Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid moet zakken!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvochtigheid moet zakken!

    Korting op 420shop
    Zitten dus met een luchtvochtigheid van 77graden in de tent, geen kleine zaailingetjes meer maar planten die bijna de bloei in gezet worden binnen een week.

    opstelling:
    tent 60x60x160mammouth
    verder een mini fan 185m3
    125slang ventilator met can lite 150m3 koolstoffilter flens op maat 125mm doorsnede

    probleem!! Ventilatie werkt goed hoor alleen is het probleem dat in de leefruimtes het zelf hoger ligt 78luchtvochtigheid,
    buiten regent het en daar is het 95 luchtvochtigheid. What to do???

    hebben potjes met rijst en zout gezet in de hoop dat deze toch een beetje vocht opslaan

    enige mogelijkheden om dit aan te pakken? Alle tips zijn zooo welkom!!

    #2
    Leefruimte meer als 78% dat zou ik toch ook maar eens na laten kijken dan....

    ik denk de temp in de leefruimtes omhoog gooien en daar de lv proberen te laten zakken
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • happygreenstart
      happygreenstart commented
      Editing a comment
      Mag hier 28graden zijn in huis, toch blijft luchtvochtigheid ligt blijkbaar aan het huis zelf zijn we nu geweten gekomen met onze hobby.

      Plantjes zetten is toch voor zovele dingen goed he

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja kan best zijn dat de lv in je huis hoger is maar constant 80% dat kan en mag nooit er komt zowizo houtrot schimmels etc etc zou toch even goed nakijken voor je eigen gezondheid

    #3
    Yep, stoken en ventileren !

    Als je bijna 80% hebt binnenshuis wordt het sowieso tijd om te gaan ventileren anders heb je met Sinterklaas geen schimmel door de straat maar op je muren.

    btw. Je filter is kleiner dan de afzuiger, klopt dat ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      https://desjop.nl/nl/kweektent-compl...18840-10000277

      Comment


      • happygreenstart
        happygreenstart commented
        Editing a comment
        Foute comment geplaatst, kan niet weg? mistake *D’OH (Homer simpson ook gekend bij jullie?)

      #5
      Ja, 80% is inderdaad wat aan de hoge kant.
      Dan inderdaad het hele huis gaan stoken en
      ventileren. Dan zit je met het volgende probleem!

      Die 80% hangt in de lucht dus zodra je weer even de
      deur open zet heb je het weer terug. Hangt in de lucht
      die vochtigheid of....je woont in een huis wat altijd al
      vochtig is.........

      Sterkte!!

      Comment


        #6
        Wat een ellende he ik heb hetzelfde probleem en zit al 2 weken in de effectieve bloei.
        Afzuiger hoger, flink stoken, ontvochtiger aan en planten goed ontbladert.. alsnog bij lamp uit rond de 73% vochtigheid en bij lamp aan rond de 62%.
        Moet echt wat gaan verzinnen voordat de nu knikkergrote topjes groter en vetter gaan worden..

        Als je nog ergens op een idee bent gekomen, graag delen!

        Comment


          #7
          hoihoi! dank je voor de reacties! inderdaad eigenlijk erachter gekomen door onze nieuwe hobby dat ons huis echt wel te vochtig is :p Alles opengooien van ramen en deuren doet het wel zakken en soms krijgen we het zelf naar 50 procent maar dan zitten we met chauffage aan nog te bibberen doordat alles openstaat, chauffage uit is geen optie want dat redden we zeker niet als alles openstaat :p wonen ook niet zo groot dat we niet deel per deel kunnen verluchten.
          Maar kijk, onze dames zitten nu ook al in bloei en hebben ook mooie knikkertopjes aan het krijgen maar zoveel schrik voor toprot als dit zo doorgaat!!

