Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De 1ste keer met 2 White Widow zaadjes

Hmm...ik heb een stroomvoorziening nodig IN het hok maar weer als geen ander dat vocht en stroom niet samen gaan...
    Dus ik ga een soort van een luikje,die hermetisch dicht kan, erin knutselen
    Alles voor de HPS zit aan de buitenkant,ik had wel al verwacht dat de VSA heet zou worden
    Maar het snoer aan de ionisator is kort,een langere aanzetten is een optie maar ik heb geen zin in al die kabels die er dan gaan lopen.
    Ik sta al niet zo stabiel op m'n benen en wil zo weinig mogelijk op de 'vloer' hebben.
    Immers,de meeste ongelukken gebeuren thuis !!
    Buiten dat wil ik alles netjes hebben,wie wil nou een rotzooi in z'n (zelfgebouwde) kweekruimte...,precies niemand

De dames groeien een weinig in de hoogte maar ze worden breder,alle (zij)toppen komen tussen de bladeren vandaan.
    De temperatuur ligt rond de 29 graden,s'nachts waarschijnlijk lager omdat de luchtinlaat vlabij een raam vandaan haal.
    De meter heeft een geheugen maar waar is die gebruiksaanwijzing...
    Maar eens op zoek op het 'net' ik heb deze site ook zo ontdekt dus 't komt vast goed
    Ik las dat wietplanten graag buitenlucht willen hebben.
    Het is niet rechtstreeks maar zo'n 30 cm onder het raam,het wordt nét te koud indien het rechtstreeks gaat.

Temperatuur is overdag rond de 24 graden.
    LV is rond de 55 %
    Voeding van Plagron, 5 ml 'Terra Bloom' op 1 L water.

Grts,Cootje
    Attached Files

Comment

Wow Cootje, ze zien er prachtig uit!
      Zeker mooier als de mijne toen ze op vega stonden.
      Ik heb me kweekruimte ook graag netjes en schoon, voorkomt naast valincidenten ook insecten in je kweekruimte
      Als ik jouw was zou ik ze zeker een week of 5/6 op vega laten zodat ze een mooi formaat hebben, waarom ook niet, je hebt de ruimte toch. Ik zelf heb de mijne 4 weken op vega gehad, maar had ze achteraf gezien beter langer kunnen laten staan. (max 60cm bij mij op 4 weken)
      Als ik vragen mag: Ben je een medicinaal gebruiker? (slecht ter been)
      Ik ben benieuwd naar je hermetische luikje!
      Ik blijf je volgen

Greetz

Comment

mooi cootje

je doet het goed

dat zie ik aan je planten ze zijn blij en voelen zich goed

Comment

De dames hebben al langer in de 'groei' fase gezeten als normaal.
          Wat is normaal ?
          Inderdaad hebben ze ruimte genoeg en kunnen langer voorgroeien da's zeker waar.

Ze hebben ook heel wat stress te verduren gehad door de vele opstart problemen en zijn daardoor kleiner.
          Toch zien ze er goed uit met hier en daar een brandplekje van druppels water die ik gemorst heb

Ik kan medische kannabis voorgeschreven krijgen maar de prijs weerhoudt me ervan...
          Op diverse fora lees je dat het zijn werking slecht of helemaal niet doet.
          Dus op naar de coffeeshop en soorten geprobeerd en zo op White Widow uitgekomen.
          Het rookt fijn en geeft mij een relaxed gevoel
          D'r zit het Klinefelter Syndroom en Multiple Sclerose in m'n donder
          En beetje goede tijden ,slechte tijden hé

Ben net hersteld van griep (welke weet ik niet) en ga morgen de laatste hand aan de kweekruimte leggen.
          Dat luikje ga ik maken van een sigarenkist.
          Ik maak er wel een kiekje ervan

Ik heb gelezen dat men tot 2 weken in de bloei mag dieven.
          Beide hebben 12 toppen en de dieven die er nog bij zijn gekomen zijn erg klein.
          Toch maar lekker laten zitten ?

Interessant ook dat wiet planten wél tegen groen (led) verlichting kunnen als de lamp uit is.
          Ga ik proberen !!

