Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

    Korting op 420shop
    IMG_20161107_120338[1].jpg



    gr. Jojoja

    #2
    Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

    Ik zie je al zitten, stoeltje er bij...

    Ik hoop dat je afzuiging sterk genoeg is om alle warmte af te voeren, maar zal wel krap worden denk ik.
    Via schotel water geven wordt afgeraden door de ervaren growers. Er zijn wel andere methodes waarbij je een geperforeerde buis/slang in je pot stopt zodat het water in het onderste deel van je grondje belandt.
    Als je je zaadjes in flink bemeste grond stopt loop je het risico dat ze dat niet leuk gaan vinden. Beter is om een armer medium te gebruiken zoals zaai en stekgrond totdat ze wat groter zijn.
    Al met al, succes met je kweekje!

    Comment


      #3
      Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

      Schuif hier ook aan. Succes met je eerste ronde!
      Ad usum proprium!

      Comment


        #4
        Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

        Ik volg jou ook jojoja. Succes😀

        Comment


          #5
          IMG_20161107_204419[1].jpg

          Comment


            #6
            Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

            Leuk, een beginners kweekverslag.
            Ik pak een stoel en kom erbij zitten.
            (maar wel buiten je tent )

            Comment


              #7
              Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

              Ik heb ook ooit zo lopen klooien met een actieve inlaat, geen feest en nog meer herrie... ik denk dat je met een grotere capaciteit afzuiger sowieso een heel eind gaat komen, goed plan...

              Comment


                #8
                IMG_20161108_133059[1].jpgIMG_20161108_150804[1].jpg

                Comment


                  #9
                  Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                  zonde die zaadjes... die kun je gewoon bewaren hoor...

                  beetje wijsheid achteraf, heb niet goed opgelet bij het geven van mijn reactie dat je een 150m3 filter hebt hangen... de luchtweerstand van het filter zal als ik me niet vergis kwadratisch toenemen met de luchtsnelheid, je filter zal nu dus de bottleneck vormen voor hoeveel m3 lucht je per uur kunt afzuigen. Bij het opvoeren van de afzuiger zul je merken dat dit tot steeds minder extra luchtverplaatsing zal leiden. Misschien ga je het redden, maar hou er rekening mee dat je wellicht je filter capaciteit ook nog moet opvoeren en eventueel een maat groter moet gaan zitten met je flexibele slang.... fingers crossed

                  Comment


                    #10
                    Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                    De zaadjes hadden ook in het water gelegen maar waren nog niet uitgekomen anders had ik ze wel weg moeten gooien.....

                    Apart dat deze combinatie wel aangeraden wordt bij een dergelijk tentje van deze afmetingen (60x60x160).....
                    Dan zou toch bijna elke beginner met te hoge temperatuur moeten zitten??
                    Wel heftig ook dat zo'n klein tentje misschien al grotere slangen enzo nodig zal moeten hebben......

                    Ik gok eerst maar op de ventilator, zal het er toch mee moeten doen want zomaar weer een paar honderd euro extra uitgeven word ook lastig.....

                    Comment


                      #11
                      Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                      Ik moet zeggen dat ik wel meer draadjes tegenkom waar men dit euvel heeft. Erg vervelend als je wilt beginnen, waarom ze het zo verkopen weet ik niet. Een aardige regel is bij HPS om het aantal m3/uur minimaal gelijk aan het aantal watts te nemen.
                      Mogelijk is het een kwestie van de prijs van een tentset zo laag mogelijk zien te krijgen om concurrerend te kunnen zijn ?

                      Comment


                        #12
                        Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                        Niet in de Biobizz aarde maar aarde die ik uit de tuin heb gehaald

                        Tja, als je zelf weinig opzoekt blijf je fout op fout maken.
                        Ik zou je als tip willen geven eerst alles op te zoeken wat je wil gaan doen, en ondertussen wat kweekverslagen lezen.
                        Ook dit was niet zo'n slimme stap.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                          Met de aarde van buiten kan je jezelf een flinke plaag bezorgen!

                          Succes en als je kamer nog niet vol is zet ik ook mijn stoeltje neer ☺
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                            Er word de laatste weken hier behoorlijk wat gelezen maar A. 't is een heleboel informatie B. er is veel conflicterende/verschillende informatie.
                            Ik dacht er juist goed aan gedaan te hebben aarde van buiten te halen aangezien ik gelezen heb dat grond waarop veel brandnetels groeien 'ideale' grond is voor wietplantjes....

                            Nu ja, maar hopen op wat geluk..... ondertussen ben ik te vinden in de sectie 'kweekverslagen'

                            Comment


                              #15
                              Re: 1x 'noob' - kweekje, als dat maar goedkomt!

                              Snap je wel waar Q en ik je voor waarschuwen?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X