help, is dit een herma?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jblaze
    Expert Stoner
    Member
    • Jun 2013
    • 91

    #16
    Re: help, is dit een herma?

    Heb de laatste dagen zo veel mogelijk gecontroleerd, af en toe vind ik nog is een trosje banaantjes terug maar het lijkt gestabiliseerd. Bij de 4de plant is voorlopig nog niets te zien...
    We zullen zien hoe dit afloopt, hopelijk heb ik niet te veel zaad in men toppen

    Grtz

    Comment

    • Gamm
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2012
      • 1610

      #17
      Re: help, is dit een herma?

      Ballen veronderstel ik? Bananen komen uit iets rijpere calyxen en daar is je plant nog niet aan toe denk ik.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

      Comment

      • Iemand uit de buurt
        T.H.C. Master
        MemberLucky Member
        • Dec 2012
        • 545

        #18
        Re: help, is dit een herma?

        Zaad in toppen heeft zeker invloed op de uitwerking, zelfs een paar zaadjes.
        Risico nemen hoort er bij, al kun je dit mee nemen in je ervaring en zorgen dat je extra zaadjes op vooraad heb liggen. Voordeel is dat je de keus van weg halen wat sneller doet, en niet het risico neemt en hoop dat er geen bestuiving is geweest. Want wiet met zaad = echt geen meerwaarde, die zaadjes kun je ook niet gebruiken ( worden erg rare wezens/stengels wat 90% herma zou zijn )

        Comment

        • SweetMango
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2013
          • 1252

          #19
          Re: help, is dit een herma?

          Wat heb je gedaan? Komt er nog ligt in je kast? Grote temp verschil tussen dag en nacht? Komt namelijk door stress zo ver ik weet...

          Btw, je hebt ze van RQS? Stuur ze een mailtje met een foto ofzo van je herma plant.. En zeggen dat je het niet leuk vind ect.. Misschien kunnen ze wat voor je doen.

          igg, veel succes!
          sigpic

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #20
            Re: help, is dit een herma?

            RQS staat erom bekend. Of tenminte, ik zie vaak herma's van RQS. Ik denk niet dat ze er wat aan zullen doen hoor!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #21
              Re: help, is dit een herma?

              Ja, stuur ze een mailtje.
              Dan mag je nieuw herma-zaad uitzoeken.

              @Jb: Zolang je er op tijd bij bent met weghalen, dus voordat die ballen openspringen dan krijg je geen zaad.
              Zitten er helemaal geen ballen in de toppen zelf ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • SweetMango
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2013
                • 1252

                #22
                Re: help, is dit een herma?

                Wie niet waagt wie niet wint
                sigpic

                Comment

                • Gamm
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2012
                  • 1610

                  #23
                  Re: help, is dit een herma?

                  RQS en herma zaad... Typisch

                  Tijdje terug 5 x Amnesia Haze auto gekocht.
                  Slechts 3 ontkiemd waarvan één man was.

                  Daarna met de voucher die ik kreeg na een klacht 3 x Northern Light auto gekocht, waarvan ik bij 2 enkele ballen heb moeten verwijderen in week 5/6 (weet niet meer precies)

                  Het mag gezegd zijn dat ze het verder uitstekend doen maar in de toekomst komt er ook geen RQS zaad meer in huis.
                  Flash, Sensi, white label en Dinafem all the way!
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment

                  • Jblaze
                    Expert Stoner
                    Member
                    • Jun 2013
                    • 91

                    #24
                    Re: help, is dit een herma?

                    @ smokingdad: licht stress is uitgesloten en temp verschil tssn dag en nacht is ongeveer 8 graden, dat kan er dus nog juist mee door

                    @LR2: Heb een mailtje gestuurd naar zowel wietzaadjes.nl (waar ik ze gekocht heb) als RQS. Ik heb vandaag 5 nieuwe zaadjes "special kush" van RQS in de bus gehad van wietzaadjes.nl - Deze hadden blijkbaar meer klachten over RQS en hebben eenmalig nieuwe zaadjes verstuurd, top service eigenlijk. Wacht nu nog op definitief antwoord van RQS, kan het maar proberen he

                    @ QnQ: weet niet of ik de zaadjes van RQS voor de volgende ronde ga gebruiken, ik vertrouw het zaakje niet meer... ik lees niet veel goeds over RQS (kijk maar naar Gamm)

                    @ Gamm: het waren enkele balletjes/bloemetjes en hier en daar een dingetje dat op een trosje banaantjes leek, maar dit is de 1e keer dat ik met herma's te maken heb dus weet er niet al te veel van.