Grts, Cootje

Comment

Hier weer een update van de dames.
            Ze groeien weer de hoogte in en wel 5cm per dag en worden breder in omvang.
            De 'bloemen' zijn duidelijk aanwezig en hun deodorant is al te ruiken vooral als ik aan de bladeren zit voor controle enzo.
            De temperatuur is eindelijk stabiel,de inlaat is nu passief en werkt beter
            Lamp aan = 27,5 graden,lamp uit 21 graden.
            LV zit tussen de 45 en 50%.

Ik heb foto's gemaakt 5 minuten voordat de lamp aan ging gisteren.
            Hier en daar zit er een brandplekje op de bladeren maar nog altijd is het er 'beestjes' vrij
            En de katten hebben veel interesse op zolder hahahaha,ze kunnen er niet bij hoor

Ik heb er vanaf het begin een kostenteller gebruikt en die staat op de 80 euro.
            Maarrrr daar zit de verdamper bij die niet goed werkte en die lust ook 400 watt.
            Ik doe nu langer als 1 maand met 1 tank (=6 liter water) en gebruikt aanzienlijk minder stroom nu.

We willen er low-riders bij zetten maar welke soort weten we nog niet.
            De Big-Bang is ook interessant voor de volgende kweek.
            Ik las dat er meer op het forum zijn die dit als medicinale wiet gebruiken en het als prettig ervaren

Grts, Cootje
            Attached Files

Comment

De dames stonden afgelopen zaterdag 2 weken in de 'bloei' en hebben 8 weken voorgegroeid.
              Elk hadden ze 12 toppen maar er komen er nog steeds bij
              De geur wordt met iedere dag sterker en de dames groeien nog steeds als kool.
              Sinds 4 dagen is er 14 cm !! bijgekomen
              WW 1 = 41 cm en is de kleinste van de 2 maar deze ruikt véél meer dan haar buurvrouw .
              Héél benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen
              Deze dame heeft ook een dubbele hoofdtop,dat heb ik nog nooit eerder gezien.(de 1ste foto)
              Haar buur is 51 cm.

Ik geef wat minder voeding van terra Bloom,ook weer een tip die op het forum staat.
              We geraken maar niet uitgelezen hier.

Gisteren zaadjes besteld voor de 2e keer straks,ik vind het superleuk om zelf te kweken en met wat hulp van hier lukt het prima
              Het zijn geworden : The Church,Lemon skunk,natuurlijk de Big Bang en de Lowrider #2.
              Allen van Greenhouse en nét als de dames gekocht bij Dutch-Head shop.

Voorlopig duurt het nog voordat de dames 'klaar' zijn maar als ze nu al zo ruiken...
              Zeer benieuwd naar wiet van eigen kweek zónder chemicaliën.

Stroomverbruik zit tegen de 90 euro.
              Geinig zo'n kostenteller.
              Het kost ons niks door de zonnepanelen,ik raad het iedereen aan
              De omvormer levert 1000 Watt en gebruik voor de 'hok' als alles tegelijk áán is 840 Watt.

Groetjes van mij en de dames
              Attached Files

Comment

mooie topjes man nice

grtjs

Comment

Zo dan,alle nieuw bestelde zaadjes zijn binnen.
                  Krijg de smaak te pakken

Dat 'luikje' wat ik wilde maken wordt niks
                  Ze gaan bij de 'rest' van de kabels,werkt net zo goed.

Het groene led licht heb ik wél gemaakt.
                  Een half jaar terug een led lamp bij blokker voor 9,99 euro gekocht die van kleur verschiet,je kent die dingen vast wel.
                  Ik mag graag knutselen en heb 'm wat veranderd zodat deze groen blijft.
                  Ziehier de fotootjes ervan.
                  Nu kunnen we het hok in als de lamp UIT is.

Vanaf zaterdag gaan we 1ml/l green sensation toevoegen aan het water en de 'bloom' 2,5ml/l geven.
                  Bedankt Misty voor het advies

Grts,Cootje
                  Attached Files
                  Last edited by Cootje; 9 October 2009, 18:17.