          wij zijn nu aan het kijken voor een lucht ontvochtiger te kopen, is wel weer een extra kost maar op dit moment denken we er zo over: als we dit niet aankopen is al ons geld dat we tot nu toe in onze plantjes gestoken hebben ook voor niks geweest
          Budhead ook iets voor jou om over na te denken?
          als jouw plekje waar je dames staan niet al te groot is zou zo het probleem opgelost kunnen worden.
          We zijn zelf nog op zoek aan het gaan en rondkijken naar goeie prijs kwaliteit en dan is het natuurlijk even een gok maken, maar wetende dat we het product ook kunnen terugsturen als het niet naar behoren werkt geeft wel een backup dat het geen verloren moeite zou zijn.
          Al zetten we momenteel al onze hoop erop dat het effectief zal blijken te zijn

          Comment


            #8
            Blaast je luchtafvoer gewoon in dezelfde ruimte af?
            Zo ja, dit doet de luchtvochtigheid stijgen. Het is aan te raden om de lucht rechtstreeks naar buiten af te voeren.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #9
              Van alleen een hoge lv krijg je niet meteen toprot he ...
              Het is een schimmel, of parasiet die overal in de lucht zweeft.
              Als je zwakke plantjes hebt of wonden maakt (toppen, snoeien) dan kan die je plant binnendringen en als de omstandigheden gunstig zijn, dan volgt totale besmetting.
              Hij kan bijv. met dieven tijdens de groei je plant binnenkomen, en 8 weken later opeens je toppen verzwelgen.

              Mja, voor jezelf is een hoge lv ook niet gezond.
              Inderdaad verwarming hoog en de ramen open, dat is de manier om te drogen.
              Dan moet het wel beter worden, en zo niet dan kun je beter verhuizen.
              Geen grap, het is echt ongezond.

              En wat Kroket hierboven zei natuurlijk, dat spreekt vanzelf.
              De lucht uit je kweekruimte moet altijd naar buiten.

              Een ontvochtiger voor je hele huis gaat een flinke duit kosten.
              Dat red je niet met een Delonghi van 150 euro
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                dank jullie om mee te denken en input te geven!

                QnQ nooo! sommige van je wijsheden treffen recht in het hart!! Die wist ik helemaal niet, dus nu met een bang hartje hopen dat alles goed gaat.

                de lucht ontvochtiger die we gekozen hebben is maar een 5vierkante meter verschil in wat die aankan dan de ruimte, dus hopelijk maakt het wel degelijk een verschil!

                de plantjes zijn tot nu al zeer lief voor ons geweest, en we hebben ook de sterke soorten gekozen die ideaal zijn voor beginners maar nu dus afwachten en hopen.


                Ipie je zat er knal op toen je je bericht afsloot met “sterkte”, zou ik al een kaarsje gaan branden of is dat dan weer te melodramatisch?
                Last edited by happygreenstart; 20 November 2019, 09:22.

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Niet zo negatief, ik heb ook wel eens een kweekje
                  gehad met zeer hoge LV. binnen, is goed afgelopen....
                  Tijdens het drogen heb je wel een lage LV. nodig anders
                  krijg je de toppen niet droog.........

                #11
                Ipie inderdaad was beetje te negatief aant denken tnx for the comment! Is niet zo dat ik het opgaf hoor, blijf wel goeie hoop hebben maar ga het wel in mijn achterhoofd houden. Lucht ontvochtiger is op komst dus hopenlijk helpt het!

                en momenteel door superveel te verluchten vanaf we koken of douchen helpt ook al en krijgen we het al vaak tussen de 50 en 60. Dus wie weet met wat extra hulp van de ontvochtiger raken we er

                keeping the faith!!!

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Deur dicht tijdens en na het douchen helpt ook
                  Was niet in dezelfde ruimte drogen.
                  En afzuiger dus rechtstreeks naar buiten laten afblazen wat ik hierboven al zei.

