Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

    zetten altijd een volle emmer met een natte handoek half in de emmer de rest op de grond in me hok,zoiets moet je ook fixen.wat was je kwijt alleen voor het bouwen van je lamp?zaailingen in en uit de grond trekken vinden ze niet echt lekker zelfs overpotten niet.je heb het meest proffie hok voor 200 watt op het forum ga je zeker volgen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #17
      Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

      Hi joremkrank welkom in mijn tentje .

      Ja, ga idd nog even zoeken hoe ik dit beter kan doen, heb jij toevallig foto's staan van je handdoek oplossing? Kan me er nog niet echt een voorstelling van maken .

      Ik heb een topic staan met daarin meer info over de setup. Exacte kosten van de lamp weet ik niet uit m'n hoofd, moet ik opzoeken, maar zal rond de 350 zitten (incl schroefjes, alu, etc). Helaas zegt de setup verder niks over de kweek zelf, ben een beginner dus nog een hoop te leren en lezen .

      Gr, MV

      Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


        #18
        Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

        Toch maar even een korte update. Vandaag zijn 1 & 2 ook helemaal boven gekomen. Nr 1 heeft nog wel het zaad omhulsel vast. Nr. 2 Is iets gestrekt, daar heb ik het zwarte potje te lang op laten staan (achteraf had ik gelijk een glas eroverheen moeten zetten). 3 & 4 zien er redelijk uit en zijn bezig met het eerste setje 1-vingerige blaadjes. Maar nr. 4 ziet er wel een klein beetje vreemd uit, zo met die lobblaadjes die aan elkaar lijken te zitten.

        De lv is iets beter, met twee natte doeken en een schoteltje met keukenpapier komt ie rond de 42%, zou voor zaailingen genoeg moeten zijn (meer is wss beter). Wel drogen de doeken snel uit, na een uur of 4 zijn ze droog en daalt de lv weeR naar snel 34%. Weet niet of ik er veel aandacht aan moet besteden, misschien niet meer nodig als ze een weekje of 2 verder zijn?

        Dan nu nog even een fototje van de kleintjes.

        Nr1:
        20161225_221807.jpg

        Nr2:
        20161225_221812.jpg

        Nr3:
        20161225_221818.jpg

        Nr4:
        20161225_221822.jpg

        En een overzichts foto, niet omdat het moet, maar omdat het kan:
        20161225_221832.jpg

        Gr. MV
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #19
          Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

          je neemt een 10 liter emmer stop er een grote handoek in nu is ie zeiknat,laat hem uit de emmer hangen en leg hem op de grond vul de emmer nu aan,dan zal je handoek nooit meer uitdrogen als je de emmer maar af en toe bijvult
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #20
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #21
              Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

              Ik zou me geen zorgen maken over je LV. Zaadjes hebben daar niet zo'n last van.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #22
                4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                Als je in Tapatalk op het plusje (links naast waar je text typt) klikt, dan opent zich een ander tekstveldje met daaronder een fotosymbooltje en een symbool met twee driehoekjes. Hiermee kun je foto's plaatsen.

                Comment


                  #23
                  Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                  @vaperke, in principe niet, maar een lv van 20% of lager vinden ze echt nog niet leuk, heb ik aan ze gezien. Dus deze eerste dagen met wat kunst en vliegwerk de lv wat hoger proberen te houden. Zo tussen de 35% en 45% (hoewel ik ook uitschieters zie naar bijna 60%).

                  @ron, Thanks voor de tip, gelijk even proberen.


                  Nr 1.


                  Nr 2.


                  Nr 3.


                  Nr 4.


                  Overzichtje


                  Nr 1 heeft heel veel moeite, de eerste 1-vingerige blaadjes zitten eraan, maar zijn pas enkele mm groot. Nr 4 lijkt ook wat moeite te hebben, blijft iets achter. Nr 3 begint al langzaam aan het volgende setje blad, we wachten af.

                  Gr. MV

                  (@Ron, Thanks Werkt inderdaad prima!)

