Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    @MZZ, ik hoop echt dat er nog wat meer milky in gaat komen de komende dagen, aanstaande maandag gaan ze echt om, kan het niet langer uitstellen. Fingers crossed.

    Greyvol, thanks, ben tot nu toe zeker niet ontevreden, ondanks de kleine tegenslagen. Pepers gaan inderdaad ook goed, vandaag weer twee papechas, twee caloro's en twee cayenne's geoogst, en ze blijven doorgaan. Meer dan ik verwacht had van een tweetal chinese burple "ufo's" .

    beowulf, zeker, COB's doen het lekker. Ik denk nu zelfs (achteraf bekeken) dat het licht eigenlijk te veel is voor dit oppervlak en dat dat gedeeltelijk voor het gele blad zorgt.

    (Zou dat kunnen, geel/wit blad door een overdosis aan licht, of praat ik nu echt peop)


    Nog 7 dagen, dus de komende dagen alleen nog maar water en veel liefde. Snap alleen niet dat de wietlucht mijn tent uit komt, krijg klachten van moeders de vrouw dat ze de planten ruikt. Buiten ruik ik gelukkig niks, straks mijn koppelingen nog maar even controleren.

    Gr. MV
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      Een week geleden was het zover, het kon helaas niet langer uitgesteld worden . Op zich zagen ze er mooi uit en zat er ook al amber in de trichs, maar eigenlijk hadden ze nog wel een weekje (of misschien zelfs 2) door gemogen. Op het moment van knippen (17/04) stonden ze 65 dagen op 12/12 en hadden ze 55 dagen echte bloei gehad .
      filedata/fetch?id=1280301&d=1553708711&type=thumb

      De dames mochten met de voetjes omhoog, en gingen met "scrognet" en al omgekeerd de tent weer in.
      filedata/fetch?id=1280302&d=1553708711&type=thumbfiledata/fetch?id=1280303&d=1553708711&type=thumb

      Knippen was ik ook al mee begonnen, maar door omstandigheden is dat allemaal iets anders gegaan dan gepland. Inmiddels is alles wel droog, geknipt en zit het in wekpotten, maar heb er (nog) geen fotos van. Ik hoop dat ik de komende paar dagen nog even de mogelijkheid krijg om de oogst te fotograferen.
      filedata/fetch?id=1280305&d=1553708711&type=thumb
      Wel heb ik het geheel gewogen na het drogen en knippen en kom uit op de volgende gewichten:
      Plantje 1: +/- 50gr
      Plantje 2: +/- 42gr
      Plantje 3: +/- 46gr
      Plantje 4: +/- 36gr

      In totaal dus +/- 182gr.

      Ook heb ik het knipafval onder handen genomen, maar dat viel tegen. Alles bij elkaar nog geen 50gr aan knip afval (achteraf gezien misschien toch meer "topjes" als "popcorn" aan moeten wijzen) en een klein blokje hasj (geen idee hoeveel gram, waarschijnlijk te weining om te wegen). Ik ben er nog niet helemaal achter wat ik dan precies verkeerd heb gedaan . Ik heb het afval 3 keer door de bubble-zakken heen gehaald, maar toch valt de opbrengst tegen in mijn ogen. Misschien in de toekomst eens een complete plant door de zakken halen en kijken wat hier de opbrengst van wordt.

      Ik heb de verleiding om te proberen nog kunnen weerstaan, maar over een week of twee zal ik waarschijnlijk mijn eerste beetje in de storm of de glazen blunt stoppen .

      Zodra ik wat toppen gefotografeerd heb en de eerste proefsessie heb gehouden, zal ik nog een update plaatsen.


      Ow ja, de pepers doen het ook uitstekend. Van de eerste oogst hebben we de nodige "sambal" gemaakt en de tweede oogst ligt alweer te wachten op verwerking.
      filedata/fetch?id=1280306&d=1553708711&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.
      Last edited by MV1977; 24 April 2017, 17:50.
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


        Leuke manier van drogen. Goed gevonden.

        182g is niet slecht. Das bijna 1g/W. Maar wel lekkere bio shopvrije wiet!

        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          Thanks vaperke , vind het zeker niet slecht, had nog iets meer kunnen zijn als ik ze nog een weekje langer had kunnen laten staan. Maar voor m'n eerste "echte" binnenkweek ben ik tevreden over de kwantiteit, ik hoop dat de kwaliteit ook een beetje in die richting gaat.

          Voorlopig hoef ik de brood-kwekers niet meer te sponsoren, en weet ik zeker wat er in mijn wietje zit .
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            500+ gram per vierkante meter.
            Da's niet verkeerd, en met de kwaliteit zal het ook best goed komen.

            De ene soort komt wat meer hasj vanaf dan van de andere, dat kan serieus schelen.

            Maak je alleen sambal met je pepers of heb je nog meer sauzen op je repertoire ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              QnQ ha, op die manier had ik hem nog niet bekeken. Dan is het inderdaad helemaal niet slecht. Nu alleen zorgen dat ik niks verkloot tijdens het curen.

              Voor de volgende ronde maar eens kijken of We er 1 neer kunnen zetten speciaal voor de hash (misschien zo'n setje 10 random autoflowers bij sweetseeds ).