                  Mja, ik hoop (ook voor je eigen gezondheid) dat je dat allemaal al doet

                • happygreenstart
                  happygreenstart commented
                  Editing a comment
                  Ipie ja inderdaad we gaan ervan uit en de luchtontvochtiger komt binnenkort toe dus hopen dat alles daarmee is opgelost want anders geen idee wat te doen om te drogen idd. Had er al over gedacht maar ik vestig mijn hoop op de ontvochtiger, anders wou ik constructie net voor de chauffage bedenken maar met de geurhinder tijdens drogen zou dit ook niet goed komen :p

                  kroket doen we inderdaad hoor maar vb de badkamer heeft geen raam, die ligt naast de leefruimte en daar is wel een raam. Na het douchen moet de badkamerdeur open om het vocht daar weg te laten trekken (en schimmels te voorkomen) en zo komt het in de leefruimte terecht.
                  En zo komt het dat dit probleem niet wegtrekt, net zelfde als we in leefruimte koken. Vochtigheid gaat omlaag met het raam open te zetten maar dan bibberen we ons kapot zelf al staat de verwarming op het hoogste.

                  Regelmatig verluchten doen we al reeds maar kunnen dit niet nog meer opdrijven zeker met de winter kan je niet je ruit van de leefruimte 1uur laten openstaan (want zo lang is nodig om de waarden ok te krijgen)

                  Door deze hobby en dit topic zie ik dat we niet meer kunnen doen dan een luchtontvochtiger kopen en de hoop daarop vestigen.

                  Dank je allesinds op mee te denken

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Wat je zegt over de badkamer zou betekenen dat de ventilatie daar niet op orde is en/of er niet kan worden/wordt verwarmd. Als je huurt kan je daar de verhuurder op aanspreken

                  Maar goed, het blijft roeien met de riemen die je hebt, succes in ieder geval!

                #12
                Oorspronkelijk geplaatst door happygreenstart View Post
                ...nooo! sommige van je wijsheden treffen recht in het hart!!...
                https://www.huurcommissie.nl/data/or...015-009292.pdf
                Het helpt wel als je ook schimmelvorming hebt. De verhuurder is in bijna alle gevallen aansprakelijk voor dat soort problemen.

                Mgoed, je zit er ook niet op te wachten dat er steeds mensen over de vloer komen om te controleren ofzo.
                En meestal kan je beter eerst even overleggen met de verhuurder, alhoewel dat meestal niet de meest meegaande mensen zijn.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • happygreenstart
                  happygreenstart commented
                  Editing a comment
                  Haha vrouwen zitten ook vol met wijsheden hoor even vragen waarom ze willen wegrennen van wijsheden dan zou ik zeggen, Kan je doen terwijl je aan het meerennen bent met hun? Onder het motto start to run

                  dank je voor de egaa, heb eerst moeten opzoeken wat het precies betekende. Alweer iets nieuw geleerd al verontruste me het eerste zoekresultaat me even :p haha :p maar na verder opzoeken kwam ik op het juiste uit

                  de ventilatie werkt hier allesinds niet naar behoren, ze kwamen eraan werken (en idd tentje mooi afgedekt en er een wasten voor gezet :p) maar het is nu nog slechter! Willen liever niet teveel volk over de vloer en al helemaal niet van instanties, al gaat die ventilatie van de badkamer nu ook niet het allermeest uitmaken denk ik.

                  eerder het feit dat we klein leven met 2personen, en het is per jaarcontract.

                  we zijn blij met ons stekje en willen hier graag nog even wonen dus moeten op een goed blaadje blijven staan met de huisbaas

                #13
                Ik voer het sinds kort direct naar buiten af en dat helpt wel. Merk wel dat het een stuk kouder is op de kamer haha.
                Ondertussen continue een ontvochtiger in de ruimte staan waar m'n tent staat en die haalt flink wat vocht uit de kamer aan het opvangbakje te zien, jammer genoeg begint ie een beetje herrie te maken dus moet denk ik op zoek naar een nieuwe.

                Comment

                Bezig...
                X