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                  1e kweek - Mohan Ram (Done)
                  3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                  Comment


                    #24
                    Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                    20% is inderdaad wel erg laag. Daar had ik over gekeken.

                    Kleintjes zien er wel goed uit hoor.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #25
                      Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                      20% is wel erg laag, waar haal je je lucht vandaan dan, dat moet dan haast ook erg laag zijn voor een woning.
                      Zie je geen verschil als je de meter ergens anders plaatst ?
                      Als je 'm 's ochtends in de mist hangt geeft-ie >95% aan ?
                      Ik roep maar wat heh..

                      Voila, ze gaan goed verder, toch ?
                      Klein beetje strek, ik heb even niet gezien of je lamp te hoog hangt. (of iets te ver gedimd?)
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                        @QnQ, lucht komt vanuit dezelfde ruimte, heb helaas geen mogelijkheid om deze ergens anders vandaan te halen. Tent is "opgesloten" tussen 3 blinde muren en om lucht van buiten of een andere kamer halen gaat niet lukken. Inderdaad is de lucht in huis behoorlijk droog, 20%-25%, veel hoger komt het niet.

                        Ook het verplaatsen van de meter doet niet veel, had hem eerst op de hoogte van de lamp hangen, nu staat hij op de potten. Uiteraard kan het ook aan de meter liggen, maar de plantjes zelf gaven ook aan dat er iets mis was. Als ik kijk naar Nr 1 en Nr 4, die hadden de eerste dagen echt last van de lage lv, wat te zien was/is aan de lobblaadjes. Dus die heb onder glas gehad tot de eerste "echte" blaadjes een beetje op kwamen. Nr 1 heeft bijna geen lobblaadjes meer en ook de 1ste set bladeren zijn erg klein, deze staat dus nog onder een glas.

                        De rest doet het volgens mij redelijk, staan ook niet meer onder glas. De komende dagen ga ik de handdoeken langzaam weghalen en kijken hoe ze reageren. Wat betreft de lamp, inderdaad zijn ze wat gestrekt, heb de lamp inmiddels laten zakken van 40cm naar 30cm, even afwachten wat dat gaat doen. Zijn niet gedimt, de dimkabel is op dit moment niet aangesloten dus zou vol op 200W moeten staan. Kan nu helaas de tent niet in, zal moeten wachten tot vanavond.

                        Gr. MV
                        1e kweek - Mohan Ram (Done)
                        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                        Comment


                          #27
                          Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                          Goedenavond lief dagboek, (en natuurlijk alle meekijkers, bankhangers, stoeltjeszitters en hangmatliggers)

                          Allereerst de beste wensen voor 2017, dat het een groen en veilig jaar mag worden!

                          Tijd voor een kleine update, de kindjes zijn inmiddels 8 dagen oud (vanaf het moment dat de lobblaadjes boven de grond zijn). Over het algemeen ben ik tot zover best tevreden over het verloop. Op 1 na, zien ze er volgens mij goed uit, dat is Nr. 1 welke al vanaf het begin achterblijft maar ook verbrande lobblaadjes had. Daarnaast blijft temperatuur en lv een uitdaging. Ze krijgen om de 2 a 3 dagen water, met voeding van Biobizz volgens het Biobizz schema. Hieronder een lijstje met de details.

                          Temp: 19.2gr - 30.8gr
                          LV: 20%-52%
                          Fan variac: 100v (550m3 softbox)
                          Lamp: full power (200w) op 25cm
                          Water: om de 2 a 3 dagen zo'n 250ml per plant
                          Voeding (Biobizz): eerste 7 dagen: 2ml/l Root-Juice + 2ml/l Bio-Heaven
                          vervolgens: 2ml/l Bio-Heaven + 1ml/l Bio-Grow

                          Inmiddels zijn ze bezig met hun 3e node (zou 5-vingerig moeten worden als alles een beetje goed gaat) en hebben eigenlijk allemaal hun eerste set 3-vingerige bladeren. Alleen Nr.1 blijft een stukje achter, maar die laten we toch gewoon staan om te kijken of die bijtrekt. Strekken doen ze niet, eigenlijk alleen heel in het begin door Nr.2 gedaan, verder blijven ze laag.

