rond de 30-35% en ze zijn er gewoon groot mee geworden. Eerste 2 weken heb ik misschien totaal 200ml aan kraanwater gegeven. En de meeste zal wel verdampt zijn...
                    Maar het zou kunnen dat het per soort anders is ik ben ook maar een beginner
                    gl hf lol wp gg no re!

                    Comment


                      #40
                      Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                      @Crazyivan: Thanks! Ja, de LV is lastig goed te houden heb besloten me er niet te druk over te maken......

                      Hier nog een paar foto's van hoe de plantjes er vandaag bij staan zijn resp. 3 en 4 dagen boven de grond.

                      De eerstgeborene blijft geel....en loopt ook achter op de rest, er komt wel een nieuw bladen-paartje bij maar erg klein en geel....de lob blaadjes zijn wel groen....

                      De 2e die boven de grond was heeft hele andere bladeren dan de rest (veel groter ook), iemand een idee bij welke soort dat hoort?

                      Lamp hangt nu op ca. 35cm boven de strekkers en lijkt nu niet veel langer meer te worden gelukkig!! (de 2 lange plantjes groeiden extreem snel in 1,5 dag!)IMG_20161115_194741[1].jpgIMG_20161115_194613[1].jpgIMG_20161115_194417[1].jpgIMG_20161115_194505[1].jpg

                      Comment


                        #41
                        Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                        oi oi leuke run lopen hier, maar euh ivm je blad je hebt twee soortjes staan las ik in de begin dus denk ik dat het anders uitziende blad ofwel toont dat je twee soortjes hebt of van de zelfde soort met andere opbouw, no worry equals no stress voor jou en je plant ^^
                        vooral straks verpotten tot je steeltje verstopt zit, je kan nu ook gerust wat aarde opbouwen tegen steeltje zodat ze toch stevig staan, lange slungels zijn een beetje klungelig om te behandelen stokjes steken touwtjes overal , klein beetje meer wind zorg ook wel voor stevige planten , zolang het gene trek is nje

                        greeetzz
                        sigpic

                        Comment


                          #42
                          Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                          Hoi,
                          Die lv gaat wel omhoog als ze groter worden hoor. Blijkbaar is u woonkamer lv laag, heb je radiatoren? Zet er es een bakje water op zodat u aanzuig lv wat stijgt. Dan maakt het niet uit hoe hard u afzuiger werkt.

                          Hang een clipfan onder u kap die onder u lamp blaast richting u afzuiger Ivm temperatuur.

                          Succes!
                          verslag 1, verslag 2

                          Comment


                            #43
                            Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                            Goedemorgen,

                            Bedankt weer voor de tips.
                            Luchtvochtigheid blijft wat aan de lage kant, ondanks het neerleggen van natte badhanddoeken en het gebruik van een luchtbevochtiger.
                            Die luchtbevochtiger is nogal een gedoe want hij is te hoog.....de dampwordt dus keurig afgezogen en bereikt de plantjes niet De oplossing was om de luchtbevochtiger buiten de tent te zetten, rits onder stukje open en dan word de damp mooi op plant hoogte naar binnen gezogen. Uiteraard kan dit 's nachts niet i.v.m. licht.

                            Toch blift het gemmiddelde ongeveer 45% LV....ach, zoals Ergonaut ook al aangeeft dit zal als ze wat groter worden nog wel iets stijgen.

                            Temperatuur heb ik nu wel mooi op orde en is tussen ca. 20 en 27 graden.


                            Jullie voorspellingen over de tuin-aarde zijn tot nu toe deels uitgekomen.....verdorie.....eergister zag ik een vliegje.....rouwvarenmug!
                            Ik heb 'm doodgedrukt en direkt zgn. kaneelthee gemaakt, daar heb ik de plantjes water mee gegeven. Ook heb ik in elk potje een teentje knoflook geplant.

                            De toplaag met grint heb ik ook opgehoogt, mochten er larven zitten dan hebben ze het nu nog moeilijker!

                            Tot nu toe heb ik sinds eergister 1 mugje gezien, niet meer dus ik hoop dat de kaneelthee z'n werk doet.....


                            Dan de plantjes! het begint nu eindelijk een beetje op een plantje te lijken, de eerste 3 vingerige bladen verschijnen (mooi hoe dat langzaam ontvouwt)
                            Helaas heeft de eerstgeborene, die al geel uit de grond kwam het niet overleefd.....de blaadjes beginnen te verschrompelen en ook de lobblaadjes zijn nu geel.....
                            Morgen haal ik het potje uit de tent en verdeel ik voortaan de aandacht over 3 plantjes.....RIP

                            De andere 3 doen het gewoon goed! Zelfs de zeer gestrekte loopt nu gelijk met z'n broertje, wel heb ik wat extra aarde om het stengeltje gelegd ter ondersteuning.

                            Hier weer een aantal foto's:

                            IMG_20161119_103020.jpgIMG_20161119_103008.jpgIMG_20161119_102916.jpgIMG_20161119_102701.jpgIMG_20161119_102552.jpg

                            Comment


                              #44
                              Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                              Hoi, laat ik nu dezelfde bevochtiger hebben ongeveer. Heb er geen foto van maar die komt met een lange smalle dop die erop kan ook he, dat gewoon rechte stuk met een klein gaatje, ipv de lage met schuine kant voor bovenaan? Neem die langste dop, en een eind tuinslang, beter wat langer dan te kort. Kan je altijd stukje aanpassen. Zaag het smalle deel (kant waar de damp uitkomt met een handzaag op een hoogte zodat u gat diameter van dat uitlaatstukje wat kleiner is dan de tuinslang diameter. Trek de tuinslang er langs de brede kant in en door zodat ie vastklemt in u gezaagd gat. Wat ducktape erond....
                              Bevochtiger naast de tent, slang naast een inlaatbuis in de tent stoppen, bakje eronder voor de condens uit de slang. En draaien maar... Zo gebruikte ik m op mn zolder, daar had ik veel te droge lucht.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Hmm dacht dat ik m ergens op een foto zag van u. Ff voor de zekerheid, het is de druppelvormige bevochtiger toch?
                              Last edited by ergonaut; 19 November 2016, 10:51.
                              verslag 1, verslag 2

                              Comment


                                #45
                                Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                                Klopt! Is inderdaad een druppelvormige bevochtiger.....
                                Ik zal uw tip eens uitproberen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X