Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Al mijn vragen over de SOG (sea of green) methode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Al mijn vragen over de SOG (sea of green) methode

    Korting op 420shop
    Dag iedereen ik heb een paar vragen over de kweekstijl sog ,

    1 : Hoelang laat je voorgroeien als je 25 plantjes in een 1x1 zet

    2: Hoelang duurt een gemiddelde sog kweek van zaad tot oogst

    3: Wat zijn naar jullie ervaring de beste strains voor sog ?

    4 : Hoeveel kan je ongeveer oogsten als je 25 stukj in een 1x1 zet en een 480 watt quantumboard erboven hangt en plagron terra of alga lijn gebruikt ?

    5 : Als iemand mooie kweekverslagen weet te vinden op dit forum van een sog (die afgemaakt zijn) zet het linkje hieronder aub want ik vind er niet veel .

    Voor de rest zijn alle tips en ervaringen welkom !

    #2
    1: Met 25 plantjes op 1m2 krijg je niet echt een sea of green. Je zult ze dus wat langer moeten laten groeien dan normaal bij een echte SOG waar je alle zijtakken snoeit en alleen 1 tak omhoog overhoudt. Eigenlijk zou je 100 plantjes op 1m2 moeten zetten voor een SOG.

    2: Vier maanden. Dat is de gemiddelde tijd voor fem/reg. Hoe meer je aan de planten foefelt hoe langer de kweek duurt.

    3: Elke strain groeit ongeveer hetzelfde. Het enige wat je hebt is het verschil tussen Indica en Sativa.

    4: Het resultaat is niet afhankelijk van het aantal planten of van het merk voeding.

    5: Dat zegt genoeg

    Met 25 plantjes heb je 20x20cm voor 1 plant.
    Je kunt ze dus laten groeien zolang je wil, maar je zult moeten snoeien om ze binnen die beschikbare ruimte te houden.
    Hoe lang dat allemaal duurt valt moeilijk te zeggen. Je bekijkt dat terwijl je bezig bent.
    Qua soort moet je kijken hoe lang ze doorgroeien na omschakeling op 12/12 want daar moet je rekening mee houden wegens de beperkte ruimte per plant.
    Last edited by QnQ; 22 January 2020, 12:24.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Mocht je nog vragen hebben ...rechts boven
      is een vakje om te zoeken. Ik vind het al helemaal
      super dat Q je de meeste antwoorden geeft maar
      veel kun je ook zelf vinden.....

      Succes!!

      Comment


        #4
        Als je 25 AFjes in potten van 20x20 zet op een vierkante meter, krijg je toch iets dat die richting uit gaat.

        Duurt dan drie maanden (evt iets eerder) tot oogst.

        Als alles meezit kun je een halve kilo oogsten of meer als je QB werkelijk dat wattage verbruikt.

        Comment


        • TangerineDream
          TangerineDream commented
          Editing a comment
          thanks voor de comment maar ik kan geen autoflowers kweken omdat ik dan 20-24 uur moet draaien op hoge wattage

        #5
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...an-effe-anders

        Was tof om te proberen, maar veel werk. Voordeel is dat je veel soorten hebt om te proberen. Nadeel is dat het relatief dure wiet wordt aangezien je dus ook een hoop zaden nodig hebt.

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ja, een 30 tal zeker. Heb is twee dozen weck potten gekocht in de kringloop. Ik snap al die verslagen niet. 600 watt, 16 keer dezelfde soort. Heb nog steeds een dikke 20 tal verschillende soorten liggen op deze moment. Mix soms 2/3 soorten door elkaar ook. Elke dag dezelfde wiet is ook maar saai.

        • TangerineDream
          TangerineDream commented
          Editing a comment
          wow netjes man , hoeveel heb je geoogst droog ?

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Iets van een 650 gram denk ik. Zal er op het eind wel ergens bij staan.

        #6
        Welke QB’s gebruik je?

        Comment


        #7
        https://www.todogrowled.com/gb/tgl-l...240-bloom.html ik heb ook deze op het oog waarvan ik er 2 wil kopen maaar er staan geen testresultaten bij hoe efficient deze is , zou deze beter zijn dan die van greensell ?

        Comment


          #8
          dit miss

          https://www.mars-hydro.com/by-covera...led-grow-light
          https://www.youtube.com/watch?v=CI-I64FsIrI&t=5s

          ofwel zelf led balken maken

          Comment


            #9
            Rubol heeft de quantum boards in de aanbieding nu. € 371,89 voor 440 watt

            De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

            Comment


            • TangerineDream
              TangerineDream commented
              Editing a comment
              rubol heeft alleen een plug and play van 135 watt die van 440 is diy en daar wil ik niet mee prutsen haha

            #10
            Veel van de lampen die hier genoemd worden komen uit China en worden voor een fors hoger bedrag op de Nederlandse/Europese markt verkocht. Soms zelfs het veelvoudige..

            Tipje.. Op AliExpress kan je zoeken op foto's (in ieder geval in de app). Kopieer de foto van de Nederlandse webshop, voer die in bij AliExpress en laat je verbazen.. Kan je een hoop geld besparen
            Bij veel van dit soort producten kan je er ook voor kiezen om te verzenden vanuit een Europees land, bijvoorbeeld Spanje of Duitsland. Zo voorkom je eventuele invoerkosten
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #11
              volgens samsung heeft die led chip 222 lumen per watt maar ik heb nog geen een quantumboard gezien die dit ook heeft ?

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Waarschijnlijk moeten ze dan op een lager voltage aangestuurd worden, bijvoorbeeld 70% van wat ze aankunnen. Leuk voor de zelfbouw en hobbyist, voor kweeklamp-fabrikanten niet echt interessant en rendabel.
            Bezig...
            X