                          De bedoeling is om de gaan scroggen en omdat goed mogelijk te maken zal ik ze 2-3 keer gaan toppen. Zodra de 4e node groot genoeg is, gaat die eraf. De twee nieuwe toppen gaan we naar beneden buigen en kijken wat ze gaan doen. Zodra ze er weer klaar voor zijn (na een weekje waarschijnlijk) worden ze in ieder geval nog een keer getopt. Daarna is het even aankijken hoe ze eruit zien en te bepalen of ze nog een keer getopt gaan worden. Alleen is het bij Nr.1 nog een groot vraagteken hoe vaak die getopt gaat worden, als ze zo achter blijft misschien maar 1 keer.

                          Zo, genoeg gezever, tijd voor wat fototjes. Om te beginnen met een luchtfoto van de plantjes:
                          20170103_174328.jpg

                          Nr.1 (deze blijft achter op de rest, heeft ook geen lobblaadjes meer, die waren al erg snel verbrand):
                          20170103_174109.jpg

                          Nr.2 (na de eerste strek eigenlijk geen problemen, ziet er volgens mij prima uit):
                          20170103_174116.jpg

                          Nr.3 (kleine verbranding van het puntje van 1 van de 1-vingerige blaadjes, maar verder ziet ze er prima uit volgens mij)
                          20170103_174122.jpg

                          Nr.4 (ziet er prima uit):
                          20170103_174127.jpg


                          Oh ja, daarnaast heb ik inmiddels ook mijn Arduino starterkitje binnen (inderdaad, via AliExpress, heeft er gewoon 3 maanden over gedaan) en ben druk aan het spelen. Moet zeggen dat ik niet echt te spreken ben over de meegeleverde sensoren, heb eigenlijk alleen de DS18B20 en LM35 die een redelijke accurate temp geven. De 2 DHT11's die erbij zitten zitten kwa temp zo'n 3 graden ernaast en kwa lv tussen de 10% en 30%. Dus daar maar eens kijken naar de DHT22's, of die iets beter zijn. Daarnaast ook maar een paar LM35's en/of DS18B20's bij bestellen. Ook moet er nog een ethernet shieldje bij, of toch via USB serial rechtstreeks aansluiten op een RPi... Zoveel vragen, nog meer oplossingen....
                          20170103_202515.jpg

                          Zo, nu echt genoeg voor nu, op naar de volgende update.

                          Gr. MV
                          1e kweek - Mohan Ram (Done)
                          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                          Comment


                            #28
                            Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                            Goed bezig hier,
                            Succes!
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #29
                              Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                              haha ik ken het, een doos of 2 sensors en brol heb ik ondertussen

                              dht11 is een slechte sensor, veel beter ben je af met de dht22. Dat heb ik ook ondervonden na 2 dht11's gekocht te hebben.

                              De ds18B20's gebruik ik ook voor led en water temp te meten. Werkt perfect.
                              En een BH1750 om licht waar te nemen.
                              Handig is om ineens ook een rtc erop te steken vb een DS3231, nog paar relays en je hebt een growcontrol center
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #30
                                Re: 4x Mohan Ram Fem onder 4x CXB3070 COB's (200W)

                                Thanks Greyvol.

                                @vaperke, dank voor de tips, staan ondertussen al in m'n wishlist . Tja, 220v schakelen zie ik nog niet zo zitten, als ik het monitoren maar een beetje werkend krijg, meten is weten... Ook maar eens wat beter naar wietefras z'n tensiometers kijken, die standaard "vochtmeter" die bij de starterkit zit Is grappig maar voor mij niet toepasbaar...

                                Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                                1e kweek - Mohan Ram (Done)
                                3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                                Comment

                                Bezig...
                                X