Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Planten zijn flink gegroeid. Hoogte is nu 35cm en ik denk dat ik wel zo'n beetje over kan stappen op 12/12.

    EC hangt nu zo rond de 1.5. Planten verbruiken dan nog steeds reatief iets meer voeding dan water, dus ik vul aan met een EC van 1.7. Er gaat nu gemiddeld iets van 8 liter water bij. Dat is wel een stuk hoger dan ik gewend ben, maar dat kan ook zijn omdat ik het nu echt meet, want ik gooi er twee keer per dag 4 liter water bij.

    pH liep afgelopen dagen wat op omdat ik een calcium tekort had gezien. Dan gooi ik er wat kalk in en dat was wellicht weer wat teveel met als gevolg een stijgende pH. Nieuwe uitgroei is hierdoor wel een pietsje lichter (ijzeropname loopt terug bij hogere pH), maar het is verder wel onder controle.

    Overzicht: 20170129_Overzicht_DSC1957.jpg


    Plant linksvoor heeft wat vertekeningen in het blad die me doen denken aan TMV. Dat zat er al in toen ze nog een zaailing was. Heb haar toen laten staan en dat doe ik dan nog steeds maar. Ze heeft er zo te zien ook niet echt last van.

    Helemaal achterin is nog een kruintje te zien van een Santanesia plantje wat dapper aan het reveggen is. Er staan er nog twee naast (A1, A5 en B1 uit vorige kweekverslag). De B1 stek ruikt nog steeds heerlijk trouwens

    Aangezien de kleur van het blad wat lastig te zien is op een foto met kunstlicht heb ik maar een foto gemaakt van een blad in zonlicht (voor zover er zonlicht is op dit moment): 20170129_BladKleur_DSC1958.jpg


    Deze week (zo niet morgen) gaan ze dus over op 12/12. Moet eerst wel even een andere plek hebben voor de Santanesia stekken.
    Attached Files
    Last edited by Wietefras; 29 January 2017, 21:28. Reden: Foto's geprobeerd erin te krijgen

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #77
      De foto's kan ik helaas niet zien?! Wel veel werk hoor 2 per dag water erbij doen. Je kan misschien daar een automatische water toevoeging maken, heb je weer een projectje
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #78
        Oh, vreemd. Ik zie ze wel. Ik ben eerlijk gezegd wel even de weg kwijt met hoe het nou werkt hier met de foto's.

        Ik heb al een systeem om automatisch water te geven, maar daar moet ik nog een flowmeter op aansluiten. Ik had er ooit al eentje op gezet, maar die was te zwaar en die liep niet lekker. Dat systeem voor water aanullen werkt verder prima, maar houdt dus niet bij hoeveel de planten drinken.

        Daarom nu gooi ik er 's morgens voordat ik de deur uit ga een paar litertjes bij en als ik weer thuis ben ook een paar. Dan weet ik wel precies hoeveel ze drinken.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #79
          lkkr vol
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #80
            Wauw! Onwijs mooi groen ook. Zo die gaat!

            Comment


              #81
              Ah, dus de foto's doen het nu wel in ieder geval

              Ja het staat flink vol. Heb nog steeds de "12/12 knop" niet omgezet. CV doet het namelijk weer niet, dus ik wacht nog even.

              Hopelijk krijg ik het kreng dit keer wel zelf gerepareerd.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #82
                Die gaan best hard, ziet er lekker crowded uit, ga je daar nog problemen mee krijgen?
                1e kweek - Mohan Ram (Done)
                3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                Comment


                  #83
                  Normaal gesproken schieten ze wel de hoogte in als ze overschakelen naar de bloei. De planten staan in bakken die eigenlijk maar de helft van de ruimte vullen. Dus als ze omhoog gaan dan buig ik ze open en dan is er weer plek zat. Indien niet dan snoei ik wel wat weg. Het is altijd makkelijker om wat te snoeien als het te vol zit dan om lege gaten nog vol te krijgen als ze eenmaal bloeien.

                  ps CV is weer provisorisch gerepareerd. Ik denk dat ik het lek nu wel boven heb (al drupt er ook echt water uit een koppeling en dat krijg ik niet verholpen). Nou wat onderdelen kopen en vervangen en hopelijk kan ik dan gewoon door. Wat een gekloot als die dingen het niet goed doen.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #84
                    Dat is wel balen zeg.. je hebt niet veel geluk met je C.V installatie, hopelijk kun je het zelf repareren. Je planten staan er in elk geval mooi bij! mooi tentje vol zo.