              Met de pepertjes, daar is moeders erg goed in, gaat vanalles zo'n potje in (knoflook, allerlei groen spul, olie). Ik geloof dat ze alles "sambal" noemt, maar denk niet dat daar een echt recept gevolgd wordt.
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                Mooi hoor, geniet er maar lekker van. Je toppen zijn mooi geworden, weet je misschien het gewicht van gemiddeld 1 top?

                Ik denk dat antwoord op je vraag je iets te weinig toppen hebt, doordat je je nog 1 keer kon toppen, dan had je meer toppen gehad, maar misschien waren je toppen dan wel weer kleiner geworden.
                Het blijft een beetje uitproberen.

                kijk maar eens op mijn topic, daar heb ik ook leds en iets minder dan 200 watt draaien, het is wel op hydro maar heb wel echt stuk meer toppen. Ik weet alleen nog net hoe de toppen gaan ontwikkelen, dat is nog de vraag.
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                  Morgen Zonder Zorgen Dank je, ben inderdaad niet ontevreden met de opbrengst . Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van het gemiddelde gewicht van 1 top, aangezien er geen enkele top hetzelfde is.

                  Inderdaad kunnen meer toppen voor meer opbrengst zorgen, maar volgens mij is er niet per definitie een lineair verband tussen opbrengst en aantal toppen, of wat ik eigenlijk wil zeggen, 10* zoveel toppen betekend niet 10* zoveel opbrengst. Je krijgt wel meer toppen en de totale opbrengst neemt in principe wel toe, maar de toppen worden kleiner. Op een gegeven moment worden de toppen zo klein dat het eigenlijk niet meer rendabel is, en is er zoveel werk aan om ze in de gaten te houden vwb zaken als toprot, ongediertje, etc. meer werk aan knippen en drogen (afhankelijk van de manier waarop je het doet). Het moet wel leuk blijven natuurlijk . Ik vond het nu al zo lang duren om ze te knippen en word claustrofobisch als ik een paar uur in zo'n klein hokje moet zitten knippen.

                  Heb inmiddels je ook je "record" topic doorgelezen, ziet er leuk uit, mooi vol netje gaat dat worden en komt vast goed. Vind die wortels ook zo gaan om te zien, van de zomer maar eens voorzichtig in gaan lezen .

                  1e kweek - Mohan Ram (Done)
                  3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                  Comment


                    Inmiddels ook tijd gehad om fotos van de opbrengst te maken, dus om het verhaal een beetje compleet te maken, bij deze een overzicht van het resultaat.

                    4xMohan Ram onder 200w Cree COB's. In totaal ongeveer 4 maanden van het ontkiemde zaad tot aan geknipt en gedroogd in de wek-potten (curen dus niet meegerekend). 46 dagen voorgegroeid waarna 65 dagen op 12/12, het heeft zo'n 10 dagen geduurd (+/- 1 dag) voor de echte bloei zichtbaar was, dus in totaal hebben ze 55 dagen in de bloei gestaan. Op moment van oogsten (door omstandigheden eerder dan de bedoeling) hadden ze tussen de 10% en 20% amber trichs (schatting). Gedroogd heeft het 184gr opgeleverd.

                    En dan nu de fotos van de opbrengst:
                    filedata/fetch?id=1280446&d=1553708711&type=thumb
                    filedata/fetch?id=1280447&d=1553708711&type=thumb
                    filedata/fetch?id=1280448&d=1553708711&type=thumb
                    filedata/fetch?id=1280449&d=1553708711&type=thumb
                    filedata/fetch?id=1280450&d=1553708711&type=thumb


                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 5 photos.
                    Last edited by MV1977; 26 April 2017, 16:35. Reden: Fotos, fotos, fotos, het blijft een uitdaging...
                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                    Comment


                      Ziet er goed uit
                      geniet ervan!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        Geniet ervan hoor!
                        Ad usum proprium!

                        Comment


                          Ik heb zonet wat mohan ram in de boundless gedraaid, na ? pakweg 3 maand curen. Nja, ni slecht

                          Comment


                            beowulf, nie slecht of best wel goed? Zit nogal een stapje verschil tussen

                            Moet zeggen dat na een week of drie de toppen best droog zijn (misschien iets te droog?), maar smaak is prima. Zit een licht "frisje" in die ik nog niet helemaal thuis kan brengen maar wel lekker smaakt. Daarnaast slaap ik er lekker op en is het effect positief op mijn hoofdpijnen. Dus al met al nog steeds zeer tevreden en kijk ik alweer uit naar de volgende ronde (na de zomer)...
                            1e kweek - Mohan Ram (Done)
                            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                            Comment


                              Understatement was dat.

                              Comment


                                Beste medegrowers,

                                Ik heb ook een zelfbouw armatuur met 4x leds cxb3070 en een 200w driver met 1400a uitgang. De leds zijn in serie geschakeld. Nu heb ik de lamp net getest en er kwam heel veel licht vanaf. Alleen nu net na het herhaardelijk teste. Lijkt het of ze niet meer willen starten. Ik zie de leds wel.opgloeien maar echt geen fel licht! Ik kan de leds gewoon tellen!! Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Te snel aan en uit gezet? ?

                                Groetjes vrankmeister
                                Last edited by vrankmeister; 3 September 2017, 20:37.

                                Comment

                                Bezig...
                                X