                    De planten doen het verder goed, toppen zwellen goed aan en vind amper nog balletjes terug... kan nu alleen nog maar afwachten en de kennis meenemen naar de volgende ronde

                    Plantjes hebben 3 weken groei gekregen en zijn op 15 november op 12/12 gezet (3 dagen na het toppen), na een dag of 10 kon ik het geslacht waarnemen. Ik ga ervan uit dat de bloei ingezet is rond 1 december (weet niet goed of ik nog rekening moet houden met voorbloei)
                    Theoretisch gezien zitten de dames in de 6e week bloei, ik hoop te oogsten eind januari - begin februari. Deze soort zou 7-8 weken bloeitijd hebben... Klopt dit een beetje?

                    Als ik even de tijd vind plaats ik nog een foto van de dames.

                    Grtz!
                    Last edited by Jblaze; 9 January 2014, 22:27.

                    Comment

                    • SweetMango
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2013
                      • 1252

                      #25
                      Re: help, is dit een herma?

                      Jah, kan 8 graden wel?
                      Wauw, ik dacht dat het niet meer mocht zijn dan 5 graden.
                      sigpic

                      Comment

                      • Jblaze
                        Expert Stoner
                        Member
                        • Jun 2013
                        • 91

                        #26
                        Re: help, is dit een herma?

                        @ smokingdad: 5 graden verschil zou inderdaad beter zijn voor de plantjes, maar afhangende van de bron lees ik dat een temp verschil van 6-8 graden nog acceptabel is.
                        Temp met lichten aan is steeds 28.4 graden (zal misschien iets lager liggen aangezien de temp meter niet afgeschermd is tegen stralingswarmte), met de lampen uit varieert de temp tussen 20 en 22 graden
                        Thanks voor je feedback, doe men best om zo veel mogelijk bij te leren.

                        Heb ondertussen wat fotos genomen met de gsm
                        1.jpg2.jpg3.jpg
                        Ik denk wel dat ik met een stikstoftekort zit, zie de lichtgroene kleur van sommige bladeren. Onderin vergelen sommige bladeren en vallen er uiteindelijk af, hopelijk heeft dit een niet te grote impact op de uiteindelijke kwaliteit en opbrengst. Dit zal wel aan de ph waarde van men water liggen, PH metertje staat alvast op de boodschappenlijst.

                        1 van de kleinere topjes, ik vind dat ze er best wel goed uitzien gezien de omstandigheden:
                        4.jpg

                        Zoals altijd zijn er wel wat dingen voor verbetering vatbaar, wordt zeker aan gewerkt voor de volgende ronde.

                        Grtz!
                        Last edited by Jblaze; 9 January 2014, 23:05.

                        Comment

                        • Gamm
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2012
                          • 1610

                          #27
                          Re: help, is dit een herma?

                          Die lichtgroene kleur komt doordat de plant aan het afbloeien is. In deze fase zou ik zeker niet meer gaan bijvoeden.
                          Ze zien er uit alsof je reeds met spoelen zou kunnen beginnen.

                          Hoeveel weken bloei hebben ze ondertussen en hoe zit het met de trichomen?
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment

                          • Jblaze
                            Expert Stoner
                            Member
                            • Jun 2013
                            • 91

                            #28
                            Re: help, is dit een herma?

                            heb 3 dagen geleden de trichomen bekeken en ze zijn 'milky' - ga vanavond nog eens kijken
                            Ik schat dat ze nu in de 6de week bloei zitten (op 12/12 gezet op 15 november)

                            Ik dacht dat ik steeds een week of 2 bij de bloeitijd moest tellen, zou wel goed zijn als ze exact op schema zitten - ben spijtig genoeg door men voorraad heen
                            Kan je eigenlijk goed aan de toppen zien of er zaad in zit? Ik zie namelijk niet veel verschil aan de toppen in vergelijking met men vorige ronde...

                            Comment

                            • Jblaze
                              Expert Stoner
                              Member
                              • Jun 2013
                              • 91

                              #29
                              Re: help, is dit een herma?

                              Dit is het antwoord dat ik uiteindelijk van RQS heb ontvangen:

                              Ik heb je fotos ontvangen, en met mijn collega overlegt.
                              Hij zegt dat je de balletjes er af moet knippen en verwacht dat je de toppen uiteindelijk toch kunt gebruiken.

                              Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens je nog een fijne dag!

                              Comment

                              Bezig...