                    Ze lusten ook wel flink wat voeding zeg, ec 1,5 is tot nu toe nog de max wat ik heb kunnen geven met de floraNova lijn. Ben benieuwd tot hoe hoog je het kan gaan opvoeren.


                    hierboven vertel je over een oplopende pH na aanleiding van een calcium tekort, nu had ik gisteren in 1 van mijn bakken dat de ph plots naar ph 4.1 gedaald was, weet je daar toevallig ook een reden voor te noemen ?


                    groet mafferd

                    Comment


                      #85
                      Ja die CV is echt knudde. Heb het echt helemaal gehad met die zooi. Zo'n goedkope project prul voor een nieuwbouw woning. Eikels. Paar honderd euro meer en je hebt gewoon iets wat wel blijft werken. We mochten tijdens de bouw geen andere ketel kiezen en om nou meteen een nieuwe te kopen vond ik ook wat gortig.

                      Ze staan nu nog op Plagron groei voeding. Daar kom ik normaal gesproken ook niet boven de 1.3 EC overigens, maar ze nemen het wel op. Als ik niet zo hoog ga zitten dan trekken ze het water steeds verder leeg en stort de EC in.

                      Ik probeer met de EC in DWC hydro altijd een soort balans te vinden waarbij de EC niet teveel verandert. Als de EC te hoog is dan blijft die steeds verder oplopen en als de EC te laag is dan blijft die steeds verder dalen. Ergens daar tussenin ben ik dus steeds naar op zoek. Normaal gesproken komt dat wel zo rond de 1.3 uit, maar deze dames hebben wel wat meer honger blijkbaar. Ze drinken ook veel meer dan ik gewend ben.

                      In dit geval komt het erg hoog uit dus ik blijf maar zo rond de 1.5 zitten en dan gooi ik er dagelijks wel water met een EC van 1.7 bij om de EC op peil te houden.

                      Dat de pH steeg was overigens niet zozeer door het calcium tekort zelf, maar door mijn correctie daarop die ik wellicht iets overdreven had. Of niet genoeg aangezuurd.

                      Veranderingen in pH kunnen helaas door heel veel oorzaken komen.

                      Bijvoorbeed als de carbonaat buffer in het water "op" is. Dat zit normaal gesproken in het water en dat geeft een bufferend effect op de pH. Als je daar eenmaal doorheen bent dan is er geen buffer meer en dan schiet de pH soms alle kanten op. Dan kun je het water vervangen of er zelf wat calciumcarbonaat in doen. Ik gebruik van die DCM zeewierkalk. Daar zit calciumcarbonaat in. Dat geeft weer een flinke buffer. Zit ook magnesium bij zodat er niet alleen calcium in gaat, want dat zou weer magnesium tekorten kunnen geven.

                      Andere reden zou kunnen zijn dat er een bacterie kolonie op hol is geslagen. Die verzuren het water ook enorm. Dan zou je aan je wortels ook wel wat ellende moeten kunnen zien. Bovendien krijg je dan vergelend blad aan de onderkant van de planten.

                      Of misschien gewoon iets teveel aangezuurd? Heb ik ook wel eens. Paar druppeltjes teveel kan ineens een enorme pH daling geven. Teveel aanzuren kan trouwens ook je carbonaatbuffer om zeep helpen.

                      Nog een andere mogelijkheid is dat je EC te laag is. Dan daalt de EC en stijgt de pH. Al gaat het dan niet zo snel.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #86
                        Gaan goed hier.
                        Mooi vol veld.
                        De Mcpurple kan idd wel wat voeding hebben.Dus blijven voeren.