Comment

Weer eens tijd voor een reactie,
                    Zuiver om je te laten weten dat je verslagje echt wel gevolgd wordt,
                    het gaat alleen zo goed dat er weinig van te zeggen is .
                    Het is duidelijk dat je veel leest,je hebt na de opstart weinig vragen en problemen meer,daarnaast staan je plantjes er nog prachtig groen bij,heel mooi,benieuwd ook wat die groene leds gaan doen.
                    Ik ga dit verslag wanneer het klaar is zeker voordragen voor een mooi plekje.
                    Volg je..

Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Inderdaad een leuk verslag, ik ga hem ook volgen!
                      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Mooie topjes, en leuk om eens wat foto's met LED te zien.
                        Dat zie je niet vaak op het forum geloof ik.
                        Ik volg je!
                        Succes

Comment

Ooooohhhh
                          Maar we lezen samen hoor,wat ik niet heb gezien heeft m'n vrouwtje al gelezen.
                          Maar we hebben het forum zo'n beetje wel helemaal gelezen.

Tóch hebben we iets te vragen hihihi
                          Hoeveel % moet de luchtvochtigheids graad zijn in de bloei fase ?
                          We kijken af bij Psycho (dat weet íe hoor ) en we houden het nu rond de 50 %
                          De dames gaan week 4 in,graag advies voor de LV voor de komende weken.

Hier en daar paarse stengels van de week geconstateerd maar zo het kwam verdween het weer.
                          Ik vermoed dat ik te veel bewaterd heb of te koude (inlaat) luchtstroom.

Sinds gisteren staat de ionisator in de kweekruimte,en iets gemaakt om de ventilator hoger en/of lager te zetten.
                          De lamp gaat om 20:00 u aan maarrrrr ik heb een led-lamp en kan dus m'n hok in als de hps uit is
                          Foto's maken bij led licht gaat niet best maar dit zijn de 2 beste.

Het 2e plaatje heeft een dubbele top.
                          Zeg maar een siamese tweeling
                          Heel benieuwd wat dit gaat worden

Ook erg benieuwd na deze kweek naar de BigBang,we hebben een hoop leden gezien hier die er baat bij hebben.
                          En zeg nou zelf...5 feminized zaadjes voor 15 euro,meteen effe meebestellen toch ?

Grtz, Cootje
                          Attached Files

Comment

Het gaat niet goed...
                            De LV tabel hebben we weer gevonden tijdens de bloeiperiode,dat zit wel goed.
                            Temperatuur met de lamp aan bedraagt 27,5 graad,uit rond de 21 graden.

De problemen zijn gekomen toen ik de 'Green Sensation' ben gaan gebruiken.
                            Yep,de bladeren worden geel en vallen af

Nu staan er diverse oplossingen op 't forum maar wat is er hier aan de hand hé...
                            Ik vermoed overvoeding en heb gisteren alléén water gegeven zónder voeding.
                            Ook heb ik gelezen over een tip van Bobo over dat Epsom zout.
                            Ik weet ook al waar je het kunt kopen

Ik probeer het eerst met om de dag voeding te geven.
                            Op 1 L water doe ik 2,5ml terra bloom en 1ml green sensation.
                            Ik vroeg me zo eens af of ik niet beter helemaal kan stoppen met de 'terra bloom' ?
                            De dosering van de voeding om het te mengen is juist hoor,ik doe het met een injectiespuit

Wat vinden jullie ?

Grtz, Cootje
                            Attached Files

Comment

Het was wel schrikken gisteravond,alles hing er maar slap bij
                              Veel gele bladeren weer en laat ik zitten totdat ze er vanzelf afvallen.
                              De aarde was erg droog en heb ze alleen water gegeven.
                              Een uur of 2 later waren de bladeren weer zoals het hoort.
                              Ze lusten elk wel een halve liter,zo droog was de grond.

Grtz,Cootje

Comment

Hey Cootje,

Een super verslag vind ik dit ! Echt mooi gedaan en leuk om te volgen ... als beginneling heb ik er ook al veel van opgestoken.

Wat betreft je dametjes.. die zien er toch echt goddelijk uit ?! 'k snap niet goed dat je je zorgen maakt.

Big thumbs up !! en doe zo verder.

Grts & ik blijf je volgen

Comment

Bezig...
                                X