Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: NL en BigBud

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: NL en BigBud

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek: NL en BigBud

      de lamp hangt dit moment op 50cm ongeveer en staat op 18/6

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek: NL en BigBud

        Succes Smokeyy met je eerste kweek! Zo'n krappe 2 maanden terug begon ik ook aan mn nieuwe hobby en morgen is het klaar om te drogen. Het worden lange weken, dat beloof ik je. Maar zodra ze klaar is

        Comment


          #6
          Re: Eerste kweek: NL en BigBud

          Heb je ze al een keer over gepot?
          En heb je ze nog in stekgrond of heb je al andere grond gehaald?

          Comment


            #7
            Re: Eerste kweek: NL en BigBud

            Ze zijn gisteren overgepot in 11liter potten met Atami BioGrow mix. De foto's zijn van net na het overpotten.

            Grtz

            Comment


              #8
              Re: Eerste kweek: NL en BigBud

              Zoals ik het kan zien zijn ze gewoon gezond toch?
              Niet geel/bruin/vlekjes/afgevreten blad/enz...
              Kunnen gewoon freaks zijn(die "lelijke"),lekker nog erbij houden zou ik zeggen.

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #9
                Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                wat er aankomt is meegenomen...ziet er netjes en goed uit...niets om je zorgen om te maken i.i.g. heb er zelf ook zo'n rare staan..... maar is aan het verbeteren..
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #10
                  Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                  Het gaat helaas niet zo goed denk ik...

                  De plantjes worden alsmaar geler en bruin.
                  Iemand enig idee?
                  Attached Files

                  Comment


                    #11
                    Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                    Beste Smokey,

                    Je moet de volgende zaken even nalopen:

                    Overvoeding: Voel of de grond erg nat is, is dit het geval, geef ze geen water tot ze weer droog staan) Als je grond bemest is, hoef je voor de eerste 3 weken geen voeding mee te geven in het water. Geef ze 200 mililiter elke dag, kijk of ze droog staan, is dit niet het geval dan wacht je tot ze wel droog staan.

                    Lamphoogte: het is aan te raden de hoogte van je lamp op minimaal 100 cm te houden gedurende de groeifase en vanaf bloei ga je zakken. 50 cm is echt nog te laag.

                    Luchtcirculatie: aanvoer van frisse lucht is noodzakelijk alsmede een hoge luchtvochtigheid van rond de 70-80% LV (minimaliseer de afzuiging, goede aanvoer en het liefst kapjes over de planten met plastic folie erover met gaatjes, moet je maar even in mijn verslag kijken of die van kweker.

                    Bronwater is ook erg aan te raden, ph van rond de 6 is ideaal. Geef ze de komende dagen alleen bronwater zonder voeding.

                    MVG

                    Psycho

                    Comment


                      #12
                      Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                      Overvoeding kan het al niet zijn, ze zijn net overgepot en krijgen enkel water. Niet te veel, maar wel genoeg. Bij de eerste verschijnselen sprak iemand van teveel water. Heb dan de grond wat laten opdrogen voor ik terug water gaf, maar het probleem werd steeds erger. Een thread opgestart in bladproblemen en daar beschuldigde men mij ervan mijn plantjes te laten uitdrogen. Ik dus als de bliksem 1/2 liter water gegeven per pot.

                      Eerlijk gezegd denk ik niet dat daar het probleem ligt.

                      Over de lamphoogte, we hebben ze vorige week al een beetje hoger gehangen. Maar is 1 meter niet erg hoog, ze staan er al onder vanaf het zaad ontkiemd is?

                      Luchtcirculatie: passieve inlaat en actieve afzuiging. Is het niet zo dat voor zaadplanten de luchtvochtigheid niet zo hoog hoeft te zijn? Bij mij schommelt die bijna altijd tussen 40-60%.

                      Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is, maar ik denk dat het niet echt erger geworden is de laatste 2 dagen. Hopen dat het zo blijft...

                      Grtz

                      Comment


                        #13
                        Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                        Beste smokey,

                        Je kan prima zelf aanvoelen of de aarde te vochtig is of niet door gewoon zelf je vinger in de aarde te steken, is deze nog vochtig dan geef je geen water anders wel.

                        Wat de lamphoogte betreft zullen de plantjes idd niet meteen verbranden als je de lamp op 50 cm hangt, wat belangrijker is dat je de plantjes rustig laat wennen aan de hoeveelheid licht. Dus langzaam verlagen.

                        Voor zaadplanten in de vegetatieve periode hebben een hoge luchtvochtigheid nodig rond de 70-80% LV.

                        Greetz

                        Comment


                          #14
                          Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                          beste SMOKEYY, volledig mee eens wat PSYCHO allemaal te melden heeft.... je wilt raad en vraagd raad maar je trekt uiteindelijk zelf een conclusie??

                          Luister naar de medekwekers en hobbyisten....

                          zie bovenstaande van psycho....
                          -hang de lamp op 1 meter zodra ze de bloei in gaan de eerste dagen op 75 cm
                          -week 2 van de bloei zakken tot 50 cm.
                          - LV te laag??: zet er emmers over en koop geen bevochtiger
                          (als je er wel 1 wilt contacteer PSYCHO even die heeft er 1 over)
                          -ik weet niet of je een ventilator hebt hangen?? indien wel richt deze NIET NIET NIET op de planten...kunnen verbranden en droog worden.
                          -pas op met watergeven dat je ze goed geeft onderin rond de stammen en NIET over de bladeren...maar dat weet je wel neem ik aan.......
                          - geef ze enkel water en GEEN toevoeging zie bovenstaande schema wat PSYCHO vertelde... groeten KWEKER
                          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                          Comment


                            #15
                            Re: Eerste kweek: NL en BigBud

                            Smoky geef aub je planten water de aarde is veel te droog op de foto's
                            Giet de potjes maar flink vol overig water loop vanzelf weg en kijk dan si wat je planten gaan doen
                            geef het aub een kans probeer het anders met 1 plantje en je zal zien
                            geef ze morgen inde ochtend of overdag aub water
                            God was never on your side..

                            Comment

                            Bezig...
                            X