                        Comment


                          #87
                          Dankje voor je uitgebreide antwoord. Zoals jij je ec stuurt in de dwc bakken probeer ik het ook te doen, ik vind het dan wel fijn om er achteraan te lopen als ware, dus dat de ec elke dag ongveer een halve punt zakt.(bijv 1.4-1.35) Voor mn gevoel heb ik op deze manier niet zo snel last van overvoeden. Tot dusver werkt die theorie best wel goed.

                          Denk dat je de spijker op de kop slaat wbt de opmerking over bacterie kolonies die op hol slaan, het gebeurde juist in de bak waarin ik eerder in deze ronde wat PondSaver had gedaan. Wat ik je nog wou zeggen is dat die PS wel echt wat lijkt te doen, heb meerdere bakken bij elkaar staan met elk een eigen plant erin en de plant in de bak met pondsaver is de mooiste en met de dikste toppen geworden.. kan toeval zijn dus ga ik het aankomende ronde nog weer eens 1 op 1 vergelijken.
                          Wat mij betreft was het een goede tip van je! ook de cree leds bevallen hier prima. 1e ronde 1,52gr/w enkel het in bloei gaan en afbloeien duurde langer als dat ik gewend ben, nijg erna het te wijten aan de 3500k en verder geen toegevoegd far-red. Hoe sta jij er nu in wbt dat toevoegen van de far-red?


                          groet Mafferd.

                          Comment


                            #88
                            mooie hoekverbinder heb je daar geprint
                            modelletje zelf ontworpen of heb je die ergens gedownload?

                            Comment


                              #89
                              MWay, Het is wel even wennen, zo'n hoge EC, maar ze doen het er goed op.

                              mafferd, Ja als de de EC in de bakken zelf iets lager is dan kun je ook makkelijker reageren als de EC omlaag moet. Verlagen van de EC is vaak een stuk lastiger dan verhogen.

                              Ik heb de Pond Saver eigenljk nooit in een vergelijkende test met een bak zonder PS naast elkaar vergeleken. Is inderdaad ook wel een goeie om eens te testen.

                              Mijn COBs zijn 3000K en ik zie niet echt verschil met HPS of MH qua snelheid van bloei. Genetica scheelt ook een hoop daarin trouwens. De Santanesia (uit zaad) was laatst het snelste omgeschakeld wat ik ooit gehad heb.

                              Het probleem met far red is dat de planten zo gaan strekken. Dat kan ook een voordeel zijn overigens. Dat strekken viel me meer op dan of de bloei wellicht een dag of wat eerder kwam.

                              De far red leds gebruikte ik zelf vooral als de groei eruit was. Dan kunnen ze toch niet meer strekken. Ik had echter geen idee of het echt iets zinnigs deed, dus ik ben er maar mee gestopt. Dat moet ik eigenlijk ook nog een keer in een vergelijkende kweek doen, want de verschillen zijn toch vrij klein dus als je dan naar het verschil gaat kijken tussen twee kweekjes na elkaar dan kunnen ook andere zaken zorgen dat er verschillen zijn. Dat maakt het om zeker te zijn wat verantwoordelijk is voor een verandering.

                              Ik heb een keer geprobeerd om de dag te verlengen (naar 13,5 of 14 uur licht aan), maar wat dat nou echt scheelde heb ik eigenlijk geen goed beeld van. Welicht was de kweek wat sneller klaar, maar de oogst was ook wel wat minder. Al kan dat allemaal dus ook gewoon een normale variatie geweest zijn.

                              Meglow, Heb ik zelf ontworpen. Voor dit soort simpele vormen is dat gelukkig heel snel gedaan. Het zijn uiteindelijk simpelweg drie cilinders, een blokje op de hoek en drie driehoekjes ertussen voor extra versteviging.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #90
                                Nice topic, jammer dat ik m nu pas tegenkom Blijf je nu volgen

                                Comment

                                Bezig...
                                X